poster

Lištičky

  • Slovensko

    Líštičky

  • Irsko

    Little Foxes

  • USA

    Foxes

Drama

Česko / Slovensko / Irsko, 2009, 100 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Olík
    **

    Prosím každého, kdo alespoň trochu pochopil pointu této koprodukční slátaniny bratislavské rodačky Miri Fornayové, ať se mi ji pokusí prostřednictvím mojí pošty objasnit!!!!!! Byl to pokus o charakteristiku středoevropanů pracujících v Irsku? Bylo to o vztazích, hledání sama sebe nebo nedej bože snad o tom, že hlavní hrdinka je nesvéprávná kráva? Šlo o přemnožení lišek? Nevím, ale jedno je jisté, tady si někdo myslel na michelinskou hvězdu a přitom vařil bez pepře a soli.(13.7.2012)

  • mchnk
    **

    Nelehký život a mysl jedné východňárky, snažící se najít ono pověstné štěstí v ulicích Dublinu, je takovou směsicí reality show, home videa a dokumentu o slovenské a české komunitě toužící žít na britském "venkově". Vše se točí kolem Betky, která je vhozena do irského moře plného dravých ryb, toužící po její hrudi (není se co divit) a snažící se chudinku Au pairku jen a jen zneužít. Životní odevzdanost a prázdnota v cizím prostředí, ochota jít za čímkoli i stín osudného činu z minulosti. Skvělá, potemnělá atmosféra Dublinu i basová linka provázející drama scény. Takže by mělo být všechno v pořádku. No, bylo by, kdyby režisérka divákovi nenabídla jen střídání prázdných a bezduchých scén, o kterých se dá říci, že kdyby jich byla jen půlka, bylo by to stále moc. Vlastně se celou dobu čeká na odpověď. Proč je Betka taková, jaká je. Otázka je zodpovězena, tak ještě jednu totálně prázdnou scénu nakonec a je po všem. Sledování všedních starostí typu, kdo, kde, s kým a jak a střídání maniodepresivních stavů hlavní hrdinky. To vše v Irsku, bez sebemenšího náznaku irského přízvuku. Dobrý námět, který však zůstal někde za kamerou.(26.6.2014)

  • whitas
    *

    Celou dobu útrpně sledujete hloupou, nevyrovnanou a agresivní slovenku Alžbětu, pro jejíž dětinské chování marně hledáte nějaké opodstatnění. Místo osvobozující katalyzátoru (v podobě flashbacku) se na konci dočkáte zmateného vysvětlení, které vyrobí ještě více otazníků a přívalů vzteku. Jediným opravdovým katalyzátorem je to, že všichni ostatní diváci jsou stejně otrávení jako vy. Pokud tam ovšem s váma ještě někdo vůbec sedí...(26.9.2009)

  • Havenohome
    *

    Slepá ulička. Režisérka je nešťastný produkt FAMU - "Autorská filmárka". Sama nevie, čo chce robiť, tak sa rozhodla, že bude režírovať. Nejaké to umenie, aby bola svetu osožná! Nebude predsa robiť nejaké komerčné bludy. Ručná kamera, aktuálna téma, pocit vykorenenosti, trable v rodine + nožničky do p*čky. To sú tie správne ingrediencie na artový v tomto prípade ťažký neúspech. Nuda a trápne slovenské dialógy po anglicky. Márne očakávania slovenského publika. Pamätám si ako sa po premiére na MFF Bratislava režisérka zúfalo oháňala argumentami, že film nechápeme, lebo je určený pre svetové festivalové publikum. Ja by som ho púšťal len ľudom, ktorých by som chcel mučiť.(24.5.2012)

  • SG_ever
    ***

    Hlavní hrdinka je bezpochyby "kráva" a celý příběh je determinován jejím charakterem. Je pravda, že jednání jí i lidí kolem se dá pochopit až v závěru, ale i přesto mě dokázal film zaujmout - ať už mrazivou přitažlivostí hlavní hrdinky, imigrantskou atmosférou (která tam je opravdu jen "aby se neřeklo") nebo právě samotným koncem. Určitě je bezpočet věcí, které se snímku dají vytknout - nepřehlednost až roztěkanost, klesající kvalita či fakt, že se vše dozvíme až na konci a do té doby budeme jen tápat a začínat se nudit. I přesto mají LIŠTIČKY nějakou vnitřní, vypovídající hodnotu, která zkrátka zůstane. (65%)(15.9.2009)

  • - Film Lištičky byl letos vybrán do soutěže 66. mezinárodního filmového festivalu v Benátkách (soutěžní sekce Týden mezinárodní kritiky - 24 International Film Critics´ Week). Po roce 1989 nebyl do některé ze soutěžních sekcí tohoto festivalu zařazen žádný český nebo slovenský filmový debut. (Martin00x)

  • - Režisérka filmu Mira Fornayová o filmu říká: „Tajemství jsou v našich životech jako kotvy. Dokud je nepojmenujeme, neodkryjeme a nepromluvíme si otevřeně, drží nás na jednom místě a točíme se jakoby v kruhu. O tom je příběh Alžběty a možná i ostatních postav filmu.“ (Martin00x)