Reklama

Reklama

Recenze (3)

garmon 

všechny recenze uživatele

Vlastně dost nepříjemný, tísnivý film. Překrásně natočený, podobně jako Tarang velmi zvolna plynoucí, jen s drobnými vlnkami. Podobně jako v Tarangu je tématem lidské sobectví. Jen máloco z něj dovede uniknout. Shahani vidí únik v následování víry. Neskutečné jsou lokace; samotný dům, malovaný, starobylý, s průhledy do krajiny, na obzoru Himálaj – jak kdyby ta hradba ukazovala mez, za kterou se ani jedna z postav nedostane, ba ani nechystá. S večerem z hor padne chlad. Nejživotnější z postav je Tejo hraná Mitou Vashisht. Její neklid, zášť, tvrdost, se vždy překvapivě provalí skrz dívčí jemnost a veselí. Představuju si, že už by tu roli už nemohla hrát Smita Patil, ale Vashisht mi zcela vyhovuje – její rozkmitaný trup a ramena naznačují vnitřní napětí, jen když si to divák včas spojí. Pokud se zde nezpívá anebo nehrají lidoví muzikanti, je tu dost synťáků – je to rok 1991 a éra vangelisovsko-glassovsko-skoumalovských samohrajek k filmům je právě na vrcholu („teď už se to bude dělat takhle“). Na obranu těch zvuků lze říct, že na rozdíl od troškovské diatoniky se pohybují ve většině případů v rafinovaných modech – hlavní téma je krásná hudba. Velmi zvláštní je závěr filmu: režisér přidává (podobně jako v Tarangu) fantaskní a metaforické scény a nechává jinak velmi pečlivě vystavěnou epiku rozplynout se v nich. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Na tento film mě pozornil Andreas***** pro jeho "hypnotičnost". Rozumím tomu, ale řekl bych spíš "nevyslovitelnost". Stejně jako jemu mi trvalo zorientovat se v "rodinných vztazích", abych nakonec zjistil, že to nebylo k ničemu. Každá osoba (a tak to u Čechova bývá, vztahy mezi osobami jsou jen vozidlem jejich vlastních charakterů) je zcela nezávislá, snad dokonce "vztahuprostá", a je jí možno chápat pouze jako singularitu, jako osobu, která je v relaci pouze s divákem. - Film je v hindštině, slovo kasabā (कसबा), na plakátě je kasaba, označuje zřejmě něco jako městys, co to ale je v indických poměrech, kdo ví ať poví. ()

Reklama

Reklama