Nastala chyba při přehrávání videa.
  • triatlet
    *****

    Filmařskou kultivovanost v podobě neotřelých záběrů, rozkládaných rozbitým zrcadlem, výplní ve dveřích, okenním sklem, jsem si užíval. Obdivuji, s jakou nápaditostí Tomáš Mašín zpracoval vážnější téma do lehce stravitelné podoby. Na pozadí doby se odvíjí malá i velká osobní dramata, v nichž se hrdina – pozér, rebel, sexuální štvanec – dívá na svět. Nejniterněji působily scény otce a syna. Moc si toho neřekli, ale i ten vyvíjející se vztah dokonale vyjádřili oba herci pohledem. Hudební doprovod velmi dobře ladil s odvíjejícím se dějem. Také vhodně vybraní (neokoukaní) herci se navzájem skvěle doplňovali. Martin Huba potvrzuje, že je Pan herec. Na minimálním prostoru odvede maximální práci. Tvůrci výborně vystihli dobovost. Oceňuji i příjemně filmový epistolární závěrečný pozdrav:-)(1.12.2009)

  • gudaulin
    *****

    V době uvedení do kin provázely snímek rozporuplné reakce od nadšených ovací až po výrazné rozpaky. Přiznám se, že jsem Mašínově prvotině příliš nevěřil a tak jsem se filmu tehdy vyhnul. Přišel čas dohnat resty a dostavilo se víc než příjemné překvapení. Tři sezóny v pekle jsou především pečlivě a poctivě natočené - taková profesionalita spojená se solidním rozpočtem nebývá u nás zvykem. Je sice pravda, že jsou možná až příliš učesané a osobně bych byl radši, kdyby byly víc surreálnější a provokativnější (Bondy by mě jako měšťáka měl s prominutím víc "srát"), ale Mašín se zkrátka a s ohledem na malý trh i správně rozhodl udělat film pro širší vrstvy diváků, které osudy a dílo tohohle enfant terrible české kultury zas tak moc nezajímají. Shoduju se s pohledem Marigolda - kvalitní film, který sice není na čistých 5 hvězdiček, ale který by měl být v červené barvě a tak v tomhle případě rád zaokrouhluji nahoru. Už pro přítomnost charizmatické Karoliny Gruszky, která do puntíku splňuje moji představu Bondovy osudové ženy, která dokázala své okolí a především muže stále udržovat na prahu šílenství. Jo, pro takovou se dá umřít, ale raději od ní utíkat hodně daleko... Celkový dojem: 90 %.(20.7.2011)

  • Botič
    ****

    Nesnesitelná lehkost bohémova žití v a-moll. Žádné peklo neexistuje, jen lidé si vždycky nějaké vytvoří, aby si svůj životní neúspěch mohli vymáchat v něm a utéct před vlastními problémy a omyly. Prvotní pozérství je postupně utopené ve vzdoru a anarchii, aby nakonec zemřelo v rozplynuvším se snu. Na jehož místo se tlačí tvrdá realita, kdy život už není iluzí, nýbrž bojem za vlastní ideály. V letošním roce se objevily tři velice silné české snímky, Normal - experimentální stylizovaná hříčka, Protektor a nyní 3 sezóny v pekle se skvěle působící psychologií a prokreslením jednotlivých postav. Skoro se chce zvolat:„3 sezóny v pekle a bezmála dvě hodiny v kinematografickém ráji“. Mašín je jako malé dítě hrající si s detaily a vytvořil tak soběstačnou vizi poválečné Prahy. Kdy jakoby vzal staré pohlednice a jednu po druhé převedl do filmu a umě je zakomponoval do bondyovského příběhu. Každé okýnko filmu ukazuje jednu skvěle nasnímanou momentku - pohlednici z poválečného pekla zabalenou do dusivě tísnivé atmosféry, spolu s kterou se v každém záběru snoubí surreálná hra se světly, stíny a duševním rozpoložením jednotlivých postav. Celý film je řemeslně dokonale zvládnuté a vypiplané dílo s odzbrojující prací s komparsem. Poslední hvězdička je za vynikající polskou „Evu Green“ Karolinu Gruszku a za použití osudové Gymnopédie No.1 Erika Satie. Že by nastal nový úsvit českého filmu? Special thanks Chlupis. silných 8/10(25.11.2009)

  • Boogeyman
    ****

    Řemeslně perfektně zvládnutý film, dějově už mě tolik neoslovil, především proto, že Hádkova postava by potřebovala hodně často dostat pár facek. Ale nakonec jsem mu stejně držel palce, aby se tady z toho srabu dostal. Velké plus za herecké výkony, Hádek dokáže dokonale vyvážit frackovství s rebelií, Karolina Gruszka je tak krásná a osudová, že je přímo předurčená k tomu, aby nechávala muže trpět, ostatní už pak hrají druhé housle, ale skvěle.(16.10.2010)

  • heyda
    ****

    Jeden z nejlepších českých soundtracků made by Filip Jelínek. To je fakt, který jsem musel zmínit jako první. Druhá věc je prvotřídní kamera, která má světové parametry. Zatřetí to jsou velmi nadprůměrné herecké výkony většiny zúčastněných a v neposlední řadě příběh, který je sice první polovinu trošku povrchní a nějakých zvratů nebo emočních výbuchů se takřka nedočkáte, ale od poloviny si celý příběh sedne, dostane jisté kontury a na konci nám nabídne i pár emočních momentů, za které jsem velmi rád. Takovéto momenty jsou kamenem úrazu u spousty dalších českých filmů. Nevím proč, ale pořád nám moc nejde vytvořit tu silnou atmosféru a vyvolat tak drtivé emoce jako to umí Hollywood. Nicméně 3 sezóny jsou určitě lepší než letošní Protektor a patří k tomu nejlepšímu, co bylo v ČR natočeno po roce 2000. 85% ............. ´´Žádný peklo není, ale lidi jsou hloupý, vždycky si nějaký vytvoří. Když už jsou v těch sračkách po krk, tak zase touží po Bohu, po vyšší moci, po smíření, ale ať jdou všichni do prdele. Smíření není něco k čemu máme dospět, je třeba se bouřit! Nesmířit se - ani s Bohem, ani s peklem...jít si svojí cestou.´´(26.1.2011)

  • - Kvůli scénám z poválečné rozbombardované Vídně navezla nákladní auta na liberecké náměstí Dr. Edvarda Beneše 65 tun suti. Rakouskou sanitku na sever Čech dovezli až z Lince. (vendy63)

  • - Pár filmových scének připomínající Vídeň se natáčelo na libereckém vlakovém nádraží a v okolí divadla F.X. Šaldy na náměstí Dr. E. Beneše. V Praze se točilo v Jindřišské ulici a na Senovážném náměstí. (EMMY)

  • - Hlavní ženskou roli měla hrát neokoukaná tvář. Proto byla herečka hledána v cizině, nejprve na Slovensku a poté v Polsku. Měla mluvit slovanský jazykem kvůli melodičnosti spojené s jejím pozdějším dabingem. Proto byla nakonec vybraná do role Jany Frankové polská herečka Karolina Gruszka. (zdeny99)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace