Nastala chyba při přehrávání videa.
  • FlyBoy
    ***

    "Všechno je v prdeli, ve všední den i v neděli. Jenom ty filmy sovětský, ty jsou vědecký". Egon Bondy, vlastní menom Zbyněk Fišer, básnik, marxista, burič. Proti režimu, proti antisemitizmu, proti všednosti. Ivan Heinz/Emanuel Bonn tomuto aktivizmu prisluhuje, ale hlaholí vláčne a tie jeho provokatérske pózy mu nehltám. Okrem toho, že ide o nikotínové zrkadlenie "noir movies" či (nenačechraný) dostihový šprint za protektorským šťavnatým bulletinom, si "3 sezóny" predpovedajúce peklo nezastrešia. Tomáš Mašín v reklamnej brandži vie, odráža sa to aj tu v pečlivom svietení, snímaní a európsky štramáckom zakuklení. Čo mu nanešťastie schádza je nezabehnutá story rozhnevaného muža/umelca, ktorá jebe na konformitu, nešanuje konvenčnosť a rajcuje nie len zovňajškom, ale aj snahou nastoliť konštruktívny inotaj. Nič to, skoro v každej strofe hovno je, no toto mladícke vytriezvenie hovnom nie je. Nebolo by však pravdou, keby som tvrdil, že som sa posral.(22.4.2010)

  • hippyman
    *****

    stejně jako Rob Roy jsem se dostal (víceméně náhodou) na před-před-...-před-předpremiéru v komorním pražském kině... vlastně jsem ani nevěděl, o co půjde, kamarád mě do toho naverboval doslova několik hodin před produkcí, takže jsem byl o to víc překvapen, že jde o "nealternativní" film s příjemným obsazením a docela zajímavým tématem... snímku dominuje především skvělá tiersenovská hudba, smysl kamery pro detail a výborné herecké provedení hlavních rolí... jo, já prostě asi nemám co vytknout, běžte na to... 90%(19.3.2009)

  • sportovec
    *****

    Osudy levicové nekomunistické inteligence na přelomu čtyřicátých a padesátých let jsou prakticky neznámou oblastí-bílým místem našeho historického poznání a tím spíše i veřejného povědomí. Rozporuplná, až bizarní osobnost před časem zesnulého filozofa a slovesného umělce Zbyňka Fišera, známějšího pod pseudonymem Egona Bondy, představuje žádoucí průnik do životního stylu této nonkonformní komunity, která tvoří přímý spojovací článek mezi rovněž levicovými avantgardami dvacátých a třicátých let a kreativním světem literatury a malých divadelních scén rovněž rychle zapomínaných let šedesátých minulého století. Snaha bondyovské generace romantické antikapitalistické subkultury o vlastní životní styl se záhy střetá s drsnou praxí nastupujícího komunistického režimu i dusným mezidobím počínajících padesátých let a v Bonnově i Janině postavě upadá do svébytného bezčasí, prokládaného občasnými výpady do civilizace Bonnova otce či známých z dřívějška. Vystižení a přesvědčivé promyšlené budování tohoto světa ve výpravě i scénáři je jednoznačným úspěchem mladého autorského týmu. TŘI SEZÓNY jsou vedle PROTEKTORA dalším nesporným českým filmem roku. Kvalitou filmové řeči, propracovaností scénáře, pozoruhodnou zralostí a úrovní výkonů protagonistů, z nichž nejvýrazněji na sebe upozorňují v titulní úloze Kryštof Hádek, který zde dosahuje svého dosavadního uměleckého maxima, pozoruhodná a žensky třpytivá Karolina Gruszka i navenek svou uměřeností méně efektní, o to však v podstatě pronikavější Martin Huba. Neobvyklou, precízně zvládnutou úlohu zde ve svém levicovém kritikovi (na mysli vytane osobnost Karla Teiga) profesionálně podává věčný televizní causer nepodbízivého vtipu Jan Kraus. Díky tomuto zázemí si mohou autoři dovolit odstínění charakterů a osobností i v postavách represívního aparátu a přesvědčivé scény Bonnovy záchrany před hrůzným osudem jeho literárního učitele. Pro mladou a střední generaci je ovšem film kontextovým oříškem: pro jeho plné pochopení potřebuje alespoň základní vědomosti o dávno zašlé době, nutné pro odstínění jednotlivých období a subobdobí, jejichž mozaikou TŘI SEZÓNY jsou. To není výtka, to je nepodjatá konstatace stavu a možností naší doby. Lesk a přednosti TŘÍ SEZÓN pak vyniknou ještě přesvědčivěji a průkazněji.(20.12.2009)

  • Galadriel
    ***

    50% ... Po většinu času k uzoufání nudný, neakční, nenapínavý příběh z období, které by si zasloužilo mnohem silnější story. Na druhou stranu na české poměry velmi vypiplaný vizuál, příjemný soundtrack a zajímavá kamera vytahují příběh z šedi alespoň po té audiovizuální stránce. Je to ale velká škoda, vyplýtvat tenhle filmový potenciál na tak plytký a nezajímavý příběh.(27.10.2012)

  • KlárkaS
    *

    čeští filmoví tvůrci jsou kreténi, nedokážou se poučit z vlastních chyb a točí filmy pořád stejně. Ať státní fond pro rozvoj a podporu české kinematografie radši investuje do lepšího mikrofonu, ať to chudáci herci nemusí znovu předabovávat (nevím ale, proč to tak udělali i při scéně v uzavřeném bytě bez zvuků z vnější - tam venku ais musela řádit sbíječka...). Už odmítám dělit filmy podle kvality na světové a ty české. Film jako film, češi jsou v tomto oboru zřejmě neschopní a už 20 let to dělají pořád stejně (paradox je, že ty mnohem starší filmy jsou pořád na o hodně vyšší úrovni než ty současné, což je docela smutné). A taky by si tvůrci měli uvědomit, že na hudbě sakra záleží a provázet celým dějem jedním motivem (který byl ještě k tomu tak neskutečně otravný!) nemá v tomhle filmu uplatnění. Například ale Protektor se v tomhle ohledu velmi povedl. Taky by nebylo naškodu sjednotit střih a kameru (rozklepaná vs statická se sem vůbec nehodila). Mělo to samozřejmě i pár světlých momentů, ale ta negativa převládá.(11.12.2009)

  • - Všechno oblečení ve filmu je dobové, bylo vytvořeno někdy kolem 40. let minulého století, nejedná se tedy o repliky šité z moderních materiálů. (Carodej_pes)

  • - Scenár tohoto temperamentného filmu bol inšpirovaný zápiskami zo života jednej z najznámejších postáv československej literárnej scény, autora rockovej skupiny Plastic People of The Universe, Egona Bondyho (20.1.1930 - 9.4 2007). [Zdroj: trigon-production.sk] (POMO)

  • - Když přijede Ivan Heinz do Vídně, lze v jednom ze záběrů nad střechami domů spatřit ohromné ruské kolo. (Pepinec)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace