Reklama

Reklama

Obsahy(1)

11. června 2006 dojde v indické metropoli Mumbaí k bombovému útoku na několik městských vlaků. V tom okamžiku 209 životů vyhasne a miliony dalších jsou nenávratně pozměněny. Tohle je příběh pěti z nich.

Nikhil je přeživší cestující, který teď trpí fóbií z vlaků a ze strachu o život svůj i své těhotné manželky zvažuje emigraci do USA. Počítačový odborník Suresh začne trpět nenávistí a podezřívavostí ke všem muslimům a vrhne se na stopu jednoho z nich. Chudý obchodník Thomas, který nemůže unést nepřátelskost města, využije nastalé atmosféry strachu k posilování vlastního sebevědomí a začne na policii ohlašovat falešné útoky. Reportérka Rupali se vyrovnává se smrtí svého snoubence a sama se stává obětí hyenismu svých novinářských kolegů. Konstáblu Tukaramovi zbývá pár dní do důchodu a tak smutně rekapituluje svou kariéru, za kterou nechytil jediného zločince, nezabránil žádné vraždě a jen apaticky přebíral úplatky od drobných grázlů.

Snímek se snaží odpoutat od obecných debat na téma terorizmu a zaměřuje se na osudy a traumata konkrétních postav, jichž se vzrůstající násilí ve společnosti dotklo. (Niktorius)

(více)

Recenze (3)

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Vůbec se nedivím, že to na Filmfare dostalo cenu kritiků. Čisté komorní drama bez veselejších žánrových příměsí v Bollywoodu nevzniká každý den a (post)moderní koncepce nenásilného proplétání osudů několika lidí evidentně stále zabírá, kór když je to po filmařské stránce profesionální práce. Ale vadí mi, že film zůstal v mnohém stát na půli cesty. Zcela evidentně není tím, čím mohl být a čím nejspíš být chtěl. Chce vyprávět o niterných pocitech postav, ale nedává divákovi možnost do nich proniknout a nechtěně sklouzává k obecným a v indické kinematografii mohutně přetřásaným problémům, díky čemuž je hlavně vyustění jednotlivých příběhů velkým zklamáním. Tak třeba existencionálními trably zmítaný konstábl Tukaram nakonec dojde jen k primitivní morální poučce "řešící" rozkoly mezi muslimy a hindy...Ehm... Snímku také úplně nesvědčí dosti nesebevědomá Kamatova režie, stěží schopná vytvářet emocionálně vypjaté situace (samotná scéna útoku je sice plná krve a pláče, ale působí maximálně odtažitě a cynicky chladně) a pohybující se převážně ve sférách čiré řemeslnosti. ()

lenuse 

všechny recenze uživatele

Pět realistických příběhů, které se odehrávají na pozadí teroristických útoků na vlaky v Mumbaji. Zvláště Irfan Khan stojí za vidění. Ostatně jako téměř vždy. Tentokrát v roli zoufalce, který si zvedá náladu a sebevědomí ohlašováním fingovaných pumových útoků. ()

Reklama

Reklama