Reklama

Reklama

VOD (1)

Šestnáctiletá Junie změní střední školu v průběhu školního roku po smrti její matky. Přichází do nové třídy, do které chodí její bratranec Mathias. Ten se stává jejím prostředníkem v skupině jeho kamarádů. O Junie se začnou rychle zajímat kluci ze skupiny, ona si vybere nejtiššího z nich, Otta. Ale brzo je konfrontována s velkou láskou jejího učitele italštiny, Nemourse. Vášeň, která se mezi nimi zrodí, je odsouzena na zánik. Junie, která nechce podlehnout svým citům, tvrdošíjně odmítá štěstí, které je v jejích očích pouhou iluzí. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (44)

Payushka 

všechny recenze uživatele

Nejen postavy, ale i děj je lehce přitažený za vlasy. Zvraty a osudy příběhů jednotlivých hrdinů, kterých je mimochodem zbytečně moc a divák se často kvůli tomu ztrácí, působí jako z jiného světa. Od francouzského dramatu by se naopak mohla očekávat reflexe současného světa, zvlášť když se většina příběhu věnuje mladickému zamilování. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Sem tam se mi stane, že narazím na Francii, která přesně vystihuje to, co mi na Francouzích vadí. Nemůže za to ani Léa Seydoux, na kterou jsem se vysloveně těšil, a která mě následně dost zklamala, jako spíš její herecký kolega Louis Garrel. Ten tu totiž hraje, dle mého soudu, naprosto klasickou postavu francouzského světa. Machr, nad věcí, galantní, myšlenkami někde jinde, ale zároveň máte pocit, že v sobě má kus génia, což způsobuje značnou aroganci, kterou jsou francouzští mladí vysloveně proslavení. A přes to mám opravdu velký problém přejít. Až mě Louis Garrel přesvědčí, že je i výborným hercem, rád se mu omluvím. Mimochodem scénárista musel bejt sem tam dobře na šrot. Na dialogy, se kterými jsem se setkal tady, narazíte ve filmu málokdy. Něco ve stylu: "Počkej, chci ti něco říct? - Co mi chceš říct? - Hm, no... - Co mi teda chceš říct? - No já už vlastně nevím. ()

Reklama

thommas 

všechny recenze uživatele

Honorého moderní adaptace francouzské klasiky dopadla značně neslavně. Ve snaze vytvořit něco nového a zároveň nezklamat tu část fanouškovské základny, kterou si vydobyl svým Les Chansons d'amour, vznikl jakýsi filmový patvar slučující chladné středoškolské drama a osobitý muzikální pohled na La Princesse de Clèves, aniž by ve finále byl alespoň v jednom nadprůměrný. Honoré tentokrát nepracuje v komorním prostředí, jak je zvyklý, ale na zaplněných chodbách lycea a s příliš mnoha postavami, které nezvládá na ploše devadesáti minut dostatečně ukočírovat. Nepotřebné známé tváře dosazuje do zbytečných rolí (Chiara Mastroianni v roli smějící se ženy v kavárně, Clotilde Hesme v roli knihovnice), snad až příliš okatě vkomponovává linii homosexuálního vztahu a vše nakonec završí zkopírováním sebe samotného - muzikálovým vystoupením Grégoire Leprince-Ringueta přesně ve stylu svého předchozího filmu. Snaha formálně navázat na divácký úspěch Les Chansons d'amour je až příliš znatelná a především nepříjemně vlezlá. ()

messiah 

všechny recenze uživatele

Francie a Španělsko jsou velmocemi evropského filmového dramatu, avšak v tomto případě jsem lehce zklamán. Čekal jsem trošku silnější příběh, což je také jediná věc se kterou nejsem úplně spokojený, ale věc dost podstatná. Ke shlédnutí ale doporučit musím, stejně jako nespočet dalších evropských filmů jež hodnotím mnohdy třeba stejným počtem hvězdiček jako filmy hollywoodské, které bych nijak zásadně nedoporučoval. ()

tere.z 

všechny recenze uživatele

Z podobné zápletky by šla udělat pěkná nasládlá hovadina. Jenže tohle není americká romantika ze středoškolského prostředí, ale malý, civilní francouzský film… ze středoškolského prostředí. To, čím Junie tak působí, je prostředí laděné do šedavých barev, skvělí herci, kamera, která postavy vyloženě „sleduje“, nepitomé dialogy a vůbec celá nosná myšlenka o strachu z lásky. Příznivce potěší jedna z hlavních rolí pro Louise Garrela, vycházející hvězdu současného francouzského filmu. ()

Galerie (10)

Zajímavosti (2)

  • Tento film je inspirován klasickým francouzským románem „Kněžna de Clèves“ od autorky Marie-Madeleine de La Fayette, který je považován za jeden z prvních moderních psychologických románů. Děj románu se odehrává na francouzském dvoře v 16. století a hlavní hrdinka je, tak jako ve skutečnosti její představitelka Léa Seydoux, blondýna, zatímco ve filmu je černovlasá. (Elizabeth13)

Reklama

Reklama