poster

Hadewijch - mezi Kristem a Alláhem

  • Francie

    Hadewijch

  • Slovensko

    Hadewijch - medzi Kristom a Alahom

Drama

Francie, 2009, 105 min

Režie:

Bruno Dumont

Scénář:

Bruno Dumont

Kamera:

Yves Cape
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • DwayneJohnson
    ***

    Mezi Kristem a Alláhem, mezi dvěma náboženstvími, mezi dvěma odlišnými světy. Dvacetiletá Céline neví, zkouší, přemýšlí. Podobně, jako ve snímku Horse Satan hodně nejednoznačný, pomalu plynoucí film, který se mně opět líbil. Dumont u mě opět zabodoval a určitě se podívám na další jeho filmy, pokud možno, co nejdříve.(7.1.2015)

  • Slarque
    **

    Asi bych měl obdivovat Julli Sokolowskou, že byla velice přesvědčivá v takto nesmyslně vystavěné roli. Ani proti podobě, kterou režisér filmu vtiskl, nic nemám. Ale ten jeho scenáristický konstrukt nechápu a předpokládám, že chyba není na mé straně. Netvrdím sice, že znám uvažování fanatických křesťanů, ale tady nefunguje ani nejelementárnější logika. Prostě jen další umění odtržené od života.(2.2.2013)

  • Jellini
    ***

    Měl jsem problém s druhou polovinou snímku, která mi připadala pramálo provázána s tou první. Jakoby v prostřed filmu chyběla nějaká zasadní scéna + to bylo i tím, že jsme přestali vnímat film skrze hlavní hrdinku, film chtěl být najednou "objektivní" (a na konci se zase vrátil do původní subjektivní roviny). Chvílema je dost čitelné Dumontovo manipulování a v některých pasážích filmu i jisté zjednodušování (si) situace (scénáristicky). Formálně je ale film zajímavý a dostatečně jiný než většina současných filmů. Nejzajímavější zůstává, jaké otázky tento film vyvolává a jaká témata film otvírá. ... Měl jsem možnost ze záznamu a s překladem slyšet několik interview s Dumontem, která mi ale odkryla, že on sám svůj film vnímá a většinu věcí ve filmu čte naprosto jiným způsobem, než jak tomu bylo u mě a u několika málo lidí, se kterými jsem o filmu mluvil. + v jednom z interview "dovysvětloval" myšlenku z filmu o zodpovědnosti člověka, který žije v demokracii, který chodí k volbám. Ve filmu je myšlenka velmi lehce nadhozena a těžko bez dalších indícií samostatně domyslytelná. To mě trochu mrzí, klidně mohl jít v "řečnění" dále.(25.10.2011)

  • Morloth
    **

    To, že to bylo pěkně nasnímané ještě neznamená, že to bylo fajn. Když jsem koukal na Limits of Control, tak mi artovská pomalost a nuda vůbec nevadily, jak to, že u tohoto snímku jsem div nevyletěl z kůže? Jak je možné, že za nejlepší pasáže považuji: psa, co uklouzne na luxusní dřevěné podlaze, babku, která usne při bohoslužbě a zmoklého havrana? Je to tím, že veškerá premisa filmu byla postavena na vybájené logice o vzájemném porozumění dvou náboženských fanatiků, či je to proto, že se mi hlavní postavy bytostně hnusily? Nevím proč, ale tento film ve mne vskutku vyvolal nelibé pocity. Jen pochybuji, že měly být vyvolány.(16.10.2009)

  • gudaulin
    *

    Hadewijch by se s nadsázkou dala přirovnat k Viagře. Kdyby se totiž impotentům ztopořil jejich úd tak, jak se toporně snaží Bruno Dumont vyprávět svůj příběh, mohli by se pokládat za vyléčené. Hadewijch je přesně ten důvod, proč se vyhýbám festivalovým přehlídkám, jelikož tam se podobné zoufalosti objevují v nadměrném množství a člověk obvykle nebývá varován. Z toho, jak Dumont vede svoji hlavní postavu, vůbec nemám ponětí, jestli má Julie Sokolowski nějaký herecký potenciál, protože svůj utrápený kukuč v podstatě nemění. Jako nápad konfrontovat náboženské zanícení mladé katoličky a radikálních muslimů by to vůbec nemuselo být špatné, kdyby ovšem Dumont neplácal vyložené hlouposti. Takhle to v reálném životě nefunguje a celá zápletka stojí na nesmírně vratkých nohou. Postavy nemají žádnou hloubku a celý film mi vlastně připomínal trýznivé sebebičování náboženských blouznivců. Vidět tohle v kině, patrně mě vyvedou za nepřístojné chování. Ta jedna hvězdička je spíš za potenciál, který ta látka měla. On ten konzervativní katolicismus má s islámem ledascos společného a báječně se stoupenci obou náboženství v určitých životních postojích a odporu k sekularismu a liberalismu doplňují. Jenže tohle se Dumontovi do jeho konstruktu bohužel nevešlo. Celkový dojem: 20 %.(3.8.2015)

  • - Cena: MFF Toronto 2009: Cena FIPRESCI. [LFŠ 2010] (Jeremy.jk)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace