poster

Kabaret U dobré pohody (TV pořad)

  • Československo

    Přehlídka dobré pohody 1980

    (Československo)
  • Československo

    Kaleidoskop dobré pohody

    (Československo)

Hudební / Zábavný

Československo, 1975, 15x66 min

Scénář:

Gustav Oplustil

Účinkují:

Karel Štědrý, Jiřina Bohdalová, Iva Janžurová, Waldemar Matuška, Josef Bek, Milan Karpíšek, Vladimír Jedenáctík, František Filipovský, Jaroslav Kepka, Otto Šimánek, Luděk Kopřiva, Ladislav Vodička, Jiří Korn, Ladislav Smoljak, Zdeněk Svěrák, Miloň Čepelka, Oldřich Unger, Pavel Vondruška, Ivan Mládek, Hana Hegerová, Luděk Munzar, Jiří Sovák, Jana Dítětová, Miloš Kopecký, Josef Vinklář, Zdeněk Dítě, Ljuba Hermanová, Luba Skořepová, Josef Beyvl, Vlastimila Vlková, Bohumil Bezouška, Vlastimil Brodský, Helena Růžičková, Jaroslav Čejka, Jiří Lábus, Slávka Budínová, Oldřich Kaiser, Jana Kratochvílová, Jan Faltýnek, Věra Ferbasová, Jára Pospíšil, Hana Vítová, Inka Zemánková, Gustav Nezval, Svatopluk Beneš, Dana Medřická, Ela Šárková, František Hanus, Valerie Čižmárová, Ivan Krajíček, Felix Holzmann, Marta Holubová - Šafaříková, Helena Vondráčková, Eva Pilarová, Hana Jírková, Vítězslav Černý, Milan Mach, Jiří Lír, Vlastimil Bedrna, Luděk Sobota, Miroslav Horníček, Čestmír Řanda st., Stanislav Remunda, Oldo Hlaváček, Lenka Kořínková, Eva Klepáčová, Lubomír Lipský st., Josef Větrovec, Otto Budín, Josef Dvořák, Miloslav Šimek, Petr Nárožný, Jitka Molavcová, Laďka Kozderková, Jiří Hrzán, Jiřina Kottová
(další profese)
  • Kri-kri
    ***

    Viděl jsem sice jen čtyři veřejně dostupné díly 9, 12, 15 a 16 + nějaký sestřih, ale i tak si troufám tento pořad hodnotit. Hudební čísla a taneční kreace mě neberou a většinou jsem je musel přetáčet (podobně to mám třeba u Televarieté). Scénky byly poměrně vtipné, ale mohlo jich být v jednom pořadu trochu víc, na jednu scénku vyšlo asi 5 písní. Také bych uvítal jiného moderátora. Za scénky a humorné dialogy, mezi nimiž jsem objevil i jednu se Šimkem a Sobotou, kterou jsem doposud neznal dávám 3 *, jinak zbytková výplň pořadu strašná nuda.(23.12.2018)

  • otík
    ***

    Hodnotím střihový pořad z roku 1980 nazvaný "Přehlídka dobré pohody 1980", který vznikl jako samostatný střihový pořad za moderace Karla Štědrého. Jde o přes hodinu trvající výběr hudebních čísel (většinou už pozapomenutých) a humorných scének (tyto naopak často použité i v jiných zábavných střihových pořadech), např. Smoljak, vysoká paní a sebeobrana; Menšík a Zázvorková ve scénce, kde si Menšík kupuje lístek na pohřeb starého Jandy; vyprávění Horníčka o vztahu Miloše Kopeckého k fotbalu a následně Miloše Kopeckého o Horníčkově vztahu k hudebním koncertům; Kopecký v restauraci pojídá biftek tvrdý jako podrážka a nemůže se domluvit s intelektuální obsluhou. Je až s podivem, kolik scének znám z ostatních střihových pořadů a vůbec jsem netušil, že zrovna tyto vznikly pro pořad Kabaret U dobré pohody. Škoda jen toliko nezábavných písní. Milý zábavný pozapomenutý pořad.(31.7.2016)

  • JousefJousef
    *****

    Chápu to. Optikou dnešních komerčních diváků, okouzlených aktuální tvorbou, prezentovanou od Novy po Barrandov, a tzv. moderním humorem, kde je scénka považována za tím vtipnější, čím obsahuje více vulgárních slov, a "hvězdami" hudebních čísel (většinou zahraničních coverů) jsou mnohdy necharismatické jednohubky ze Superstar a Talentů, je tento typ kabaretního pořadu ze 70. let minulého století naprostou ztrátou času. Nic proti gustu a názoru. Souhlasím, že už při premiéře nebyla všechno čísla ideální. A vtipná. Některé scénky jsou extrémně dlouhé, zejména z prvních pořadů, kdy se do scénáře dostaly úryvky klasických divadelních představení s kompletním hereckým ansámblem. Také humor Šimka a Soboty, kteří byli v prvních dílech obsazeni nikoliv jako budoucí stabilní hosté, ale do hlavní role průvodců pořadu, neseděl každému. Před 40 lety, ani teď. To samé platí pro pravidelná vyprávění v podání legendárního Miroslava Horníčka. Už tehdy oslovil zvolenými tématy zejména vnímavé, náročných věcí znalé tzn. inteligentní publikum, nikoliv jednodušší diváky, dejme tomu z Kolbenky (a to není míněno ve zlém, jde o pouhé konstatovaní rozdílných vkusů a požadavků na zábavu). Výběr písniček, zde mnohými extrémně kritizovaný, naopak typově přesně zapadá do dramaturgického pojetí pořadu, který se v "plné parádě" vrátil až díky koronaviru a programu ČT3. Ano, zopakujme si to raději ještě jednou. Byl to "televizní" KABARET! Pro diváky s citem pro nostalgii se proto jedná o pohodového průvodce historií nejen hudební tvorby, ale i po tvářích v drtivé většině již nežijících umělců. Hereckých i pěveckých, mnohdy věčných, jindy dávno (a někdy logicky) zapomenutých. A propos. Kdo není analfabet nebo vyhraněný fanoušek hip hopu, techna a rapu, a má širší záběr a rozhled, si jisté v každém z dílů rychle vybaví některou z nestárnoucích melodii, a zabrouká si ústřední motiv nebo dokonce i text. Které soudobé písně mají tento dar??? Skoro žádná. Takže, pro pamětníky a nové cestovatele do historie televizní zábavy, pohodový program na cca 75 minut. Pro ostatní, vstup raději zakázán. Česko-Slovensko, hledající talenty s jepičí životností a významem, nebo TELE-TELE, čekají na jiné programové pozici :-)(7.7.2020)

  • Marthos
    **

    Galerie socialistického humoru pod taktovkou Zdeňka Podskalského. Některé skeče vzaly už dávno za své, jiné nebyly vtipné ani tehdy a jen těžko je člověku do smíchu při pohledu na zuboženou Věru Ferbasovou, Hanu Vítovou, Elu Šárkovou, Inku Zemánkovou, Františka Hanuse, Gustava Nezvala, Svatopluka Beneše a další hvězdy českého filmu, kteří se marně pokoušeli ve speciálním písničkovém pásmu zvrátit čas. Ten je v tomto případě nemilosrdný.(6.8.2015)

  • argenson
    ***

    Dalo by se to šmahem zmuchlat a zahodit do odpadu normalizační televizní zábavy, zvláště při exhibicích Baletu Československé televize přichází chuť prohodit televizi voknem. Ale při smířlivějším náhledu zjišťuju, že je to docela roztomilé pohlazení, byť zábavné často jen průměrně. Na druhou stranu, právě odsud pochází řada scének, které dodnes ČT doluje z archívu a uvádí v hlavních vysílacích časech. Vypíchnul bych zvláště monology Miroslava Horníčka, který jsou úplným balzámem. Jeho vyprávění o pražských sochách ze 16. dílu (1977), to se musí vidět. A nakonec, Kabaret má nespornou zásluhu v tom, že naposledy před kameru přitáhnul dávné prvorepublikové hvězdy jako Hanu Vítovou, Věru Ferbasovou nebo Járu Pospíšila.(16.10.2014)

  • Karel Štědrý