Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na dva nezaměstnané počítačové techniky se jednoho dne zčistajasna usměje slunce. Byť jde o trochu křivý škleb. Vinou dopravní nehody usmrtí muže. A v jeho zavazadle naleznou dva miliony eur. Je podobná náhoda ale vůbec štěstím? Takový obnos totiž musí nepochybně někomu patřit a onen někdo bude chtít peníze dřív nebo později zpět. Nález navíc ještě více vyostří kontury již dříve existující dominance a podřízenectví, které mezi oběma lidmi panují. Následující den je pak objeveno tělo mrtvé slepé dívky a vše nasvědčuje tomu, že zmizelá hotovost byla původně určena jako její výkupné. A hned vzápětí je uneseno další vážně nemocné dítě. Policie vedená mladou zapálenou seržantkou a jejím kolegou začíná roztáčet soukolí vyšetřování, do spletence mysteriózních událostí se ale vnáší světlo jen s největšími obtížemi. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (16)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Mélanie Laurent byla skvělá, ale hrála v kriminálce, která byla neuvěřitelně nepřehledná, hlavně ve své druhé půlce. Rozeběh byl nicméně parádní a suprově se do toho dostalo. Epický a mysteriózní náběh pak ale ztratil sílu a francouzské Sedm z toho prostě ke konci nebylo. Ale bylo to fajn, hlavně díky Mélanie. Ta se tomuhle filmu upřít nedá. ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Máte-li v oblibě takové ty thrillery s pátráním po ujetých vrazích (SILENCE OF THE LAMBS, SE7EN,...), tak tohle je poměrně zajímavá volba. Sice je to takový trochu 'normálnější', těžko něčím strhující, ale solidní atmosféra a celkově dobré vyznění tomu nechybí. Mélanie Laurent, kvůli které jsem na to (ve spojitosti s Tarantinem) koukal, také nezklamala. Ještě se mi líbila dobře do toho zapletená revenge. ()

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Plán bol asi natočiť niečo na štýl Purpurových riek. Nevyšlo to, pretože: 1. Scenár. Snaží sa riešiť obrovské množstvo vecí a väčšinu pritom nedotiahne do konca (trauma, romantická zápletka). Okrem toho Lot miestami zabúda na logiku a tiež je tu na mňa moc veľké množstvo náhod (a to hneď v úvode). 2. Réžia. Opäť Alfred Lot. Toto je dosť zvláštne. Ten človek má zároveň úžasný cit pre stavbu scény (takmer všetko z domu vraha), zároveň ale absolútne nie je schopný budovať napätie a udržať diváka v strehu. A čo je najdôležitejšie, jeho réžia je hodne zmätená. Občas som mal vážne problém chápať, čo sa práve deje a jak čítam tie komentáre, asi som nebol jediný. 3. Kamera. Nielen, že sa to dalo natočiť oveľa objavnejšie (čo by rozhodne pomohlo aj napätiu), ale kameraman celý film používa nejaké divné filtre, cez ktoré nie je moc vidieť a navyše dodávajú filmu taký ten klasický, francúzsky, televízno-kriminálkový look, čo beriem tiež ako problém. 4. Herci. Okrem Mélanie sú vážne všetci až zúfalo necharizmatickí a keď ich najbližšie niekde uvidím, pochybujem, že si spomeniem, že som ich už niekedy videl. No ale dal som 60%, takže to asi nebolo úplne zlé. La Chambre des morts zachraňuje niekoľko nasledujúcich detailov: 1. Réžia. Ako som už písal, Lot vie pekne natočiť niektoré veci. Páčil sa mi hlavne interiér domu vraha, kopa rekvizít, nasvietenie; vážne by som sa tam asi bál vstúpiť... A brutalita. Mŕtve decko už v prvej pol hodine, opica, pes... 2. Hudba. Pre žáner trochu neobvyklý (hlavne v závere), ale výborný soundtrack. 3. Mélanie Laurent. No, skúsim na chvíľku zabudnúť, že je to moja úplne najobľúbenejšia herečka. Scenár jej nedáva moc príležitostí sa nejak výraznejšie prejaviť, ale tá charizma! Môžem nezaujato povedať, že sama ťahá celý film. A darí sa jej to. Nebyť jej, asi by som tú tretiu hviezdičku ešte prehodnotil. ()

Thomick 

všechny recenze uživatele

Lucie oplývá schopností nereálný dedukce a přitom se musí v práci mezi samýma chlapama vypořádávat s lehce paranoidnim pocitem méněcennosti ... njn, klasika. Do toho nějaká ta zvrácená řecká mytologie a vyjde vám jeden z těch svym způsobem zvláštních, avšak zároveň i dokonale průměrných francouzských vejmyslů; pouze ucházející, přes okultní podtext v pohodě srozumitelná kriminálka s atmosférou řidší, než by se zřejmě slušelo. Oblíbenci Mélanie s Gillesem nicméně odvedli excelentní výkony - aspoň jejich potenciál byl teda vytěženej adekvátnim způsobem. ()

Caminzind 

všechny recenze uživatele

Ne moc povedená francouzská imitace Mlčení jehňátek, případně Sedm. Snímek by to přitom nebyl vůbec špatný, kdyby jej tvůrci nezmrzačili vyloženě okopírovanými motivy ze svých amerických předchůdců. Scéna s vlčákem na schodech je zralá pomalu na nějaký ten hanlivý dopis. Navíc jako celek jsem tuto mysteriozitu vůbec nepochopil. A nestydím se za to. 50% ()

Rockerman 

všechny recenze uživatele

Velmi dobrá zápletka na začátku rozjela solidní podívanou v tomto krimi trilleru. Často se dařila ta snaha o ponurost, kterou známe z nejlepších filmů tohoto žánru, hlavně americké výroby. Bohužel je to také dost chaotické a některé scény hodně nelogické ( např.upálení soka i s penězi). Mélanie jsem teď viděl v několika filmech (Le concert, Podfukáři) a dá se říct, že tato role ji asi seděla nejvíc. Škoda té nepřehlednosti v ději, protože jinak to bylo drama jak se patří. ()

tidwell 

všechny recenze uživatele

Od kriminálky, dnes již pouhého komerčního produktu, žádné myšlenkové poselství čekat nelze - její funkcí je lehce zahrát na strunu našich nižších pudů a ukojit touhu po strachu a děsu a ano, Le Chambre des morts tyhle pocity navodit umí, ale není to trochu málo? Přijít dnes v tomhle žánru s něčím novým, znamená vymyslet krkolomnější způsob trýznění obětí nebo "úpravy" mrtvol - což může mít pro nás, kteří kriminálkám nerozumíme, něchtěně komické účinky - ale samo o sobě to je trochu zvrácené. Tenhle film si za své hodnocení může sám se všemi svými účelovými skoky ve vyprávění, neuvěřitelným množstvím nesmyslností (mrtvé opičky, to tu ještě nebylo:) a především neobjasňováním motivací jednání postav (že by bylo jedno, proč někdo vraždí, ale hlavně, že vraždí?) - zbývá tedy jen ponurá atmosféra. Mélanie Laurent, Céline Salette i Gilles Lellouche jsou výborní herci, především ve filmech, které mají hlavu a patu. Závěrečná dekadentní klipovitá scéna byla "zajímavá", ale hlavně kvůli hudbě... ()

mira.l 

všechny recenze uživatele

Haha...proč si já blbec myslel, že se jedná o nějakou komedii? V tomto smyslu slova mé očekávání naplněné nebylo, ale dostal jsem něco, co Francouzi vcelku umí, zajímavou detektivku s místy až hororovými prvky - rozpitvané opičky, mraky vycpaných zvířat, ponuré, až mysteriózní prostory starého skladiště, lesby klubu, jakési staré...co to vlastně bylo? - nemocnice, sanatorium??, dvě šílené lesby s poněkud zvrhlýma choutkama... Od prvních minut se začne rozvíjet napínavý příběh, ve kterém zářila Mélanie Laurent - opět výborná, začínám pro ni mít docela slabost. Musím teda přiznat, že některé věci jsem napoprvé asi nějak úplně nepobral, např. to děvčátko na začátku s mrtvou matkou ve vaně - to měla být postava Mélanie(Lucie) v dětství nebo ta šílená lesba se zálibou v pitvání a preparaci?, potom totéž(??-kdo se má v těch dětech vyznat?) děvčátko na chodbě (mmch Lucie je na konci filmu na stejné chodbě) a za dveřmi zavřené další dítě (to měl být kdo?), plyšový slon prostrčený druhou holčičkou skrze díru ve dveřích/střih na Lucii koukající do zamykacího výklenku ve svém bytě s hořící svíčkou, na konci vyhazuje Lucie obsah výklenku do krabice, tu do popelnice, popeláři to vysypou a ...bingo, slon!!, proč ty dvě lesby vraždily, unášely děti?, jakto, že jeden z těch dvou, co na začátku srazili muže, pak věděl, kde je druhá unesená holka, Eleanor? Zkrátka otazníky tam jsou, ten děj je poněkud překombinovaný, čehož jsem si asi nevšim jenom já. Už ze začátku je vidět, že Lucie má možná až trochu nadpřirozené schopnosti, na druhou stranu v průběhu filmu z těch flashbacků vychází najevo, že si asi Lucie nese nějaké nelichotivé ponuré tajemství z dob svého dětství, které se asi snaží "odčinit" - pokud se to tak dá nazvat - prací u policie. Vše dosud uvedené dává filmu kapku chaotičnosti a jistá překombinovanost děje tak nějak nutí diváka nad tím víc přemýšlet a třeba mu to i nějaký ten den zůstane v hlavě. Další věc, která mi to možná malinko zkomplikovala - viděl jsem verzi se slovenskými titulky, a ty mi připadaly občas dosti svérázné. Celkově za velmi poctivé tři - film jako takový a čtvrtá za Mélanii. ()

musculimus 

všechny recenze uživatele

Thriller, jak se patří. Mrtvá zvířata, mrtvé děti, mrtvé ženy, mrtví muži. Film si udržuje po celou délku svou linii; nechybí ani milostná složka. Detektivka Lucia někdy vypadá na IQ 200. Už od scény se záběrem na plochu jejího počítače je jasné, kdo má vraždy na svědomí, což nechává divákovi skoro celý film na přemýšlení o dalších aspektech děje. Hodně věcí zůstává bohužel nedořešených - jejich řešení by ale zabralo spoustu filmového pásku, takže je dobře, že to skončilo, jak to skončilo. Z filmu je poznat, že francouzi rozhodně nejsou troškaři - když už vycpaná zvířata, tak přiměřeně kolem milionu. Jinak opět skvělá Mélanie. ()

tomma 

všechny recenze uživatele

Adaptace románu „La chambre des morts“ od Francka Thillieze, který u nás bohužel nevyšel. Je to velká škoda, Thilliez pro svoje romány nastuduje do podrobností téma, které chce zpracovat, takže jsem se pravděpodobně mohl hodně dozvědět o taxidermii a podobných nechuťárnách. K rozzuzlení případů je u něj potřeba, aby se spojily nitky sbíhající z několika stran, což je pro film dost špatné, neboť většina jeho knih má 400-500 stran, a samotná expozice filmu by snad vyšla na hodinu. Film samotný je místy dost nepřehledný, místy uspěchaný, občas jsem si říkal, jak se dostali na tuto stopu? Přes to přese všechno bych film celkově nehaněl, je náležitě smutný, temný a navíc jsem se dozvěděl i něco o Luciině dětství. Věru, nic pěkného. Mezi námi, ono ji nic pěkného nečeká ani v budoucnu. ()

Indio 

všechny recenze uživatele

Dobry film (Mélanie Laurent skvělá). Nemyslím si ,že by to nějak kopírovalo Mlčení jehnatek spíš na ně odkazuje a vzdává jim poklonu což je patrny z dost částí a přímo stejnojmenou knížkou v knihovně hlavní postavy, ()

lineker 

všechny recenze uživatele

Dost mne mrzí, že se ke mne dostala jakási verze, kde byly titulky dělány zřejmě jen translátorem, tudíž některé věty absolutně nedávaly smysl a všechny osoby mluvili pouze v mužském rodě. No nic. Ten film má svoji kvalitu a v subžánru kriminálek o těžce narušených delikventech není žádnou lehkou vahou. Navíc, ten rozjezd je celkem originální a když se vám to vše pospojuje, má to velký potenciál. Ten se sice později trochu vinou všelijakých kliček vytrácí, ale rozhodně zcela nevyšumí. Mélanie je skvělá herečka a i originální bytost, která každý film dokáže vytáhnout o dvě až tři patra. Zde v roli přemýšlivé policistky z nevyřešenou minulostí doslova exceluje. ()

Reklama

Reklama