poster

Úsměv Melody

  • francouzský

    La chambre des morts

  • anglický

    Room of Death

Thriller / Krimi / Mysteriózní

Francie, 2007, 115 min

  • Slasher
    ****

    Máte-li v oblibě takové ty thrillery s pátráním po ujetých vrazích (SILENCE OF THE LAMBS, SE7EN,...), tak tohle je poměrně zajímavá volba. Sice je to takový trochu 'normálnější', těžko něčím strhující, ale solidní atmosféra a celkově dobré vyznění tomu nechybí. Mélanie Laurent, kvůli které jsem na to (ve spojitosti s Tarantinem) koukal, také nezklamala. Ještě se mi líbila dobře do toho zapletená revenge.(5.4.2009)

  • dr.horrible
    ***

    Plán bol asi natočiť niečo na štýl Purpurových riek. Nevyšlo to pretože: 1.Scenár; Snaží sa riešiť obrovské množstvo vecí a väčšinu pritom nedotiahne do konca (trauma,romantická zápletka). Okrem toho Lot miestami zabúda na logiku a tiež je tu na mňa moc veľké množstvo náhod (a to hneď v úvode). 2.Réžia; Opäť Alfred Lot. Toto je dosť zvláštne: Ten človek má zároveň úžasný cit pre stavbu scény (takmer všetko z domu vraha), no zároveň absolútne nie je schopný budovať napätie a udržať diváka v strehu (nuda). A čo je najdôležitejšie, jeho réžia je hodne zmätená. Občas som mal vážne problém, chápať čo sa práve deje a jak čítam tie komentáre, asi som nebol jediný. 3.Kamera; Nielen, že sa to dalo natočiť oveľa objavnejšie (čo by rozhodne pomohlo aj napätiu), ale kameraman celý film používa nejaké divné filtre, cez ktoré nie je moc vidieť a navyše dodávajú filmu, taký ten klasický francúzsky televízno - kriminálkový look, čo beriem tiež ako problém. 4.Herci; Okrem Mélanie sú vážne všetci až zúfalo necharizmatickí a keď ich najbližšie niekde uvidím, pochybujem že si spomeniem že som ich už niekedy videl... No ale dal som 60%, takže to asi nebolo úplne zlé... La Chambre des morts zachraňuje niekoľko nasledujúcich detailov: 1.Réžia; Ako som už písal, Lot vie pekne natočiť niektoré scény. Páčil sa mi hlavne interiér domu vraha, kopa rekvizít, nasvietenie - vážne by som sa tam asi bál vstúpiť... A brutalita. Mŕtve dieťa už v prvej pol hodine, opica, pes... 2.Hudba; Pre žáner trochu neobvyklý (hlavne v závere), ale výborný soundtrack. 3.Mélanie Laurent; No, skúsim na chvíľku zabudnúť, že je to moja úplne najobľúbenejšia herečka. Scenár jej nedáva moc príležitostí sa nejak výraznejšie prejaviť, ale tá charizma!!! Môžem nezaujato povedať, že sama ťahá celý film. A darí sa jej to. Nebyť jej, asi by som tú tretiu hviezdičku ešte prehodnotil(10.11.2012)

  • mira.l
    ****

    Haha...proč si já blbec myslel, že se jedná o nějakou komedii? V tomto smyslu slova mé očekávání naplněné nebylo, ale dostal jsem něco, co Francouzi vcelku umí, zajímavou detektivku s místy až hororovými prvky - rozpitvané opičky, mraky vycpaných zvířat, ponuré, až mysteriózní prostory starého skladiště, lesby klubu, jakési staré...co to vlastně bylo? - nemocnice, sanatorium??, dvě šílené lesby s poněkud zvrhlýma choutkama... Od prvních minut se začne rozvíjet napínavý příběh, ve kterém zářila Mélanie Laurent - opět výborná, začínám pro ni mít docela slabost. Musím teda přiznat, že některé věci jsem napoprvé asi nějak úplně nepobral, např. to děvčátko na začátku s mrtvou matkou ve vaně - to měla být postava Mélanie(Lucie) v dětství nebo ta šílená lesba se zálibou v pitvání a preparaci?, potom totéž(??-kdo se má v těch dětech vyznat?) děvčátko na chodbě (mmch Lucie je na konci filmu na stejné chodbě) a za dveřmi zavřené další dítě (to měl být kdo?), plyšový slon prostrčený druhou holčičkou skrze díru ve dveřích/střih na Lucii koukající do zamykacího výklenku ve svém bytě s hořící svíčkou, na konci vyhazuje Lucie obsah výklenku do krabice, tu do popelnice, popeláři to vysypou a ...bingo, slon!!, proč ty dvě lesby vraždily, unášely děti?, jakto, že jeden z těch dvou, co na začátku srazili muže, pak věděl, kde je druhá unesená holka, Eleanor? Zkrátka otazníky tam jsou, ten děj je poněkud překombinovaný, čehož jsem si asi nevšim jenom já. Už ze začátku je vidět, že Lucie má možná až trochu nadpřirozené schopnosti, na druhou stranu v průběhu filmu z těch flashbacků vychází najevo, že si asi Lucie nese nějaké nelichotivé ponuré tajemství z dob svého dětství, které se asi snaží "odčinit" - pokud se to tak dá nazvat - prací u policie. Vše dosud uvedené dává filmu kapku chaotičnosti a jistá překombinovanost děje tak nějak nutí diváka nad tím víc přemýšlet a třeba mu to i nějaký ten den zůstane v hlavě. Další věc, která mi to možná malinko zkomplikovala - viděl jsem verzi se slovenskými titulky, a ty mi připadaly občas dosti svérázné. Celkově za velmi poctivé tři - film jako takový a čtvrtá za Mélanii.(25.2.2016)

  • Caminzind
    **

    Ne moc povedená francouzská imitace Mlčení jehňátek, případně Sedm. Snímek by to přitom nebyl vůbec špatný, kdyby jej tvůrci nezmrzačili vyloženě okopírovanými motivy ze svých amerických předchůdců. Scéna s vlčákem na schodech je zralá pomalu na nějaký ten hanlivý dopis. Navíc jako celek jsem tuto mysteriozitu vůbec nepochopil. A nestydím se za to. 50%(16.9.2011)

  • Rockerman
    ****

    Velmi dobrá zápletka na začátku rozjela solidní podívanou v tomto krimi trilleru. Často se dařila ta snaha o ponurost, kterou známe z nejlepších filmů tohoto žánru, hlavně americké výroby. Bohužel je to také dost chaotické a některé scény hodně nelogické ( např.upálení soka i s penězi). Mélanie jsem teď viděl v několika filmech (Le concert, Podfukáři) a dá se říct, že tato role ji asi seděla nejvíc. Škoda té nepřehlednosti v ději, protože jinak to bylo drama jak se patří.(19.10.2013)

  • - Tento snímek se natáčel v severní Francii. (claudel)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace