poster

Úsměv Melody

  • francouzský

    La chambre des morts

  • anglický

    Room of Death

Thriller / Krimi / Mysteriózní

Francie, 2007, 115 min

  • Malarkey
    ***

    Mélanie Laurent byla skvělá, ale hrála v kriminálce, která byla neuvěřitelně nepřehledná, hlavně ve své druhé půlce. Rozeběh byl nicméně parádní a suprově se do toho dostalo. Epický a mysteriózní náběh pak ale ztratil sílu a francouzské Sedm z toho prostě ke konci nebylo. Ale bylo to fajn, hlavně díky Mélanie. Ta se tomuhle filmu upřít nedá.(16.7.2012)

  • dr.horrible
    ***

    Plán bol asi natočiť niečo na štýl Purpurových riek. Nevyšlo to pretože: 1.Scenár; Snaží sa riešiť obrovské množstvo vecí a väčšinu pritom nedotiahne do konca (trauma,romantická zápletka). Okrem toho Lot miestami zabúda na logiku a tiež je tu na mňa moc veľké množstvo náhod (a to hneď v úvode). 2.Réžia; Opäť Alfred Lot. Toto je dosť zvláštne: Ten človek má zároveň úžasný cit pre stavbu scény (takmer všetko z domu vraha), no zároveň absolútne nie je schopný budovať napätie a udržať diváka v strehu (nuda). A čo je najdôležitejšie, jeho réžia je hodne zmätená. Občas som mal vážne problém, chápať čo sa práve deje a jak čítam tie komentáre, asi som nebol jediný. 3.Kamera; Nielen, že sa to dalo natočiť oveľa objavnejšie (čo by rozhodne pomohlo aj napätiu), ale kameraman celý film používa nejaké divné filtre, cez ktoré nie je moc vidieť a navyše dodávajú filmu, taký ten klasický francúzsky televízno - kriminálkový look, čo beriem tiež ako problém. 4.Herci; Okrem Mélanie sú vážne všetci až zúfalo necharizmatickí a keď ich najbližšie niekde uvidím, pochybujem že si spomeniem že som ich už niekedy videl... No ale dal som 60%, takže to asi nebolo úplne zlé... La Chambre des morts zachraňuje niekoľko nasledujúcich detailov: 1.Réžia; Ako som už písal, Lot vie pekne natočiť niektoré scény. Páčil sa mi hlavne interiér domu vraha, kopa rekvizít, nasvietenie - vážne by som sa tam asi bál vstúpiť... A brutalita. Mŕtve dieťa už v prvej pol hodine, opica, pes... 2.Hudba; Pre žáner trochu neobvyklý (hlavne v závere), ale výborný soundtrack. 3.Mélanie Laurent; No, skúsim na chvíľku zabudnúť, že je to moja úplne najobľúbenejšia herečka. Scenár jej nedáva moc príležitostí sa nejak výraznejšie prejaviť, ale tá charizma!!! Môžem nezaujato povedať, že sama ťahá celý film. A darí sa jej to. Nebyť jej, asi by som tú tretiu hviezdičku ešte prehodnotil(10.11.2012)

  • Thomick
    ***

    Lucie oplývá schopností nereálný dedukce a přitom se musí v práci mezi samýma chlapama vypořádávat s lehce paranoidnim pocitem méněcennosti ... njn, klasika. Do toho nějaká ta zvrácená řecká mytologie a vyjde vám jeden z těch svym způsobem zvláštních, avšak zároveň i dokonale průměrných francouzských vejmyslů; pouze ucházející, přes okultní podtext v pohodě srozumitelná kriminálka s atmosférou řidší, než by se zřejmě slušelo. Oblíbenci Mélanie s Gillesem nicméně odvedli excelentní výkony - aspoň jejich potenciál byl teda vytěženej adekvátnim způsobem.(6.11.2013)

  • tidwell
    *

    Od kriminálky, dnes již pouhého komerčního produktu, žádné myšlenkové poselství čekat nelze - její funkcí je lehce zahrát na strunu našich nižších pudů a ukojit touhu po strachu a děsu a ano, Le Chambre des morts tyhle pocity navodit umí, ale není to trochu málo? Přijít dnes v tomhle žánru s něčím novým, znamená vymyslet krkolomnější způsob trýznění obětí nebo "úpravy" mrtvol - což může mít pro nás, kteří kriminálkám nerozumíme, něchtěně komické účinky - ale samo o sobě to je trochu zvrácené. Tenhle film si za své hodnocení může sám se všemi svými účelovými skoky ve vyprávění, neuvěřitelným množstvím nesmyslností (mrtvé opičky, to tu ještě nebylo:) a především neobjasňováním motivací jednání postav (že by bylo jedno, proč někdo vraždí, ale hlavně, že vraždí?) - zbývá tedy jen ponurá atmosféra. Mélanie Laurent, Céline Salette i Gilles Lellouche jsou výborní herci, především ve filmech, které mají hlavu a patu. Závěrečná dekadentní klipovitá scéna byla "zajímavá", ale hlavně kvůli hudbě...(24.8.2014)

  • Caminzind
    **

    Ne moc povedená francouzská imitace Mlčení jehňátek, případně Sedm. Snímek by to přitom nebyl vůbec špatný, kdyby jej tvůrci nezmrzačili vyloženě okopírovanými motivy ze svých amerických předchůdců. Scéna s vlčákem na schodech je zralá pomalu na nějaký ten hanlivý dopis. Navíc jako celek jsem tuto mysteriozitu vůbec nepochopil. A nestydím se za to. 50%(16.9.2011)

  • - Tento snímek se natáčel v severní Francii. (claudel)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace