poster

Harry Brown

  • Velká Británie

    Harry Brown

  • Slovensko

    Harry Brown

Krimi / Drama / Thriller

Velká Británie, 2009, 103 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • lesumir
    *

    Neo noir podobající se Gran Torinu, ale Michael Caine, pan herec, není drsnej Harry ani tvrďák Eastwood. A sporé herectví Emily Mortimer je převážně na vadu. A ten anarchistický závěr kvůli ničemu, naprosto vycucaný z prstu je přehlídkou nejvyšší hlouposti. __ Trocha šmrncu a stylu by tomuhle filmu neuškodilo, právě naopak. Tahle suchárna je marná.(19.12.2009)

  • Kryšpín
    **

    Nejedná se o skvělé dílo, ale přesto se tu najde několik scén, za které by se nemusel stydět žádný režisér (doupě velmi podobné Trainspottingu apod.). Avšak tuto laťku si nedrží po celou dobu filmu. Spíš taková amplituda. Harry Brown má tu smůlu, že podobné téma už tu bylo tento rok (pokud teda počítám českou premiéru) v rámci filmu Gran Torino, který je pro mě vrcholem a Harry Brown mu nesahá ani po kolena. Mnoho lidí bude nadšena tou nadmírou zbytečného násilí, po které ta dnešní zkažená mládež touží.(8.12.2009)

  • JFL
    ****

    Je paradoxní, že zdejší komentáře jeden z nejkontroverznějších britských filmů současnosti uctívají jako divácky vstřícnou žánrovku. Narozdíl od obecného přesahu Eastwoodova "Gran Torino" přichází v "Harry Brown" s konkrétní odpovědí na konkrétní problém. Filmové reakce na kriminalitu britské mládeže nejsou ojedinělé (např. Eden Lake), ale tento film k celé otázce přistupuje s vypěněnou radikálností. Za pomoci exploatačních prvků (vyobrazení feťáků jako psychopatických trosek, byrokratická neschopnost policie, populistické ospravedlňování hrdinových činů, křiklavě idylický závěr) a autority ikonického britského herce spojovaného se starými dobrými časy vzniklo vyprávění, které diváky utvrzuje v tom, že na hrubý pytel patří hrubá záplata. Zatímco letitý drsňák Eastwood na stará kolena přijímá cestu sebeobětování a klidné síly dřívější bonvián Caine (Alfie, Italian Job) sahá po zbrani a ve stylu "Rambo: Do pekla a zpět" ukazuje mladým idealistům, že jediným řešením je nelítostný atak. Když se takto vyjadřuje senilní Stallone k situaci na druhém konci světa, lze to brát s pousmáním jako žánrovou stylizaci, ale v případě "Harryho Browna" se jedná o postoj k domácí situaci, který nevíc bude s tamními diváky silně rezonovat. Film nevyjadřuje postoj jednoho sebestředného dědka uvízlého v době své největší slávy, nýbrž odpovídá náladám publika, které již má dost situace ve svém okolí a nevidí již jiné východisko, než to zde předestřené. A právě proto je "Harry Brown" stejně jako brazilská fašistická "Elitní jednotka" mrazivá dobová výpověď a ne nějaká žánrovka. V momentě, kdy společnost dospěje do stádia, že uctívá tento přístup k věcem, nelze než cítit strach a krajní zneklidnění. Z tohoto hlediska je "Harry Brown" stejnou mírou vynikající film i odpad.(7.8.2010)

  • DaViD´82
    ****

    This is almost better than Gran Torino. Úvodní scéna na motorce je nejlépe nasnímaná scéna letošního roku, Caine je nekompromisní jako málokdo v poslední době a vůbec je to po sedmdesát minut na čistých pět hvězd. Jenže pak se to začne kazit a finále v hospodě to zazdí zcela. Zůstat to v "civilní rovině" penzista versus místní omladina před činžákem, tak bych byl ve výsledku mnohem spokojenější. PS: Srovnání s Gran Torinem je chtě nechtě nutné. Ač jde ve výsledku o úplně jiné žánry, tak přeci jen Eastwood pracoval a dost sázel na to, že od něj všichni očekávali právě to, čeho se jim dostane od Harry Browna.(28.11.2009)

  • Tuxedo
    ***

    Kvalitativně stojící přesně na pomezí opovrženíhodného béčka a seriózní, ambiciózní nadžánrovky á la Gran Torino, snad i o něco více než podobné Mé druhé já s Jodie Foster. Rutinní scénář se vyznačuje typickými neduhy (vratká logika, přidání vyšetřovací linky a globálnější problém k osobní lince pomsty a jejich závěrečné sjednocení horkou jehlou), v konečné podobě však působí díky vydatné režii překvapivě kompaktně, inteligentně, bez výraznějších klopýtnutí ve všech rovinách a se správně temným feelingem s vhodně naměřenou špetkou autenticity. Spolu s režií film vytahuje na silný nadprůměr pochopitelně v prvé řadě perfektní, strhaný, osamocený, vnitřně vyděšený a přesto odhodlaný a drsný Michael Caine. 7/10(2.2.2010)

  • - FIlmový kritik Roger Ebert z Chicago Sun-Times popsal film jako směs snímků Gran Torino (2008) a Přání smrti (1974). (Lumberjack)

  • - Spoiler: Harry Brown (Michael Caine) zabil a zavraždil 6 "výtržníků", z nichž 5 střelnou zbraní a jednoho nožem. (Num3roO)

  • - Noela Winterse si zahrál britský rapper a skladatel Ben Drew, známý pod pseudonymem Plan B. Často spolupracuje s duem Chase & Status, se kterým se podílel i na soundtracku k tomuto filmu. (bradl3y)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace