poster

Harry Brown

  • Velká Británie

    Harry Brown

  • Slovensko

    Harry Brown

Krimi / Drama / Thriller

Velká Británie, 2009, 103 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Marigold
    ***

    O Tropa de Elite se obecně soudí, že je to film fašistický, o ideově velmi podobném Harry Brownovi nikdo nic podobného tvrdit nebude, páč v hlavní roli vystupuje milý důchodce s tváří milovaného Michaela Caine. Jinak jsou si ty filmy ale v lecčems podobné – ve vylíčení kriminální spodiny jako primitivního kmene, v nabízení snadného řešení a v jisté jednoznačnosti vidění světa (fér mariňák vs svinská spodina). Nevadilo mi u Padilhy, nevadí mi to ani u Barbera, nedělám si iluze, že to na vybraných anglických sídlištích vypadá o moc líp. Jinak mě ale Harry moc netrefil, sociální tón je spíše nevěrohodný (přišlo mi to až moc aranžované), Barber z Caina nedostal nijak úchvatný výkon a scénář je značně klišovitý, i když to zkouší maskovat za realističnost prostředí... Celkově jsem nějak nepochopil, co to vlastně mělo být – sociální drama či netradiční thriller? Eastwood to dokázal o stupeň přesvědčivěji, i když některé scény z Barberova filmu se mi celkem pod kůži dostaly. Ale ne moc hluboko.(24.3.2011)

  • genetique
    ****

    Tradičný oldschool nárez, ktorý v poslednej dobe predviedol Eastwood v epickejšom štýle vo svojom Gran Torino, či Neeson v oveľa viac akčnejšej jazde Taken. Tento ich anglický kolega má pomerne jednoduchú zápletku, ale spracovanie je na veľmi vysokej úrovni a dej sa nesie vo veľkom štýle. Postupné hustnutie atmosféry a prechod z obyčajnej drámy na nekompromisný thriller s motívom odplaty sa nie vždy vydarí. Doposiaľ neznámy režisér sa touto úlohou však popasoval náramne dobre a ukázal ako danú tému možno spracovať aj v elegantnom ráze. Žiadne bezhlavé akčné nájazdy proti múru, či hollywoodsky klišovité náznaky sa nekonajú, naopak, niektoré scény by som zaradil do topky vo svojom žánri. Čo je však dôležitejšie, že Caine potvrdzuje hereckú formu a odkazuje, že ho ešte na pár rokov nemáme odsúvať na vedľajšiu koľaj. 85%.(19.12.2009)

  • gudaulin
    *****

    Některé komentáře srovnávají film s mnohem známěnějším Eastwoodovým Gran Torinem. Postavy obou důchodců, kteří se rozhodli postavit bezpráví a zastavit řádění zločineckého gangu, k tomu poněkud svádí, osobně ale považuju tématickou zpřízněnost obou snímků za zavádějící. Britský snímek rozvíjí tradici příběhů o osamělém mstiteli, který vezme spravedlnost do svých rukou a čistí ulice velkoměsta od zločinu. Tohohle námětu, kdysi tak populárního ve westernovém žánru, se nově chopil Michael Winner, když natočil Přání smrti. Tenhle kousek se v neklidných 70. letech, kdy zločinnost v New Yorku vymkla v řadě čtvrtí jakékoliv kontrole, stal ve Spojených státech mimořádně populární a vedl hned k několika pokračováním. Dýchavičný Harry, který si po vraždě svého přítele rozpomene na léta strávená ve vojenském námořnictvu Jejího Veličenstva, má i přes pokročilý věk dost přesnou mušku na to, aby povážlivě zredukoval počet členů gangu mladistvých, který kontroluje rozsáhlé sídliště na předměstí. Harryho Browna považuju v rámci této kategorie filmů za nejlepší kousek, a to nejen díky hereckému výkonu slavného filmového veterána Michaela Caina v hlavní roli. Kvalitní je i scénář, který dobře pracuje s emocemi a pečlivě dávkuje napětí. Celkový dojem: 90 %.(3.9.2014)

  • -bad-mad-wolf-
    ***

    Stanné právo v jedné osobě. Spíše než variace na Gran Torino je tahle temná městská legenda variací na Přání smrti s Charlesem Bronsonem. Její syrovost a špinavost je sice místy okatě strojená, nicméně i tak je Harry Brown dospělejší a přesvědčivější, než byl jeho předobraz (který byl prostou akční kriminálkou). K největším kladům patří vedle nádherně hnusné atmosféry prostředí feťácké spodiny i výkon Michaela Cainea a neúprosný tlak tvůrců, kteří diváka hodinu a půl přesvědčují, že tenhle příběh skončí jakýmkoliv průserem, jenom ne happy endem. Malý plus za hudbu.(27.6.2011)

  • Traffic
    ****

    Především tu Michael Caine nakope zadek několika výrostkům s kapucou, ale nelze si nevšimnout, jak jednoznačným způsobem je tu líčen policejní aparát - jako složka systému, která naprosto selhává ve své úloze. Je pak jedině logické, že zastoupit ji musí někdo, kdo stojí právě mimo aktivní společenskou vrstvu, tedy důchodce. Vůbec celé je to především boj mezi složkami, stojícími jaksi stranou, aktivně nepřispívajícími do hnacího motoru systému (ať už z důvodu sociální vyloučenosti, nebo věku). Řešení, které Harry Brown nabízí, je z mého pohledu poměrně odvážnou fackou socialisticky přemýšlící Británii, která se díky svojí poněkud přehnané toleranci a otevřenosti vůči přistěhovalcům a nepřizpůsobivým musí zabývat podobnými problémy. Idylické vyústění souboje proti zlu, soutředěného do jednoho sídlištního podchodu, může působit až stařecky naivně, ale co bychom to tvůrcům neodpustili.(27.12.2009)

  • - Michaela Cainea k filmu už od počiatku výrazne priťahovala podobnosť medzi sebou samým a hlavným hrdinom. Obaja boli vojnovými veteránmi (Brown ako člen námornej pechoty slúžil v Severnom Írsku, Caine zase bojoval v Kórejskej vojne). Navyše Caine kedysi tiež žil v štvrti, v ktorej vo filme žije Brown. (SarumanKo)

  • - Dýka, kterou ve filmu používal Harry Brown (Michael Caine), je Fairbairn-Sykes britských Commandos. (kwaicheng)

  • - Žena v hospodě, která zpívala píseň "Gold", byla zdravotní sestrou štábu. (Frankooo)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace