poster

Looper

  • Česko

    Looper: Nájemný zabiják

  • USA

    Looper

  • Slovensko

    Looper: Nájomný zabijak

  • Nizozemsko

    Looper

  • Velká Británie

    Looper

Sci-Fi / Akční / Krimi / Thriller

USA / Čína, 2012, 114 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • H34D
    ***

    Sympatické, zábavné, originální, leč povrchní a logicky děravé sci-fi... Co si z toho vybrat? Zápletka působí poměrně komplikovaně, zpočátku se mozkovny zahřejou nejednomu z vás, jenže následně Rian Johnson selhává v dodržování svých vlastních pravidel. Pokud se vám podaří nebýti hnidopichem a užít si slušnou konverzačku s pár chytlavými akčními scénami a slušivými efekty, jste na správném místě! Nesmíte se však v logice cestování časem příliš přehrabovat a doporučuji také nelpět na charakterech, které jsou poměrně jednorozměrné a nevýrazně zahrané... 7/10(28.1.2013)

  • Eddard
    ***

    Nikdy bych si nemyslel, že něco takového napíšu, ale bavil jsem se nejlíp, dokud se na scéně neobjevil Bruce Willis. Za celý film mě nepřestala bavit podobnost obou Joeů a pořád jsem řešil na kolik je to zásluha maskérů, případně CGI a na kolik jsou si oba herci ve skutečnosti podobní. Další věc, kterou jsem převracel v hlavě, zatímco na plátně ubíhal ne zrovna nejzajímavější děj v dějinách sci-fi, bylo to, jak se scénáristi vypořádávají s onou neporazitelnou bestií, tj. paradoxem cestování v čase - na konci jsem musel uznat, že ne nejhůře, přičemž vůbec nejlepší mi přišel nápad odstranění problému budoucího Loopera skrz jeho současné já. To, že ve světě, kde existuje technologie cestování časem se mafiáni neumí zbavovat těl jinak, než vykonstruováním problematického popravčího aparátu v minulosti už holt musí člověk přijmout jako dějovou premisu a nehrát si na chytráka, který by těla obětí posílal o pár miliard let dál. Kromě příjemného Levitta je třeba vyseknout poklonu Emily Blunt, která tady dokazuje, že není jen rozkošná britská holka od vedle z romantických komedií, ale umí s přehledem prodat drsnou americkou chasnici, s přízvukem, dobře skrývanou křehkostí a nejistotou, prostě se vším všudy. Proč tedy jen (lehce nad)průměrné hodnocení? Neodnesl jsem si z toho nic výjimečného, tuším. 60%(6.3.2013)

  • Segrestor
    ***

    Existuje teorie, která tvrdí, že pravděpodobnost jakékoliv události, jenž by díky cestování časem vedla k paradoxu, je nulová. Tím se myslí, že jakýkoliv vstup do minulosti nemůže nijak ovlivnit budoucnost, nevznikne žádný paradox (třeba ten: zabiju se a tím vlastně nemůžu v budoucnosti vycestovat do minulosti). To znamená, že zabitím sebe nezmizí mé právě přicestující já z budoucnosti. To je ostatně gró tohoto filmu, na tom právě staví. Uf... Ta teorie to dále vysvětluje tak, že cesta v čase nic nezmění, protože se už odehrála a stav budoucnosti, ze které cestovatel přicestoval, je výsledkem minulosti včetně akcí, které v minulosti udělal. Dostáváme se do časové smyčky, že? Do loopu. Pokud se tedy někomu podaří do minulosti odcestovat, znamená to, že nebyl zabit (klidně sebou samým) - tedy se mu to ani nemůže podařit (se zabít). Prostě se to nemůže stát. My, pochopením tohoto, už víme své, ale tvůrci postávají na prahu a nervozně žmoulají zmijovku. Všechno špatně. Oni tady mění tyhle zákonitosti co pět minut! "Terminatorovská" představa o cestovaní v čase a konání fatálních činů tu řácky dostává na prdel z hlediska všech možných teorií. V podstatě si tvůrci vytvořili svou vlastní, která vše ostatní ignoruje a z vysoka i dlabe na to, že je plná chyb, nesmyslů a lží. Což o to, je to film, zábava, pojďme to ignorovat a bavit se. Ale k bavení už toho moc nezbývá. Kupodivu se rozhodli pro neakční (nebo částečně neakční) způsob vyprávění (všimněte si, že používám slovo vyprávění a ne narativ, jak mají v oblibě mnozí zdejší coconuti). Oni se vykašlali na akci, protože věděli, že nám zamotají hlavou složitostí pochopení časoprostorových paradoxů. Dojem sci-fi vyvolali jedním prototypem jednostopého vznášedla, s kterým si vystačili po celou dobu. A ano, ještě ti mutanti, chicht. Navíc namaskovali toho benjamínka Levitta tak, aby připomínal mladého Bruce Willise. To je jen další paradox, jelikož podoba jeho mladého já je notoricky známá a je kupodivu úplně jiná, než sebelepší Levittova maska. Ale je fakt, že takhle konečně vypadal zajímavě a vážněji, ne tak pitomě vytlemeně, s čím se, bohužel, už narodil. No nic. Největší zlo tedy je v tom, že z budoucnosti posílají oběti do minulosti, kde se jich loopeři zbavují. Tedy v tom, že posílají i je samotné. Ti pitomí loopeři by čistě teoreticky měli něco dělat proto, aby stroj času nebyl vynalezen a ne jen sedět na prdeli a čekat, až si pro ně přijdou a pak něco zkoušet. A úplně největší paradox či přímo, odpusťte mi ten výraz, píčovina, ve filmu je toto: V budoucnosti se nesmí vraždit, proto oběti jen zmizí v hlubokých chodbách času, ale hlavně že, když si přijdou pro Willise, odbachnou jeho šikmookou manželku rovnou na verandě a Willis sám pak z toho udělá třetí světovou. Taky tam cejtíte ten renonc? A tím nemyslím, že Willis má za manželku Vietnamku. Kudla, tak když tu kulku navrtali do manželky, proč neoddělali rovnou i jeho, proč ho pracně vlekli do složitého stroje času. Sakra proč? To je úplné znásilnění téma o cestování v čase. Vždyť to nebylo ani vtipný! Nakonec zjistíte, že cestování v čase je fakt blbost, ani na něm moc už nezáleží, hlavní slovo stejně dostane ta mutace... a láska, ty vole. Že to zní na jeden film blbě? Ale proto, že mám filmy plné honiček v čase rád, i když jsou debilní, nebyl jsem vysloveně znechucen, naopak. Docela se mi to nakonec i líbilo.(30.9.2014)

  • Djkoma
    *****

    Brutální ukázka, že život je otázkou priorit, láska je věčná a kožená bunda je nadčasový hit:). Co na tom, že film je v podstatě zkřížením několika filmů, jejichž názvy by vám zkazily všechna překvapení. Tohle je perfektně odvedená práce za pár dolarů, která v sobě spojuje vizi špinavé budoucnosti se zajímavými aspekty a náznaky. Krom toho si ani nevzpomínám na jiný film, v kterém by hlavní motivace postav byla tak protichůdná, současně u všech logická a bylo jen otázkou úhlu pohledu, kdo je dobrý a zlý (jako ve skutečném životě...). Navíc je film odvážný v některých postupech ("restart - year 1") a sázce na hlavní aspekt - (osudovou/mateřskou/morální) lásku. Událost, minimálně, tohoto měsíce. PS: pro mě nastal zásadní zlom v životě, mou milovanou Piper Perabo na vrcholu mého soukromého žebříčku "love you, baby" nahradila Emily Blunt.(15.10.2012)

  • 3DD!3
    *****

    Konečně pořádná sci-fi. Vyživný příběh těží z tématu cestování v čase snad všechno co nabízí. Rian Johnson s přehledem načrtává základní premisu, aby ji pak obohatil ještě o další přidané hodnoty a zvládá neztratit směr. Bruce se předvádí v nejlepší formě (po akční i herecké stránce) a Joe jen potvrzuje pozici jednoho z nejlepších mladých herců současnosti a to prosím i pod tučnou vrstvou makeupu. A navíc tu máme neskutečně dobře obsazené děcko, které je otravné, tak trochu psychouš, ale stejně mu aspoň trochu fandíte. Nízký rozpočet změnil budoucnost roku 2044 v hnusnou městskou žumpu nebo prázdné pole v Kansasu. To dodává snímku správnou atmosféru, kde je všechno tak nějak... šedé. Kdo srovnává s Terminátorem se jen hloupě soustředil na Willisovu linii, přitom to o něm to skoro vůbec nebylo a od 12ti opicích taky moc neuvažujte, k nim taky Looperovi pořádný kus chybí. Na každý pád to chci brzy vidět znovu.(11.10.2012)

  • - La Belle Aurore je tiež klub vo filme Casablanca (1942). (harryy)

  • - Looper je už tretí film, v ktorom Bruce Willis (Old Joe) stvárnil charakter konfrontovaný mladšou verziou seba samého. Predchádzajúce dva boli Dvanásť opíc (1995) a Kid (2000). (SarumanKo)

  • - V jedné scéně střílí Bruce Willis ze dvou zbraní naráz. Jedná se o modely FN P90, navržené a vyrobené v Belgii. (HellFire)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace