Režie:
Rian JohnsonScénář:
Rian JohnsonKamera:
Steve YedlinHudba:
Nathan JohnsonHrají:
Joseph Gordon-Levitt, Bruce Willis, Emily Blunt, Paul Dano, Jeff Daniels, Piper Perabo, Noah Segan, David Jensen, Jeff Chase, Garret Dillahunt, Marcus Hester (více)Obsahy(2)
Loopeři jsou nájemní zabijáci, kteří pracují pro zločineckou organizaci. Jejich úkol je tradiční: osoby, které jsou pro sdružení nějakým způsobem nepohodlné, zastřelí a zbaví se těla. Odměnu za vykonanou práci pak vždy najdou přímo u své oběti. A za svou krvavou práci jsou placeni opravdu velice dobře. Existuje pro ně pouze jediné pravidlo – za žádnou cenu nikdy nesmí nechat svůj cíl utéct. Joe (Joseph Gordon-Levitt) patří mezi loopery, spolehlivě vykonává svou práci a užívá si luxusního, bezstarostného života. A to platí až do chvíle, kdy dostane další zakázku. K jeho velkému překvapení se totiž před jeho připravenou zbraní objeví on sám, jen o něco starší (Bruce Willis). Tato situace se mohla přihodit jedině díky další zvláštnosti této práce – organizace looperům totiž jejich „klienty“ posílá z budoucnosti. Popravované oběti jsou transportovány zpět v čase a to přímo před hlaveň určeného loopera. A Joeovi zbývá jen zlomek vteřiny k zásadnímu rozhodnutí – má zastřelit sám sebe? (oficiální text distributora)
(více)Videa (26)
Recenze (1 500)
Brutální ukázka, že život je otázkou priorit, láska je věčná a kožená bunda je nadčasový hit:). Co na tom, že film je v podstatě zkřížením několika filmů, jejichž názvy by vám zkazily všechna překvapení. Tohle je perfektně odvedená práce za pár dolarů, která v sobě spojuje vizi špinavé budoucnosti se zajímavými aspekty a náznaky. Krom toho si ani nevzpomínám na jiný film, v kterém by hlavní motivace postav byla tak protichůdná, současně u všech logická a bylo jen otázkou úhlu pohledu, kdo je dobrý a zlý (jako ve skutečném životě...). Navíc je film odvážný v některých postupech ("restart - year 1") a sázce na hlavní aspekt - (osudovou/mateřskou/morální) lásku. Událost, minimálně, tohoto měsíce. PS: pro mě nastal zásadní zlom v životě, mou milovanou Piper Perabo na vrcholu mého soukromého žebříčku "love you, baby" nahradila Emily Blunt. ()
Největší síla drsné futuristické brakovky je v tom, jak sebejistý dozvuk po sobě zanechá. Ještě dlouho po odchodu z kina mi běží hlavou, přemýšlím nad jednotlivými dějovými linkami a radost mi kazí hlavně to, že čím déle přemítám, tím víc logických nesrovnalostí a paradoxů se mi vrací. Díky dokonalému castingu s neústupným Willisem v čele je ale radost se na tenhle žánrový mix dívat. Sympaticky nekompromisní forma dává snadněji zapomenout na vypravěčské chyby. 70% a zaokrouhlení nahoru za nezpochybnitelnou odvahu Riana Johnsona. ()
Existuje teorie, která tvrdí, že pravděpodobnost jakékoliv události, jenž by díky cestování časem vedla k paradoxu, je nulová. Tím se myslí, že jakýkoliv vstup do minulosti nemůže nijak ovlivnit budoucnost, nevznikne žádný paradox (třeba ten: zabiju se a tím vlastně nemůžu v budoucnosti vycestovat do minulosti). To znamená, že zabitím sebe nezmizí mé právě přicestující já z budoucnosti. To je ostatně gró tohoto filmu, na tom právě staví. Uf... Ta teorie to dále vysvětluje tak, že cesta v čase nic nezmění, protože se už odehrála a stav budoucnosti, ze které cestovatel přicestoval, je výsledkem minulosti včetně akcí, které v minulosti udělal. Dostáváme se do časové smyčky, že? Do loopu. Pokud se tedy někomu podaří do minulosti odcestovat, znamená to, že nebyl zabit (klidně sebou samým) - tedy se mu to ani nemůže podařit (se zabít). Prostě se to nemůže stát. My, pochopením tohoto, už víme své, ale tvůrci postávají na prahu a nervozně žmoulají zmijovku. Všechno špatně. Oni tady mění tyhle zákonitosti co pět minut! "Terminatorovská" představa o cestovaní v čase a konání fatálních činů tu řácky dostává na prdel z hlediska všech možných teorií. V podstatě si tvůrci vytvořili svou vlastní, která vše ostatní ignoruje a z vysoka i dlabe na to, že je plná chyb, nesmyslů a lží. Což o to, je to film, zábava, pojďme to ignorovat a bavit se. Ale k bavení už toho moc nezbývá. Kupodivu se rozhodli pro neakční (nebo částečně neakční) způsob vyprávění (všimněte si, že používám slovo vyprávění a ne narativ, jak mají v oblibě mnozí zdejší coconuti). Oni se vykašlali na akci, protože věděli, že nám zamotají hlavou složitostí pochopení časoprostorových paradoxů. Dojem sci-fi vyvolali jedním prototypem jednostopého vznášedla, s kterým si vystačili po celou dobu. A ano, ještě ti mutanti, chicht. Navíc namaskovali toho benjamínka Levitta tak, aby připomínal mladého Bruce Willise. To je jen další paradox, jelikož podoba jeho mladého já je notoricky známá a je kupodivu úplně jiná, než sebelepší Levittova maska. Ale je fakt, že takhle konečně vypadal zajímavě a vážněji, ne tak pitomě vytlemeně, s čím se, bohužel, už narodil. No nic. Největší zlo tedy je v tom, že z budoucnosti posílají oběti do minulosti, kde se jich loopeři zbavují. Tedy v tom, že posílají i je samotné. Ti pitomí loopeři by čistě teoreticky měli něco dělat proto, aby stroj času nebyl vynalezen a ne jen sedět na prdeli a čekat, až si pro ně přijdou a pak něco zkoušet. A úplně největší paradox či přímo, odpusťte mi ten výraz, píčovina, ve filmu je toto: V budoucnosti se nesmí vraždit, proto oběti jen zmizí v hlubokých chodbách času, ale hlavně že, když si přijdou pro Willise, odbachnou jeho šikmookou manželku rovnou na verandě a Willis sám pak z toho udělá třetí světovou. Taky tam cejtíte ten renonc? A tím nemyslím, že Willis má za manželku Vietnamku. Kudla, tak když tu kulku navrtali do manželky, proč neoddělali rovnou i jeho, proč ho pracně vlekli do složitého stroje času. Sakra proč? To je úplné znásilnění téma o cestování v čase. Vždyť to nebylo ani vtipný! Nakonec zjistíte, že cestování v čase je fakt blbost, ani na něm moc už nezáleží, hlavní slovo stejně dostane ta mutace... a láska, ty vole. Že to zní na jeden film blbě? Ale proto, že mám filmy plné honiček v čase rád, i když jsou debilní, nebyl jsem vysloveně znechucen, naopak. Docela se mi to nakonec i líbilo. () (méně) (více)
[imdb: 7.9/10] | me: Slušné obsadenie, chytrá myšlienka a ... prd z toho. Celé mi to prišlo dosť nesúrodé. Naháňačka za budúcnosťou a osudom by mohla dopadnúť oveľa lepšie ak by sa to celé trošku utriaslo a ustálilo. Mal som pocit, že ani scenárista presne nevie prečo sa rozhodol pre isté dejové kroky. Film proste beží, ľudia umierajú a so mnou to proste ani len nepohlo. Za celý čas som si nestihol vytvoriť vzťah ani k jednému z hrdinov a bolo mi úplne jedno kto a kedy "zařve". ... + snaha Gordona-Levitta pôsobiť a vyzerať ako mladý Bruce je úctihodná ale v mnohých prípadoch až zbytočná a rušivá. Čakal som niečo inteligentnejšie a zaujímavejšie. Avšak ako thriller na večer doma - OK. This time travel crap, just fries your brain like a egg... ()
No jistě! Zase to tu vypadá, že se všichni zrovna vrátili z pitevny, kde kuchali játro z mršiny exaktní logiky, aby byli chytří a mohli s artovým gustem opětkovat třeba Avengery. Takže si všichni konečně vytáhněte z prdelí to pravítko a narvěte si tam ony čerstvě nabyté, exaktní znalosti anatomie! Film je především zábava a rozhodně se neočekává, že by tu měl kdejaký samolibý mozkoun po ryze popcornovém spektáklu cupovat s Aristotelem v zádech Schoppenhauera a hledat díru v Kantově sýru. Navíc se divím, že se vám nepodařilo nadšeně přilnout k hlavnímu hrdinovi. Vždyť vypadá jako jeden z vás! Pepíkha maskovala pravděpodobně zfetovaná Cher, a tak kdoví proč připomíná hošššana, co se snažil zachránit prošlé, čínské Botoxové injekce Solvinovým peelingem a pak celou noc propařil v gayklubu. Ale to je asi tak jediná vada na kráse. Wiliš po dlouhé době zase zavadil o normální film, ořezávání přečnívajících částí je naprosto genitální a při pohledu na Emilku se mi opět chtělo vyrábět statickou elektřinu. Tudíž jednoznačné, slabé dvě. Tak, a teď si hledejte v mém komentáři logický nesoulad, hnědopichové! ()
Galerie (148)
Zajímavosti (34)
- Na filme sa podieľal aj Shane Carruth, pre ktorého to nie je prvá skúsenosť s témou o cestovaní časom, totižto stojí za snímkou Primer (2004). (ambron)
- V jedné scéně střílí Bruce Willis (Joe) ze dvou zbraní naráz. Jedná se o modely FN P90, navržené a vyrobené v Belgii. (HellFire)
- Auto, které Joe (Joseph Gordon-Levitt) odkryje zpod plachty a v němž jede na setkání looperů, je Mazda MX5. (Adrai)
Reklama