Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Na rusovlasou kabaretní sboristku Rusty Parkerovou (Rita Hayworthová) se jednoho dne usměje štěstí v podobě vítězství v konkurzu na dívku titulní strany časopisu Vanity. Díky všemocným médiím a okouzleným mogulům showbyznysu se Rusty přes noc stane hvězdou na Broadwayi. Za Brooklynským mostem ovšem nechává zlomené srdce majitele své domovské scény Dannyho McGuira (Gene Kelly). Výchozím materiálem pro restaurování slavného muzikálu, který získal Oscara za nejlepší hudbu, byl originální tříbarevný negativ vyvinutý společností Technicolor. Pro digitální restaurování Vidorova filmu se společnost Sony Columbia rozhodla i z důvodu mnohem přesnějšího zaznamenání každé z barev, než umožňoval tradiční fotochemický proces. Po úplném digitálním vyčištění včetně odstranění škrábanců či poškozených políček byl vyroben nový 35mm negativ a z něj vyvolána filmová kopie. [44. MFFKV 2009] (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (29)

Renton 

všechny recenze uživatele

44. MFF KV .. Scénář: Virginia Van Upp .. Někdy stačí festivalovému publiku na ovace a katapultování na přední příčky ankety o Diváckou cenu skutečně málo. Třeba zrestaurovaný, občas sice vtipný, ale pořád jen lehce nadprůměrný muzikál (konečné 5. místo a známka 1,25) nebo tuctová česká komedie, která navíc aktuálně už několik týdnů okupuje české kina (Líbáš jako Bůh, konečné 4. místo a známka 1,23) OMG. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Jeden z mnoha popelčích příběhů o ušmudlané sboristce z nočního podniku, o tom, jak se její tvář dostane na titulní stránku a přijde se na to, že je nejkrásnější a nejtalentovanější bytostí ve vesmíru, takže je třeba ji hezky zatepla dovléci až na Broadway. Nebylo by o čem psát, kdyby zde nehrál Gene Kelly a nebyl stejně dobrý jako vždy. V choreografii je spolehlivě znát jeho modus operandi. Tentokrát tančí mimo jiné s krejčovskou pannou a se svým imaginárním dvojníkem. Co říct? Vytančil filmu hvězdičku navíc. 60% ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Jasně, je to klišovité až běda, ale funguje to a ta kombinace skvělé muziky, tance, barev a Hayworthové s Kellym mě úplně rozložila. Lituju, že jsem to neviděl na plátně. Kvůli tomuhle bych zase jednou klidně spal ve stanu. P.S. Podruhé ještě lepší! ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Nic proti Ritě, ale přijde mi trochu zvláštní věnovat tolik muzikálového prostoru herečce, která musí být přezpívávána profesionálkou. I když v důsledku je to pro kvalitu filmu samozřejmě v podstatě jedno. Cover Girl má každopádně několik vynikajících a překvapivě nápaditých tanečních čísel a nakonec předvede Rita i docela překvapivě přesvědčivé herectví. Ale kdyby to bylo dějově přehlednější, asi by mi to nevadilo ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Neskutečně optimistický muzikál, který mi místy silně připomínal Zpívání v dešti; a to nejen scénou, kde trojice hlavních představitelů tančí na melodii písně "Make Way for Tomorrow" v ulicích města. Asi jsem sentimentální, ale já podobné filmy prostě mám ráda. Jednoduchý příběh s poměrně jasným rozuzlením, pár lehkých vtipů, věčně se usmívající postavy a dokonale provedené taneční scény s neskutečně dlouhými kamerovými záběry (kolik herců by dnes dokázalo podobně jako Gene Kelly s Ritou Hayworth a Philem Silversem třicet vteřin náročné choreografie v kuse a přitom nezvorat ani jeden ze stovek kroků?), které si v kině vysloužili nejednou potlesk diváků. Zkrátka jeden z filmů, na který se těším, až ho uvidím znovu. [44. MFF KV 2009] ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Robert Anton Wilson o tom písal v knižke Ištarin návrat a tento film to len potvrdzuje: hollywoodský film bol dlhé roky prudérny až hanba. Až na jednu plavkovú scénu (aj tam tie plavky sú tak dômyselne volánikovito skonštruované, že z pŕs Rity Hayworthovej neukazujú takmer nič - žiadny hmatateľný obrys sa nekoná) mi to skôr príde ako z nejakého podivne konzervatívneho prostredia, kde všetky ženy robia všetko preto aby potlačili svoje prsia. Neviem, či to bol pozostatok nechvalne známeho cenzúrneho tzv. Hayesovho kódexu, ale pôsobilo to divne. Našťastie hravá farebnosť a tanečné scény toto nešťastie aspoň trochu zachraňujú. ()

M.E.J.L.A. 

všechny recenze uživatele

Čas od času mě nějaký hollywoodský muzikál úplně mine, naposledy se mi to stalo u Bílých Vánoc. Oba filmy jsou natočené bez špetky invence (Vidor a Curtiz jsou klasičtí rutinéři, kterým se občas podaří něco výjimečného), zato s pořádnou dávkou kýčovitosti a patosu. Modelku zachraňuje pouze Kelly - zvlášť jeho "duet" se sebou samým. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Stále nedokážem prísť na chuť tým starým muzikálom. Kamera je takmer statická, piesne priemerné a príbeh až príliš jednoduchý. Ešte že to vyvažuje podmanivá Rita Hayworth v krásnych farbách Technicoloru. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Veľké sklamanie. Sú filmy, ktoré nestarnú a je Dievča mesiaca. Neviem, prečo som dúfal, že sa tento film kvalitou aspoň priblíži k Američanovi v Paríži a Spievaniu v daždi. Ku koncu som si ho už púšťal dvojnásobnou rýchlosťou, aby som nemusel počúvať stupídne dialógy ošumelého príbehu. Aj tanečné čísla potom vylúdili úsmev na mojej tvári, veď to mala byť komédia. Ďalší z filmov, u ktorých ma najviac potešil pohľad na záverečné titulky. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Kousek ze zlatého věku filmového muzikálu se točí kolem titulní postavy ztvárněné Ritou Hayworth. Gene Kelly je tak trochu na druhé koleji, byť třeba jeho tanec se svým vlastním odrazem je při vědomí optických triků, které tehdy byly vrcholem techniky, opravdu neskutečný kousek. Jo, ono se tehdy vůbec méně stříhalo a herci to zvládali odzpívat a odtančit pěknou dobu v jednom záběru. Z vedlejších postav mě nejvíce bavila Eve Arden, komička od pohledu. Příběh není nic moc, na něčem takovém podobné filmy nestály. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Film je fikcia...Herec,Herečka majú scenár,na pokyny režiséra nakrúcajú jednotlivé scény,pokiaľ rejža nie je spokojný,toto povolanie vyžaduje mať dve tváre: pred kamerou a súkromie počas vypnutých kamier,t.j ich druhá tvár,teraz netvrdím,že to vyznie akoby trpeli schizofréniou,je to profesia,ktorá robí z herca niečo,čo v skutočnosti byť nemusí... Tak napríklad z herečky Rity Hayworth som unesený ako z jej pôvabu,krásy a nie je to len o tom vidieť film s krásnymi herečkami,to ma síce extrémne baví,tu je pomerne dosť pekných báb s dlhými nohami,len tieto babenky nie sú potrebné na to,aby som videl ich nohy,čo najväčší priestor tu má Rita,ktorá sa dostane na pekné hrejivé miestečko,z ktorého sa začína pohybovať v kruhoch,ktoré jej sú po srsti,ale proti srsti jej sú okolnosti,ktoré ju dovedú k oltáru... Alebo,kto by nechcel byť aspoň na chvíľu Genom Kellym,t.j spievať,tancovať,stepovať s najkrajšími partnerkami,aké sa mu možno vyrovnajú,ja som totálne drevo,ale na tu chvíľu byť v jeho koži,prečo nie...? Príbeh je primitívny,jednoduchý,pekné dievča zo školy skúseného tanečníka,choreografa atď Dannyho McGuira(klasika Gene Kelly) pod ním vystupuje to spomínané dievča Rusty Parker(kúzelná krásavica Rita),ktorá prichádza na casting pre exkluzívnu obálku časopisu Vanity,vyhrá to,je zrazu všade,na každej možnej aj nemožnej titulke,tým pádom sa jej mení život,otvárajú sa dvere do inej spoločnosti alebo do cesty sa pripletie starý nápadník jej babky,pred 40 rokmi... A človek Danny je odstrčený na druhú koľaj,What Next? Rita je sexsymbol,ktorá zrejme nikdy nevymizne z pamätí oboch pohlaví,z jednej strany sú dôvody celkom jasné,z tej druhej by každá žena chcela byť na chvíľu ňou?Čo snímok,to väčšie nadšenie a závislosť pripomínať si ju. Modelka je podľa mňa jednou z tých jej najlepších rol,kde sa dá obdivovať aj herecké nadanie. Gene Kelly sa ešte len pomalšie rozbiehal,to najprevratnejšie Coming Soon...Ale je to majster svojho remesla. Okrem hercov výborne fungujú aj ďalšie dôležité prvky filmu,t.j oscarová hudba,nominovaná kamera,výprava. Sú aj lepšie zrežírované muzikály,napr..niečo z dielne Gena Kellyho,či The Wizard of Oz,ale tento počin sa môže pochváliť síce jednoduchšími číslami,no Rita je Rita. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Na tomhle klasickém muzikálu mě štval příběh. Ne jeho jednoduchost, ta je u muzikálů ze 40. let snad povinná, ale to do jakého postavení všichni hlavní hrdinku stavěli. Jako by byla nesvéprávná, všichni rozhodovali za ní, všichni věděli líp než ona, co je pro ni dobré. A příčina hlavního sporu? Závist a žárlivost (vida, není to tedy jen typicky česká vlastnost). Hrdinka dosáhne úspěchu a její odtažitý milý ji v tu ránu zapudí. Dokonce i barman jí její úspěch vyčítá. Ona sama musí svoji "vinu" odčinit a přilézt k nepříjemnému, chladnému Kellymu zpátky. ____ Kelly vůbec byl dost nesympatická postava, jeho přehrávání bylo až směšné, zvláště když doširoka šklebil pusu do nevěrohodného úsměvu. Naopak, Hayworthová byla hvězdná. Na ženu tak krásnou mě překvapila smyslem pro humor, který projevila hlavně v písničce "Poor John". ____ Někdy filmem probleskne příjemně uvolněná atmosféra a pobaví některé dialogy - hlavně vedlejších postav: "Co bys udělala, kdyby vešlo tvé mládí?" - "Nasadila bych mu rovnátka." /25. 12. 12./ ()

Blofeld 

všechny recenze uživatele

Muzikál, v němž jsou (hlavně v druhé půlce) i vyloženě melodramatické momenty - a překvapivě povedené! Rita Hayworthová byla skvělá tanečnice, a ačkoliv sama nezpívala a musela být dabována, řadím ji k nejlepším hvězdám muzikálu všech dob. "Make way for tomorrow" je choreograficky naprosto evidentní inspirací pro pozdější "Good morning" ve Zpívání v dešti. Naprostá povinnost a jeden z nejlepších muzikálů té doby! P.S.: Proč je mezi nejlepšími hollywoodskými režiséry tolik maďarů;oD? ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Slabší byla ta krátká odbočka do babiččiny historie, ale jinak je ten film rozkošný a svěží. Některé frky, fóry a hlášky mají šťávu jakoby vypadly z nějakého břitkého sitkomu dnešních dní... Všechny scény kde spolu tančí Rita s Genem (potažmo ti dva se Silversem) působí lehce a energicky (je tam jakási chemie). Občas překvapí nápaditost a technická úroveň (taneční battle G.Kellyho se svým mrzutým já). Příběh je možná zbytečně pohádkový, ale zdaleka není naivní... Za mě, parádní oddychovka. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Dalsi vyborny hollywoodsky muzikal zo 40. rokov, Reziser Charles Vydor /Gilda/ sa vyznal do remesla, Ritka Hayworth /Gilda, Lady from Shanghai a samozrejme manzelka Orsona Wellesa/ bola proste skvela, podala fakt obdivuhodny herecky vykon. Dzina Kelyho som nejako prezil, zvysok hercov bol mne neznamy. Ale kulisami a exteriermi - a pochopitelne aj dialogmi - ide o dalsi nadstandardny muzikal, ked este Hollywood tocil pecky. 92 % ()

Elyssea 

všechny recenze uživatele

Milý muzikál s prostinkým dějem, který stojí hlavně na tanečních scénách (ne náhodou má ty nejlepší na svědomí Gene Kelly) a příjemném projevu Rity Hayworth. ()

Hollohlaway 

všechny recenze uživatele

Vysloveně tuctová záležitost, s nečekaně necharismatickým vycmrndlým mlaďasem Genem Kellym. Rita je nádherná jako vždy, ale písničky mě až na výjimky nebavily, humoru je poskrovnu... V podstatě veškerá taneční a pěvecká čísla. co se odehrávala v interiéru divadla mě nudila. Zápletka asi přijatelně naivní, ale na tak na tehdejší dobu dlouhou stopáž tam prostě není dost zábavy. Ač považuju Gena Kellyho za když ne lepšího, než Fred Astair, tak minimálně zajímavějšího, tady se očividně ještě hledal. ()

Babous 

všechny recenze uživatele

Příběh je sice klasická muzikálová limonáda okořeněná pouze exkurzí do počátku 20. století, ale Gene Kelly a Rita Hayworth jsou skvělí. A ta taneční scéna s "odrazem" je už takřka legendární. ()

Reklama

Reklama