• velkyvezir
    ****

    Neptejte se mne proč, ale já se u tohoto filmu dobře bavil... a nádherná pocta Mejlu Hlavsovi, který zosobňuje představu o rockerství... scéna s popelnicemi je výborná, ale scéna s Mejlou, který vida, že všichni něco z pokoje ukradli, vezme sirky se slovy "Všichni kradou, tak..." je už dokonalost sama!:-)(20.1.2008)

  • Adam Bernau
    **

    No hlavně že to dobře dopadlo, jen toho Mejly je škoda. Kanárek něco do sebe má, jak dokumentuje značný podíl čtyřhvězd od mých oblbenců, pro mne však jeho hodnota tkví jen v prostoru věnovaném tomuto gigantovi české hudební kultury (přestože to jen vypadá, jako by hrál sám sebe). Jestliže jsem Žiletkám dal jen tři, Kanárek víc než dvě dostat nemůže.(25.5.2013)

  • bubun
    ***

    "Viktore... Vikouši... už mě to pokouší...Viktore, máš to radši rukou, nebo pusou?" ... Než absolvovat cokoli s touhle satorií, tak taky radši skončim na WC a budu si píchat herák. Jinak potenciál filmu bohužel ubijí všudypřítomný afekt v projevu všech (!) herců i neherců. Plus ta počáteční scéna diváka, který neví, o co jde, a že se to pak trochu uvolní, spolehlivě odradí (s tim Tarantinem to fakt přehnal). Což je trochu škoda. Ale má to i úsměvné momenty a námět není špatný, navíc je to, zřemě vlivem autobiografických prvků v rámci terapeutické snahy vypořádat se s minulostí a zkušeností, natočené tak trochu jinak.(6.3.2015)

  • Duch217
    ****

    Na filmu mě zaujal spíše jeho příběh, než ten film samotný. Režisér začne točit film, pak začne fetovat, dostane se z toho a rozhodne se, že ten film dodělá a vloží do něho svuj příběh. A ono se mu to povede. Nejvíce bych ocenil originalitu, protože takový film u nás se nevidí každý den, velmi dobrý střih a dobré propojení reality s natáčeným filmem ve filmu. No a samozřejmě Hudbu Praha :)(2.10.2014)

  • est
    *****

    Poslední bašta českého (možná spíše pražského) undergroundu. Po nepochopených Žiletkách a před nepovedeným přechodem k Anděl Exit se jedná o poslední klenot české kinematografie. Pak už žezlo přebírá pokleslá a bezvýznamná "škola" reprezentována např. Hřebejkem, Slámou nebo Svěrákem. Já jsem se bohužel nedokázal transformovat do podoby zidealizovaného Disneyovského zvířátka a tak nejsem ochoten přistoupit na dnešní pravidla hry. Zároveň se pro mě taky jedná o základní kámen pohledu na filmy. Ne-akceptace tohoto modelu místní populací (uživatelé čsfd) mi nahání husí kůži. Obracení se k semi-mainstreamovým kultům a vytvoření jediného správného názoru na mě působí jako přetékající septik. "Všichni tady kradou, tak já si vezmu aspoň sirky." Za klíčovou považuji scénu u kulečníkového stolu s Mejlou Hlavsou, kterážto je takový jeho signing off.(14.11.2011)

  • - Český lev 1998 za Střih - Alois Fišárek. (M.B)

  • - Vo filme sa recitujú celé pasáže z Pulp Fiction (1994) režiséra Quentina Tarantina, ktorého tvorcovia aj filmové postavy bezvýhradne obdivujú. (Autogram)

  • - Původní název byl „VOP“ a jednalo se zcela o jiný film. Tauš však během natáčení spadl do silné drogové závislosti a po několika letech, když nad ní vyhrál, předělal scénář a dokončil jej již jako Kanárka. (wosho)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace