Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Jinny
    ****

    Ďáblova lest má svoje nedostatky, je příliš rozvleklá a konec jako by vypadl z jiného filmu, na druhou stranu ale působí mezi současnou televizní tvorbou, kterou víceméně tvoří "příběhy ze života", velmi osvěžujícím dojmem. Své čtyři hvěhdy si možná zaslouží s odřenýma ušima, ale troufám si říct, že tak dobře odvedenou televizní práci u nás hodně dlouho neuvidíme.(1.3.2009)

  • Enšpígl
    ***

    Mě docela mrzí, že to nešlo na jeden zátah byť přiznávám, že by to bylo asi jenom pro vostrý diváky. První díl byl vynikající, nepovedená vražda, povedená vražda, poměrně širokej okruh podezřelejch, celkem slušně navozená mystická atmosféra a naprosto vynikajícím způsobem napsaná postava policajta. Z mého pohledu nejlepší policajt od dob rady Vacátka, možná by stálo za hřích nechat policejního komisaře Jirku Dvořáka stopořit a hodit mu na krk na další případy, navíc v tandemu s Aňou jim to tady šlo fakt dobře. Druhý díl se mě až tak nelíbil, příliš mnoho nábožensko-satanistických keců ve kterých se nevyznám a který mě vždycky unavujou. Závěrečný finále jsem si užil, protože (mírný spoiler) tam jde o kejhák Terezce Voříškový a jako její fans jsme trnul a měl jsme sto chutí vrahounovi přerazit vejpůl, že si vůbec na Terezku dovolil. Celkově se jedná o povedenou poměrně napínavou záležitost, kde pár minelek člověk snadno a rád odpustí.(28.11.2011)

  • DaViD´82
    ***

    Mě se to teda osobně sice vůbec nelíbilo, ale to víte než jsem stihl ohodnotit, tak přišel Jirka Strachů až ke mě domů, že prej jako potřebuje, aby to mělo na ČSFD dobrej průměr, že by mu na to jináč nekoukala ta televizní lůza a von by z toho neměl žádnou škváru. Slovo dalo slovo a tak jsem se nechal koupit (pro případné zájemce z řad tvůrců/dramaturgů: zaprodávám se lacino, podrobnosti přes poštu). Takže buďto to bylo takhle nebo se mi to prostě a jednoduše líbilo. Zatím jediné čeho se do příštích dvou epizod obávám je přílišná naivita co se týká vztahů mezi postavami. Aneb každý se zná s každým. To já strašně nerad. Ale nějaká ta stovečka by i tenhle zápor spravila, co ty na to Jirko? A vůbec, co na to Jan Tleskač? PS: Tak tedy to co předvádí závěrečná epizoda, to je skutečné peklo na zemi a trapnost nad trapnost. Na druhou stranu poslední záběr dokazuje, že si tvůrci celou dobu dělali z diváka šoufky. Teda doufám, že ten poslední záběr nebyl myšlen vážně. Upřímně v to doufám.(16.2.2009)

  • Ej Hlemýžď
    *

    Chystal jsem se dát minimálně 4* této jinak dobré zábavné normálně probíhající detektivce odhalující divákovi něco z religionistiky a mystiky. Ale, co proboha znamená ten konec???!!! Autoři se pomátli, proto degraduji původní záměr pouze na 1*. Jedině, že by to byla pozdní signalizace, že šlo o jakousi komedi, ale každopádně předem měli avizovat, že jde o fantasy, to bych se nebyl díval.(1.3.2009)

  • Tommassi3
    ***

    Tak jsem se netradičně pozpátku dostal od pravděpodobně nejzdařilejšího Labyrintu, přes Ztracenou bránu až K Jirkově Ďáblově lsti, díky čemuž v té retrospektivě lze skutečně spatřit, jaký tvůrčí posun režisér Strach za poslední léta prodělal, a ačkoliv vlastně všechny jeho televizní projekty - Ačkoliv on sám ten dnes už jen málo významný rozdíl mezi filmovou a televizní tvorbou svým uctivým přístupem ještě více smazává.. - za nejlepší tuzemské žánrové práce, všechny jednoznačně trpí nedokonalostí svých scénářů, které Lotrando Strach tu s větším, tu s menším úspěchem zvládá překlenovat.. Ďáblova lest ukazuje, že záhadolog Arnošt Vašíček dokáže svá lehce diskutabilní témata šikovně zlehčovat, ostatně ten sympatický humor, ať už jízlivý, černý či ironický vlastně je pro režiséra samotného typický, ono totiž lze k podobným látkám bez nadhledu přistupovat jen velmi těžko.. Co mi ovšem z těchto tří minisérií vychází zcela zřejmě ?? Že vlastně každá jednotlivě poměrně zásadně klopýtá co do tempa, ne že by si režisér právě s rytmizací svých kriminálek vyloženě nerozuměl, u prvních dvou totiž divák cítí snahu o akčnější a svižnou naraci, která ovšem v souvislosti s nastříháním do triptychů působí poněkud zmateně a nefunkčně, v případě Labyrintu, jemuž na Kavkách přiřkli poměrně zbytečně velkorysý půdorys o sedmi dílech naopak ty zásadní pasáže fungují nejlépe právě při tom opatrném tempu s dlouhým snímáním beze slov.. Právě tahle fimařina totiž Jiřímu Strachovi sluší, až z toho jednoho mrazí..(9.12.2015)

  • - Natáčení probíhalo v Podlažici u Chrasti. Záběry z podzemí pochází ze Znojma, přesněji z krypty pod Louckým klášterem. (M.B)

  • - Zaniklé klášterní budovy Podlažického kláštera se nacházely jižně od kostela na dnes prázdné ploše. Archeologické průzkumy zde proběhly již v letech 1834 a 1908–1909 se souhlasem biskupů Karla Hanla a Josefa Doubravy. Při dalším průzkumu v roce 2004 bylo nalezlo šest desítek mužských, ženských a dětských hrobů. Zůstává nejasné, proč byly ženy a děti pohřbívány v benediktinském mužském klášteře. Právě toto mysterium scenáristu Vašíčka přivedlo k napsání „Ďáblovy lesti“. (sator)

  • - V hebrejštině je každé písmeno skutečně zároveň číslem. Jejich hodnotu se A. Vašíček snažil co nejvíce zachovat (u souhlásek to platí na 100%), ale malé úpravy byly pro potřeby seriálu nezbytné, především kvůli zjednodušení a srozumitelnosti. Ve staré hebrejštině se totiž nepsaly samohlásky: písmeno A, alef, se vyskytovalo jen výjimečně. Písmena O,U a W nahrazovalo V, které má číselnou hodnotu 6. Jméno slunečního démona Sorath, které vyšetřovatelé najdou v jeskyni, se v hebrejštině psalo jako SVRTH. Když sečteme číselnou hodnotu jednotlivých písmen: S (60) + V(6) + R(200) + Th (400) dostaneme také 666. (artcha)