• Adam Bernau
    ***

    Kritikám "žánrové nevyváženosti" apod. se obvykle vysmívám, ale tentokrát si říkám, že na tom něco bude. Škoda, že tento film chce být vším a není ničím. Skvěle hrající krásné slečny, krásná, zajímavá kamera, některé vynikající scény, spousta skvělých drobných motivů i "krutých hlášek" (třeba: "má dobrů výchovu... kresťansků... a socialisticků" - to by v českém filmu nebylo možné). Mohly by z toho být dva nebo tři vynikající zcela rozdílné filmy. Po skvostném úvodu se to rozbíjí do utahaných, při sobě absolutně nedržících minipovídek, v nichž se nápadité dialogy střídají s hloupými, vyznění jednotlivých etud jsou vesměs nulová, celková pointa zoufalá. Celek je zvláštní nepřesvědčivá směs přepálenosti a nudné průměrnosti. Podivné, vždyť v jednotlivostech to má na mnoha místech skvělou atmosféru. Ještě jsem neviděl film, kde by se snoubila tak vysoká nadprůměrnost s tak hlubokou podprůměrností, ať už mám na mysli srandu, satiru nebo umění. Když jsem se při sledování soustředil jen na dílčí kvality a vykašlal se na nepodařený celek, bylo to fajn. Taky se mi líbilo "pozadí" - jakási dobová pohlednice tehdejšího Českoslovenka. Každopádně "nejčeskoslovenštější" film. Nechápu ovšem, proč tam do drobné rodičovské role obsadili předabovaného Hlinomaze - vždyť bez svého osobitého hlasu tam byl zbytečný, hotový antihlinomaz.(5.6.2011)

  • Sandiego
    ****

    Svěží komedie z 60. let s výbornou dobovou atmosférou i pěticí hereček, která však trochu doplácí na rozklíženou strukturu, která doznívá jaksi doztracena. Námět sliboval trochu více, než jsem se ve výsledku dočkal. Ale i tak příjemný návrat do nevázanosti šedesátých let, v čekoslovenském filmu dosti ojedinělý.(18.2.2010)

  • mchnk
    ****

    Až neuvěřitelně plodná, novovlnící se (copyright Snorlax) 60.léta, mají na svědomí i tuto téměř dokonalou, československou spolupráci. Překrásně rozjeté a jedinečnou atmosféru navozující seznamovaní se s pěticí pannen, které již, natruc, nechtějí býti pannami, je doprovázeno výbornou, hippísáckou melodií od mistra Lišky, krásnými účastnicemi tohoto protestního jednání (ta Sedmikrásková mně dostala podruhé, a doufám, že né naposledy...) a opravdu výjimečnými rolemi. Hanzlík bravurní, na Labudu jsem koukal jako na zjevení, Stela pobaví zapálenou soudružkou a Pepík Hlinomazů to bohužel od*ral nešťastným dabingem, jak zmiňuje Adam Bernau. S lehce roztržitou a nedotaženou linií děje, musím také souhlasit. Ovšem skvostný slovník, perfektní politické popichování, humor a závěrečné drama, drží film jasně v nadprůměru.....a půl. V současné době asi neodpustitelné (jak vidím) srovnání s neskutečně stupidním, pubertálně a sexisticky laděným, americkým, či německým obrazem toho, jak může mládež řešit podobný "problém", podle mně tento film ponižuje. Vynikající a jedinečná komedie i drámo.(24.6.2013)

  • Master19
    ****

    Nestačím se divit, jaké poklady přede mnou ještě zlatá šedesátá skrývají. Vynikající herecká sestava a nečekaná zápletka, kterou jako by si patentovaly až teenagerské komedie o třicet let a 9000 km jinde. Nenásilné proplétání dějů a scén končí ani nezamotané ani nerozmotané, jak je již ve filmech z té doby obvyklé. Tady to ovšem není úplně to pravé, má-li to být aspoň z části komedie, čekal bych nějakou zásadnější pointu. Nevadí, přesto je to velmi zaznamenáníhodný film.(8.4.2013)

  • Martin741
    ***

    Povazujem sa za mylovnika ceskoslovenskej kynemtagorafie a furt si myslim, ze najlepsie diela vznikali v neprekonatelnych 60. rokoch. Namet o 5 dievcatach je fajn, krasne su, a aj hrat vedia, tak oko divaka hned pookreje. Ucast znamych hercov ako Mensik /Happy End/ a pani Zazvorkova /tuna sa predstavuje ako zapalena sudruzka/ ma tiez potesila. Slusne, ale stale iba priemer, za rok 1967 by som urcite dal vyssie Lipskeho Happy End, Marketu Lazarovu alebo hoci aj Konec Agenta W4C prostrednictvim psa pana Foustky. 66 %(31.5.2014)

  • - Film chcel najskôr natočiť Dušan Kodaj ako dokument, neskôr ho režisér Jozef Zachar, ktorý sa diela ujal, chcel vo voľnejšom a roztrasenom štýle "cinéma verité". (Raccoon.city)

  • - Martu Rašlovú (Iška) odporučila režisérovi Zacharovi Věra Chytilová a Vieru Šimekovú (Emka) našiel v tanečnom klube Dynamitka. (Raccoon.city)

  • - Dušan Kodaj, ktorý mal snímok pôvodne točiť, už mal preň aj názov Maturantky. Podľa režiséra Jozefa Zachara vychádza príbeh zo skutočnej udalosti, avšak v tom čase nebolo možné o tom natočiť dokument: "Žiadne dievča by (Kodaj) pred kameru nedostal." (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace