• tomtomtoma
    ****

    Je to příjemná komedie a výstižná společenská satira o stavu morálky. V těsném spojení s falešnou přetvářkou a pokryteckou výchovou. Prvotním impulsem k zápletce je nuda a její škodolibé vyřešení. Hořký pocit nespravedlnosti se mění v zatvrzelý vzdor a snahu o protestní čin z opoziční nerozvážnosti. Smlouva s ďáblem nabývá svých konkrétnějších tvarů k dosažení cílů. V hlavní úloze je pětice dívek z maturitního ročníku střední školy. Češka Marcela Pavelková (zajímavá Ivana Karbanová) rozehrává nebezpečnou hru rozverné smyslnosti dráždivě anonymního prostředí autostopu. Zkušená Oľga Dvorská (půvabná Zuzana Kocúriková) si především užívá života a všech jeho intelektuálních a tělesných radostí. Blondýnka Ička Borošová (sympatická Marta Rašlová s hlasem Viery Topinkové) se snaží mnoha prostředky dohnat k cíli svoji již tříměsíční známost. Nesmělá Emka Ďurčeková (příjemná Viera Šimeková) se pouští ve společnosti své zkušenější kamarádky do víru dráždivé smyslnosti s křehkou hranicí bezpečnosti a momentálního nebezpečí. Jen černovláska Aja Trnková (pohledná Sylva Turbová s hlasem Božidary Turzonovové) téměř dojde svého vzdorovitého cíle. Z dalších rolí: morálně přísný i pokrytecký ředitel školy (rozhodný Dušan Blaškovič), na konci spravedlnost marně hledající třídní profesor (Anton Trón), na povýšení cílící Ičkin ochranitelský otec (příjemný František Dibarbora), před Ičkou dojemně kličkující věčný školní rebel Miki Karásek (dobrý Jaromír Hanzlík), nepříjemně zaskočený Marcelin otec (Martin Gregor), po ctnosti volající Marcelina matka (sympatická Stella Zázvorková), nekompromisně a tvrdě trestající Ajina matka (Anna Grissová), výbušná a přísná Emkina matka (Mária Hájková), se stavem reality smířená Oľgina matka (Gizela Veclová), vytrvalý a dotěrný loudil s neukojitelným chtíčem Robert (skvělý Vladimír Menšík), energický hradní průvodce v toužebné naději Peter (zajímavý Ivan Mistrík), zkažený a nudící se vysokoškolák se světáckou umanutostí Čupy (pozoruhodný René Gabzdyl s hlasem Slavomíra Zahradníka), jeho lačný a destruktivní kamarád Miloš (dobrý Marián Labuda st.), či nebezpečně nadržený závozník (Eduard Bindas). Je to trefné a adresné. Kamera i příběh si rozverně hrají se slovem i předměty. Společně, rivalsky i samostatně. Je to vtipné a energické. A prosvětlené hravostí slunce.(26.8.2016)

  • Sandiego
    ****

    Svěží komedie z 60. let s výbornou dobovou atmosférou i pěticí hereček, která však trochu doplácí na rozklíženou strukturu, která doznívá jaksi doztracena. Námět sliboval trochu více, než jsem se ve výsledku dočkal. Ale i tak příjemný návrat do nevázanosti šedesátých let, v čekoslovenském filmu dosti ojedinělý.(18.2.2010)

  • Martin741
    ***

    Povazujem sa za mylovnika ceskoslovenskej kynemtagorafie a furt si myslim, ze najlepsie diela vznikali v neprekonatelnych 60. rokoch. Namet o 5 dievcatach je fajn, krasne su, a aj hrat vedia, tak oko divaka hned pookreje. Ucast znamych hercov ako Mensik /Happy End/ a pani Zazvorkova /tuna sa predstavuje ako zapalena sudruzka/ ma tiez potesila. Slusne, ale stale iba priemer, za rok 1967 by som urcite dal vyssie Lipskeho Happy End, Marketu Lazarovu alebo hoci aj Konec Agenta W4C prostrednictvim psa pana Foustky. 66 %(31.5.2014)

  • HonzaBez
    ****

    „V každé ženě je tisíc motýlů, tisíc čertů ale taky tisíc opic." Tahle svěží a vcelku i vtipná komedie o bláznivých maturantkách navnadí diváka už samotnou úvodní originální (tak trošku "hippísáckou") melodií Zdeňka Lišky. Film mě zaujal mj. zajímavými kreacemi neherečky Ivany Karbanové (viz třeba hláška: "Panna Orleánská a já už nejsme kolegyně.") zvláště při flirtu s hereckým profesionálem par excelence Vladimírem Menšíkem. Celkově je tento film takový "hezky československý" s plejádou slovenských i českých herců, z nichž výborný je mladičký Hanzlík (např. když učí svou slečnu hrát na kytaru: „Ježíš Marja, jak to držíš…ne jako samopal….nějak něžně, jako dítě když kojíš…“). Škoda, že konec filmu s vyústěním nevinného studentského žertíku byl takový jalový, jinak bych klidně dal plný počet hvězdiček.(6.8.2018)

  • ScarPoul
    ****

    Zmluva s diablom je jeden z najlepších filmov o dospievaní aké som mal možnosť na poli slovenského filmu vidieť. ani nie tak svojou sociálno - výchovnou hodnotou, ale ľahkosťou akou sú tieto fakty posúvané k divákovi, čo má za následok, že film nenudí, zaujímavo sa na neho pozerá a je plný svetlých, komických momentov, ktoré vás donútia sa s chuti zasmiať, ale rovnako aj momentov, ktoré sú nezabudnuteľné silné - striptíz a samozrejme všetky scény z Menšíkom. Síce ma troška mrzí, že rodičovská fáza príbehu nebola viacej pestrejšia, pretože rozhodne prvá polovica sa môže pochváliť skvelým komickým načasovaním, ktorému kraľuje František Dibarbora. pre mňa jeden z nezabudnuteľných skvostov slovenskej kinematografie. " bohatý páni prehrali v kartách peniaze ťažko pracujúceho ľudu" " a čo mali robiť keď im nešla karta?"(26.11.2009)

  • - Martu Rašlovú (Iška) odporučila režisérovi Zacharovi Věra Chytilová a Vieru Šimekovú (Emka) našiel v tanečnom klube Dynamitka. (Raccoon.city)

  • - K výberu hlavných postav sa režisér inšpiroval pri študijnom pobyte v Paríži a pri kastingu si mohol vyberať do hlavných postáv až z osemstovky mladých žien. (Raccoon.city)

  • - Film chcel najskôr natočiť Dušan Kodaj ako dokument, neskôr ho režisér Jozef Zachar, ktorý sa diela ujal, chcel vo voľnejšom a roztrasenom štýle "cinéma verité". (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace