• Master19
    ****

    Nestačím se divit, jaké poklady přede mnou ještě zlatá šedesátá skrývají. Vynikající herecká sestava a nečekaná zápletka, kterou jako by si patentovaly až teenagerské komedie o třicet let a 9000 km jinde. Nenásilné proplétání dějů a scén končí ani nezamotané ani nerozmotané, jak je již ve filmech z té doby obvyklé. Tady to ovšem není úplně to pravé, má-li to být aspoň z části komedie, čekal bych nějakou zásadnější pointu. Nevadí, přesto je to velmi zaznamenáníhodný film.(8.4.2013)

  • Adam Bernau
    ***

    Kritikám "žánrové nevyváženosti" apod. se obvykle vysmívám, ale tentokrát si říkám, že na tom něco bude. Škoda, že tento film chce být vším a není ničím. Skvěle hrající krásné slečny, krásná, zajímavá kamera, některé vynikající scény, spousta skvělých drobných motivů i "krutých hlášek" (třeba: "má dobrů výchovu... kresťansků... a socialisticků" - to by v českém filmu nebylo možné). Mohly by z toho být dva nebo tři vynikající zcela rozdílné filmy. Po skvostném úvodu se to rozbíjí do utahaných, při sobě absolutně nedržících minipovídek, v nichž se nápadité dialogy střídají s hloupými, vyznění jednotlivých etud jsou vesměs nulová, celková pointa zoufalá. Celek je zvláštní nepřesvědčivá směs přepálenosti a nudné průměrnosti. Podivné, vždyť v jednotlivostech to má na mnoha místech skvělou atmosféru. Ještě jsem neviděl film, kde by se snoubila tak vysoká nadprůměrnost s tak hlubokou podprůměrností, ať už mám na mysli srandu, satiru nebo umění. Když jsem se při sledování soustředil jen na dílčí kvality a vykašlal se na nepodařený celek, bylo to fajn. Taky se mi líbilo "pozadí" - jakási dobová pohlednice tehdejšího Českoslovenka. Každopádně "nejčeskoslovenštější" film. Nechápu ovšem, proč tam do drobné rodičovské role obsadili předabovaného Hlinomaze - vždyť bez svého osobitého hlasu tam byl zbytečný, hotový antihlinomaz.(5.6.2011)

  • tomtomtoma
    ****

    Je to příjemná komedie a výstižná společenská satira o stavu morálky. V těsném spojení s falešnou přetvářkou a pokryteckou výchovou. Prvotním impulsem k zápletce je nuda a její škodolibé vyřešení. Hořký pocit nespravedlnosti se mění v zatvrzelý vzdor a snahu o protestní čin z opoziční nerozvážnosti. Smlouva s ďáblem nabývá svých konkrétnějších tvarů k dosažení cílů. V hlavní úloze je pětice dívek z maturitního ročníku střední školy. Češka Marcela Pavelková (zajímavá Ivana Karbanová) rozehrává nebezpečnou hru rozverné smyslnosti dráždivě anonymního prostředí autostopu. Zkušená Oľga Dvorská (půvabná Zuzana Kocúriková) si především užívá života a všech jeho intelektuálních a tělesných radostí. Blondýnka Ička Borošová (sympatická Marta Rašlová s hlasem Viery Topinkové) se snaží mnoha prostředky dohnat k cíli svoji již tříměsíční známost. Nesmělá Emka Ďurčeková (příjemná Viera Šimeková) se pouští ve společnosti své zkušenější kamarádky do víru dráždivé smyslnosti s křehkou hranicí bezpečnosti a momentálního nebezpečí. Jen černovláska Aja Trnková (pohledná Sylva Turbová s hlasem Božidary Turzonovové) téměř dojde svého vzdorovitého cíle. Z dalších rolí: morálně přísný i pokrytecký ředitel školy (rozhodný Dušan Blaškovič), na konci spravedlnost marně hledající třídní profesor (Anton Trón), na povýšení cílící Ičkin ochranitelský otec (příjemný František Dibarbora), před Ičkou dojemně kličkující věčný školní rebel Miki Karásek (dobrý Jaromír Hanzlík), nepříjemně zaskočený Marcelin otec (Martin Gregor), po ctnosti volající Marcelina matka (sympatická Stella Zázvorková), nekompromisně a tvrdě trestající Ajina matka (Anna Grissová), výbušná a přísná Emkina matka (Mária Hájková), se stavem reality smířená Oľgina matka (Gizela Veclová), vytrvalý a dotěrný loudil s neukojitelným chtíčem Robert (skvělý Vladimír Menšík), energický hradní průvodce v toužebné naději Peter (zajímavý Ivan Mistrík), zkažený a nudící se vysokoškolák se světáckou umanutostí Čupy (pozoruhodný René Gabzdyl s hlasem Slavomíra Zahradníka), jeho lačný a destruktivní kamarád Miloš (dobrý Marián Labuda st.), či nebezpečně nadržený závozník (Eduard Bindas). Je to trefné a adresné. Kamera i příběh si rozverně hrají se slovem i předměty. Společně, rivalsky i samostatně. Je to vtipné a energické. A prosvětlené hravostí slunce.(26.8.2016)

  • Kimon
    ****

    "Kolko je hodín? No, zdá sa, že je devet hodín, pán Karásek. Návštěva je skončená. A po druhý ráz prídem len v tedy, kým sú rodičia doma. Chápem?" .... "Jasné? A pred dialšou návštevou vyhladám holiča, pán Karásek" .... je osloven po příchodu rodičů mladistvý (J. Hanzlík) rodičem (F. Dibarbora) navštívené dcery. Tak, tohle je bomba, tohle se nedá přehlédnout. Tohle si pustím jistě nejednou. :-)(30.9.2010)

  • ScarPoul
    ****

    Zmluva s diablom je jeden z najlepších filmov o dospievaní aké som mal možnosť na poli slovenského filmu vidieť. ani nie tak svojou sociálno - výchovnou hodnotou, ale ľahkosťou akou sú tieto fakty posúvané k divákovi, čo má za následok, že film nenudí, zaujímavo sa na neho pozerá a je plný svetlých, komických momentov, ktoré vás donútia sa s chuti zasmiať, ale rovnako aj momentov, ktoré sú nezabudnuteľné silné - striptíz a samozrejme všetky scény z Menšíkom. Síce ma troška mrzí, že rodičovská fáza príbehu nebola viacej pestrejšia, pretože rozhodne prvá polovica sa môže pochváliť skvelým komickým načasovaním, ktorému kraľuje František Dibarbora. pre mňa jeden z nezabudnuteľných skvostov slovenskej kinematografie. " bohatý páni prehrali v kartách peniaze ťažko pracujúceho ľudu" " a čo mali robiť keď im nešla karta?"(26.11.2009)

  • - Martu Rašlovú (Iška) odporučila režisérovi Zacharovi Věra Chytilová a Vieru Šimekovú (Emka) našiel v tanečnom klube Dynamitka. (Raccoon.city)

  • - Jedním z natáčecích míst byl zámek Smolenice v okrese Trnava. (skudiblik)

  • - Film chcel najskôr natočiť Dušan Kodaj ako dokument, neskôr ho režisér Jozef Zachar, ktorý sa diela ujal, chcel vo voľnejšom a roztrasenom štýle "cinéma verité". (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace