poster

Burianův den žen (TV pořad)

Talk-show

Česko, 2007, 22x26 min

Komentáře uživatelů k TV pořadu (17)

  • Pethushka
    ***

    Je těžké hodnotit tenhle pořad, protože tady vždy záleží na tom, koho Burian zrovna vyzpovídá. Pokud tam sedí nezajímavá Bučková, je pořad téměř o ničem. Posadí-li si tam kořeněnou Agátu, mám se na co dívat. 0 - 100%.(9.7.2011)

  • lesumir
    ***

    Tvrďák Burian! :-) Výborně je všechny uvařil. Všechny.(5.1.2009)

  • HoneyBunny
    *****

    Podle mě je tenhle pořad přesně to, co by měla veřejnoprávní televize nabízet - chytrý, zábavný, drzý, emotivní, citlivý, trochu provokativní, nutící k zamyšlení, dílko s vlastní tváří. Ano, Burian ke zpovídaným dámám přistupuje s předem daným názorem, ale vůbec to nezakrývá, hraje s divákem na rovinu. Vemte si třeba čétečkovou 13. komnatu - to je proti Burianovi bulvár největšího kalibru, vlastně jenom předvádí více či méně vyhaslé hvězdičky, které vypráví o tom, jak to měly v životě těžké (búbúbú...). Burian na to jde z druhého konce a je zábavné sledovat, jak jsou "celebrity" zaskočené z toho, že před nimi někdo nemá respekt a zeptá se jich na nepříjemné otázky na rovinu. Osobnost člověka se ukáže právě v těhle chvílích. Hodně zajímavé jsou i části vyprávějící o ne-celebritách - ženách se zajímavými životními příběhy. Na (promiňte to slovo) sralbotskou ČT byl tenhle pořad moc provokativní, to je asi důvod, proč několikrát změnili jeho vysílací čas, až nakonec skončil na ČT2 po desáté hodině. Škoda, tohle byl jeden z nejzajímavějších projektů našich televizí vůbec. Pokud jste neviděli, tak to dožeňte na internetovém archivu ČT.(13.11.2009)

  • Angelopul
    ***

    Nadějný dokumentární seriál, který sice patří k tomu lepšímu z naší televizní produkce, podle mě ale bohužel trpí několika zásadními nedostatky. Kvalita jednotlivých dílů velmi kolísá. Autoři nejsou objektivní, zdá se že k předmětu dokumentu tedy k jednotlivým ženám přistupují už s předem vytvořeným názorem. Pan Burian pak jednotlivé ženy s tímto názorem konfrontuje, což sice přináší zajímavé reakce, o podstatu problému se však autoří víceméně párkrát pouze otřou. Místy konfrontace nikam nevede a pan Burian jede jak zaseknutý gramofon. Autoři pak vypadají poněkud bezzubě, nebo naopak začnou hrát pod pás. V jiných dílech bych zase naopak očekával mnohem tvrdší a kritičtější přístup. Krom toho, že ženy uvidíme v trochu jiných situacích, než ve kterých se nám běžně prezentují (což je asi prvotní záměr) tak toho moc Burianův den žen nepřináší. Těžko totiž čekat, že se v takovýchto konfrontacích ženy odhalí a sdělí nám své skutečné motivace. Chvilkami mi také přišlo, že celý seriál je více o panu Burianovi a jeho názorech, které mě zase až tolik nezjímají, než o samotných ženách.(8.12.2008)

  • kisha
    ****

    dokud nejsem v kůži těch žen a nemusim Burianovi, kterej si najde cokoliv určenýho k zešikanování snad na každym, čelit, tak mi to přijde přinejmenšim jako kvalitní a zajímavej pořad(16.12.2008)

  • sator
    ****

    No před lety mě Burian nasral svou tvrdostí, teď si to rád pustím znovu uvidím :-)(3.6.2018)

  • Dronte
    *****

    Předpokládám, že ty rozhovory nejsou autorizované, protože například Novomestská by se za to co tam říkala měla stydět. Burian je skvělý rýpal, konzervativec, který se sám staví do role hloupého páprdy, aby jim to po sokratovsku vlastně všechno vysvětlil. Možná nejzábavnější pořad čt vůbec.(17.11.2008)

  • panmroz
    ***

    těžko se to hodnotí, nějaké části slabé, s tím, že dvojice klusák /remunda není s to se rozhodnou, o čem to jakože má bejt (část z Tábora, manželka pornoherce), OVŠEM - dnes jsem zhlédnul část o národní straně, která, pokud pomineme stejnou neukotvenost tématu, mě osobně zaujala "odvahou" zúčastněných (burian, a autoři), jasně se přiklonit k jedné stran "sporu". Dokumentaristicky rušivé (pro mě), lidsky zúčastněné. Chválihodné. (něco jako obsluha v hospodě odmítající obsloužit nácky).(21.1.2009)

  • morfas
    ****

    Hodnotím celek. Pan Burian byl občas drsný. Nejvíce se mi líbil díl „s Tadeášem, bývalou Petrou“, kdy se zabýval otázkou: „Co činí muže-muži a ženy-ženami?“ *** Cituji z webu ČT: „Jan Burian se například ptá Tadeášových rodičů: „Představte si, že byste neměli tělo a byli jenom mozek v láhvi, podle čeho byste poznali, zda jste mužem nebo ženou?" Jednoznačnou odpověď nenaleznete snadno.“(14.3.2010)

  • VictorMartel
    **

    Takže. Paní Žaneta měla s Burianovým pokrytectvím pravdu. Kritisuje její práci z prismatu křesťanské morálky, ale přitom dělá rozdíl mezi smilstvem profesionálně rozvrženým a náhodným, vzešlým ze slabé chvíle při nezodpovědném propadnutí vášni. Jí i Olze Šípkové vyčetl, že je na jejich profesi příliš tělesnosti a prázdnoty, a zrovna tak se rozhořčoval nad tím, že Dáda Patrasová není už ten starý erotický kousek ze Semaforu. Že do všech rýpal a tlačil je k odhalování slabostí a nedůsledností v jejich počínání, o některých z nichž často ani sami nevěděli, je dobře a asi je k tomu potřeba i trochu forsírovat svou přirozenou protivnost; nicméně někdy byl až příliš negativistický a s tou neochotou ani trochu se přizpůsobit danému prostředí, zvláště ve zmíněném dílu s Olgou Šípkovou, to přeháněl. Že je pak na divadelní scéně, při dubbingu i hudební tvorbě v díle s Lucií Vondráčkovou skoro neuvěřitelná hromada kýče, to cítí každý, kdo se kdy opravdu zajímal o kulturu, totiž ne jako o slovo plné přehnaně oslavných falešných přívlastků, ale prostě postupně při zájmu o toho nebo onoho klasika a především o opravdový život plný bolesti a průměrnosti, vlastních i cizích selhání a slabostí, jednoduše všeho toho, co se děje mimo Hollywood, který nikdy nic neřešil, za to ale ke všemu budí u masy dojem řešení. K divadelní aisthétice, resp. psychologii skénographických a hereckých prostředků, se u nás kdysi vyjadřoval velmi trefně například F. X. Šalda nebo Otokar Fischer. Mezi theoretiky herectví lze jmenovat například Miroslava Rutte (O umění hereckém aj.) nebo slavného hereckého paidagoga Borise Rösner. V bohatých kulturologických i společenských souvislostech se k divadelnímu umění vyjadřuje Stanislavskij a mnoho jiných, jistě velmi slavných lidí, proud kterýchžto jmen pramení historicky tu v antice, tu teprve v theoriích Sturm und Drang, jak je známe z goetheovsko-eckermannovských rozhovorů, od Schillera, Herdera atd. A vůbec nemusíte být studentem nějaké „…AMU“ a všechno to mít konstantně ve znalosti, abyste poznali, že o theorii kultury, jakkoli mnoho je jistě schopna se o ní naučit, neví slečna Vondráčková vůbec nic, resp. že jí buď prostě nerozumí, nebo je jí lhostejná. Na to stačí přečíst si jednu theoretickou stať za rok a nebýt úplný hlupák a možná stačí i jen to, nebýt úplný hlupák. Přesto nepochybuju o tom, co namítá maminka slečny Vondráčkové, že popové hudební texty lze psát přece i jen s tím skromným nárokem, že prostě mohou někomu udělat radost a pomoct mu se postavit, když je mu špatně, zatímco ti, kteří se snaží projevovat se chytře, docilují často jen toho, že je tato jejich afektovaná pseudointelektualita prohlédnuta kdekým. Navíc si myslím, že je od Buriana ubohé a alibistické, když se při odsuzování produkce tohoto druhu odvolává na existenci nějakých obecných kritérií vkusu, protože ačkoli si člověk stran vkusnosti a smyslu pro tvárně uměleckou kulturu zajistil svou pozorností i zkušeností mnoho logicky přesvědčivých sudidel, je v historii jejich hledání a stvrzování také mnoho rozporů, přičemž nelze přehlížet ani fakt, že samu míru vkusu nelze jen tak plně objektivně kvantifikovat. Utíkat se k dojmu vědeckosti, abych se cítil mít právo někomu namítnout a dát mu najevo, že je blbec, je zbytečné a slabé. Navíc je každému dost zralému člověku pocitově i intelektuálně zřejmé, že při sledování tohoto dílu pozoruje jeden kix za druhým. K Hanychové. U slečny Hanychové si pan Burian, pokud mi známo, vůbec nevšiml, že mnohem spíše předstírá ono skrývané, tajemností chráněné nitro, sílu a pořádek uvnitř, než onu k provokaci zaměřenou vnější kontroversnost. Vůbec bych ji neobdivoval, že během třech let v show businessu si všimla, co působí na čtenáře jako marketingová past, protože to lze odhadnout během několika týdnů, možná měsíců praxe s bulvárními médii. Vážně není nic geniálního na tom, chovat se extravagantně. Helena Třeštíková (jak víme ze scény se zavážením odpadu, pozorovatelka coby režisér, nicméně aktivistka coby herec), jako by se cítila paní Marcele dlužna - dlužna za to, že s ní život geneticky a vůbec okolnostně „naložil lépe“ - a nechá se zneužívat: ale pozor, možná sama saje energii z pocitu „dopřávaného“ tomu, kdo je vysáván. To bylo nahlédnuto zajímavě. Když ale Burian začne kázat ty svoje rady o práci a zodpovědnosti, zatímco v jiných dílech je sám přímo proti svobodě trhu tím, jak znevažuje každou druhou profesi, je to z jeho strany zase nedůslednost a v lecčems snad i pokrytectví - mnoho lidí musí dělat nemorální věci, jak s odvahou upozornil již (Keynesem proto připomínaný) Bernard de Mandeville, aby ve volném trhu nebujela nějaká krajně nebezpečná nezaměstnanost, zvláště v současném světě, přičemž je třeba si uvědomit, že se pan Burian se svými proporcemi nejeví být zrovna pohybově vytěžovaný a že naopak lidé jako paní Marcela v životě jen velmi nepravděpodobně mohou dělat něco jiného, než tu a tam si sehnat velmi poddanskou a namáhavou práci a v čase prázdna pobírat dávky. Všechny triumphla Helena Martincová - „Světlo Bojovnosti“, otrok vlastní agrese, ale o to moudřejší a odvážnější znalec života, božsky mužná dáma z ulice, energičtější a sebevědomější než všichni ti dementi z Národní strany dohromady. Nebo snad Aurélie Pokorná? Celkově hodnotím projekt velmi kladně, právě pro nešetrnou odvahu, s jakou se vtírá pod masku slavných osobností, ba s jakou podvrací i vlastní romantický sebeklam. Bez Burianovy obsese v dobírání si i vůbec jeho nepříjemnosti by něco tak otevřeného určitě nevzniklo. P. S.: Úžasné je, že Brežněva a Husáka okradl o kořalku český Vincent Cassel a že jsou Jarušky, kvůli kterým stojí život za to.(15.4.2013)

  • JanHá
    *****

    V rámci pořadů České televize hodnotím velmi vysoko. Téměř po každém díle se otevírá široký prostor pro debaty a obecnější úvahy. A to mi vyhovuje!(2.11.2008)

  • panFalář
    *****

    JB: "Dobrý den." ROBERT: "Dobrej." ŽANETA: "Ajooj!" JB: "Tak ste nemocnej, to je strašný." ROBERT: "Vydíte, jak sem dopad." ... ... ŽANETA: "Já se nemam ani kam utřít." _______ PAVLA NĚMCOVÁ: "Néé, já si o to neříkám." _______ JIŘÍ PAROUBEK: "Nicméně, koupil sem jí kuchařku z český kuchyně." JB: "Já sem jí viděl, tam je, na tý kuchařce, takovej vobrovskej kus masa!" PETRA: "Ano, tam je." JIŘÍ PAROUBEK: "No. Takže tak, aby třeba na Vánoce dokázala uvařit rybí polívku, jak sem byl dycky zvyklej..." _______ JB: "Heleno, co pro tebe znamená Marcela?" HELENA: "Co pro mně znamená Marcela, vzpomínky... a ...ehm... takovej... ...pocit, ikdyž je to zvláštní, že... ..., jestli... ...to, že některý věci sou, sou setrvalý. Že třeba Marcela má ráda country. Ať se děje, co se dějě, tak prostě vim, že Marcela si vezme na hlavu klobouk a sedne si do hospody a při country se uvolní a že to je furt, taková jistota, že některý věci sou furt stejný, furt, ať se děje, co se děje."(8.11.2008)

  • Cycake
    ****

    Konečně něco jiného, na hraně, odvážné, osvěžující(15.1.2009)

  • DarthArt
    ***

    Zapomenutý, ale poměrně dobrý "kecací" seriál, kde moderátor Jan Burian zpovídá holky/ženy, které se aspoň některé pohybují v určitém extrému (všichni si určitě pamatujeme díl s pornohvězdou Jeanette Bernadette). O životních postojích a eskapádách holek si můžeme myslet co chceme a emoce házet na pozitivní i negativní stranu, ale určitě není špatný pořad, který nahlédne do jejich světa a otázky, na které bychom se jich chtěli zeptat, pokládá moderátor, který má úroveň a nešaškuje jako jeho "kolegové" v různých bulvárních záležitostech.(10.6.2016)

  • OŠmíd
    *****

    Konečně televizní pořad, který má názor a nebojí se ho říct.(11.3.2010)

  • norionn
    *****

    Co je vlastně Burianův den žen? Svěží vánek vpuštěný do pomalu zatuchajícího molochu jménem Česká televize. I když k několika dílům bych měl výhrady, tak se pořád nemůžu zbavit převládajícího pocitu, že tenhle pořad byl opravdu povedený, zejména díky Janu Burianovi, který si nebral žádné servítky a ptal se přímo, i když to některým aktérkám nebylo příjemné (viz díl s Olgou Šípkovou, kde ji "nepříjemné" dotazy dost rozebraly).(21.1.2011)

  • AnčaRambo
    odpad!

    Burian je úplně mimo.(2.7.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace