Režie:
Gilles BéhatKamera:
Bernard MalaisyHudba:
Frédéric VerchevalHrají:
Gérard Depardieu, Asia Argento, Anne Coesens, Olivier Marchal, Erick Deshors, Aurélien Recoing, Aïssa Maïga, Catherine Marchal, Circé Lethem (více)Obsahy(1)
Mat a Franck jsou policisté a nejlepší přátelé. Franck se zabývá kriminální činností související s drogami. Zaplete se však do pochybných obchodů a je zavražděn. Mat se nechce smířit s jeho smrtí a vytyčí si jediný cíl - dopadnout darebáka, který jej připravil o dlouholetého, věrného přítele. (claudel)
Recenze (48)
Co? Kdo? Kdy? Kde? Jak? Čím? Proč? Bez předběžného seznámení s dějem bych patrně nedokázal odpovědět na žádnou z těchto základních kriminalistických otázek. Na můj vkus jsem totiž v té černočerné tmě zaznamenal příliš nepřehlednosti na to, abych dokázal odlišit křišťálově čistý charakter zabíjejícího detektiva od tmavé kůže prostitutky. Jinak jsem samozřejmě rád, že spolupráce politiků, mafie a policie je řádně koordinovaná a spolehlivě funguje nejen v naší zemi. ()
Nóóóó...... tak musím konstatovat, že tenhle film vypadá jako restucitace sociálně-kriminálních dramat 70. let... Po shlédnutí snímku, který, ač se to někomu nepozdává, na placato říká, že je něco shnilého v systému ve Francii a nejen v ní... Ano, bohužel realita není hezká, ale je taková. Nepopírám, že film má slabiny - zejména scénáristické, nepopírám ani další drobné rušivé aspekty, ale depresivní realita, která z filmu čiší, je mrazivá..... ()
Ak by nehral hlavného komisára extrémne charizmatický Depardieu, Diamant 13 by bol nepozerateľný. Druhá vec je, že sa stáva s pribúdajúcou hmotnosťou a vekom paródiou samého seba podobným spôsobom, ako kedysi Marlon Brando. Film som pozeral na dvakrát a ak by sa ma po tej prvej hodine niekto opýtal, o čom to je, nemal by som ani páru. Ja to vlastne neviem ani po jeho skončení. Vždy, keď sa zdá, že sa film rozbehne, režisér primieša ďalšiu zápletku a divák je zase stratený. Asi aby nezistil, že pozerá film o ničom. Komisár v jednom momente filmu hovorí, že je síce v ofsajde, ale pozerá v kľude hru. Ja som bol počas filmu tiež v ofsajde, pozeral som ho v kľude, ale zážitok som z neho nemal. Depardieouva postava tiež nemala bohvieaký osud, takže isté spojenie som s ňou cítil. Bohu vďaka aspoň zato. A za tú jeho charizmu. Inak predstavte si, že ste na tom v kine. Vydržali by ste do konca? ()
Kdyby se Francouzi nesnažili přiblížit americké škole drsnosti spočívající v cákancích umělé krve, byl by snímek ještě o mnoho lepší. Nějak ten realismus nemusím, mám fantazii na to, abych si dovedla některé záběry domyslet. Chápu, že se tvůrci chtějí vetřít i do přízně těch diváků, kteří potřebují dostat všechno naservírované pěkně po lopatě. Ale pro ty bude tento film příliš pomalý. Pro milovníky klasické francouzské kriminálky zbytečně realistické, pro obdivovatele americké akční tvorby moc pomalé a nudné. ()
Ve filmu se objeví i známý francouzský režisér Olivier Marchal, který je známý svými kriminálními dramaty, které nemilosrdně válcují francouzskou justici a policejní složky. Celé se to veze ve stylu, který jeho tvorba představuje, tzn. mapování korupce politických elit, provázanost policie a zločineckého podsvětí a celkový marasmus francouzské společnosti. Bohužel scénář představuje spíš splácaninu, která na vrcholná díla Oliviera Marchala kouká z uctivé vzdálenosti. Je to bohužel nevěrohodné a to říkám z pozice občana země, která má s tím, co Marchal kritizuje, neblahé zkušenosti a dlouholetou praxi. Navíc představitel hlavní role Gérard Depardieu si tentokrát vybral při natáčení hereckou dovolenou, nevkládá do toho své obvyklé nadšení a jde spíš o rutinu. Kromě toho mám pocit, že v jeho případě selhal casting, protože do takovéhle role policejního tvrďáka měl být obsazený před 25 lety. Chápu, že výroba hvězdy něco stojí, a když už má herec svoje jméno, je potřeba z toho ždímat, co se dá, ale tohle je spíš pokus o likvidaci dobré pověsti herecké legendy, než příklad chytrého a účinného producentského tahu. Celkový dojem: 45 % ()
Galerie (16)
Zajímavosti (2)
- Tento film byl natočen podle literární předlohy Huguese Pagana: "L´Étage des morts". (claudel)
- Jedná se již o druhou krimi, ve které se setkávají Olivier Marchal a Gérard Depardieu, předchozí spolupráce sahá do roku 2004 při natáčení Války policajtů. (claudel)
Reklama