• kaylin
    ****

    Další z výborných noir filmů své doby, na kterém je vidět, že ani tolik nevadilo, že násilí není zobrazováno až tak uvěřitelně a případně není zobrazováno vůbec. Když máte v hlavní roli dobrou postavu, tak snesete i nějaké ty slabiny v pojetí, které je dáno dobou. Příběh samotný ale dokáže strhnout, a to i pro neustálou nejistotu toho, jak to vlastně je.(2.10.2014)

  • dopitak
    ***

    Zásadní problém je v časové ose vyprávění. Hlavní postava příběhu (nikoliv filmu, tou je pojišťovací vyšetřovatel) natáhne kramle, a pak už nikoho nezajímá, proč se to stalo a jak to tehdy bylo. Uznávám sportovně, že vymyšlené je to dobře a zápletce nakonec nechybí logika, jenomže než se k tomu dostaneme, už dávno spíme. Další pečlivý dabing z dílny ČT - obsazení výborné, ale dialogy jsou napsané mizerně, sedmdesát let starý film musí používat dobové výrazy a ne jazyk dnešní.(15.6.2014)

  • classic
    *****

    Konečne som videl - „pavučinový - Noir” , ktorý ma, maximálne ohromil a nadchol, asi preto, ako je spracovaný, jednak je, strhujúco a geniálne vyrozprávaný v retrospektíve, pomocou viacerých osôb, ktoré poznali - „Švéda” , na ktorého sa zavesili - dvaja vrahovia, ktorí ho najprv čakajú v reštaurácii, pričom nepríde, kolega ho pôjde varovať, že k nemu idú títo chlapíci, pričom - jemu to jedno, toto všetko vidím v úvodnej scéne, za pomoci skvelej Siodmakovej réžie a kamery - Elwooda Bredella, samozrejme za prispenia - BORCOV - scenáristov - Brooksa a Hustona, podľa poviedky Ernesta Hemingwaya, i tí dvaja, sú účinní a bezchybní... Švéda sa zbavia, a teraz prichádza, nejaký človek, aby to vyšetril. Volá sa Reardon, a jeho herecký predstaviteľ - Edmond O'Brien , mi pripomínal - fyziognómiou, slávneho Humphreyho “Boggieho” Bogarta. De - facto, Reardon je poisťovák, ktorý bude extrémne húževnatý, lebo Ole Anderson, ktorého prezývali - Švéd, mal vo firme - uzavretú poistku, bude ťažkým orieškom, rozlúsknuť tento intrígový orech, plný nástrah, prekvapení, plánov, kto je kto... Do deja, vstupuje, krásna - FEMME FATALE, alias - Kitty Collins, s prepožičaním tváre, božskej - Avy Gardner. Ja osobne milujem všetky - osudové ženy, ktoré dokážu poblázniť, nielen - vyčumeného Burta Lancastera, ktorý týmto - SKVOSTOM - DEBUTUJE. No, bohužiaľ, na nich, sa človek, škaredo - popáli. V partii s Ole Andersonom, sú i Colfax, 'Dum-Dum' i Blinky, všetko výborné postavy, samotný Reardon sa stretáva postupne s nimi, aby vyplávali na povrch - skutočnosti, ako sa vlastne, veci majú, či policajt - Lubinsky, mu pomáha, ktorý sa osobne poznal so Švédom. Skrátka, jeden z najlepších a najprepracovanejších - FILMOV NOIR, aké som kedy videl, vďačím za to najmä, atmosfére, potom spracovaniu, od scenára, cez réžiu, až po kameru, a čo by bol film bez hereckých výkonov, však ? Lancaster a Gardner, sú skvelí, i keď majú menej priestoru... Zabudol som, že film má - 4. nominácie na Oscara, už automaticky som bol zapálený po veci, i bez tých - nominácii, sú len čerešničkou na torte !(10.3.2016)

  • honajz
    **

    Ano, je to dnes klasika, ale prostě se mi to nelíbilo. Přitom filmy z této doby mám rád. Při srovnání i s těmi průměrnějšími však tento snímek sice oplývá úžasnou kamerou, hrou světel a stínů, ale nedokáže vtáhnout, hlavní postava, po jejíž minulosti se zde pátrá, je mi tak nějak ukradená už po 30 minutách filmu. Ne že by ji Lancaster špatně hrál, ale on nemá co hrát - ta postava nemá žádný rozměr. Když to srovnáte třeba s prvním Rockym, kde Stallone psal z vlastní zkušenosti o přežívání ve slumech, tam jeho postava má životný a uvěřitelný rozměr. Zde je to chodící věšák na dialogy a určitou tezi příběhu. a jak píše Rob Roy, ani nějaké památné dialogy se nekonají, ani scény, které by byly něčím výjimečné. Ostatně, on ani Hemigway, nakolik je oceňovaný, nepíše nijak záživně, a myslím, že je nakonec poněkud přeceněn. A ta povídka je podle mne taky o něčem zcela jiném, než je film. Zklamalo mne to - zhruba po té půl hodině není oč hrát, a jen trpně sledujeme, až dojde k tomu, k čemu muselo dojít, jen pokýveme hlavou a hotovo.(25.8.2013)

  • Madsbender
    ****

    Výborná noirová kriminálka a zároveň veľký debut jedného z najslávnejších amerických hercov neskorých 40.-tych a 50.-tych rokov, Burta Lancastera, ktorej úvodom je samotná azda najslávnejšia Hemingwayova poviedka Zabijaci. Siodmak prostredníctvom vyšetrovania vedeného Edmondom O´Brienom postupne vykresľuje obraz Švéda, bývalého boxera a správneho chlapa, ktorý sa zaplieta do siete intríg a zločinu, nekončiacej ani jeho smrťou. Herci podávajú presvedčivé výkony, a vďaka zaujímavej zápletke a napínavému deju som sa ani chvíľku nenudil. A to je u starších filmov známka vysokej kvality.(19.10.2013)

  • - Ava Gardner si všechny své party nazpívala sama, ale studio se rozhodlo ji předabovat. (Terva)

  • - Natáčení probíhalo v Universal Studios na adrese 100 Universal City Plaza v Kalifornii. (Terva)

  • - Na scénáři se výrazně podílel John Huston, ačkoli není v titulcích na vlastní žádost uveden. Když se scénář psal, byl Huston zrovna v armádě, a proto se pod snímek odmítl podepsat. [LFŠ 2010] (Jeremy.jk)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace