Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Touha po bohatství, láska, vášeň a zrada v napínavém filmovém příběhu z počátku Československé republiky.

Drama mladé manželské dvojice se odehrává ve společensky a politicky pohnuté době mladé Československé republiky v roce 1919, kdy manžel Michal je rozhodnut využít dosud neurovnaných poválečných poměrů k obohacení, které mu má v jeho pošetilých představách získat obdiv a lásku zbožňované ženy. Tento magický příběh s prvky hororu je vlastně také "filozofující thriller", jenž vedle divácké atraktivnosti přináší navíc výrazné myšlenkové poselství o hrůzném dědictví první světové války, jehož výhonky zla jako by se mysticky přenášely do mysli lidí i v době míru. Vždycky, když se lámou dějiny, když končí velká světová krveprolití, jakoby se otevíral v touze po moci a bohatství prostor pro drobné i větší lidské běsy - zákeřnosti, zrady, loupeže, násilí, vraždy. Nejen Michal, ale i další postavy filmu Les mrtvých jsou živoucí příklady, jak lze podlehnout lidským slabostem, ať už ze závisti, žárlivosti, vášně, nebo ve snaze získat lásku či bohatství nepoctivou cestou. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (62)

Bluntman 

všechny recenze uživatele

LES MRTVÝCH je jeden z mála českých filmů, který dovede úspěšně naplnit žánrové konvence horroru a thrilleru, aniž by vyvolával nechtěný smích, i když pracuje s klišé a schématy starými jako první republika sama. Přestože jde o televizní projekt, stylisticky je nad úrovní současných českých a koprodukčních premiér v našich kinech: i když se užívá záběrování charakteristické pro televizní tvorbu (časté polocelky a polodetaily), kamera není statická, dočkáme se netradičních rakurzů, velice dobře se pracuje s hloubkou ostrosti a více plány najednou a zdánlivě přírodní svícení spolu s výše zmíněným přidává na atmosféře. Styl i stylizace hereckých výkonů a pronášené, ke konci nepřirozeně působící dialogy se podřizují nespolehlivému vyprávění, jehož pointa je ale kvůli návodným představám a polosnům hlavního nesympatického hrdiny netradičně obsazeného výborným Dolanským předvídatelná. Kvůli přesahu se sice musí porušit určité žánrové konvence (zlo není iracionální a o hrdinu se nebojíme - ani s ním, protože je nesympatický), ale i tak si televizní film, který neskrývá násilí i sex a který i přes lacinou symboliku a žánrovou veteš nerozesmívá, nadprůměrné hodnocení zaslouží. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Mě to hodnocení docela mrzí, snaha je na tom vidět hodně a doufám v to, že Svoboda ten film měl fakt promyšlený a že mi jen něco uniklo, jenže vyšší hodnocení fakt dát nemůžu. Atmosféru se to snaží budovat dobře, kamera je dost slušná, jenže na mě to bůhvíproč nezabralo. Jenom až 15 minut před koncem, kdy už je to celé totálně chaotické, ale zbytek filmu mi přišel nudný a místy i strašně vleklý. Navíc se obávám (a doufám že se mýlím), že to celé vlastně končí tím nejlacinějším možným koncem, který tenhle námět nabízí - jestli jsem to teda dobře pochopil. Ale nutno uznat, na televizní pokus o psycho thriller-horor to vypadá docela dobře. Jen si mě to nedokázalo získat. Někdy v budoucnu se na to určitě podívám znova, protože teď se to dá sehnat jen v příšerné kvalitě a možná právě ta se na mém hodnocení podepsala nejvíc, každopádně pak ten film dokážu buď docenit nebo odsoudit. Zatím to vidím na lepší 2* ()

Reklama

AGAMENON odpad!

všechny recenze uživatele

Neskutečná sračka, režisér musí procházet opravdu silnou tvůrčí krizí, tudíž je ve své úporné snaze vykrádat zahraniční kolegy, tak přesvědčivý, asi jako důchodkyně v mini. Scénárista se může z fleka odvézt do šaškecu, kde o svém filozofickém díle může promlouvat se sobě vhodnou společností a kameraman nejspíš trpí kinetózou. A kvůli tomu platím poplatky, zač mě bože trestáš, zač? ()

paascha 

všechny recenze uživatele

Nebylo to špatné, ale výborné taky ne. Dolansky podal obvykle nadprůměrný výkon, i když jeho vytrvalé cageovské bulvení se rychle omrzelo a po pravdě mě už trochu sere. Ostatní výkony byly matné až žádné, s vyjímkou té malé kurvy, co mě nesedla hned od začátku a až do konce se to nezměnilo. Co se toh ostatního týče, scénář celkem ušel, kamera trochu roztřesená, ale slušná. Soudruh Svoboda by se coby generální tajemník UV KSČM měl raději věnovat současnému realismu a fantasmagorie nechat někomu, kdo to umí. Motiv svatebního vozu byl zančně nevěrohodný, mrtví v lese taky. V celém filmu byl jediný strašidelný moment s mlhou na křižovatce a utrum. Málo. ()

Mariin 

všechny recenze uživatele

Totálně destruktivní, negativní, infernální film komunisty Jiřího Svobody na motivy povídky "Náhoda" rumunského spisovatele Giba Mihaesca. Bez špetky dobra, naděje (na rozdíl od povídky, která zdaleka není tak depresivní a brutální!). Až na častou šikmou kameru a nesmyslně se objevujícího vlčáka formálně na slušné úrovni (mj. točeno ve Slavonicích, pokud jsem se nemýlil), ale s velmi ošklivým obsahem. Manželka (Lívia Bielovič) se nechová jako manželka, ale jako děvka. Krom toho je nepříjemné, jak špatně mluví česky (to měla raději mluvit svou slovenštinou!). Svoboda si to povídku předělal a místo rumunského lesa to zasadil do mladé ČSR roku 1919 kdesi na česko-slovenském pomezí (?) a doplnil židovskými postavami (obchodník Epstein aj.). Všichni se chovají jako zloději a potenciální vrazi, což by ani v hororovém žánru (podivně umístěném do konkrétní doby a lokality) nemělo být. Cha cha, prý "filozofující thriller"... ()

Galerie (15)

Zajímavosti (1)

  • Natáčelo se ve Slavonicích. (M.B)

Reklama

Reklama