• Rosalinda
    ****

    Takový jeden celkem průměrný, lehce nadprůměrný snad, špionážní film. Nemůžu si pomoct, ale Delon to celé jel tak na půl plynu. Přesvědčivý jako agent Laurier milující kočky (výmluvné!), přičemž člověka odpráskne bez mrknutí oka, to rozhodně byl, jednoznačně uvěřitelný, jen to byla zkrátka jedna z řady jeho rutinních rolí, které hraje levou zadní a která nevyžaduje "větší ponor". Nevadí, protože to stačí, ale přece jen... Z hudby jsem se sice nepřepetala blahem, ale líbila se mi. Lancaster vynikající. "A ještě jedno poučení," Cross ke Štírovi. "Čím víc ti o sobě někdo řekne, tím jsi pro něj nebezpečnější. A čím jsi nebezpečnější, tím máš v budoucnu menší možnost volby." 3,5.(21.12.2011)

  • gudaulin
    ***

    Starosvětsky vyhlížející film, kde špiona identifikujete v davu ve zlomku sekundy podle pichlavých očí, upřeného zachmuřeného pohledu a zlověstného tónu, který zazní v momentě, kdy na něm spočine pohled kamery. Sledovačka je nenápadná jako ruční granát na talíři ve školní jídelně, tajní agenti nemají pomalu nic jiného na práci než po sobě střílet a 60letý Burt Lancaster s vážným zraněním bez problémů svižně překonává po žebříku několik pater a poté vyřídí výrazně mladšího protivníka. Takovou fyzičku bych mu záviděl i ve třiceti. Štír je naivně zakonspirovaný kousek, který sází na hvězdné obsazení a k vrcholům žánru vzhlíží z úctyhodné vzdálenosti. Na druhou stranu ale neuráží zjevnou tupostí a fanoušek žánru by s ním neměl mít zásadní problém. Celkový dojem: 60 %.(12.2.2017)

  • Lupes
    **

    Opravdu veliká nuda, libující si v málo uvěřitelném polidšťování sovětských agentů, jisté démonizaci CIA a nejasném scenáristickém záměru. Pocta Burtu Lancasterovi moc nevyšla; napsat mu akční scény bylo velikou chybou, mělo zůstat u zkušenosti nahrazující svaly. I proto Alain Burta znatelně zastínil. Kdyby byl víc rozveden přece jen překvapivý závěr a motivy jednání jednotlivých postav se jím po celý film řídily, bylo by to o fous lepší.(10.10.2018)

  • Iroquaise
    ****

    první třičtvrtěhodina je docela toporná a nudná ( ale pro další vývoj a celkové vyznění filmu je nutná)...místy působí i nedůvěryhodně - ne z hlediska realistické uvěřitelnosti, ale z hlediska uvěřitelnosti v ranku daného žánru, jeho vypravěčské koherence řekněmež...jako by se scénárista i režisér tak nějak hledali...ale jakmile se film přesune do Evropy ( dobře využitá Vídeň), začne šlapat a konečně působit jako dospělé dílo ( evokuje mi Forsythovy romány )...finální twist a vyustění jsou nejen překvapivé, ale značně deziluzivní a až existenciálně tísnivé...(22.6.2012)

  • VeverkaLesni
    ***

    Bohužel sem cítila velký rozdíl v tom, že film s Alainem je americký. Přišlo mi, že nemá tolik prostoru hrát, jako doma ve Francii. Že mi tam chybí něco podstatného. Každopádně se ale jedná o moc pěkný kousek ve světě špionážních filmů. Ale mé srdce zakotvilo u jiných "špionážních a detektivních" filmů s Delonem.(27.3.2015)

  • - Producent Walter Mirisch pôvodne zvažoval do hlavných úloh obsadiť Ryana O'Neala a Roda Steigera. (m.a.t.o.)

  • - Natáčalo sa od júna 1972 vo Virginii, Washingtone, Viedni a Paríži. (m.a.t.o.)

  • - Burt Lancaster (Cross), ktorý bol kedysi akrobatom v cirkuse, zvládol všetky kaskadérske kúsky bez zastúpenia dablérom. (m.a.t.o.)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace