poster

Dánská dívka

  • Velká Británie

    The Danish Girl

  • USA

    The Danish Girl

  • Dánsko

    Den Danske pige

  • Německo

    The Danish Girl

  • Slovensko

    Dánske dievča

Drama / Romantický / Životopisný

Velká Británie / Belgie / USA / Dánsko / Německo, 2015, 119 min

Komentáře uživatelů k filmu (556)

  • verbal
    **

    To si takhle bezelstně zapózujete manželce na portrét v punčoškách, a než byste řekli Tina Tárner, přistihnete se, jak si ve sprše notujete Sladké mámení, schováváte toho škaredého šulínka mezi stehna a nalíčený, s depilovaným předloktím a v paruce franckujete v budoáru s uhrančivým bukanýrem jménem Olaf, který neomylně vyčichal váš testosteron i pod tou vrstvou mejkapu. Ach ty hormony! Jedinou vaší životní touhou se pak stává nechat si co nejrychleji přišít kundu, začít chcát v sedě a hřadovat, aby se ze sexuálního devianta stala co nejdříve plnohodnotná Lana Wachovská. Dánská transka (Takhle se poutavě překládají názvy do češtiny, hloupý distributore!) mohl být velmi zajímavý film. To by se jej ovšem nesměl chytit Bídný homonudil Tomáš Hůpr a opět ukájet své osralovské ambice. Tudíž dvě hodiny vesměs sledujeme artově empatické hormonální dysbalance hnusáka Edýho, který by mohl z fleku lítat Ajronům po pódiu a budit hrůzu, aniž by ho museli maskovat. Zahrál to sice zase naprosto fenomenálně, ale když já tu tlamu uzřím na plátně, nemůžu si pomoct a musím prostě odvracet zrak a raději myslet na nějaké hezké věci. Třeba na hnisavé abscesy, krvácející vředy nebo zanícené pochvy s výtokem. Pokud vás tedy právě nesvrbí koule, bytostně netoužíte mít místo nich mezi nohama prasklinu, chodit na píling a holit si nohy, víc než dvě rudé hvězdy si tahle sice hezky natočená, ale vyumělkovaná klišovitá otrava prostě nezaslouží.(7.2.2016)

  • Isherwood
    **

    Nejhorší možný způsob, jak uchopit životopis nekonvenčního člověka, je natočit to právě takhle konvenčně a konzervativně. Ta pomalá kamera, tklivá hudba a přesní herci jsou ubíjejícím způsobem taženi skrze dvě hodiny, kdy se nekoná jediné drama a děj tipujete i přes to, že doteď jste o daném člověku neměli tušení. Tak nějak tušíte, že nejtěžší dilema si musela odžít manželka, ale její vnitřní boj se odbyde jedním uroněním slz na lavičce v dešti – megakýč jak prase, stejně jako zbytek filmu.(7.2.2016)

  • Malarkey
    ***

    Když si odmyslím nadpozemské herecké výkony, tak musím říct, že mě ničím jiným film nepřekvapil. Ani neměl čím překvapit. Tématice nerozumím a tak je pro mě těžké se k ní vůbec nějak blíž přiblížit. Na druhou stranu uznávám, že Eddie Redmayne je neuvěřitelnej herec. Stejně tak neuvěřitelnej, jako je Alicia Vikander krásná. A jelikož mám evropský film rád, ocenil jsem i herce jako jsou Matthias Schoenaerts a Sebastian Koch, kteří tu hereckou kvalitu pozvedli na absolutní vrchol.(15.2.2016)

  • T2
    ****

    Rozpočet $25miliónovTržby USA $7,810,611Tržby Celosvetovo $14,636,195Tržby za predaj Blu-ray v USA Tržby za predaj DVD v USA ║ priam excelentná súhra ústrednej dvojice v podaní Eddie Redmayne a Alicia Vikander, v podstate na nich stojí celí príbeh a je na čo pozerať, herecky bez chyby, aj keď ide o dosť háklivú tému je podaná s citom, tu sa celkom režisér Tom Hooper našiel, plus prostredie aj vizuál /75%/(14.1.2016)

  • Marigold
    **

    In the kingdom of kitsch Hooper will be a monster.(4.2.2016)

  • Dever

    // Distribútor: Focus Features // Počet premietajúcich kín v USA: 479 // Otvárací Víkend v USA: $187,318 //(15.1.2016)

  • LIVINGDEAD
    ***

    Herec Eddie Redmayne vypadá jako žena, nebylo nutné provést operaci, nebylo nutné nasazovat paruku, nebylo nutné líčení. I v obleku vypadal jako žena. Spíš tedy šeredka, velký nos, hnusné rty, vyzáblé tělo, křivé nohy... Nejúchylnější byla ve filmu ale manželka, protože s takovým individuem žila... Čekal jsem skandál ve společnosti, místo toho jsem viděl transku, která si od manželky půjčuje šaty. 50%(28.12.2015)

  • novoten
    ***

    Pozici jasného favorita Hooper neustál. Po veskrze přístupné Králově řeči a všemi emocemi přetékajících Bídnících vypráví další příběh člověka, k jehož pochopení je zapotřebí vstřícný krok. Tentokrát ale naráží, protože ho vypráví až příliš polopaticky. Chybí mu lehkost a hlavně moment překvapení, protože každý dějový zvrat je vidět dlouho dopředu. Často to nevadí, protože Alicia hraje jako o život a Eddie (byť opět snad až příliš specifický a téměř rušivý) fascinuje každým gestem. Jako celek na mě ale tahle Dívka mluví jazykem, kterým mi nic nového nesdělí.(3.2.2016)

  • Dudek
    **

    Tom Hooper se rozhodně umí obklopit profesionály ve svém oboru, což je znát zejména na zdařilé vizuální stránce. Ať jsou to interiérové či exteriérové scény, vždy je dokáže podat s citem pro detail a zejména neživé předměty vynikají a v záběrech na sebe strhávají více pozornosti než postavy. Asi by to nebyl problém, pokud by se Dánské dívce dařilo být dostatečně niterným dílem, ve kterém city znamenají více než činy. Tím ale v žádném případě není. Fascinující životní příběh Lili se zde smrskává do neustále se opakujících rozpačitých úsměvů a snahu o (vizuální) dosáhnutí ženské ladnosti. Samotné city či vnitřní rozpolcenost hrají druhé až třetí housle. Na vedlejší kolej byla bohužel přehozena i Gertruda, i když je třeba uznat, že její postava nepůsobí tak extrémně ploše jako Lili. Její vyrovnávání se s novou rolí v manželově životě je zajímavější (a rozhodně méně okoukané), než (ne)vývoj Lili. Je škoda, že Dánská dívka není mnohem sevřenější a nevystupuje ze škatulek, protože životní příběh těchto dvou žen si rozhodně zasluhuje mnohem zdařilejší adaptaci.(30.12.2015)

  • Psema
    **

    Divákova smrt. Hooper definitivně na black list.(28.2.2016)

  • Morien
    odpad!

    Film je nudný pro zábavní průmysl, bezcenný pro transgender komunitu a urážlivý vůči odkazu svého skutečného předobrazu.(22.8.2017)

  • xxmartinxx
    **

    Plejáda sázek na jistotu a adademicky vhodných řešení. Urážlivě vkusný film, který pro mě postrádá jakoukoliv jiskru. Hooperův styl dosáhl vrcholu Bídníky, nemá asi smysl mu dál věnovat pozornost.(31.1.2016)

  • Kaka
    ***

    Umění, je bourat/posouvat/vytvářet žánrové hranice a ne jít přesně po nich. To pochopila Alicia Vikander v herectví, nikoliv však tvůrce(i) tohoto filmu.(20.2.2016)

  • Dan9K
    ***

    Jsem rád za Dánskou dívku, že pro mě objevil skvělou herečku Alicii Vikander, která tomuto filmu vládne. Eddie Redmayne na mě po celou dobu působil trochu nepříjemným dojmem. Od začátku do konce se jenom stejně a divně šklebí a napodobuje pohyby. Nedokázal mě přesvědčit o tom, abych si neustále neříkal: "přestaň blbnout, máš tady dokonalou ženu, která tě vroucně miluje a ty děláš kraviny". Ale asi je to o tom, že se nedokážu dostatečně vcítit do jeho pocitů. Celý ten film stejně není až tak o přeměně, jako spíš o bezbřehé a neskutečně smutné lásce ze strany Gerdy. Snímku se na tomto podařilo vykřesat poměrně silné, i když pro mě celkem negativní, emoce. Dánská dívka v ničem jiném nejde do zajímavější hloubky a chápavost všech postav k dané problematice, s výjimkou doktorů a dvou agresorů, byla až zarážející a snímek tím tak ztratil hodně velkou dávku potenciální napínavosti, která se nabízí už z výběru námětu.(2.2.2016)

  • NinadeL
    *****

    Je to hezké, že transgender bytost dokáže festivalové diváky zavést do Kodaně, Paříže a Drážďan 20. let a oni ani neprotestují. Hlavní role jsou bohovské, o výpravě jsem nezapochybovala, ale skvělé jsou i vedlejší role (Sebastian Koch jako Magnus Hirschfeld) a hlavně důraz na práci Gerdy Wegener, u níž nevím, jestli mám radši secesní nebo art deco období. #čsfdprojekce(2.2.2016)

  • Sarkastic
    ***

    Vcelku pochopitelně jsem se těšil především na herecký výkon Eddieho. A přestože se mnou bude nejspíš leckdo nesouhlasit, podle mě byl výtečný. Výborná byla i Alicia, dokonce lepší, než jsem očekával. Tím ovšem s výčtem kladů musím skončit. Ostatní postavy byly vyloženě do počtu (a působily nedůvěryhodně), dobová atmosféra mi zas nepřišla příliš dobře vystižená, čekal bych od okolí mnohem nechápavější a drsnější reakcE (tedy množné číslo), než jen to setkání s 2 hrubiány (chápu potřebu zjednodušení, ale až takového?). A tím se dostávám k největšímu problému filmu, a to příběhu, který mě v Dánské dívce co do záživnosti zklamal až příliš (což je problém vzhledem k tomu, že jde nejspíš o poměrně výrazný scenáristický zásah, jenž mohl pomoci, avšak nestalo se). Nejvíc mě film bavil během prvního večírku, ale jinak jsem spíš jen přihlížel a pozoroval herce, než že bych byl skutečně vtažen a např. se opravdu bál o hlavní postavu. A to i přes výše zmiňované herectví, které film vytahuje na lepší průměr, ale ani o píď výš.(13.7.2016)

  • Botič
    ***

    Přístupná a divácky velmi vstřícná podívaná, která je skrz naskrz nádherná, ale zatraceně prázdná.(6.2.2016)

  • Reiniš
    ****

    Podobně by nejspíše dopadlo Laurence Anyways, kdyby jej byl Xavier Dolan nucen natočit v Hollywoodu. Film s transgender tématikou určený především heteronormativnímu publiku, působí ve ztvárnění přeměny hlavního hrdiny na několika místech neuvěřitelně naivně a krotce. Místo exkurzu do dobového sexuologického kontextu se divákovi dostává opulentní melodram o krizi jednoho manželství. Nedostatky scénáře film ale nahrazuje vizuálně precizní mizanscénou a herectvím všech zúčastněných. Zkrátka a dobře na úrovni filmového stylu velmi líbivý film s trans tématikou, který se nemusíte bát pustit mámě ani babičce. Progresivní je film ale jedině v tom, kolik toho jsou schopni v druhé polovině filmu ústřední herci vybrečet.(9.1.2016)

  • castor
    ****

    „Jsem tvoje žena, vím o tobě všechno,“ upozornila svého muže malířka Gerda Wegenerová. Nevěděla. Jednou svého manžela, rovněž umělce a školní lásku, požádala, aby jí pózoval namísto modelky, která nepřišla. Oblékl si punčochy a už v nich rád zůstával. Dán Einar Wegener byl prvním člověkem, jenž roku 1930 prodělal operaci změny pohlaví. Rok nato zemřel ve svých 48 letech, už jako Lili Elbe. Průkopníky proměny představuje oscarový Tom Hooper, který si získal akademiky sebejistou Královou řečí (ač pro mě neosobní) a následně pro změnu mě blízkými Bídníky, kteří dokonale rozdělili diváckou obec. Právě v jejich případě se sešel i s Eddiem Redmaynem, který exceloval v (podle mnohých přeceňované humanistické) Teorii všeho, kde transformuje své tělo k nerozeznání od skutečného předobrazu. Tady příjemně šokuje podruhé. Ač se to mnohým asi nebude líbit, Brit, jehož postava našla odvahu opravit to, v čem příroda chybovala, si zaslouží další velké uznání. Snad i ten Oscar je výrazně blízko. Ano, jeho výkon je trochu jednostranný a mimikou a gesty se opakující, ale i tak je to silná herecká jízda. Redmayne navrch představuje ideál ženy daného období – spíš chlapecká postava s malým poprsím. Střídání štěstí, statečnosti a bezradnosti v tváři stále zajímavější Alicie Vikander je stejně výtečné jako výkon jejího „muže“, navíc její průkopnický duch zůstává inspirací pro dnešní transgenderové hnutí. Vikander srší energií, mění polohy, kamera se jí ráda věnuje. Ve finále pro mě film dvou polovin: první zajímavá, druhá lehce se opakující, na místě přešlapující. Scénář je málo dramatický, Hooper měl vykřesat víc emocí. Sečteno, podtrženo: Herecky na čtyři hvězdy, ne vždy jistý kormidelník Hooper si zaslouží spíš jen tři.(3.1.2016)

  • Hild
    ****

    Velmi milé překvapení, já osobně Toma Hoopera považuji za rutinního režiséra, řemeslně vždy přesný, jasně jdoucí po cenách, ale vždy mi v jeho filmech chybí to něco navíc. Dánská dívka je vlastně úplně stejná, ale tentokrát mi to opravdu sedlo, v podstatě je to hodně ženský film, mužskému publiku bych ho doporučovala jen velice opatrně. Herecký projev Eddieho Redmaynea budete buď obdivovat, nebo úplně nenávidět. Pro mě je hlavní postavou filmu ta v podání vynikající Alicii Vikander, která dokázala z výborně napsané postavy vytěžit skutečně maximum. Od filmu jsem původně nečekala vůbec nic, ale jednalo se o příjemně strávených 120 minut.(28.12.2015)

<< předchozí 1 2 3 4 8 15 21 28
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace