poster

Noční život

  • Česko

    Piccadilly

    (festivalový název)
  • Velká Británie

    Piccadilly

Drama

Velká Británie, 1929, 109 min

Kamera:

Werner Brandes
  • rivah
    ****

    Perfektně restaurovaný film s virážovanými scénami, na DVD se sladěným jazzovým doprovodem.(14.3.2018)

  • Rosana
    ***

    Napínavé drama s milostnou zápletkou a konkurencí tanečnic.(2.8.2015)

  • Wiliem
    *****

    Atmosféra filmu je opravdu užasná, taková temná a tajemná s nádechem Orientu s výborně zvolenou hudbou. K tomu ještě krásná Anna May Wong a velice zajímavý děj. Opravdu vyjímečný snímek. 90%.(9.11.2010)

  • Cimr
    ***

    Slušně - na svoji dobu snad dokonce výborně - natočený snímek, který ale podle mého názoru trochu vyčpěl. Na rozdíl od jiných němých thrillerů (např. Kabinet dr. Caligariho, Fantom opery, rané filmy Hitchcockovy a mnoho dalších) atmosféra není tak hypnotická a navíc je celkem jasné, k jakému rozuzlení film od počátku směřuje. Proto se trochu nepříjemně táhne a působí delší, než ve skutečnosti je. Pozoruhodný je ovšem tím, že zde femme fatale ztvárňuje Asiatka.(14.8.2014)

  • NinadeL
    *****

    Noční život Ewalda André Duponta patří mezi nejúspěšnější filmy tohoto německého režiséra. Sám Dupont začínal jako filmový kritik a scénárista. Po mnoha zkušenostech, včetně práce na vlastním seriálu, byl za film Varieté označen americkým časopisem Film Daily za jednoho z deseti nejlepších režisérů. Nicméně výrazná hollywoodská kariéra mu dopřána nebyla a svá nejlepší díla natočil v Evropě. Ještě před Nočním životem to bylo Moulin Rouge a po něm Atlantic nebo Der Läufer von Marathon. Po roce 1933 je nucen opět pracovat v Hollywoodu, kde se jeho kariéra rozmělnila až k naprostému konci. Jiný příběh se váže ke kariéře hlavní star Nočního života - první úspěšné Američance čínského původu, Anně May Wongové. Anna May se vyšvihla díky hlavní roli v barevném filmu točeném na dvoupásový Technicolor The Toll of the Sea, zaujala Douglase Fairbankse a pokračovala ve Zloději z Bagdádu. Bohužel společenská situace panující ve Spojených státech byla zrcadlem hollywoodských filmů a celá řada dalších rolí Annu May rasově zaškatulkovala. Tento trend se jí podařilo zlomit díky práci v Evropě, kde se věnovala nejen filmu, ale také divadlu. Což jí po návratu do Hollywoodu pomohlo k prolomení stereotypů. Po roce 1931 natočila například Šanghajský expres a ke své práci přidala také rozhlas. Začátkem 50. let se dočkala vlastního televizního seriálu a nakonec byla její celoživotní práce skutečně oceněna. K samotnému filmu pak musím dodat, že na Piccadilly nikdy nebylo líp. Skvělý svět vyšší společnosti ve víru nočního života roku 1929 uvádí i mě ve vír. Morálka v úpadu, fantastický příběh plný nečekaných zvratů a v jedné z vedlejších rolí démonický Cyril Ritchard, který byl v témže roce zavražděn Anny Ondrou, když jí udělal naprosto nevhodnou nabídku k sexu za úplatu. Inu, v určitých směrech a v určité době mohl Londýn nabídnout skutečně mnoho. Pastva pro oči, výborný soundtrack, strhující kostýmy a celková nálada, toť blaho.(12.5.2012)

  • Gilda Gray

  • - Ewald André Dupont po natočení filmů z prostředí nočních klubů Paříže a Berlína chtěl natočit podobný film i v Londýně a spolu s British International Films v květnu 1928 oslovili spisovatele Arnolda Bennetta, aby jim napsal scénář na stejné téma zasazený do Londýna. Bennett začal na scénáři okamžitě pracovat a byl s ním do dvou týdnů hotov. Natáčet se začalo 28. června 1928. (KlonyIlony)

  • - Autor scénáře Arnold Bennett dostal za zakázku 2 000 liber a dalších 300 liber mu vynesl honorář za jeho otištění v časopise Film Weekly. (KlonyIlony)