poster

Zběsilá krev

  • francouzský

    Une histoire italienne

  • italský

    Sanguepazzo

  • slovenský

    Divoká krv

    (festivalový název)
  • anglický

    Wild Blood

Drama / Historický

Itálie / Francie, 2008, 148 min

  • morricone
    **

    Na Monice Bellucci mám rád její různorodost.Ale poslední dobou je její výběr dost řekl bych špatný.A přitom takový talent.Tento film je nemastný neslaný a už asi 15 minutách máte chuť přetáčet film dopředu.Dějově mi to přišlo zmatené ,navíc střihy a linie filmu byly velmi násilně a nelogicky doslepovány. Přitom Moniččin manžel Vincent Cassel je poslední dobou pravý opak ,jeden lepší film než druhý..... Možná by jí měl začít radit :-)(15.9.2009)

  • štíple
    ****

    Mám ráda italský film, takže si italské filmy cíleně vybírám. Italské filmy si na rozdíl od italské televize stále drží vysokou laťku . Ani tento film není výjimka. Možná je příliš dlouhý a díky častým střihům lehce nepřehledný .Má však silný příběh. Monika B. je nejen stále krásná a charismatická, ale také výborná herečka. Kromě jiného je film i exkurz do italské (potažmo evropské) historie, což mu (alespoň pro mě) přidává na atraktivitě.(24.8.2011)

  • kinderman
    ***

    Netuším, jak se na film tvářili Italové, mně na něm nejvíc vadila střihová skladba. Zingaretti s Bellucciovou výborní. Co se týká tématu- osud filmařů v totalitním (fašistickém) režimu- chtěl bych vidět pořádně kontroverzní filmy třeba o Janu Svitákovi nebo Čeňku Šléglovi. Na něco takového (kdysi se v tisku spekulovalo o přípravách na zfilmování osudu Lídy Baarové) u nás ale nikdy nebudou peníze.(25.8.2011)

  • IdaHutt
    ***

    Zhlédla jsem soustředěně a s velkým zájmem. Přesto ne více než tři hvězdičky. Problém nevidím ani tak ve formální stránce, nýbrž (jako vždycky) v poselství díla. Evidentně šlo tvůrcům o to, aspoň trochu "očistit" špatné lidské a občanské renomé dvou někdejších hvězd italského filmu z éry fašismu. Proto se snímek tváří jako "non-fiction", jako historická rekonstrukce s uměleckou licencí. Jenomže obě hlavní - reálně existující - postavy (Valenti a Ferida) jsou nejvíce ze všeho "očišťovány" pomocí fiktivní postavy - režiséra Golfiera/Taylora. A v tom tkví kámen úrazu, ba svého druhu to pokládám i za určitý podvod na divákovi. Pravda, předlohou Golfiera/Taylora je sice do určité míry Luchino Visconti, avšak dle mého názoru jde v tomto směru o zneužití jak skutečného Viscontiho, tak fiktivního Golfiera. Tento absolutní klaďas totiž nemá jiný úkol než postavit oba kontroverzní hrdiny do přívětivějšího světla. A snad právě usilovné a mazané míchání fikce a non-fikce, faktů a výmyslů... mě přesvědčilo o tom, co autoři chtěli jaksi decentně "přepudrovat": Osvaldo Valenti a Luisa Ferida museli být skutečně dvě obludy.(8.7.2011)

  • Snorlax
    *****

    Pomalu tekoucí příběh je podpořen výbornými výkony hlavních představitelů, rozhodně nenadchne milovníky amerického polopatismu, primitivního střihu a rychlého sledu tupých akcí. Giordana položil ve svém neprávem opomíjeném filmu několik palčivých otázek na téma viny, spoluviny a lehkosti manipulace davu. A závěr je naprosto skvostný.(30.11.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace