Reklama

Reklama

Spálené mosty

  • Velká Británie Genova (více)
Trailer

Obsahy(1)

Truchlící anglický vdovec, který ztratí manželku při autonehodě, se rozhodne přijmout post učitele v Itálii. Nové prostředí naplněné duchem středověké renesance pomůže jemu i dcerám nabrat novou chuť do života a možná najít i lásku... (TV Prima)

Recenze (54)

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Kuvodivu zdaleka ne tak strašné, jak zdejší hodnocení napovídá; dobrovolně dokonce přiznám, že jsem uvažovala i o příznivějším hodnocení. Na Spálených mostech (osobně se mi líbí víc originální název Genova, ale budiž) je velmi kouzelná jedna věc: ten film vypadá velmi uvěřitelně. Nemá přesně definovaný bod v časoprostoru, kterého by chtěl dosáhnout, řada dějových linek je nakousnutá, ale nikdy úplně dovedená do konce. Hlavní hrdina tak za devadesát minut nevyřeší s konečnou platností svůj život, jeho hledání nové životní partnerky je komplikované (divák si nemůže být jistý - narozdíl od běžných romanticky orientovaných filmů - jestli si Joe nakonec najde cestu k staré známé, nebo jedné ze svých studentek) a problémy nejmladší dcery se přesunem do nového města o 180° nezlepší. Zatímco ostatním tato absence děje, zdá se, hodně vadí, já mám tento typ melancholicky pomalého vývoje příběhu podepřeného výbornými hereckými výkony velmi ráda a často mi takový film dá více, než typická pohádka o tom, jak pan xy po těžké životní ráně spojené se ztrátou partnerky ke štěstí přišel. Být tam méně nadpřirozena a epizodek spojených s útěkem nejmladší dcery, šla bych s hodnocením asi ještě výš. ()

sochoking 

všechny recenze uživatele

Pri tomto filme som bol nasiaknutý sentimentom, ako jarná príroda po daždi. ( živé spomienky na Taliansko... ) Preto dávam za 5. Inak to je príjemná oddychovka nezaťažujúca mozog, ktorá nenasiera :) ()

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Nový film Michaela Winterbottoma se odehrává, jak již název napovídá, v italském Janově, přičemž pravděpodobně ne zcela náhodou svým stylem odkazuje právě k italskému neorealismu. Některá z děl Winterbottomovy filmografie obsahují pseudodokumentární prvky, což je nejvíce patrné v Devíti písních, a pokud se nejedná o žánrově vyhraněnější díla (např. neo-noir Vrah ve mně nebo sci-fi Code 46), zaujímá v nich realismus výsadní postavení. Genova se odehrává ve striktně autentických lokacích, kulisy všedně pojatého dramatu tvoří skutečné životem pulsující město a s odhlédnutím od jednoho duchovního (či zvýrazněného psychologického – záleží na úhlu pohledu) prvku – zjevující se mrtvé matky – působí celé vyprávění naprosto uvěřitelně. Z narativního hlediska se jedná o film vyprázdněný, chybí mu nosná dějová linka a místo toho jsme konfrontování s drobnokresbou všedního života rodiny v ne zcela všední výchozí situaci. Z tohoto důvodu se mnohým divákům může zdát, že Genova je prakticky „o ničem“ a „nic se v ní neděje“. Síla tohoto filmu tkví právě v oné všednosti, postavy v ní nejsou konfrontovány s nějakým dějovým konstruktem, veškeré dění plyne ve své přirozenosti, neexistuje začátek jasně a systematicky uvádějící charaktery na scénu a samotný film končí v nedořečenosti – jako bychom místo uceleného příběhu sledovali jakýsi výřez z opravdového života. Tento přístup jasně nabádá diváka k uvědomění si, že postavy měly nějaký život před děním ve filmu – život, který končí hned v jeho úvodních minutách – a taktéž, že zároveň se skončením onoho filmu nekončí osudy postav. Ve výsledku pak film působí přirozeněji a uvěřitelněji, ale, jak již bylo řečeno, vyskytuje se tu onen ne zcela realistický prvek, který je však součásti vykreslení psychologického rozpoložení jedné z postav a taktéž představuje spouštěč dramatických situací. _____ Genova je z vizuálního hlediska velmi pohledným dílem, nikoliv však podle představ běžného diváka zvyklého na ladnost, vizuální čistotu a výraznou stylizaci hollywoodských trháků. Winterbottom spolu s Michaelem Mannem patří mezi nemnoho filmařů, kteří dokonale pracují s ruční digitální kamerou a nakládají s její živou a světelně velmi citlivou optikou s obrovskou pečlivostí a citem. Vše je natáčeno v přirozeném světle a kamera je neustále v pohybu s postavami, což opět zvyšuje dojem realističnosti. _____ Vyzdvihnout si zaslouží i herečtí představitelé v čele s civilním Colinem Firthem a soustředěnou Catherine Keener. Překvapivě vynikající výkony na profesionální úrovni předvedlo i holčičí duo ztvárňující Firthovy osiřelé dcery – i velmi vyhrocené situace zvládají s elegancí ostříleného profesionála. _____ Po Síle srdce s Angelinou Jolie představuje Genova další logický krok ve Winterbottomově filmografii a troufám si tvrdit, že to, co začalo s Umbertem D, Rosselliniho válečnou trilogií a Zloději kol, našlo své pokračovatele právě ve výše jmenovaných filmech. ()

Jordan 

všechny recenze uživatele

čojaviem . . . som na rozpakoch a možno by som v takomto stave ani nemal hodnotiť/komentovať . . . bolo príjemné sleodvať slečnu Hollandovú (len keby ešte pár kíl pribrala), civilné a nevtieravé herectvo pána Firtha konečne v inej polohe (lepšej - povedal by som po všetkých tých britských romantikách) a "nezávislú (ak mám použiť takýto sprostý výraz) réžiu . . . ktovie prečo mi to pripomínalo Saurov Cria cuervos (možno tá záverečná scéna?), výborná je scéna pohreb/guľovačka, pozoruhodný strih . . . Winterbottom je "sakra" zvláštny chlapík . . . ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Janov len tak mimochodom pozvolna plynie, až zabudnete, že ste možno na začiatku od neho očakávali nejaké dramatické zvraty, alebo silné emocionálne scény. Ťažko povedať, čo Winterbottoma (a hviezdy v hlavných úlohách) zaujalo na tuctovom scenári, možno podobná skúsenosť niekoho z ich okolia. Film má peknú myšlienku, najskôr by sme mali dať dokopy rozbité rodinné vzťahy, inak nám tie nové partnerské, v ktorých hľadáme falošné východisko, nevyjdu. Alebo aspoň niečo v tom zmysle. Mne to pripadalo na festivalový film trochu málo a pozerám, že tu nie som sám. Nakoniec vám najviac utkvie v pamäti krásne talianske prostredie. ()

Hedka 

všechny recenze uživatele

Bohužiaľ dosť slabé. Očakávala som niečo dramatické a zaujímavé, nie pokus o ......blúdenie Janovom... s veľmi trápnou reklamou pre nádejných turistov a chabým pokusom o mysticitu (naživo sa mi Janov páčil oveľa viac). ()

Smok 

všechny recenze uživatele

Najväčší problém Spálených mostov je, že keď ich pálili, tak popri tom zhorel aj scenár k tomuto dielu. A dráma, v ktorej sa nič nedeje, len sa celý film útočí plytko na city mŕtvou mamičkou, je dopredu odsúdená k zabudnutiu. Možno ako turistický sprievodca po Janove by sa film ujal... ()

eileen 

všechny recenze uživatele

Ten film je naprosto o ničem, měla jsem co dělat, abych to dokoukala. Nejraději bych dala jednu 1*, ale kvůli Colinovi jí nedám, přece jen to není taková ptákovina jako Poslední legie. ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Velmi nepovedený pokus o realistické drama, ve kterém nejenže se vlastně nic neděje, a není tu nic, co by odněkud někam směřovalo, ale navíc je to plné tu protivných, tu nezajímavých, figur, které občas provádí věci zcela nesmyslné a to často ve scénách poněkud samoúčelných.. zklamání ve všech kategoriích.. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Winterbottom tentokrát nijak neexperimentuje, ale tohle (melo)drama má občas víc napětí než leckterý thriller. A to za použití naprosto jednoduchých prostředků. Za pozornost také stojí, že stejně důležité role jako Colin Firth tu hrály obě představitelky jeho dcer a obě to ustály se ctí a bez falešných tónů. Takový malý nenápadný film, ale pro mě to bylo příjemné překvapení. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Možná kdybych měl nějaké hezké vzpomínky na Itálii, dám o * víc, ale takhle nemůžu jinak. Před odpadem to zachraňuje kamera a střízlivé herectví i režie, ale jinak je ten film o ničem, odnikud nikam vedoucí a nic neřešící a nevyřešící... Prostě pocitovka bez pocitu. ()

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Bez mučení se přiznám, že jsem neměl tušení, že je Janov jen krycím názvem a že se má Genova správně překládat do češtiny jako Spálené mosty. Asi odkaz na nějakou středověkou událost. Pravděpodobně válku. Ale k filmu; ten byl fakt zvláštní. Abych řekl pravdu, děj už jsem si za ty roky vůbec nepamatoval a postupně jsem přicházel na to, proč tomu tak je. Příběhů o vdovcích, kteří se po smrti manželky starají o své dcery, jsem už několik viděl, ať už ve formě dramatu nebo i jako drama říznuté humorem, a musím říct, že mi povětšinou sedly mnohem více, než tomu bylo v tomto případě. Atmosféra starého města byla perfektní a hodně toho zachraňovala, protože s dějem už to bylo horší. Pořád jsem čekal, že k něčemu dojde, že přijde něco významného, co celý příběh někam posune, ale nebýt závěrečných titulků, prošvihl bych takhle zřejmě i toho třiatřicetiletého hipísáka, který každoročně nosí hodným divákům dárky. 3*- ()

blackrain 

všechny recenze uživatele

Obyčejný, civilní a střízlivý příběh, který si na nic nehraje. Skoro jako bych sledovala osudy rodiny ze sousedství. Téma to bylo silné a k zamyšlení, ale bohužel se někam rozplynulo a není nikdo, kdo by věděl kam. Nedokázala mě uchvátit ani ta všude přítomná melancholie, která z filmu přímo přetéká až máte pocit, že se vám rozlije po obýváku. ()

sulimo 

všechny recenze uživatele

Rádoby o něčem, ale ve finále o ničem, nevim, třeba mi něco uniklo. Pořád jsem čekala na nějaké ostřejší vyvrcholení děje, ale marně, jak jsem zjistila po 94 minutách. Dívalo se na to hezky, ale to je tak vše, což prostě nestačí. Mimořádně pomíjivá záležitost. Hodně slabé 3 hvězdy. ()

ceskyhonza 

všechny recenze uživatele

eileen to zde napsala přesně - je to skutečně film bez obsahu. bylo by to slabé i jako TV film nějaké provinční stanice. Ještě prošpikovaný reklamou na MAXu - to bylo vcelku utrpení o tom, co z toho vyleze a on vylezl jen konec. Snad jedinné, co tam je zajímavé, že jde o další ze západních snímků, který ukazuje, jak se tam lze poflakovat na univerzitě a pak za to asi dostanete diplom a je z vás "ellita Evropy". Já ani za Colina ** nedám. To nejde, postava, kterou tam představuje je bezbarvá, beztvará, jako celý film. Opravdu bída s nouzí. Lituji. ()

ecceHOMMO 

všechny recenze uživatele

Jednoduchý príbeh o trágedii v rodine. Vo filme sa však nesnažia ísť niejak do hĺbky, nebodaj riešiť problémy od základu. Sú naznačované iba v náznakoch, poprípade zostávajú na povrchu. A samotný dej plynie len tak svojským tempom niečo ako "bezvetrie".Ale po zhliadnutí Spálených mostov sa mi v myšlienkách vracajú len tri ("nádherné") scény: úvodná-keď deti hádajú farbu auta, pohreb vs guľovačka a scéna na diaľnici keď sa Mary snaží prejsť cez dialicu na druhú stranu aby dobehla svoju mamičku. ()

made1 

všechny recenze uživatele

Film o trápení jedné rodiny. Není to bůhvíco, ale Colin Firt je herec, co umí a příběh v podstatě stojí na něm a mladší dceři, která umí brečet i křičet opravdu hlasitě. Toť vše. ()

fruitbueno 

všechny recenze uživatele

Silné téma, silné drámo, docela chytlavý a plynoucí děj, ale panebože, ty postavy byly hloupé. Hloupý táta, který nepoznal traumata svých dětí, hloupá starší sestra, které bych, s prominutím, nakopala prdel. Stupído postavy zkazily celý dojem. ()

Lisabellla 

všechny recenze uživatele

Trochu mne mrzí, že jsem v takovém filmu viděla svého oblíbeného herce. Ale i to se někdy stává .. Příběh mne nezaujal, ale to snad proto, že jsem nevytušila jeho hloubku(pokud to tu hloubku skutečně mělo). Film samotný mne nebavil ani jako film, ani jako "umělecké dílo". Má pozornost se pomalu vytrácela už od prvních dvaceti minut a bohužel musím říct, že už si ji moc scén nezískalo a když už, tak jen na kratičký okamžik. Na druhou stranu ani začátek nesliboval nic, co by se podobalo trháku, tak jsem se lehce pronudila od začátku do konce, film smaži a více nepustím. ()

Reklama

Reklama