poster

Ztracené město Z

  • USA

    The Lost City of Z

  • Slovensko

    Stratené mesto Z

Akční / Dobrodružný / Drama / Historický / Životopisný

USA, 2016, 141 min

Komentáře uživatelů k filmu (310)

  • bloodcountes
    ***

    Frustrovaný chlap chce metály, aby odčinil šmouhu na své pověsti (" neměl totiž při výběru předků šťastnou ruku") a tak přijme výzvu a jede malovat mapu míst, která by slušného evropana neměla zajímat, ale ty chamtivé a neslušné evropany zajímala velmi, protože kaučuk. V džungli se zamiloval a potom už nemyslel na nic jiného, než na "zelenou poušť", piraně v řece a hodné kanibaly. Pak se zase ocitl v Evropě, potom zase v džungli, pak zase v Evropě, zase v džungli a nakonec si do džungle odvezl syna, stejně postiženého a spolu tam došli svého štěstí, našli svoje ztracené Město - našli smysl svého života a svou životní lásku, ať už jejich život trval krátce nebo dlouho. Film je koukatelný, bere to hopem (což musí, protože pojmout celej život není sranda) a pořád je na co koukat. Hunnama jsem podle záznamů viděla v několika filmech, ale vůbec mi neutkvěl a ani tady mě nepřesvědčil. Je prostě takovej nijakej. Robert je zarostlej snad i na zadku, ale ty jeho excelentní lícní kosti vidět jsou a možná by se hodil na Fawceta víc, než ten Huhunám. Ale jinak jo, pěkný pokoukáníčko, pěkný film.(24.4.2017)

  • POMO
    ***

    Hlavne nečakajte Indyho Jonesa. Stratené mesto Z nie je veľkoplátnová dobrodružná zábava (naposledy plochý Kong), ale takmer komorná dráma o snílkovi, ktorý by bol rád dobrým manželom a otcom, ale ešte viacej ho kupredu poháňa nekonečné odhodlanie v objavovaní skrytých svetov. Postavy, atmosféra, duch príbehu. Žiadny otravný digitál, ale ani žiadna naozaj strhujúca scéna. Charlie Hunnam dobrý, Brad Pitt si ho tu produkčne tvaruje akoby svojho mladšieho nastupcu. Čo má vôbec Pitt s tými Z-tkami?(20.4.2017)

  • verbal
    **

    Krásně netočená, avšak dost nezajímavá a přeukrutně natahovaná společenská patlanice jako od Óstenky s opět výborným a sympatickým Karlíkem Huhňanem a tradičně slizkým a prkenným Homopýrem, co tam vypadá jako marioneta po chemoterapii. Vezmeme-li v ocas, že nikdo pořádně neví, co se s Prsym stalo, tak když už o tom, kurva, fabuluju a mám v zádech bandu lidožravých domorodců, udělám toho Karlíka aspoň trochu Akčního / Dobrodružného a zejména prudce jedlého a dokonale záživného, ne?! Nějaká romanticky osvíčkovaná otrava bolehlavem partičkou vyteplených, sokratovsky laděných indiánů, to zduří leda tak artového hnědopicha, ukrutně se těšícího na čarokrásnou nudu plnou maligních metaspor a existenciálních jinochujů. A rovněž jsem docela geofyzikálně zmaten. Já tedy nevím, ale když vidím kohortu Livingstonů na prachsprostém voru, nikde žádný motor, ani stopa po plachtě, všichni se líně povalují na palubě a nikdo nevesluje, a přesto si to vesele třemi uzly štrádují jakože proti proudu, začínám se rozpačitě škrábat na koulích a přemítat, jestli to Rio Verde náhodou nakonec fuckt neteče směrem ke svému prameni!(4.7.2017)

  • Douglas
    *****

    Jsem upřímně překvapen, že v současné hollywoodské kinematografii mohl vzniknout snímek jako Ztracené město Z, který krom překvapivé významové hry přichází především s odvážně vybudovaným vyprávěním s neklasickou osnovou, v níž soustavně staví vyvolávaná žánrová očekávání do nečekaného nesouladu s tím, kam se následně vydá. Nepropásněte je v kině, neboť jde o jedno z těch děl, která si žádají temný sál s mihotáním světla z projektoru na plátně nikoli kvůli smysly takříkajíc dráždícím požitkům, nýbrž kvůli intimitě divácké zkušenosti. Více zase po čase na Poznámkách(23.4.2017)

  • Lima
    ****

    Režisér James Gray jako by ani nepatřil do současného světa. Takhle se filmy vyprávěly v 50. a 60. letech, v době přemýšlivých velkofilmů Davida Leana, tj. pomalu, rozvážně, s důrazem na vykreslení postav, s výrazným hlavním představitelem (charismatický Hunnam byl ideálním volbou). Dnešní zpovykaná děcka, odkojená ´Rychle a zběsile´, marvelovkami a podobnými blbinami na steroidech, nechť popojdou o dům dále, ty tohle neocení. Tady se upřednostňuje silný příběh, a tak to mám rád. __ PS: Charlie Hunnam je borec. Není v současnosti mnoho charismatičtějších herců, než je on. Doufám, že komerční neúspěch jeho posledních dvou filmů mu u producentů nezlomí vaz.(6.7.2017)

  • Isherwood
    ****

    Major Fawcett nebyl doktor Jones, ale teprve až ve druhé půli mi došlo, že sleduju netradiční „based on true story“, protože něco tak starosvětského, velmi strohého a přitom co do diváckého požitku výživného, by žádný soudný producent neschválil, i když to stálo prostých 30 milionů. Bohužel to nevydělalo ani třetinu, a protože Hollywoodu vládnou účetní, mám trochu strach o modrookého blonďáka Hunnama, který (v českých kinech) v rozmezí měsíce předvedl dva diametrálně odlišné charismatické výstupy. Je to škoda, už jenom pro tu potemnělou atmosféru, soustředěnou a pečlivou režii a velmi nevtíravé glosy dané doby, by si to zasloužilo silnější diváckou odezvu.(2.8.2017)

  • Cervenak
    ****

    Ten vzácny okamih, keď vám v kine ponúknu PRÍBEH. Epický, ale veľmi pochmúrny film s utlmeným svetlom, farbami aj emóciami. Nečakane dobre hrajúci Charlie Hunnam a sústredená réžia. A kanibali. Zvláštny atmosférický film, miestami pripomínajúci Malicka či Herzoga.(23.4.2017)

  • T2
    ***

    Rozpočet $30miliónovTržby USA $8,580,410Tržby Celosvetovo $17,000,000Tržby za predaj Blu-ray v USA Tržby za predaj DVD v USA ║ Človek tu čaká ako na spasenie, kedy sa začne niečo podarené dobrodružné diať ale.... málo málo je toho čo väčšínou začne len v náznak niečo väčšieho. Nuž škoda mohlo to byť o niečo pestrejšie podané. /55%/(7.9.2017)

  • Radek99
    ****

    Velmi dobrý životopisný film reflektující skrze hlavní postavu tu překrásnou dobu, kdy svět byl ještě obrovský a nekonečný, čekající na své prozkoumání, plný tajemství a nebezpečí, na dobu velkých cestovatelů, explorerů, dobrodruhů a velkých objevitelských cest i selhání všeho humánního v institutu světové války... Na vrcholy žánru tenhle film nemá, Mise, Aguirre, hněv Boží či třeba experimentální Objetí hada jsou po umělecké stránce o nějaký ten level výše, ale přesto má Tajemné město Z svou sílu, která je ukryta především v dramatičnosti...film Jamese Graye je čistokrevné drama příběhu jednoho posedlého muže a jeho nezdolné vůle... Povedená exkurze do doby, v níž vodní toky byly nejčastější - a mnohde spíš jediné - dopravní tepny...(3.7.2017)

  • DaViD´82
    ****

    Horší verze Měsíčních hor meets horší verzi Až na krev. Což ovšem neznamená, že by v jakémkoli ohledu šlo o nezajímavý či snad dokonce špatný počin. Ba naopak, tohle je ne až tak dobrodružný film o conradovské destruktivní posedlosti při hledání chiméry a přesně ten typ filmu ze staré školy, kterému by slušel v kině klapot klasické promítačky na "předpotopní" filmové pásy spíše než klimatizované ticho narušované chroupáním popcornu. Jedinou chybou je, že na rozdíl od těch nejlepších filmů podobného ranku, tohle funguje o něco hůře pokud již Fawcettovy osudy znáte.(24.4.2017)

  • Superpero
    ****

    Za mě teda parádní dobrodružství, které mi chvílemi připomělo amazonské filmy Wernera Herzoga. Charlie Hunnam je skvělej. Charismatickej vůdce, dobrák, gentelman a správnej chlap. Pobavila mě ta konference, kde ohlašoval svoje nálezy a všichni se mu smáli a on se nenchal vyvést z míry. Dvě a půl hoďky mi utekly, jako voda. Btw překvapil mě civilní vousatej Pattinson.(30.7.2017)

  • LIVINGDEAD
    *

    To byl nejnudnější dobrodružný film, jaký jsem kdy viděl! Chlápek jel na výpravu, nic nenašel, vrátil se domů, naprcal starou, jel na další výpravu, vrátil se domů, naprcal starou a jel na další výpravu, vrátil se domů, naprcal starou.... a tak pořád dokola. A stará by rodila do dneška, kdyby už nebyla po přechodu!(2.7.2017)

  • Fr
    **

    „TO, CO HLEDÁTE JE MNOHEM VĚTŠÍ, NEŽ JSTE SI KDY DOKÁZAL PŘEDSTAVIT. VAŠE DUŠE NENAJDE KLIDU, DOKUD TOTO NOVÉ MÍSTO NENAJDETE. JE TO VÁŠ OSUD. PAK PŘINESETE SVĚTU OSVÍCENÍ...“ /// Zbytečnej a dlouhej úvod. Pak dobrodružná Bolívie… tenhle pobyt na čerstvým vzduchu s indiánama meloucíma kraviny, je o poznání zajímavější. Pak zpátky domů a zase jsme tady zbytečně dlouho… Gray se snaží vyprávět o životě a odkazu Percy Fawcetta a střídá (celkem rovnoměrně) lepší a horší okamžiky. Tu nudu sice dokáže vynahradit dobrodružstvím z výprav, nechybí 1. světová, ale…výsledkem je zdlouhavej životopis správnýho dobrodruha, kterej by určitě při jeho sledování chcípl nudou. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 2009 napsal David Grann, neznám. 2.) Jedu jen kusy podle skutečnosti. 3.) Thx za titule „num71 a majo0007“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ *(6.9.2017)

  • tron
    ***

    Ach jaj. To, čo teraz poviem, ma mrzí, ale je to pravda a proti pravde zatiaľ nebojujem. James Gray, od ktorého si veľmi vážim kriminálku Noc patrí nám, zlyhal. Urobil tak honosne, na vysokej úrovni a mnohí by si z neho mohli/mali brať príklad. Ale, skrátka, zlyhal a hotovo, bodka. Ten príbeh dôverne poznám z knihy Davida Granna, ktorá vyšla v slovenčine v roku 2013. Je mi jedno, že si náročnú látku Gray (zároveň scenárista filmu) mierne upravil (najvýraznejšie asi na konci, ktorý ide tam, kam dochované záznamy nejdú a teda si vymýšľa, ale vôbec mi to nevadilo a je to dôstojný koniec pre Percyho Fawcetta, ale faktom je, že ten „kompas“ je skrátka výmysel, nič také sa v skutočnosti nestalo). Už viac ma trápi, že napriek štedrej minutáži a skúsenej produkcii Brada Pitta, je Jamesova snímka ospalá a unavená od prvej po poslednú minútu. Ani raz sa naplno nerozbehne. Chýba jej napätie a to napriek celistvej atmosfére a uspokojujúcim hereckým výkonom (najviac ma zaujali Angus Macfadyen a sympatický Robert Pattinson, ktorého by som, byť na Fawcettovom mieste, tiež chcel mať po svojom boku). Hoci Fawcett na svojich potulkách po amazonskej džungli zažíval neskutočné šialenosti (kanibali, smrteľne nebezpečné indiánske kmene, vražedné zvieratá, nechutné choroby, brutálna divočina a niektoré teórie dokonca spomínajú 20-metrové anakondy), film rozhodne žiadnou veľkolepou dobrodružnou adaptáciou nie je. Asi je prehnané povedať, že sa v ňom skoro nič nedeje, ale risknem to. Chýba tomu údernosť, chýba tomu drajv – teda veci, o ktoré si udalosti doslova koledovali. Je (ne)vidno, že Gray nemal práve najvyšší rozpočet, čo asi najviac bije do očí v pasážach z vojnového frontu. Avšak pobil sa s tým vcelku dôstojne a to predovšetkým vďaka skladateľovi a skúsenému kameramanovi (Darius Khondji!). Najviac ma sklamali nepochopiteľné časové skoky (Fawcett je informovaný, že prinajlepšom ho čaká mnoho rokov blúdenia nebezpečnou džungľou, nasleduje strih na tehotnú manželku a keď sa chlapík vráti, doma ho čaká bábätko, ktoré ešte nehovorí, ani nechodí). Obludné sú však i neuveriteľne sa meniace počty členov Fawcettových expedícií, kedy sú jasné zábery na jednu plť s troma chlapmi a v nasledujúcej scéne postáva v zábere desať drsňákov s búchačkami. Akože sorry, tuná si niekto neustrážil základné veci. Najabsurdnejšie to vrazí do očí počas druhej Fawcettovej výpravy, kedy je na plti Fawcett, Costin, Murray a fúzatý týpek a zrazu strih a na scéne v pozadí postáva šesť nových belochov a KÔŇ :-) Obávam sa, že láska Jamesovi Grayovi nepomohla a chcelo to skôr psychopatického, vizionárskeho magora. Iba tak sa z tohto príbehu mohla zrodiť klasika ako Aguire, hnev Boží alebo Apokalypsa.(21.7.2017)

  • Jossie
    ****

    Zvláštní, pomalu plynoucí film o jednom cestovateli a objeviteli dávných civilizací, o člověku, který musel dokazovat zaslepené společnosti, že tu byl někdo inteligentní už před nimi a obětoval tomu i svou rodinu.Konec je poněkud děsivý a smutný.(15.7.2017)

  • Zeck
    ***

    Mohlo to být výpravné dobrodružství filmového desetiletí. Temné, krvavé a tísnivé jako Kanibalové, ale profesionálně natočené a podané. Mohl to být i depresivní epos jako Aguirre, hněv Boží o honění se za vlastním přeludem. Mohlo to být kurva cokoliv! A on to nakonec byl jen sentimentální kýč s nádechem rodinného dramatu, kde si taťka se synem tváří tvář jisté smrti jen uspokojeně usmějí, dají si imaginárního placáka, mrknou na sebe a pronesou: "Stálo to za to", po objevení naprosto ničeho... Do prdele, námět byl tohle: "Světoznámý objevitel Fawcett se ztratil spolu s dalšími dvěma muži v džungli a už ho nikdy nikdo neviděl". Kdyby produkce předala toto zadání libovolnému dítěti a ne Grayovi, a to si pustilo jeden díl infantilního Vinnetoua, zaručeně by vymyslelo dobrodružnější zápletku než Gray za celou úmornou stopáž, kde se snažil směšně flirtovat s psychologií a vklouznout díky tomu divákovi pod kůži, přitom na konci filmu vyšel jen s mohutným usráním z jeho prdele. Ukázkový typ skvělého námětu, který když se předá do rukou průměrnému režisérovi/scénáristovi, výsledek je navzdory očekávání tristní. Film má spoustu chyb, ale pokud není schopen za dvě a půl hodiny ani na vteřinu přiblížit atmosféru nepropustného pralesa plného kanibalů, tak je fakt dost nepovedený. 60 %(10.7.2017)

  • EvilPhoEniX
    ***

    Vcelku lákavý námět i slibný Charlie Hunham, který se po Artušovi slušně zviditelnil, ale na můj vkus prostě nuda. Ono kdyby se celý film odehrával v samotné Džungli s kanibaly, tak je to pro mne mnohem záživnější, ale jakmile se začne cestovat domů a zpátky, tak to výrazně ztratí tempo i můj zájem. Výprava slušná, vizuálně ok, ale pomalé tempo i nesmírně dlouhá stopáž filmu ublížila. 55%(20.7.2017)

  • flanker.27
    ****

    Bylo by to za čisté čtyři a možná bych uvažoval i o plném bodování, kdyby si film odpustil pár dialogů hodících se spíše do přednášek o politické korektnosti na úsvitu 21. století než do prostředí o 100 let staršího. Percy Fawcett byl sice znám tím, že s domorodci jednal mírně a respektem, ale rozhodně nevedl řeči zpohodlnělého intelektuála naší doby, který se džungli přiblíží nejvíce skrze obrazovku svého HD televizoru. Film si také události poněkud upravuje v zájmu autorova pohledu (např. poslední výpravy se účastnili tři muži, kromě Fawcetta a jeho syna ještě Raleigh Rimell, který ve filmu vůbec není zmíněn). Když se přes toto přenesu, stále The Lost City of Z zvládá být tou pravou dobrodružnou podívanou ze staré školy (tedy nezkaženou popkornovým Indijána Džounsem) o zaplňování bílých míst na mapě a pátrání po neznámém. Doma mám starou knihu ABC cestovatelů, mořeplavců, objevitelů a během čtení o výpravách a dobrodružstvích známých i téměř neznámých mužů, kteří v průběhu tří tisíc let přispěli k poznání našeho světa, jsem zažíval stejné pocity jako u tohoto filmu. Jeho nejsilnějšími stránkami jsou prvotřídní hudba, vytříbená kamera, atmosféra a dobří herci (Patizón má ode mne opravdu palec nahoru). Je opravdu škoda, že podobných filmů vzniká takové minimum. Ještě jedno musím filmu přiznat, opět mi připomněl dle mého vůbec nejlepšího zástupce tohoto žánru, a to zde již uživatelem DaVid'82 zmíněné Měsíční hory.(18.8.2017)

  • Morien
    ****

    Tak tohle byl zážitek, na který mě ten podivně dobrodružný název rozhodně nestihl připravit. (Protože jsem o filmu a pravém Fawcettovi předem nevěděla skoro nic, jenom že to byl objevitel a že ho hraje Hunnam.) Grayovo odhodlání obsáhnout skutečně široké spektrum událostí formujících život a úděl svého fikcionalizovaného hrdiny je obdivuhodné, ale na druhou stranu si myslím, že právě to mu možná u širokého diváctva podrazilo nohy. Sama jsem byla dost překvapená, když první výprava do džungle najednou skončila. Sice se mi povětšinou líbilo, jakým směrem se film vydal dál, ale řekla bych, že obvyklý divák v něčem, co velmi silně vypadá jako blockbuster, není zvyklý na takto neobvyklý a rozvolněný dějový oblouk. Protože tohle není blockbuster, ale velmi drahé artové zamyšlení nad tím, v který moment se motivované odhodlání přeměňuje na nezdravou posedlost. Ale ani tohle téma se filmu nedaří zpracovat úplně bezchybně a srozumitelně. Takže divácký požitek ve výsledku nejvíc závisí na tom, jak moc je člověk ochoten být shovívavý a hledat si tam zrovna to, co by sám nejraději chtěl vidět.(9.11.2017)

  • StarsFan
    *****

    The Lost City of Z je složité k něčemu přirovnat. Občas jsem si vzpomněla na knihy Josepha Conrada, kde je důraz kladen na mysterii a ničivou sílu přírody; občas se mi vybavilo There Will Be Blood, které se také zaměřuje na lidskou posedlost; občas jsem si říkala, jak nezvyklé je vidět v kině film, kde vykreslení místa a času je důležitější než vykreslení člověka, který se jím pohybuje. The Lost City of Z nikam nepospíchá, a jak kamerou, tak i vypravěčským stylem místy působí dojmem, že ho natočil někdo v sedmdesátých letech a pak ho omylem zapomněl v archivu. A snad i proto mě tolik chytlo za srdce.(1.5.2017)

  • gudaulin
    ****

    Přiznám se, že podobné filmy mám rád: výpravné, technicky precizní se skvělou kamerou i soundtrackem, snažící se o nějaké sdělení a zároveň poskytující prostor pro divákovu fantazii. Ztracené město Z je snímek o lidské odvaze, touze po poznání a posedlosti dosáhnout vytčený cíl. Příběh z doby, kdy badatelé ještě museli být zároveň i dobrodruhy a chlapy, kdy skutečně šlo o to sáhnout si na dno sil a vědomě kalkulovat s tím, že své blízké při loučení vidím naposledy. Z hlediska žánru jde o kombinaci dobrodružné podívané (zbavené tolik oblíbených akčních a fantasy prvků) s životopisným příběhem majora Fawcetta, jehož úkolem se stalo zmapovat oblast "zeleného pekla" povodí Amazonie. O generaci později už cestovatelé používali letadla a motorové čluny, Percy Fawcett připomíná spíš proslulé cestovatele 19. století vybavené pouze kompasem a nezměrným odhodláním zaplnit obrovské bílé plochy na mapě. Na Ztraceném městě Z se mi líbí, že je to v každém ohledu dospělý film, nedělá žádné úlitby rodinnému publiku ani teenagerům, není založený na emocích a sentimentech. Pokud bych se měl nad něčím pozastavit, pak snad nad idealismem filmového Fawcetta ve vztahu k domorodým kulturám, který odpovídá názorům moderních městských liberálů euroamerické civilizace a nezapadá do dobového smýšlení britských důstojníků odkojených civilizační nadřazeností bílého muže a elitářstvím příslušníka britského impéria z doby jeho největšího rozkvětu. Film mohl být ve své latinoamerické části atmosféričtější, dalo se víc pracovat s prvky magického realismu. Scén, jako byl vstup výpravy do opery rovnou z džungle nebo halucinogenní scéna zajetí indiánským kmenem, mohlo být víc. Přesto naděluji poctivé 4* a 80 % celkového dojmu k tomu.(5.5.2017)

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 12 16
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace