Nastala chyba při přehrávání videa.
  • choze
    *****

    "JO, ZABÍJEL JSEM ŽENY A DĚTI. ZABÍJEL JSEM VŠECHNO, CO CHODILO NEBO SE PLAZILO. A TEĎ ZABIJU TEBE." Pouhé dva roky po TANCI S VLKY jsme se dočkali dalšího oscarového westernu, což není zrovna žánr, který by Oscary sbíral. Jakkoli to bude znít ohraně a pateticky, párkrát jsem se u NESMIŘITELNÝCH přistihl, že nedýchám. Ten film vás neuvěřitelně vtáhne a pak si s vámi dělá co chce a přitom je to navenek ošuntělá, komorní, realistická záležitost, důvtipně, dojemně a zatraceně napínavě demýtizující westernové legendy. Obzvlášť pobaví postava spisovatele rodokapsů, která se vždy nalepí na nějakého pistolníka a sepisuje jeho paměti, dokud pistolníka někdo nezastřelí a pak se spisovatel zase nalepí na toho, kdo ho zastřelil. Fantastický je závěr, ve kterém se zúročí všechny ty historky o činech Eastwoodovy postavy a starý chcípák to pořádně rozbalí. Hackmana jsem sice nikdy neměl moc v oblibě, ale z jeho brutálního šerifa mi běhal mráz po zádech. Dedicated to Sergio (Leone) and Don (Siegel).(23.1.2008)

  • woody
    *****

    Clint zabil poslední naděje, že by se vrátil western ve své dávné kráse. Už tu nejsou padouši v černém a hrdinové v bílém a nebo když už, tak sympatičtí zloduši v šedém. Šerif je bastrd, hlavní hrdina je vrah a všichni kolem ustrašení ubožáci. Kurvy nejsou ctnostné panny, ale kurvy. Já si všechny kovbojky protrpěl. Ať to bylo Sedm statečných, Mayovky a různé další. Jedna vyjímka tu však byla - Eastwoodovky (ne, Leonovky - Tenkrát na západě mě nudilo) ... Je tedy příznačné aby zrovna tenhle pán zničil veškeré chlapecké ideály o divokém západě. A já mu za to děkuji.(9.4.2006)

  • gudaulin
    *****

    Clint Eastwood se stal vedle své hvězdné herecké dráhy i jedním z nejuznávanějších amerických režisérů nikoliv proto, že by na filmových festivalech fascinoval svým experimentováním a oslovoval úzkou obec filmových kritiků a odborníků, ale proto, že byl a stále je v tom nejlepším smyslu slova špičkovým řemeslníkem filmového plátna. V první řadě mu vždycky šlo o diváka a předkládal mu filmy se silným příběhem a zajímavými postavami, které vždy tak trochu překračovaly mantinely daného žánru, ale zároveň ho nikdy neopustily, takže na své si přišli jak tradiční žánroví fandové, tak i ti, kteří chtěli filmové hrdiny a jejich skutky vidět o něco realističtěji nebo řekněme trochu jinak. A právě to do detailu platí i pro Nesmiřitelné. Eastwood sice částečně legendy divokého západu demýtizuje, ale zároveň používá všechny nezbytné žánrové rekvizity, takže vychází vstříc jak divákům tradičního westernu, tak i těm, kteří jeho zákony považují za naivní a zastaralé nebo neodpovídající historické realitě. Po řemeslné stránce se filmu nic podstatného vytknout nedá, v té době už byl Eastwood tak známý a uznávaný filmař, že mohl bez problémů oslovit kteréhokoliv špičkového herce. Navíc měl u producentů otevřené dveře, protože byl ukázněný a dodržoval rozpočet a jeho filmy byly obvykle vysoce ziskové. Tak, jak tradiční western moc nemusím, Nesmiřitelní mi udělali radost a s nejvyšším hodnocením nemám problém. Kvalitní, profesionální, překvapivé a atmosférické. Celkový dojem: 95 %.(18.6.2011)

  • liskam
    *****

    Co na to říct. Prostě pecka!! Naprosto ostré, tvrdé a nesmiřitelné. Divoký západ bez pozlátka a příkras. Který se samozřejmně nemusí všem líbit. Tahle věc dokáže provázet člověka po celý život. Já osobně jsem to během 15. let vyděl cca.5.x. a pokaždé mám stejně skvělé pocity,a věřím že se to v budoucnu nezmění.(11.6.2011)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    Umím točit první ligu s koltem na nasliněném prstě, ale picnout někoho přesně mezi oči mi zatím činí jisté problémy. Možná by mou mušku mohl poněkud vylepšit pravidelný kontakt lihoviny s mými játry, ale stejně se obávám, že by ve mně žádné munnyovské ďábly neprobudil. Takže střílení nechám na těch přesnějších a v klidu si podumám o tom, zda smradlavý, slepý a černý mají morální právo dělat díry do takřka nevinných kovbojů, zda může šerif překračovat zákon při udržování pořádku či zda není poněkud potupné nechat se zastřelit na suchém hajzlíku. A když mi konečně dojde, že je to vlastně jedno, tak s jistou námahou přehlédnu westernový nezvyk, že kulky občas zmateně hledají správný směr a přiznám se, že mne to celkem bavilo.(9.10.2012)

  • - Ve scéně, kde jeden ze šerifových poskoků prohledává kabelu spisovatele Bosana a následně vytáhne knihu, kterou ukazuje Malému Bilovi (Gene Hackman), je vidět, že ji z pohledu kamery na jeho záda drží za dolní roh, ale jakmile se scéna prostřihne na pohled zepředu, drží ve stejnou chvíli knihu za horní roh. (MartinM)

  • - Scénář si Eastwood uschoval, protože chtěl, aby hlavní hrdina byl o něco starší. Tak scénář čekal na své zfilmování dalších devět let. (ClintEastwood)

  • - Spoiler: Když William Munny (Clint Eastwood) na konci filmu v saloonu u "Greelyho" střílí po zástupci šerifa, na jeho těle je patrný zásah po kulce ještě před tím, než tam měl být. (Chuppa)