Reklama

Reklama

La Bohème

  • Česko Bohéma (více)
Trailer 2

VOD (1)

Láska básníka Rudolfa (Rolando Villazón) k nežné Mimi (Anna Netrebko) mohla vydržet věčně, nebýt nepřejícného osudu. Jejich dojemný příběh osvěžuje paralelní linie o přátelství čtyř mladých umělců, kteří ač jsou chudí, život na Montmartru vedou bohatý. Zmíněné dějové peripetie byly ideálním námětem pro operu La Bohème, která se na prknech turínského divadla Regio objevila poprvé 1. února 1896 a dodnes slaví úspěchy po celém světě. Libreto pro legendárního Giacoma Pucciniho tehdy napsala proslulá autorská dvojice operního verismu, Luigi Illica a Giuseppe Giacosa. Tato trojice společně vytvořila také Toscu nebo Madam Butterfly. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (30)

Matty 

všechny recenze uživatele

Ani film, ani divadlo. Strnulá pseudo-filmová opera, která nedává odpočinout uším. Také pro to, že očím mnoho ke koukání nenabízí (vyjma ošklivě digitálních pozadí). Trpěl jsem jako Mimi. 40% ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Požitkářsky převedená opera do filmu. Škoda, že její téma mě nechává naprosto chladnou. Neb minimálně Netrebko je báječně božská skvostná star hodná více filmových projektů. Divadelníci, neuzurpujte si ji jen pro sebe! ()

Faustka 

všechny recenze uživatele

Nádherně podmanivá i jiskřivě-brilantní hudba Giacoma Pucciniho v La Bohème obdařena strhujícími výkony Anny Netrebko a Rolanda Villazóna dokáží naprosto uchvátit. Je proto požitek vychutnat si naplno tento mimořádný operní zážitek... ;) ()

tahit 

všechny recenze uživatele

Dějově velmi slušný. Rolando Villazón a Anna Netrebko vdechli hlavním postavám zjemnělou romantiku. Nejsem povolán hodnotit odborně hudbu a zpěv, ale pro mě osobně byla nejsilnějším zážitkem. Celkově shrnuto je to dobrý film a kdo má rád filmy tohoto typu doporučuji, já byl spokojen. ()

Ducharme 

všechny recenze uživatele

To, že je La Bohème jen průměrným filmem nespasí ani - jako vždy vynikající - Villazón, ani překrásná a talentovaná Netrebko. Je zvláštní, jak čarovně krásná Pucciniho hudba, může na filmovém plátně poměrně nudit. Robert Dornhelm se ve 115 minutách zcela marně snaží navodit jedinečnou atmosféru divadelních zpracování, kouzlí s kamerou, používá nesmyslné efekty a tím vším si ve výsledku sám ubírá. Proč se snažit připoutat pozornost na obličeje herců nebo přeplácené interiéry, když máte v zádech Pucciniho? ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Opeře naprosto nerozumím a nechápu ji. Muzikál mi připadá nepřirozený, takže co pak říci o žánru, kde člověk umírá, ale na čistotu jeho zpěvu to nemá žádný vliv? Přes kvílení těch všech sirén skoro nejsem schopen vnímat hudbu a mohu ocenit snad jen tlumenější filmový herecký projev slavného Mexičana a Rusky v hlavních rolích italsky zpívané filmové verze opery podle francouzského románu inscenované rakouským režisérem. Není ten operní svět úžasně mezinárodní? A dá si tolik práce s tak triviální historkou... Příznivci opery ať si k mému hodnocení přičtou zbývající dvě hvězdičky. ()

1frida2 

všechny recenze uživatele

trošku mi tam vadily filmové úchylky, ale tu operu miluju, Villazon je skvělý, tak jak často tohle člověk uvidí? Těším se na přenos z Metropolitní Opery, jestli se toho někdy dočkám. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Nejsem milovníkem opery, ale ani jejím odpůrcem. Milovat a zamilovat si operu, znamená naučit se plout v různorodých proudech a barvách hlasu. Využívat proudu hlasu a větru gest a mimiky ke své potřebě. Nesnažit se bojovat, ale nechávat se unášet přírodními živly, které je schopen vyrábět člověk svépomocí. Hlas konejší, hladí, ale také bouří a ukazuje strach a ostatní neduhy. Film má oproti klasickému opernímu představení jednu nezpochybnitelnou výhodu. Tou je dosáhnutí kvality zvuku a zpěvu bez jediné chybičky, jediného zaváhání, nebo zakolísání. Taktéž k prostředí nemám výraznější výhrady. A na obrazovce se rozbíhá silný příběh o přátelství a o lásce. Silný, romantický, vášnivý, tragický. Hlavním mužským hlasem je básník Rodolfo (Rolando Villazón). Hlavním ženským hlasem je švadlenka Mimi (Anna Netrebko). Tenor a soprán se ve zvuku souznění proplétají v milostné vibrace vzletu, rozchodu a smíření. Další soprán koketuje, svádí a provokuje. Se sebevědomou drzostí a věčnou touhou miluje i opouští, tak jako Musetta (Nicole Cabell). Jsou zde hravé i žárlivé barytony: nešťastně zamilovaný malíř Marcello (George Von Bergen, zpěv Boaz Daniel) a bezstarostný hudebník Schaunard (Adrian Eröd, zpěv Stéphane Degout). A zlobné i smířlivé basy: klidný filozof Colline (Vitalij Kowaljow), lapený pan domácí Benoit (Tiziano Bracci) a bohatý Alcindoro (Ioan Holender, zpěv Tiziano Bracci). Opera Giacoma Pucciniho přišla na svět před více jak sty lety, a čeká jí ještě dlouhý opojný život v celé své kráse znovuzrození. ()

hans500 

všechny recenze uživatele

Bezchybná filmová verze výborné opery. Rolando Villazón a Anna Netrebko nejen že skvěle zpívají, ale i velmi dobře hrají. ()

Prekarkar 

všechny recenze uživatele

Musím dát pět! Tady se skloubilo všechno pozitivní. Giacomo Puccini je záruka kvality. Režie skvělá a kamera... zase musím vyzdvihnout. Děj je dán předlohou a je opravdu silný. V tomto díle jde o hodnoty života a žití. Zamysleme se nad tím! A... Anna Netrebko a Rolando Villazón je třešnička na dortu. ()

strelenaL 

všechny recenze uživatele

Slušný film. Poprvé jsem měla možnost ocenit něco tak vyjimečně natočeného a dumat nad nelehkostí ztvárnění všech postav. ()

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

Absolútne dokonalé! Jedna z najkrajších opier (ak nie najkrajšia), čo kedy boli stvorené, s neskutočnou koncentráciou nádherných melódií, v dokonalom prednese fantastických operných spevákov súčasnosti (predovšetkým Netrebko a Villazón). A to všetko v krásnom obrazovom prevedení, z ktorého cítiť veľkú úctu k tomuto vrcholnému Pucciniho dielu a veľký cit pre atmosféru každého momentu. Páčili sa mi veľmi citlivo zvolené kulisy, efektné zafarbenie obrazu do akejsi sépiovo hnedej a tiež sa mi páčili občasné prepnutia do čiernobielej, ktoré mi dávali v danej chvíli perfektný zmysel. Spracovanie bolo teda také citlivo starosvetské, čo som práve obdivoval, pretože podľa mňa nie je možné do opery z konca 19. storočia (s dejom zo začiatku 19. storočia) vkladať nasilu nejaké moderné prvky, to by tú operu zabilo (už by to bolo niečo iné). Ešte si neodpustím poznámku k niektorým komentárom a hodnoteniam. Ak nemám rád operu, alebo jej vôbec nerozumiem, prečo sa na ňu pre boha živého dívam a potom vypisujem nezmyselné komentáre, aké to bolo o ničom? To teda nechápem. Možno sú to ľudia, ktorí si išli pozrieť hudobný romantický film (popis na Čsfd) a potom zistili, že sa pozerajú na operu (nech je spracovanie akékoľvek, stále je to opera). ()

naxicka 

všechny recenze uživatele

Co více dodat k tomuto citlivému ztvárnění Pucciniho krásné opery Bohéma? Já osobně jsem z kina odcházela jako v oblacích... Rolando Villazón jako Rodolfo mě absolutně přesvědčil, že je to Pan Zpěvák a Pan Herec. Role Rodolfa jako by mu byla šita na míru. Přesně vystihoval takového toho roztomilého rošťáka, básníka a snílka. Při jeho žárlivé scéně mi málem puklo srdce a v samotném závěru jeho Mimi! Mimi! doslova vhánělo slzy do očí a nejeden spoludivák odcházel z kinosálu s kapesníkem u nosu;-). Co se týče Anny Netrebko, tak ta je na tom naprosto obdobně. Role Mimi jí velmi slušela a prospěla. Člověk by jí v tu chvíli, ve které zpívala, dal úplně všechno... Tak nádherný hlas a krásná tvář jsou opravdu mimořádné atributy této ruské operní divy. Při její árii "Mi chiamano Mimi" vás vtáhne do hudby tak neskutečně, že si přejete, aby zpívala navždy...Villazón a Netrebko jsou naprosto právem nazýváni operním párem snů, protože jejich přátelský osobní vztah se promítá pozitivně i do hudby, kterou produkují, a při pohledu na ně vás napadají jen hezké myšlenky. Ostatní obsazení výborně korespondovalo s hlavní dvojicí, i když v rolích Marcella a Schaunarda se představili na plátně jen zastupující herci. Colline a Musetta byli původní. Musím hlavně vyzdvihnout postavu Musetty, která mě opravdu zaujala. Takto nějak jsem si ji vždy představovala a tato představa konečně vešla ve skutečnost. Musetta byla svěží, svůdná, hravá, vyzývavá, temperamentní a krásná. Ideální kombinace;-). Celkově režijně je to film velmi povedený. Líbí se mi, že Dornhelm nechal Bohému být skutečně tou Bohémou, jakou Puccini napsal a že nedošlo k nějakému modernímu výkladu klasického díla, který nebývá vždy docela šťastný. Znovu tedy tleskám tomuto filmu - vlastně tedy opeře a těším se s Rolandem a Annou snad někdy na shledanou! ()

arthur.22 

všechny recenze uživatele

Vidím, že názory na toto ztvárnění úžasného Pucciniho díla se dost různí.. Přikláním se k těm nadšeným, pro mě to byl opravdu zážitek. V kině obrovská návštěvnost - já, moje sestra a čtyři babičky, které šly po pěti minutách poprosit pana promítače, aby ztlumil zvuk, čímž nám onen zážitek poněkud zkazily, ale nedalo se nic dělat, bylo jich víc. O kvalitách Pucciniho hudby není třeba diskutovat, takže k filmu - nejvíc na mě asi zapůsobilo výtvarné pojetí.. a Musetta. Nicole Cabell ji ztvárnila tak, že mě zachvátila obrovská nenávist k naivní Mimi (Anna Netrebko naprosto skvělá, jeden by jí uvěřil, že je vážně totálně blbá) a němý úžas nad Musettiným temperamentem a sílou. Kdyby film nebyl promítán jen jeden večer v rámci filmového klubu, druhý den jdu znova a pod pohrůžkou násilí přinutím promítače, aby ten zvuk pořádně napálil! ()

Panacek 

všechny recenze uživatele

Výborně zazpívaná slavná opera v naprosto konvenčním provedení. Villazón a Netrebko nehrají jako herci ve filmu, ale jako zpěváci v opeře, což ovšem (prvotřídní) taky jsou. Co je na diskusi, je "filmová" hlasitost v kině, je ale pravda, že výsledný dojem z hudby spíš umocňuje. Operu na této úrovni je u nás jinak možno vidět jen v rámci projektu MET in HD,ten je ale v Praze vyprodán půl roku dopředu . Kdo jde do kina na "Muzikál / Romantický", ten se pobaví jak na Bollywoodu a v půlce může jít domů. ()

bono22vox 

všechny recenze uživatele

Slavná Pucciniho opera na plátně s největšími pěveckými hvězdami operního nebe... Bohužel tento romantický příběh pařížských bohémů zfilmoval rakouský režisér bez stopy invence a umělecké odvahy a to je velká škoda... ()

karlee 

všechny recenze uživatele

Tato opera je na mě trochu moc sentimentální, filmové zpracování navíc postrádá invenci, raději bych se podíval na přenos z nějaké opery, Dávat Netrebko tři hvězdičky je sice drzost, ale výš to tektokrát nejde. ()

Galenius 

všechny recenze uživatele

Velmi citlivé zpracování klasické opery. Absolutně hvězdné výkony. Sice atmosféru kamenného divadla nic nenahradí, ale i tak fantastický zážitek. ()

Reklama

Reklama