poster

Ulovit miliardáře

  • anglický

    Catch the Billionaire

  • Slovensko

    Uloviť miliardára

Komedie

Česko, 2009, 90 min

Předloha:

Martin Nezval (kniha)

Kamera:

Marek Jícha

Hrají:

Tomáš Matonoha, Ester Janečková, Jiří Mádl, Kateřina Sedláková, David Štěpán, Josef Carda, Milan Šteindler, Radomil Uhlíř, Miroslav Etzler, Tomáš Vorel ml., Tomáš Vaněk, Robert Šenki ml., Jan Surmaj st., Insanti Mário, Milan Horvát, Robert Šenki, David Vávra, Bolek Polívka, Dana Poláková, Veronika Dobešová, Tomáš Vorel st., Jan Slovák, Pavel Nosek, Lenka Vychodilová, Václav Marhoul, Martin Nezval, Josefína Krojidlová, Marie Rút Křížková, Gabriela Partyšová, Jiří Čermán, Otakar Lanc, Vladimír Kulhavý, Barbora Fišerová, Lenka Loubalová, Ivo Halík, Zuzana Koloušková, Šimon Caban, Jiří Pelikán, Libor Balabán, Veronika Velková, Jakub Žvejkal, Veronika Riehs, Lina Wagnerová, Daniel Sidon, Antonín Tolkačev, Patrik Velek, Martin Kotouč, Václav Homolka, Jan Antonín Krystek, Lenka Jurošková, Martina Procházková, Růžena Halámková, Martina Štěpánová, Richard Kvěch, Tomáš Fryč, Robin Polden, Jiří Kraus, Roman Baďura, Jiří Chvojka, Štěpán Bícha, Michal Záviška, Vladimír Baudyš, Pavla Vaňková, Martina Šimková, Mohamed Mohamed, Michal Vorel, Filip Vorel, Jana Sušková, Jakub Jurásek, Ivan Gardelka, Jakub Jelen, Martin Alan, Vít Orava, Petr Surmaj, Jan Surmaj ml., Iva Rašková, Renáta Demeterová, Květa Demeterová, Iveta Demeterová, Božena Šenkiová, Stanislava Ličartovská, Lumír Tuček, Leoš Mareš, Jiří Krytinář, Hana Linhartová, Natálie Denkrová, Michal Planka, Martin Vogt, Saša Takadzjan, Jiří Mališ, Lukáš Zádrapa, Markéta Švíková, Michal Foršt, Jiří Kačírek, František Loukota, Romana Brožková, Marek Jícha

Producenti:

Věra Ferdová

Střih:

Šimon Hájek

Scénografie:

Petr Brož

Kostýmy:

Iva Rašková
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Bluntman
    odpad!

    ULOVIT MILIARDÁŘE není "drzkou komedií", jak hlásá křiklavý plakát a prohlašuje režisér a scénárista Tomáš Vorel, nýbrž po T.M.A., KLÍČKU a HODINU NEVÍŠ již čtvrtým (!) letošním exploitationem. Bulvárním způsobem se oslovuje potenciální divák propagací (křiklavý plakát, okázalé autorské prohlášení na oficiálních stránkách, vulgarity v upoutávkách a politická nekorektnost názvů skladeb na soundtracku) i ten konkrétní v kinosále (plakátové podávání problémů polistopadové společnosti, postavy jsou karikované figurky, vše je expresivní - od herectví po řešení mizanscény, obrazově se rozvíjí estetika ošklivosti, všudypřítomná snaha šokovat lacinými prostředky). Problém bych tak neviděl ve zvolené stylizaci, ale v neschopnosti naplnit žánrové požadavky, zatímco se porušuje nepsané pravidlo exploitationů, které jsou odrazem ducha doby, ale nenastavují zrcadlo. Sexuální výjevy jsou jako z nováckého soft-porna 90. let, což nemůže nikoho šokovat, a snaha znechutit není dovedena do konce, protože se to opravdu nechutné buď neukáže v "celé své kráse" (análně souložící investigavec), nebo se od toho opustí (investigavec není vysvléknut do naha, dítě není zneužito). Postavy promlouvají na kameru přímo k divákovi v sále, čímž se boří iluze skutečnosti (na které je založen exploitation), ale dál než k postřehům čtenářů Blesku a diváků Primy "film" nedospěje. Ve výsledku se tak jedná o nezdařilý exploitation, jemuž chybí i ono nadšení z možnosti natočit něco u nás za komunistů nevídaného, jako tomu je u Olmerových trashů (PLAYGIRLS 1 a 2, NAHOTA NA PRODEJ).(2.10.2009)

  • Gilmour93
    **

    Po sklepácku, pěkně satiricky a s karikaturním herectvím proti mediálním honům, zbohatlíkům, pozitivní diskriminaci, politickým lobby atd., ale bohužel, aby jste rozklíčovali Vorlovu nepodařenou židovskou anekdotu, musíte se zpít jak na cigánském pohřbu. Vtip totiž zmizel stejně záhadně jako v roce 1919 řetězy spoutaný Harry Houdini z uzamčeného trezoru spuštěného na dno řeky Hudson. DJ Wich budiž dočasný ostrůvek záchrany uprostřed oceánu této lehce ztroškovatělé fraštičky..(1.11.2010)

  • pm
    ***

    Pokud Miliardáře můžu chápat jako satiru, tak proč ne. Společenské kritiky já ráda. Přesto je škoda, že Tomáši Vorlovi zřejmě nikdo neřekl, že jsou autoři (ano, myslím Martina Nezvala), jejichž výlevy na filmovém plátně nemají co dělat. A že pohrdat intelektem svých diváků je přinejmenším neslušné. Ale jsem samozřejmě ráda, že si natáčení očividně výborně užil... a že se zřejmě i dnes dobře baví.(9.10.2009)

  • Sobis87
    odpad!

    Americký režisér Oliver Stone si pro to, jak ostře ve svých filmech kritizoval západní společnost, vysloužil přezdívku „černé svědomí Ameriky“. Po zhlédnutí nového českého filmu Ulovit Miliardáře se mi zdá, že i jeho tvůrce Tomáš Vorel by rád slyšel, jak filmoví kritici, média i běžní diváci mluví o něm jako o černém svědomí české společnosti. Film Ulovit miliardáře měl totiž být drzou (jak je film prezentován na plakátu) satirou, která se snaží kritizovat snad všechno a všechny. Pokud má ale satira komickým způsobem kritizovat nedostatky a záporné jevy, režisér Vorel selhal jak v komice, tak především i v té kritice, neboť pohledem, který prostřednictvím filmu zaujímá vůči společnosti, sám představuje některé její neduhy. Postavy jsou zde jen karikaturami a pokud za pojmem karikatura vidíme zkratkovité vykreslení přehánějící nápadné znaky a vlastnosti za účelem zesměšnění, Vorel se při vykreslování postav řídil převážně předsudky, a tak všichni Romové v tomto filmu kradou, blonďatá přítelkyně hlavní postavy je neskutečně pitomá, židé jsou chamtiví, policisté jsou zkorumpovaní a šňupají zabavený kokain, novináři přetvářejí skutečnost k obrazu svému a i ten miliardář si myslí, že všechno se dá koupit. Tomáš Vorel se ukázal být krátkozrakým pozorovatelem a povrchním kritikem, který se snaží každého očernit, ale místo toho, aby útočil správnými argumenty, se pouze vybíjí na jednorozměrných postavách, kterým se neobtěžoval nadělit jiné než ty negativní vlastnosti. Jakoby malíř tvořící karikatury na Karlově mostě namaloval z člověka s velkým nosem a hustým obočím jen ten srandovní nos spolu s obočím a zbytek úplně ignoroval, neboť na tom už není nic legračního. Co se týče hereckého ansámblu, tak tam to není o nic lepší. Tenká hranice mezi seriózním projevem a divadelním přehráváním byla tentokrát úplně zbořena a to, co většina herců předvádí, je hnus, s prominutím. Vorel si zaslouží maximálně tak pochvalu za snahu udělat film vizuálně zajímavým, což se mu daří jen někdy a většinu záběrů ničí tím, že se všichni herci dívají přímo do kamery. Jo a Witchův hudební doprovod je naprostá blitka, která mnohdy nekoresponduje s děním na plátně. Jednoduše řečeno je tenhle film prohrou na celé čáře a zároveň těžká podpásovka pro diváky se vkusem. 15%(8.10.2009)

  • Deimos
    ***

    TV/// Obsazení 7/10 Děj 6/10 Hudba 7/10 Prostředí 4/10/// +Tomáš Matonoha, příjemná hudba, některé dialogy a scény -samozřejmě strašně nesmyslný scénář a postavy ad absurdum/// :-))) jinak začít nemohu. Čekal jsem něco špatného, ale že mě to bude až tolik bavit jsem vůbec nečekal. Známí herci hrají úplně jiné postavy než jsem u nich zvyklí. Přehrávají a ani se to nesnaží maskovat. Nemůžu si pomoct, tohle mě prostě bavilo./// Celkem 60%///(2.11.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace