poster

Ulovit miliardáře

  • anglický

    Catch the Billionaire

  • Slovensko

    Uloviť miliardára

Komedie

Česko, 2009, 90 min

Předloha:

Martin Nezval (kniha)

Kamera:

Marek Jícha

Hrají:

Tomáš Matonoha, Ester Janečková, Jiří Mádl, Kateřina Sedláková, David Štěpán, Josef Carda, Milan Šteindler, Radomil Uhlíř, Miroslav Etzler, Tomáš Vorel ml., Tomáš Vaněk, Robert Šenki ml., Jan Surmaj st., Insanti Mário, Milan Horvát, Robert Šenki, David Vávra, Bolek Polívka, Dana Poláková, Veronika Dobešová, Tomáš Vorel st., Jan Slovák, Pavel Nosek, Lenka Vychodilová, Václav Marhoul, Martin Nezval, Josefína Krojidlová, Marie Rút Křížková, Gabriela Partyšová, Jiří Čermán, Otakar Lanc, Vladimír Kulhavý, Bára Fišerová, Lenka Loubalová, Ivo Halík, Zuzana Koloušková, Šimon Caban, Jiří Pelikán, Libor Balabán, Veronika Velková, Jakub Žvejkal, Veronika Riehs, Lina Wagnerová, Daniel Sidon, Antonín Tolkačev, Patrik Velek, Martin Kotouč, Václav Homolka, Jan Antonín Krystek, Lenka Haluzová, Martina Procházková, Růžena Halámková, Martina Štěpánová, Richard Kvěch, Tomáš Fryč, Robin Polden, Jiří Kraus, Roman Baďura, Jiří Chvojka, Štěpán Bícha, Michal Záviška, Vladimír Baudyš, Pavla Vaňková, Martina Šimková, Mohamed Mohamed, Michal Vorel, Filip Vorel, Jana Sušková, Jakub Jurásek, Ivan Gardelka, Jakub Jelen, Martin Alan, Vít Orava, Petr Surmaj, Jan Surmaj ml., Iva Rašková, Renáta Demeterová, Květa Demeterová, Iveta Demeterová, Božena Šenkiová, Stanislava Ličartovská, Lumír Tuček, Leoš Mareš, Jiří Krytinář, Hana Linhartová, Natálie Denkrová, Michal Planka, Martin Vogt, Saša Takadzjan, Jiří Mališ, Lukáš Zádrapa, Markéta Švíková, Michal Foršt, Jiří Kačírek, František Loukota, Romana Brožková, Marek Jícha

Producenti:

Věra Ferdová

Střih:

Šimon Hájek

Scénografie:

Petr Brož

Kostýmy:

Iva Rašková
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • milka
    odpad!

    Rádoby chytrá a sofistikovaná satira na všechno týkající se naší společnosti. Tomáš Vorel ovšem už tentokrát definitivně překročil hranici únosnosti a natočil naprosto tupou a nekoukatelnou hovadinu s otřesnými herci, která vůbec nedává smysl a navíc je do sebe tak zahleděná, že Tarantino by mohl od Vorla ještě brát lekce v namyšlenosti. Český film se zase jednou plácá na filmovém dně.(7.4.2010)

  • Sobis87
    odpad!

    Americký režisér Oliver Stone si pro to, jak ostře ve svých filmech kritizoval západní společnost, vysloužil přezdívku „černé svědomí Ameriky“. Po zhlédnutí nového českého filmu Ulovit Miliardáře se mi zdá, že i jeho tvůrce Tomáš Vorel by rád slyšel, jak filmoví kritici, média i běžní diváci mluví o něm jako o černém svědomí české společnosti. Film Ulovit miliardáře měl totiž být drzou (jak je film prezentován na plakátu) satirou, která se snaží kritizovat snad všechno a všechny. Pokud má ale satira komickým způsobem kritizovat nedostatky a záporné jevy, režisér Vorel selhal jak v komice, tak především i v té kritice, neboť pohledem, který prostřednictvím filmu zaujímá vůči společnosti, sám představuje některé její neduhy. Postavy jsou zde jen karikaturami a pokud za pojmem karikatura vidíme zkratkovité vykreslení přehánějící nápadné znaky a vlastnosti za účelem zesměšnění, Vorel se při vykreslování postav řídil převážně předsudky, a tak všichni Romové v tomto filmu kradou, blonďatá přítelkyně hlavní postavy je neskutečně pitomá, židé jsou chamtiví, policisté jsou zkorumpovaní a šňupají zabavený kokain, novináři přetvářejí skutečnost k obrazu svému a i ten miliardář si myslí, že všechno se dá koupit. Tomáš Vorel se ukázal být krátkozrakým pozorovatelem a povrchním kritikem, který se snaží každého očernit, ale místo toho, aby útočil správnými argumenty, se pouze vybíjí na jednorozměrných postavách, kterým se neobtěžoval nadělit jiné než ty negativní vlastnosti. Jakoby malíř tvořící karikatury na Karlově mostě namaloval z člověka s velkým nosem a hustým obočím jen ten srandovní nos spolu s obočím a zbytek úplně ignoroval, neboť na tom už není nic legračního. Co se týče hereckého ansámblu, tak tam to není o nic lepší. Tenká hranice mezi seriózním projevem a divadelním přehráváním byla tentokrát úplně zbořena a to, co většina herců předvádí, je hnus, s prominutím. Vorel si zaslouží maximálně tak pochvalu za snahu udělat film vizuálně zajímavým, což se mu daří jen někdy a většinu záběrů ničí tím, že se všichni herci dívají přímo do kamery. Jo a Witchův hudební doprovod je naprostá blitka, která mnohdy nekoresponduje s děním na plátně. Jednoduše řečeno je tenhle film prohrou na celé čáře a zároveň těžká podpásovka pro diváky se vkusem. 15%(8.10.2009)

  • JohnMiller
    *

    Malo to pár vtipných momentov (Pár berte doslova.. 2) Napríklad nastraženie pasce malým cigáňom, no ináč je to hrôza akú dokáže uzrieť svetlo sveta iba u našich susedov (mi na tom nie sme o nič lepšie) No, oproti babovřeskom a kameňákom to bolo podstatne menej trápne, takže prihodím jednu hviezdu aby sa nepovedalo.(17.12.2018)

  • Oktavianus
    odpad!

    Ne. Ne ne. Ne ne ne. Tisíckrát ne. Pro Vorlovu sklepáckou poetiku mám pochopení, když mám tedy dobrý rozpoležení. A teď jsem ho i měl. Jenže to, co ještě jakž takž začíná jako kouřová sklepácká podivnost, zvrtne se v úplnou debilitu. Hlavní problém spočívá v tom, čemu se tu říká "satira". Kdo ví, jestli režisér Vorel s Martinem Nezvalem tomu všemu, co tu ukazuje, věří, nebo si jen tak bezbřeze dělá legraci z diváků. Obávám se tomu, že věří. Jasně - politika, lobbing a média rozhodně čistý nejsou. A jakou moc má televize a vůbec média v soukromých rukou, to vidíme v poslední době víc než jasně. O to víc jsou potřeba nezávislý média a Česká televize zvlášť... No nic. Zpět k tomuhle pseudofilmu: co se tady odehrává, je naprostá kravina. Žádná satira, spíš žlučovitý vyblití internetových debat pod politickými články, který nedávají smysl. Herci to vědí, podle pokynů režiséra přehrávají a nestojí za řeč. Když nemluví a vlastně se nijak neprojevuje, na Kateřinu Sedlákovou se alespoň dobře kouká (buď je skvělá herečka, nebo má k postavě blízko; to nechci rozklíčovávat, ale hrát moc neumí). Ale jak kdokoli při smyslech mohl obsadit neherečku Ester Janečkovou...(14.3.2018)

  • lebowski!
    odpad!

    Strach a hnus v České republice. O panu Vorlovi začínám pochybovat stále více. S debilním scénářem už se moc dělat nedá, ale to, že si nedokáže ani vybrat dobrý herce? Tak to sorry. Nechápu, proč furt do všech filmů se*e ty samý "esa" (Šteindler, Vávra, Uhlíř), proč z castingu rovnou nevykopne úplný nuly (Janečková, Sedláková), nebo že vybere člověka do role vůbec neodpovídající jejímu profilu (Mádl, Vorel jr.). To už hraničí s pomateností. Zamyslete se, pane Vorel.(15.9.2010)

  • - Film je prvním českým snímkem natočeným na vysoce kvalitní digitální kameru Red One 4K, kterou si režisér Tomáš Vorel a kameraman Marek Jícha nemohou vynachválit. Snímaný obraz je ovšem natolik kvalitní, že výrazně vzrostly nároky například na pečlivost líčení a někteří si herci si museli nechat narůst pravé vousy, protože ty nalepené by šly ve filmu snadno poznat. (Niktorius)

  • - Tvůrci filmu v souvislosti s vytvořením hudby stejně jako u snímku Gympl (2007) oslovili DJ Wiche. Opakoval se současně i nápad s bezplatnou publikací soundtracku. (FFilipCZ)

  • - Počítačová hra, kterou hraje David (David Štěpán) na začátku filmu, když se Grossmann (Tomáš Matonoha) vrátí z práce, je "Vietcong 2" od českých vývojářů Pterodon Illusion Softworks (2K Czech). Mise, kterou David právě hraje, je "Dobývání města". (Cheeker)