poster

Ulovit miliardáře

  • anglický

    Catch the Billionaire

  • Slovensko

    Uloviť miliardára

Komedie

Česko, 2009, 90 min

Předloha:

Martin Nezval (kniha)

Kamera:

Marek Jícha

Hrají:

Tomáš Matonoha, Ester Janečková, Jiří Mádl, Kateřina Sedláková, David Štěpán, Josef Carda, Milan Šteindler, Radomil Uhlíř, Miroslav Etzler, Tomáš Vorel ml., Tomáš Vaněk, Robert Šenki ml., Jan Surmaj st., Insanti Mário, Milan Horvát, Robert Šenki, David Vávra, Bolek Polívka, Dana Poláková, Veronika Dobešová, Tomáš Vorel st., Jan Slovák, Pavel Nosek, Lenka Vychodilová, Václav Marhoul, Martin Nezval, Josefína Krojidlová, Marie Rút Křížková, Gabriela Partyšová, Jiří Čermán, Otakar Lanc, Vladimír Kulhavý, Barbora Fišerová, Lenka Loubalová, Ivo Halík, Zuzana Koloušková, Šimon Caban, Jiří Pelikán, Libor Balabán, Veronika Velková, Jakub Žvejkal, Veronika Riehs, Lina Wagnerová, Daniel Sidon, Antonín Tolkačev, Patrik Velek, Martin Kotouč, Václav Homolka, Jan Antonín Krystek, Lenka Jurošková, Martina Procházková, Růžena Halámková, Martina Štěpánová, Richard Kvěch, Tomáš Fryč, Robin Polden, Jiří Kraus, Roman Baďura, Jiří Chvojka, Štěpán Bícha, Michal Záviška, Vladimír Baudyš, Pavla Vaňková, Martina Šimková, Mohamed Mohamed, Michal Vorel, Filip Vorel, Jana Sušková, Jakub Jurásek, Ivan Gardelka, Jakub Jelen, Martin Alan, Vít Orava, Petr Surmaj, Jan Surmaj ml., Iva Rašková, Renáta Demeterová, Květa Demeterová, Iveta Demeterová, Božena Šenkiová, Stanislava Ličartovská, Lumír Tuček, Leoš Mareš, Jiří Krytinář, Hana Linhartová, Natálie Denkrová, Michal Planka, Martin Vogt, Saša Takadzjan, Jiří Mališ, Lukáš Zádrapa, Markéta Švíková, Michal Foršt, Jiří Kačírek, František Loukota, Romana Brožková, Marek Jícha

Producenti:

Věra Ferdová

Střih:

Šimon Hájek

Scénografie:

Petr Brož

Kostýmy:

Iva Rašková
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Malarkey
    odpad!

    Tvůrci by se měli stydět za to, že tenhle film vůbec uvádějí do kin. Chápu, že to nemysleli vážně a měla to bejt legrace. Jenže já tomuhle druhu legrace fakt neholduju a to i přesto, že mi je jasný na co všecko chtěli útočit. Všecko je to tak hrozně umělý, že se upřímně bude bavit snad jenom v tu chvíil vyhulenej divák. Já bych tomu nakonec klidně i tu jednu hvězdičku dal, přesto že jsem jí tu nějakou dobu měl, jenže na druhou stranu si nepřeju, aby se tyhle filmy v budoucnu ještě někdy točili. A doufám, že to tvůrci taky pochopí. Jsou nějaký hranice, ale občas by se ty hranice přecházet neměly a to i v rámci komedií. A nabádat pak diváky, ať na to choděj do kina, to je vrchol, za který by se tvůrci měli spíš stydět. O to víc mě mrzí, že je film od režiséra, od kterého filmy mám rád, i když dost experimentuje. Tady to ale fakt přehnal.(6.11.2010)

  • Sobis87
    odpad!

    Americký režisér Oliver Stone si pro to, jak ostře ve svých filmech kritizoval západní společnost, vysloužil přezdívku „černé svědomí Ameriky“. Po zhlédnutí nového českého filmu Ulovit Miliardáře se mi zdá, že i jeho tvůrce Tomáš Vorel by rád slyšel, jak filmoví kritici, média i běžní diváci mluví o něm jako o černém svědomí české společnosti. Film Ulovit miliardáře měl totiž být drzou (jak je film prezentován na plakátu) satirou, která se snaží kritizovat snad všechno a všechny. Pokud má ale satira komickým způsobem kritizovat nedostatky a záporné jevy, režisér Vorel selhal jak v komice, tak především i v té kritice, neboť pohledem, který prostřednictvím filmu zaujímá vůči společnosti, sám představuje některé její neduhy. Postavy jsou zde jen karikaturami a pokud za pojmem karikatura vidíme zkratkovité vykreslení přehánějící nápadné znaky a vlastnosti za účelem zesměšnění, Vorel se při vykreslování postav řídil převážně předsudky, a tak všichni Romové v tomto filmu kradou, blonďatá přítelkyně hlavní postavy je neskutečně pitomá, židé jsou chamtiví, policisté jsou zkorumpovaní a šňupají zabavený kokain, novináři přetvářejí skutečnost k obrazu svému a i ten miliardář si myslí, že všechno se dá koupit. Tomáš Vorel se ukázal být krátkozrakým pozorovatelem a povrchním kritikem, který se snaží každého očernit, ale místo toho, aby útočil správnými argumenty, se pouze vybíjí na jednorozměrných postavách, kterým se neobtěžoval nadělit jiné než ty negativní vlastnosti. Jakoby malíř tvořící karikatury na Karlově mostě namaloval z člověka s velkým nosem a hustým obočím jen ten srandovní nos spolu s obočím a zbytek úplně ignoroval, neboť na tom už není nic legračního. Co se týče hereckého ansámblu, tak tam to není o nic lepší. Tenká hranice mezi seriózním projevem a divadelním přehráváním byla tentokrát úplně zbořena a to, co většina herců předvádí, je hnus, s prominutím. Vorel si zaslouží maximálně tak pochvalu za snahu udělat film vizuálně zajímavým, což se mu daří jen někdy a většinu záběrů ničí tím, že se všichni herci dívají přímo do kamery. Jo a Witchův hudební doprovod je naprostá blitka, která mnohdy nekoresponduje s děním na plátně. Jednoduše řečeno je tenhle film prohrou na celé čáře a zároveň těžká podpásovka pro diváky se vkusem. 15%(8.10.2009)

  • Karlos80
    odpad!

    Primitivní, hloupé, trapné, vulgární, a opravdu úděsně natočené a ztvárněné, jak jsem viděl přehrávajicího a děsně nesympatického, navíc nezdravě machrujícího Mádla a ostatní (novodobé rádoby-umělce), musel jsem to v tom momentu přepnou, ne na tohle fakt nemám nervy a už vůbec ne na naše další bulvární celebřitky. Proti téhle naší prý údajně satiristické ultra-sračce o stavu naší společnosti, politiky, reklamy atd, je jakýkoliv starý béčkový film, '70 trash, uměleckým dílem. Vorle, Vorle, to si se zas jednou vyznamenal, ty bys měl spíš preparovat ptacto než dál něco točit. Ztráta času, v zájmu sebezáchovy se od tohodle držte dál, tohle mohl sponzorovat opravdu jen naprostej magor, nejspíš někdo z těch lidí, co se zde na ně nesla kritika (viz třeba židé, kteří pro lepší efekt v tom ještě v převážné většině i hráli), ale podle mně Vorel a spol nemají právo vůbec co kritizovat. Každý inteligentní člověk přece dnes už ví co se tu děje a kdo tu tahá za nitky, kdyby to bylo alepsoň podáno trochu jinou formou a s úplně jinými lidmi, tihle v žádném případě nebyli ti praví. To se radši podívám na dokumenty od Moora či Josepha:-)(30.10.2010)

  • pm
    ***

    Pokud Miliardáře můžu chápat jako satiru, tak proč ne. Společenské kritiky já ráda. Přesto je škoda, že Tomáši Vorlovi zřejmě nikdo neřekl, že jsou autoři (ano, myslím Martina Nezvala), jejichž výlevy na filmovém plátně nemají co dělat. A že pohrdat intelektem svých diváků je přinejmenším neslušné. Ale jsem samozřejmě ráda, že si natáčení očividně výborně užil... a že se zřejmě i dnes dobře baví.(9.10.2009)

  • Crawler-D
    *

    Karikaturní zrůdnost. Většinu času aby divák koukal stejně vyjeveně jako všechny postavy, neb Vorlův původní úmysl (doufám, že skutečně dobrý) se obrátil zcela proti němu. Nejdebilnější postava, ale hlavně herečka je rosnička, ale ta pro mě osobně nejvíc vyčnívala a kopance do ní jsou až příliš snadnou kritikou. Nejvíc mě ale mrzelo, že mě film ani nebavi svou debilitou, spíš nudil, protože v podrazech jednotlivých stran nebyla žádná gradace ani zajímavý rukopis.(9.9.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace