poster

Ulovit miliardáře

  • anglický

    Catch the Billionaire

  • Slovensko

    Uloviť miliardára

Komedie

Česko, 2009, 90 min

Předloha:

Martin Nezval (kniha)

Kamera:

Marek Jícha

Hrají:

Tomáš Matonoha, Ester Janečková, Jiří Mádl, Kateřina Sedláková, David Štěpán, Josef Carda, Milan Šteindler, Radomil Uhlíř, Miroslav Etzler, Tomáš Vorel ml., Tomáš Vaněk, Robert Šenki ml., Jan Surmaj st., Insanti Mário, Milan Horvát, Robert Šenki, David Vávra, Boleslav Polívka, Dana Poláková, Veronika Dobešová, Tomáš Vorel st., Jan Slovák, Pavel Nosek, Lenka Vychodilová, Václav Marhoul, Martin Nezval, Josefína Krojidlová, Marie Rút Křížková, Gabriela Partyšová, Jiří Čermán, Otakar Lanc, Vladimír Kulhavý, Bára Fišerová, Lenka Loubalová, Ivo Halík, Zuzana Koloušková, Šimon Caban, Jiří Pelikán, Libor Balabán, Veronika Velková, Jakub Žvejkal, Veronika Riehs, Lina Wagnerová, Daniel Sidon, Antonín Tolkačev, Patrik Velek, Martin Kotouč, Václav Homolka, Jan Antonín Krystek, Lenka Jurošková, Martina Procházková, Růžena Halámková, Martina Štěpánová, Richard Kvěch, Tomáš Fryč, Robin Polden, Jiří Kraus, Roman Baďura, Jiří Chvojka, Štěpán Bícha, Michal Záviška, Vladimír Baudyš, Pavla Vaňková, Martina Šimková, Mohamed Mohamed, Michal Vorel, Filip Vorel, Jana Sušková, Jakub Jurásek, Ivan Gardelka, Jakub Jelen, Martin Alan, Vít Orava, Petr Surmaj, Jan Surmaj ml., Iva Rašková, Renáta Demeterová, Květa Demeterová, Iveta Demeterová, Božena Šenkiová, Stanislava Ličartovská, Lumír Tuček, Leoš Mareš, Jiří Krytinář, Hana Linhartová, Natálie Denkrová, Michal Planka, Martin Vogt, Saša Takadzjan, Jiří Mališ, Lukáš Zádrapa, Markéta Švíková, Michal Foršt, Jiří Kačírek, František Loukota, Romana Brožková, Marek Jícha

Producenti:

Věra Ferdová

Střih:

Šimon Hájek

Scénografie:

Petr Brož

Kostýmy:

Iva Rašková
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Checht
    **

    Vůbec mně to nepřišlo špatné, spíše kontroverzní. Jasně, že to není normální český film, ale upřímně "normální český film" se taky někdy přejí a je potřeba to osvěžit něčím novým nebo spíše jiným a pokud přistoupíte na režisérovu hru, můžete se celkem obstojně bavit. Herecky to velmi dobře táhne Tomáš Matonoha, Jiří Mádl dobře ustál svou roli primárního s*áče a velmi mě překvapil Josef Carda, který by měl konečně dostat ve hraném filmu trochu větší prostor (komouš z Rebelů byl moc jednoduchý).(5.10.2009)

  • L_O_U_S
    *

    Těžko uvěřit, že člověk, který stojí za filmem nazvaným Kouř, natočí takovou splácaninu, jakou je Ulovit miliardáře. Jestliže v Kouři absurdita a afektovanost funguje bravurně, tady vše vyznívá spíše trapně. Zhruba chápu, co se Vorel snažil říct, ale tentokrát se sekl nehorázně. Pokud jde o herce, Matonohu jsem nikdy neměl příliš rád, zato Esterka je fajn. Ovšem za nápad obsadit Jiřího Mádla by se někdo měl houpat za koule v průvanu. (573., srpen 2010)(9.8.2010)

  • HappySmile
    **

    Prostředí české korupce se Vorlovi podařilo vykreslit velmi trefně. Použil k tomu velice osobitý styl, kdy postavy přímo komunikovaly s divákem tím, že mu sdělovaly svoje dojmy do kamery. Tato věc mi nijak nevadila, co mě ovšem občas iritovalo, bylo to záměrné přehrávání herců, jehož účel mi zůstal skryt. Asi to mělo divákovi napovědět, že se jedná o parodování a ironizaci některých situací. To je ale celkem smutné, když režisér předem předpokládá, že jeho diváci budou samí diletanti, kterým se musí každý vtip vysvětlit...(25.3.2010)

  • CheGuevara
    odpad!

    Tomáš Vorel v české kinematografii platí za osobitého tvůrce, což potvrzuje i jeho nejnovější film Ulovit Miliardaře. Podobný snímek bychom totiž v české kinematografii hledali jen stěží. Tvůrci se pasují do role ublížených disidentů, kteří se nebojí říct nesmlouvavou pravdu do očí české společnosti a tepou do nešvarů současné doby. Obouvají se do kdekoho - katolíků, židů, nezávislých novinářů, politiků, lobbistů, milionářů, homosexuálů, kapitalistů, umělců a mnoha dalších. Režisér Tomáš Vorel se však ukazuje jako prachbídný pozorovatel české společnosti. Jeho film se smrskává do série několika plochých frází, za které by se nestyděla ani Dělnická strana. Motivace „hrdinů“ snímku i příčiny tohoto nelichotivého stavu českého národa zůstávají tvůrcům i divákovi důkladně utajeny. Všechny postavy jsou zlé už jenom ze své podstaty. Hamižnost miliardáře Grossmana tak tkví v jeho židovském původu, hloupost jeho partnerky zase v barvě jejích vlasů a takový lobbista Lehký je tuplovaný zloduch jen kvůli tomu, že má peníze. Vorlovi antihrdinové se tak dělí na dvě skupiny. Ti nesympatičtí a ti ještě nesympatičtější. A k tomu všemu se celý snímek tváří, že z toho má ohromnou legraci. Ta se však omezuje na křečovité úšklebky a bizarní situace. Tvůrci se svezli na vlně laciného populismu a natočili plakátové leporelo plné stereotypů a předsudků. Tomáš Vorel se sice může zaklínat nadsázkou, ironií a karikaturou, ale nezakryje tím skutečnost, že se podepsal pod dílo, které selhává ve všem, co si lze představit pod pojmem sociální kritika. Protektor dokázal, že se již dokážeme vypořádat se svou minulostí, u naší současnosti to bude asi nějakou chvíli trvat.(2.10.2009)

  • Skejpr
    ***

    Vůbec ne špatné... Hlavně vorlovina skrz na skrz. Míra stylizace některých (vlastně skoro všech) charakterů zde sice tentokrát už opravdu hraničí s dobrým vkusem, stále je to ale přesně v mezích tématu, které si režisér vybral tentokrát. Na mušku si vzal předsudky v naší společnosti a zkaženost mediálního prostředí. A ať se vám to líbí, nebo ne... Trefuje se opět mistrovsky. A připočteme-li velice solidní herecké výkony některých zúčastněných (Mádl, Matonoha a - hrůza, že to říkám, ale - Josef Carda), vychází mi z toho stále velice solidní řemeslo režiséra, který už dávno přestal řešit, co se o něm píše, protože si prostě točí to svoje. A točí to dobře....(2.10.2009)

  • - Film je prvním českým snímkem natočeným na vysoce kvalitní digitální kameru Red One 4K, kterou si režisér Tomáš Vorel a kameraman Marek Jícha nemohou vynachválit. Snímaný obraz je ovšem natolik kvalitní, že výrazně vzrostly nároky například na pečlivost líčení a někteří si herci si museli nechat narůst pravé vousy, protože ty nalepené by šly ve filmu snadno poznat. (Niktorius)

  • - Tvůrci filmu v souvislosti s vytvořením hudby stejně jako u snímku Gympl (2007) oslovili DJ Wiche. Opakoval se současně i nápad s bezplatnou publikací soundtracku. (FFilipCZ)

  • - Počítačová hra, kterou hraje David (David Štěpán) na začátku filmu, když se Grossmann (Tomáš Matonoha) vrátí z práce, je "Vietcong 2" od českých vývojářů Pterodon Illusion Softworks (2K Czech). Mise, kterou David právě hraje, je "Dobývání města". (Cheeker)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace