Reklama

Reklama

Ulovit miliardáře

  • angličtina Catch the Billionaire (více)
Trailer
Česko, 2009, 90 min

Předloha:

Martin Nezval (kniha)

Kamera:

Marek Jícha

Hrají:

Tomáš Matonoha, Ester Janečková, Jiří Mádl, Kateřina Pechová, David Štěpán, Josef Carda, Milan Šteindler, Radomil Uhlíř, Miroslav Etzler, Tomáš Vorel ml. (více)
(další profese)

Obsahy(1)

Miliardáře touží ulovit každý i každá. Policisté, novináři, politici, umělci, dámy i chlápci od náboženství. Na úspěšného podnikatele Patrika Grossmanna je navlečena vykonstruovaná reportáž. Atmosféra zhoustne natolik, že si do něho může každý kopnout, a tím demonstrovat svou morálnost. I jeho přítelkyně, televizní rosnička, cítí, že by její kariéra mohla být ohrožena. Zdálo by se, že musí přijít nezastavitelný pád, když se v marihuanovém opojení dostaví spásný nápad… Podstatnější než příběh je odhalování vztahů a mechanismů, na nichž funguje informační společnost. Diktatury nepoužívaly Public Relations, ale propagandu. O propagandě věděl každý, ale nikdo ji nevěřil. O Public Relations neví nikdo, ale věří mu každý. Zkrátka být dnes miliardářem, není nic záviděníhodného… (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (493)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Po sklepácku, pěkně satiricky a s karikaturním herectvím proti mediálním honům, zbohatlíkům, pozitivní diskriminaci, politickým lobby atd., ale bohužel, abyste rozklíčovali Vorlovu nepodařenou židovskou anekdotu, musíte se zpít jak na cigánském pohřbu. Vtip totiž zmizel stejně záhadně jako v roce 1919 řetězy spoutaný Harry Houdini z uzamčeného trezoru spuštěného na dno řeky Hudson. DJ Wich budiž dočasný ostrůvek záchrany uprostřed oceánu této lehce ztroškovatělé fraštičky.. ()

kikuka 

všechny recenze uživatele

Povedala by som, že niekde medzi filmovým Garfieldom a filmovým Sexom v meste. Aby sme boli jasní, jedno vacsie utrpenie nez druhe. Akoby z nostalgie za Tele Tele, jeho Na vlastní bulvy, či Občanským joudom a rozhorčenia "nezávislého pozorovateľa" vzniklo jeden a pol hodinku trvajúce reporelo karikujúce politku, spravodlivosť a jej presadzovanie, média, ženy, deti, homosexuálov, rôzne spolky a cirkvi bez ohľadu na ich (ne)závislosť. Jednoducho všetko. A všetko je dôležité slovíčko aj čo do mizanscénického (či ako to nazvať) uchopenia: kostýmovanie a výprava pokrývajú dobu súčasní (jabĺčko, kam sa pozrieš, SUV), ale aj doby minulé: odevy okrem Grossmana pripomínajú krikľavé priznávanie sa k statusu podnikateľa, ktoré fičalo začiatkom a v polke 90rokov; hudobne ide až niekam do konca 80tych rokov (pesničkovo evokuje éru Básnikov a počiatky seriálu Iva Jahelku). Dtto platí o oči vyrážajúcich homosexuáloch. Ale dobre, prvoplánovosť a do očí bijúca jadnoznačnosť každej informácie je mottom filmu, ktorý pre svoje príbehové inšpirácia siaha do dôb, povedala by som, tiež nejakých 15 rokov za nami. Práve tá jednoznačnosť všetkého a tématické všeobjímanie je v tejto ich intenzite priintenzívne na film. Ale aspoň vyvolal nejaké tie emócie..pobúrenia. Síce skôr voči filmu. Paradoxne, pseudomuzikálové, či operetné štylizovanie vo vzťahu k postavám (ich prezentačné entré) vychádzajúce k divákovi, oslovujúce priamo jeho v konečnom dôsledku stavajú nášho filmotvorcu do pozície onoho karikovaného nezávislého novinára. ()

Reklama

boshke 

všechny recenze uživatele

Už před projekcí jsem se rozhodl přistupovat k filmu bez despektu, předsudků a shovívavě. Výš než na těch třicet to však nejde. Dobrý nápad, leč zcela "odpadově" zpracován. Zasmál jsem se pouze párkrát, a to když Etzler ze srandy zatýkal Matonohu a pak když Polívka, Vávra a romský boss v čele davu požadovali propuštění Grossmana (samozřejmě, že v tom žádné peníze nebyly). Film ukazuje naši zemi v opravdu nelichotivém světle; k tomuto obrazu však v pravdě určitě nemáme moc daleko. Jenže pod pokličku těchto sraček nám nikdy nebude umožněno nahlédnout... 30% ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Nevadí mi Post Coitum, dokážu přežít Bony a klid a vorlovskou stylizovanost mám rád. Ulovit miliardáře, který tyhle tři prvky míchá dohromady, si ale asi těžko oblíbím dřív, než úplně zesenilním. Jako karikaturista tentokrát režisér, jenž měl dosud na štítě jen výborné a dobré filmy, zklamal naprosto. V jeho starších filmech totiž ony karikatury byly v nejhorším příliš přepálené nebo málo trefné; v Miliardáři se ale naprosto do NIČEHO a NIKOHO ani neotírá, jen hází na plátno uměle bizarní figurky. Raději se koukněte do toho zrcadla, co drží v rukách Muži v říji. P.S: Kdo nezklamal, je kameraman Marek Jícha, jehož práce je opět výborná. Tentokrát za přispění dobře zvolených lokací (mimochodem jedna z paralel s tím Post Coitem). ()

Radek99 odpad!

všechny recenze uživatele

Tomáš Vorel už se dlouhou dobu pohybuje v kruzích, proti nimž kuje svou satiru, svůj satirický paskvil tedy natočil tak, jak ho natočil za a) proto, že nemohl zobrazit skutečnou realitu, jelikož by ho podnikatelsko-politické elity odstřihly od zdrojů peněz a skončila by jeho slibně rozjetá kariéra, ale přesto musel frustraci z pozorování svého okolí ze sebe nějak dostat, aby ulevil svému svědomí, tak použil tu zničující přemíru nadsázky, až se film stal trapným a nekoukatelným; za b) proto, že díky zakonzervování se v přítomnosti elit ztratil schopnost sebereflexe a svůj dřívější střízlivý úsudek. Jestliže a je správně, natočil výborný, ale nepochopitelný a nepochopený film, jestliže je pravdou b, natočil jeden z nejhorších filmů české polistopadové kinematografie... Tak si, diváku, vyber... ()

Galerie (13)

Zajímavosti (9)

  • Ačkoliv film koprodukovala televize Prima, tak studio a redakce fiktivní TV ONE byly natáčeny v prostorách TV NOVA a jejich dekoracích. (Bernyz)
  • Film je prvním českým snímkem natočeným na vysoce kvalitní digitální kameru Red One 4K, kterou si režisér Tomáš Vorel a kameraman Marek Jícha nemohou vynachválit. Snímaný obraz je ovšem natolik kvalitní, že výrazně vzrostly nároky například na pečlivost líčení a někteří si herci si museli nechat narůst pravé vousy, protože ty nalepené by šly ve filmu snadno poznat. (Niktorius)

Reklama

Reklama