Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dramatický portrét polistopadové doby, kdy totalitní praktiky mocných našly živnou půdu v organizovaném zločinu a kriminálním podsvětí. Není divu, že se brzy rozpoutal boj o moc a peníze, který zcela potlačil práva jednotlivců a nebral ohledy na nic a na nikoho. Prvním mužem odsouzeným za nájemnou vraždu se stal Jiří Kajínek, obviněný z vraždy podnikatele Pernera a jeho osobního strážce Klempára. O jeho vině však i po deseti letech stále přetrvávají pochyby. Poté, co se pokusil uprchnout z věznice na Borech, se jeho případu ujímá mladá advokátka Pokorová, která žije se svým šéfem, právníkem Dočekalem, jenž Kajínka sám neúspěšně obhajoval. Pokouší se ji odradit, ona je odhodlána najít důkazy, které by jí umožnily případ znovu otevřít. Jak postupně odhaluje prorůstání zločinu do státní správy, zdá se stále pravděpodobnější, že její šance dosáhnout obnovy procesu jsou marné. Potom se však Kajínkovi podaří uprchnout z Mírova, věci dostanou nečekaný spád a Pokorová se konečně dostane na stopu tomu, co se tehdy stalo a kdo stojí v pozadí Pernerovy vraždy. (TV Nova)

(více)

Recenze (1 167)

POMO 

všechny recenze uživatele

Moderný vizualizmus “roztraseného”, realistického thrilleru v českom prevedení nie je trapný, naopak funguje dobre a pomáha vyzdvihnúť zážitok z filmu, ktorý nemá príliš čo ponúknuť po obsahovej stránke. Vo chvíli keď sa konečne rozbehne, totiž skončí. To ale nie je výtka scenáristom, ale českej Policii, ktorá Kajínka tak rýchlo chytila a nedala mu priestor narobiť vonku viacej neplechy :) Herci slušní, komerčný úspech obdivuhodný. Žeby sme sa v budúcnosti od Jákla dočkali prvého naozaj dobrého českého akčného filmu? Aby si na seba zarobil, musel by disponovať divácky podobne atraktívnym námetom ako Kajínek, čo nebude ľahké... ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Bylo nebylo. Za devatero horami a devatero řekami žil jeden nájemný vrah Jiřík. A byl vám to, milé děti, náramně charismatický sympaťák a filantrop, co se stýkal je se samými dobrými lidmi a mouše by neublížil. A co čert nechtěl, o kus dál žila zlá čarodějnice, které se takový dobrák znelíbil a uvrhla ne něj kletbu! Chudáka Jiříka zavřeli do šatlavy a zahodili klíče. Naříkal Jiřík, naříkal, krokodýlí slzy ronil, až jeho nářky uslyšela hnusná princezna a rozhodla se, že ho ze šatlavy vysvobodí stůj, co stůj! I nelenila a našla romského mudrce, který měl tu kouzelnou moc čarodějnici porazit. Baba to ale byla mazaná a tak ho i s princeznou poslala do prdeIe. A jak už to v pohádkách bývá, princezně zbyly jen oči pro pláč a Jiřík zůstal v šatlavě a jestli se ještě neuklikoval, tak tam hnije dodnes. Jen jsem čekal, kdy se objeví Troškův homočertík a udělá to své BLLLLLLL. Ale zábavné to bylo, a tak si další pohádku zneuznaného kaskadéra nenechám ujít. Má se to jmenovat Roubal. ()

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Zdá se mi, že tvůrci až moc tlačí na pilu a místa, kde by měli být nezávislými pozorovateli, spíše více než méně nahrávají nejznámějšímu českému vězni a to se mi ani trochu nelíbí. Sama nevím, stejně tak, jako filmaři, jak to všechno bylo a proto by si měli uchovat odstup, což se jim ale ani trochu nepovedlo (hlavně proto, že se o to vůbec nesnažili). Takhle dělají z několikrát (spravedlivě) odsouzeného člověka hrdinu a morálně nadřazeného chudáke, kterému všichni ubližují a nenabídnou nám jediný objektivní pohled na celou kauzu. Po vizuální stránce to není špatné, i když jde spíš o marnou snahu podobat se hollywoodským blockbusterům, která ale v českých kulisách vyznívá docela směšně, naivně a hlavně místy hodně amatérsky. Jako by šlo o nějakou nevydařenou parodii na americké akčňáky. Ke třem hercům hlavních rolí nemůžu mít žádné výtky - Vilhelmová, Dlouhý i Lavroněnko jsou výborní, některé (nejen) epizodní role jsou ale občas spíš k smíchu (drsní bachaři, Doležalova žena a spol.) a co mi vadilo úplně nejvíc bylo předabování některých postav, které bylo dost markantní. ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Kajínek dokáže zaujmout některými méně známými fakty a chvílemi mu nelze upřít spád. Herecky i filmařsky jde ale o nevyváženou podívanou, která je ve výsledku „jen“ lépe nasnímanou televizní dramatizací ostře sledované kauzy (přičemž třeba tématicky podobní Sametoví vrazi měli výrazně lepší tah na branku i gradaci). ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Filmová obdoba MF Dnes: bulvár, který si hraje na seriózní žurnalistiku. Exploatační atrakce (anální sex!, slzy!, krev!), za každou cenu zajímavá vizuální stránka a postavy, které lze charakterizovat jedním slovem (s vykřičníkem) dělají z komorního soudně-vězeňského dramatu skoro antickou tragédii. Všechno je na povrchu VELKÉ a DŮLEŽITÉ a rozhodně se od nás nežádá, abychom se pod tím povrchem moc šťourali. Role jsou rozdělené jasně, protagonista je superkladný borec, kterému parta sviní zmrvila život (čemu bych po odmyšlení titulku „inspirována skutečnými událostmi“ neměl problém uvěřit). Dramaturgie byla zvládnuta obstojně. Konec jedné scény probouzí zvědavost, co bude v té příští, jednoduché vizuální zkratky pomáhají s orientací ve vztazích mezi aktéry a podstatné informace jsou opakovány dost důrazně, aby vám po pár desítkách minut došlo to, k čemu se právnička šokovaně dopídí krátce před koncem. Použité formální prostředky jsou navíc natolik nadužívané, že na začátku většiny scén budete vědět, kam režisér míří (tady někoho zastřelí, tady někdo vyletí z vozovky), kvůli čemu je film prost jakéhokoli překvapení. Jakožto podívaná jak pro ty, kdo jsou vůči neskutečné naivitě neteční, tak pro ty, kdo se onou naivitou dokáží dobře bavit, Kajínek vyčnívá z žánrové české produkce, která tuhle "binární" možnost kulturního vyžití, určitý prvek sebevědomé brakovosti, nenabízí. 50% Zajímavé komentáře: Faidra, Psema, JFL, FlyBoy, NinadeL, Marthos, Dannysek4U, Pasifae, Jack.Pott ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Ó ty bolístko české filmové produkce, kdy se divák cítí trapně při tom, co slyší, tady navíc výsledek připomíná snahu Bouvarda a Pécucheta spářit psa a ovci, navíc klišé českého filmu začíná být už i v tom, že kdykoli někde hraje Alice Bendová, musí mít so(u)loscénu. Kdybych se aspoň tak nenudil, dám i dvě. A nejlepší je fakt hudba, vydejte ji sakra, tolik peněž na reklamu vynaložených zbytečně a tohle vám uniklo. 30%. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Tentokrát začnu u herců, protože tam je co chválit a já radši chválím než kritizuju. Dáma má přednost, čili Tatiano pojď te k tabuli. Dostala jste roli o které, díky svému rozsahu sní asi většina hereček a já z radostí musím uznat , že jste jí zvládla dobře. Charisma, půvab a kvalitní herecký výkon, který pro mě spočívá v tom, že jsem uvěřil tomu zápalu pro věc, který v sobě Vaše postava má. Takže za 2. Vladimíra Dlouhého už bohužel k tabuli zavolat nemůžu a řeknu jen tolik. Při představě v jakým zdravotním stavu film natáčel mám pro něj jen dvě slova : obdiv a úcta. Do hereckýho nebíčka posílám jedničku a velký díky navíc. Pane Lavronenko, pojďte taky k tabuli, pažalsta. Na Vás přišla role nejtěžší, role Kajínka. Autoři filmu vám rozhodně nic neusnadnili, protože i když film je "volně inspirován" nelze se i s ohledem na název filmu ubránit srovnání se skutečným Kajínkem a tady je to právě paradox, zatímco skutečný Kajínek mě připomíná hodnýho strejdu z Vysočiny, co se rád dá do řeči s každým kdo půjde kolem, vy mě paradoxně připomínate Kajínka víc než samotný Kajínek, tedy chlapa co umí utéct z basy, ranaře co si nebojí ani těch největších hajzů a jde si za svým. Co s tím ? Nic, Váš problém to není, máte za jedna a těším se brzy dosvidanja. Pane režisére, mohl by jste na chvilinku k tabulce ? Co k vám ? Trošku velký sousto na debut, nemyslíte ? Ale v poho, velký cíle si umí dávat jen velcí frajeři. Nejvíc jsem od Vás čekal v akčních scénách a paradoxně tam jsem nejvíc na vážkách. Scéna vniknutí URNY do bytu, kde se schovává Kajínek je dokonalá, bravo nejlepší akční scéna v historii našeho filmu, ale co ten Mírov ? Nešlo tomu dát větší dynamiku, třeba i za pomocí hudby, jako klid Petře nenatočil jste ten útěk špatně, jen je to asi jedna z nejočekávanějších scén, takže by měla podle toho vypadat, aby jsme se my diváci na ní pořádně smlsli. Tak nežtak pro příště, přidat na dynamice a ja budu chrochat blahem. Jako celek mě postava Kajínka vyznívá až nerealisticky ctnostně. Kdyby byl takovej, tak dneska děla místo Mirka Dušína šéfa Rychlým šípům a nebyl by x krát v krimu. Na druhou stranu z filmu cítím poctivost a snahu o kvalitní job a toho si vždy velmi cením i když to ve výsledku nemusí být vždy na výbornou. Lepší průměr s přihlednutím na náročnost žánru v českých podmínkách, na debut a na jednu osobní věc, dávám za 2 - což je v hvězdičkovém překladu za 4*. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Jákl má nakoukáno, vypadá to ‚americky‘ víc než cokoliv jiného, konečně máme v naší kinematografii postavu skutečného ‚bad-ass‘ (Konstantin Lavroněnko!), ale točit filmy o lidech, ze kterých média udělají světce, je tak trochu nemorální. Bez té ‚blesko-novácké‘ masáže bychom tady měli konečně pořádnou českou žánrovku bez nakyslé příchutě. 3 a ½. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Klikněte si na extra recenze. Co vidíte? Samý zasraně nízký hodnocení...proč? Protože si recenzenti myslí, že ačkoliv tahle česká produkce, není ÚPLNĚ špatná, pořád má do dokonalosti daleko. Co jim tam na tom chybí proboha? Co by si víc od českého akčního filmu přáli, aby ho dokázali ohodnotit pěti hvězdičkami? Proboha už se doprdele probuďte a začněte nad tím filmem přemýšlet. Vždyť Vás ty posraně odborný stránky nezaměstnali proto, že z Vás číší sebevědomí a dokážete o každým filmu debatovat dvě hodiny, negativně. Kdyby to šlo, byl bych Váš mindrák, protože se mi z Vašich názorů chce blejt. Co si jako myslíte, že se díky tomuhle filmu dostane Kajínek z vězení? Že to je takticky zvládnutá práce, která mu má pomoct? To jste se asi posrali ne? Uvědomte si, že na tomhle filmu sám Kajínek spolupracoval nejvíc jak mohl, a i když to není bůhví jaký idol (což film sám potvrzuje a veřejně přiznává ke krádežím nejen všeobecným, ale taky účelným) tak je to především člověk, který doplatil na svině, který jsou všude. Já Vám na ty Vaše názory seru. Mně se film líbil. Byl takový, jaký si český producent a režisér může dovolit. Obsahuje trošek akce, trošek dramatu a velkou porci geniálních hereckých výkonů. Pokud si představujete hollywoodskou produkci, strčte si prdel do mlejnku, a odporoučete se jinam, protože tady Vám ta kritika bude naštěstí uplně k hovnu. To také dokazují vyplněné sály, které během jednoho týdne navštívilo přes 200 000 lidí. Je tudíž hezké vědět, že obyčejný fanoušek filmů sere na kritiky a jde se koukat na film, který má co nabídnout. To Vám asi ego hodně sníží. Z české produkce rozhodně má co nabídnout ze všech případů nejvíce, co jen může. Vy, zabedněnci, si radši zapněte bratry Karamazovi a onanujte nad filmem, který vlastně vypráví o tom, jak parta skutečných herců jedou někam hrát divadlo...aneb art až na půdu. Pro mně Kajínek znamená především film, který překročil veškeré hranice české produkce. Jinak řečeno, že když se chce, tak to v týhle zemi jde, jenom se tu musí splašit lidé, kteří ve svém oboru dokážou ze sebe vymáčknout to nejlepší. To ostatně potvrzují i diváci. Film měl totiž po "exkluzivní"premiéře pro nedodělky něco kolem 62 procent, což je odporný. Obyčejný filmový fanoušek ale film okamžitě vrátil do červených vod, čímž dokázal, že pokud se ve filmu nehledá umělecký dojem, dokáže pobavit. Pokud je to český film a má co nabídnout, jde u mě okamžitě nahoru. A nějaký rádoby onanisti si můžou jejich názor strčit s klidem do hajzlu. Tenhle film totiž ještě neřekl své poslední slovo a já se opět rád vyjádřím proti ubožákům, kteří český film v hojném počtu sráží na kolena, i když si to vůbec nezaslouží. Nakonec bych chtěl poděkovat hercům, kteří z tohoto filmu udělali ohromný zážitek, na který hodně dlouho nezapomenu. Konstantin Lavonenko byla úžasná volba, která sice Kajínka představí trochu jinak, než ho ve skutečnosti známe, ale pořád je to film. Tatiana Vilhelmová s bratry Dlouhými už je pak jiný matroš, který dokazuje, jak výborné herce v této zemi máme, nebo jsme bohužel měli, což je další důvod, proč tento film hodnotím tak vysoko. Vladimír Dlouhý, jehož role byla tou poslední, co ve svém životě bohužel stihl, byla totiž tou nejlepší sviňskou rolí, co jsem po dlouhé době viděl. Děkuji mu za tak ohromný zážitek, který jsem mohl dostat, a který jsem prakticky získal v každém filmu, ve kterém se objevil. Naposled v úžasném Hlídači č. 47, kde hrál podobnou roli a opět mě v ní vzbudil pocit obrovské nesnášenlivosti jako v málokterém filmu. Další věc pak byly věci, které se ve filmu objevují, ale ve skutečném příběhu by se v životě nemohli objevit, tedy pokud bky nedostali nějaké záhadné prototypy. V devadesátých letech totiž určitě lidé nepracovali na notebooku Sony Vaio nebo nekoukali na plazmovou televizi, o nových Fabiích, co tam jezdili ani mluvit není potřeba. Když už si tvůrci dali takovou práci s tímhle filmem, mohli to alespoň dotáhnout do dokonalosti. Takhle to plno lidem může vadit, a taky vadí. Mně to nakonec přešlo, vždyť nikdo netvrdí, že jde o věrohodnout rekonstrukci. Akorát se vypráví jeden příběh, ale nikdo neřekl v jakém období se odehrál. No vylil jsem si tu zlost, rozumy a názory dost a dost. Snad se bude líbit více lidem a autoři ho prodají do více zemí. Podle mě to bude pro cizince fungovat stejně dobře jako pro nás, přestože tu na ten příběh koukáme trošičku z jiného pohledu. () (méně) (více)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet €2miliónyTržby Celosvetovo $4,120,000Peter Jákl teda nadmieru prekvapil a počína si ako zabehnutý režisérsky harcovník. Príbeh bez slabšej chvíľky, veľmi dobre vykreslené postavy v ktorých sa nestratíme, mozaika príbehu krásne funguje, slušná akcia, hudba, strih,... dokonale zvládnutá práca a jeden z najlepších Českých filmov poslednej dekády! /videl v kine: 90%/ ()

imf 

všechny recenze uživatele

Jákl s Brabcem míchají ve filmovém kotli Sametové vrahy s Kobrou 11 a jsou trochu přepjatě cool i v momentech, kdy to není vyžadováno (kamera bayovsky korzuje během konverzačních scén, přestřihy na detaily se snaží zamaskovat skromný rozpočet). Z průšvihu je ovšem vytahují schopní herci (Lavroněnko má charisma, které je Kajínkovi často připisováno, na Wilhelmovou si musíte postupně zvykat nejen kvůli paruce, Dlouzí neklopýtnou ani tváří v tvář lobotomizačním postsynchronům) a snaha o načančané řemeslo. Brabcovy rakursy spolu s Noidovou testosteronovou hudební polívčičkou dovedou vypíchnout klíčové okamžiky (první setkání se Slámovou, útěk z Mírova) a dají zapomenout na zdlouhavé dialogy a jen lakomě dávkovanou akci. Kajínek tak v kině působí mnohem chytřeji než v trailerech, i když za očekáváním fandů inteligentních thrillerů samozřejmě zaostane. Chytré béčko, ale pořád ještě ne dost sofistikované áčko? Každý někdy začínal a já mám pocit, že i když Jákl s Dobešem při psaní scénáře věděli, že jim Sametoví vrazi budou dýchat do zátylků, nechali svou fantazii přeci jen trochu bloudit po hollywoodských zkratkách. Jenže kdybychom Kajínkovu aféru tak dobře neznali (=koukali se na libovolný americký akčňák podle tamních skutečných událostí), zřejmě bychom brblali o poznání míň. Důkaz o tom, že slušné žánrové řemeslo se dá točit i v okoukaných tuzemských kulisách a za pár babek, právě přistál na stole. Kdyby Jákl natočil jen generický ačňák a vynechal nejslavnějšího českého vězně, možná by se mu recenzemi pročítalo snáz, ale ambice už asi k debutům patří. Pevně doufám, že další jáklovka nesejde z žánrové cesty... byla by to jednoznačně škoda, protože jak se říká... jeden hit je náhoda, dva už jsou trend. (70%). ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Film kontroverzní tím nejbanálnějším a nejbulvárnějším způsobem, jaký si dovedu představit. Film se solidní spádem, zároveň ale se závratně romantizujícím obrazem Kajínka jako českého Bonda. Skoro se nechce věřit, že by tenhle člověk byl členem českého podsvětí, spíše vyhlíží jako porevoluční Mirek Dušín. To shledávám jako jednoznačně sporným. Na nervy mi lezla i afektovaná snaha o lyrismus, ať už v přepjaté hudbě Václava Bárty nebo v tradičně opulentně prázdné kameře F. A. Brabce. Vrchol filmu? Famózní a bez debat strhující výkon Lavroněnka, který z Kajínka udělal postavu, s níž se divák bude velmi snadno identifikovat a bude ji litovat / obdivovat... Dobře? Pochybuji. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Kajínek je dokonalá ukázka, že v Česku jsou lidé schopni (technicky) točit na úrovni Ameriky za desetinu ceny. Bohužel je také ukázkou, že čecháčkové ztrácejí důvěru ve své možnosti a co neopíší jinde, prostě zkazí nebo zaplní hloupou vatou. Přesto jde o velmi dobře natočený film, zasazený do českých reálií, které mu však chvílemi ubližují. Také je škoda, že jako akční film obsahuje asi dvě akční scény. Tady toho mohlo být víc, ale příště snad všichni zúčastnění budou i trochu riskovat a nepůjdou cestou mediální jistoty známého tématu (mimochodem Lavroněnko výborný). Čekal jsem málo, ale dostal jsem příjemné překvapení, které za špatný film prostě označovat nebudu. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

KAJÍNKOVI nikdo na dlouhou dobu nevezme rekord za nejlepší návštěvnost za první víkend, ale ve výsledku jde o rozporuplné dílo, které dost dobře neví, koho chce oslovit. Jednalo by se o výbornou exploataci, jež bulvárním způsobem těží z domácích předsudků (zkorumpovanost policie, podsvětí ovládané vládními špičkami a vykreslení menšin) a vzhlížení k západu (scottovsky dravá forma s greengrassovsko-wooovskou akcí), kdyby nešlo o příběh inspirovaný skutečnými událostmi, a tak by mohlo jít o žánrově uspokojivý počin. Okázalý odkaz na I SPIT ON YOUR GRAVE dává na vědomí, že se bude operovat na bázi rape-and-revenge thrilleru. (Potenciální spoiler: rape - první část, motivace advokátky, revenge - druhá část po odtajnění motivace advokátky, Kajínek na útěku. Konec spoileru.) Jenže očekávání spojená se znalostmi žánru zde kolidují s obeznámeností se skutečným případem mírovského uprchlíka, tudíž ona část s pomstou není dostatečně uspokojující. Dalo by se polemizovat, nakolik má ona hořká pachuť po skončení odpovídat rozhořčení z vývoje demokracie po pádu totality, když i přes dobovou ukotvenost se setkáváme s řadou těžko nezáměrných anachronismů (vysílání zpráv v HD, současné mobilní telefony, notebooky či poznávací značky na automobilech), ale spíš jde o celkovou rozháranost celého projektu. Jako politický thriller by totiž film selhal, protože Marek Dobeš se sice etabluje jako žánrový znalec, ale nikoliv jako scénárista píšící sofistikovaná díla, a debutující režisér Petr Jákl nedovede vést herce, aby hráli v jedné poloze, celku dát soudržnou podobu a opodstatnit zvolené formální podstupy (rekontextualizace úvodní scény do nového významového rámce, rakurzy a tříštící se zvuková stopa, vystříhávání políček pro zdynamičtění a zběsilé sedmdesátkové zoomování i během rozhovorů) napojením na některou z postav, určitým typem myšlení či něčím podobným. Je tak jasné, co film říká, ale nemá ujasněno, komu to chce říct a proč mu to říká zrovna takovým způsobem. Navíc ty opravdu povedené exploatace slouží jako "historické dokumenty", aniž by byly explicitní v odkazování se na to, co se zrovna snaží reflektovat, a tak KAJÍNEK s odstupem času spíše poslouží jako důkaz toho, že kombinace exploatace a politického thrilleru inspirovaného skutečnými událostmi ve výsledku dost dobře nefunguje, ale dokáže blockbusterovou propagací natahat diváky do kin. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,TAKHLE TO PŘECE NEMŮŽE SKONČIT!“..... Až jednou naše děti či vnoučata budou číst o Sametové revoluci, zajisté jim ,,přítel“ Google (či co to bude za hajzla) napoví také jméno Jiří Kajínek. GRÁZL PRO JEDNOHO, HRDINA PRO DRUHÝHO. Pak jim v klidu místo knihy doporučím TENTO film. Rozpočet 55 mega je znát na výpravě, ale P.Jákl ml.se vše snaží ,,dohnat“ jinde. Dobře ,,časuje“ informace, staví na hereckých výkonech a samozřejmě na tajemstvím opředeném příběhu. Ctí fakta, ale taktéž s nimi umně manipuluje. A je dobře, že nemusím nikoho litovat a mohu být jen bez emočním svědkem. Protože kdo chce s vlky žíti..... Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Chci poznat věznici Valdice a Mírov. 2.) Neznám fakta v případu 1.nájemnýho vraha v Čechách. 3.) Jsem policajt a chci vědět, kde příště Jirku hledat. 4.) Zajímá mě, jestli tradice Česko(Slovenských) prezidentů ,,vězňů“ může mít pokračovatele. PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ** ()

Nathalie 

všechny recenze uživatele

Nejzajímavější kaskadérský kousek Petra Jákla. Umělecky průměrný, technicky uspokojivý, herecky rozkolísaný....ale ten povedený dopad na komerční tatami ! ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Paradoxně lze za jeden z nedostatků Kajínka označit fakt, že je málo exploatační. Nesouvisí to se zdrženlivostí, nýbrž naopak s celkovou dramaturgickou nekoncepčností filmu. Osudovou překážkou na cestě k vrcholu české exploatace (viz tento text) se stala naivita klíčových osob štábu. Snímek sice nepostrádá náležitě bulvarizující pohled, ale namísto vykalkulovaného apelu vykazuje snažení tvůrců spíše fetišistickou adoraci zahraničních žánrových snímků. Scenárista Marek Dobeš a režírující kaskadér Petr Jákl v zásadě působí dojmem kluků, kteří si v nadšeneckém opojeni hrají na Lepší zítřek 2, Skálu či Bourneovo ultimátum. Akční sekvence a "cool" záběry jako vrtulníkový oblet Borů jsou bez výhrad famózní, ale o to tristnější jsou výplňové sekvence se zoufalou snahou dodat dialogům vypjatost pomocí rapidních zoomů a rozbředlou dramaturgií. Chtělo to méně plytkého patosu a více prvoplánového apelu a mohlo to být (ve své kategorii) dokonalé. -- více v recenzi pro Cinepur. PS: Výkon Vladimíra Dlouhého je zcela fenomenální. ()

Faidra 

všechny recenze uživatele

Tož jako dobrý, pane Jákle, fakt. Jen jsem po premiéře filmu měla podobné pocity jako po své premiéře sexuální. To jsem taky tak seděla, koukala a pak se zeptala: "A to má být jako všechno? Kvůli tomuhle se toho tolik nadělá?" A to se musí nechat, že jsem si k tomu nepřizvala stejného debutanta jako v té době já a jako vy v té režisérské oblasti, takže proč nebýt zase jednou milosrdná, protože sice nevím, zda to ve vašem případě nebylo štěstí začátečníka, ale co na tom, počítá se výsledek, a ten s radostí z těch sedmdesáti procent tentokrát zaokrouhlím směrem nahoru. Protože vidět v plném nasazení ten úžasně chlapský tandem Lavroněnko-Dlouhý, tedy pány herce, kteří kdyby se narodili v Americe, mohli by s Oscarama hrát kuželky, to byl zážitek z rodu těžko zapomenutelných, i když dámy jim to trochu kazily. Ne že bych od Alice Bendové čekala kdovíco, ale Táňa Vilhelmová mi přijde jaksi pořád stejná, ať už vystupuje coby právnička, holka z ulice nebo v reklamě na deodorant. A kdybyste ještě vzkázal panu Brabcovi, že když herci sedí a mluví, může si sednout taky, protože mně z toho jeho věčnýho poletování s kamerou docela cinkalo v hlavě. A ještě bych vám chtěla říct, že jste mě svým pojetím akčních scén zaujal, což je mnohem víc, než o sobě může říct řada vašich mnohem slavnějších hollywoodských akčních kolegů, od jejichž filmů většinou odcházím po pár minutách dělat něco smysluplnějšího, kupříkladu zkoušet, kolik tužek zvládnu balancovat na hlavě. Takže kdybyste chtěl, můžete od nynějška nosit nos nahoru s odůvodněním, že vás pochválila Faidra Postradatelná. To by by bylo asi tak všechno... jo, ještě jsem chtěla napsat, že vám držím palce pro příští film. A kdyby byl zase na motivy skutečných událostí, kupříkladu o šíleném střelci v poslanecké sněmovně, bylo by to fakt žrádlo! ()

Související novinky

Zemřel herec Norbert Lichý

Zemřel herec Norbert Lichý

18.01.2024

Ve věku pouhých 59 let dnes zemřel velký sympaťák, rodák z Ostravy, filmový a divadelní herec Norbert Lichý. Zprávu potvrdila jeho rodina i Divadlo Petra Bezruče, s nímž je herec celý život úzce… (více)

Lloyd Kaufman na Bloody Xmas Festu

Lloyd Kaufman na Bloody Xmas Festu

23.10.2010

Hororový guru, na kterém vyrostl Quentin Tarantino, přijíždí! Lloyd Kaufman hlavním hostem 2. ročníku Bloody Xmas festu. Lloyd Kaufman je hororová legenda. Quentin Taratino, který na Kaufmanově… (více)

Zemřel Vladimír Dlouhý

Zemřel Vladimír Dlouhý

20.06.2010

Už jako dítě se sice objevoval ve filmu a v televizi, ale po herecké profesi netoužil. Chtěl se stát stavebním inženýrem jako jeho otec. Po neúspěšném pokusu o přijetí na průmyslovku se šel učit… (více)

Reklama

Reklama