Reklama

Reklama

Temný rytíř povstal

  • USA The Dark Knight Rises (více)
Trailer 5
USA / Velká Británie, 2012, 158 min

Předloha:

Bob Kane (komiks), Bill Finger (komiks)

Kamera:

Wally Pfister

Hudba:

Hans Zimmer

Hrají:

Christian Bale, Gary Oldman, Tom Hardy, Joseph Gordon-Levitt, Anne Hathaway, Marion Cotillard, Morgan Freeman, Michael Caine, Matthew Modine, Alon Aboutboul (více)
(další profese)

Zdánlivě bezstarostný život města je vykoupen obří lží o neposkvrněném hrdinovi, o němž není veřejnosti známo, že přešel na temnou stranu síly. Tím, kdo na sebe vzal hříchy Harveyho Denta a přijal vinu za jeho smrt, je Batman.  Všechno se ale změní s příchodem prohnané zlodějky, která přijde k Bruceovi domů ukrást otisky jeho prstů. Jejím prostřednictvím se Batman dostává na stopu podzemního hnutí, v jehož čele stojí terorista Bane. Díky zradě je však Wayne uvězněn v kobce, o níž kolují pověsti, že se v ní Bane narodil. Ten mezitím dostává prostor k realizaci svého megalomanského plánu totálního ochromení Gothamu. Donutí to Batmana znovu nasadit svou masku a temnou kápi? (TV Nova)

(více)

Recenze (3 076)

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Velkolepé zakončení Nolanovy Batmanovské trilogie. Anne Hathaway coby Catwoman je úžasná a Joseph Gordon-Levitt se mi zde líbil asi nejvíc ze všech filmů, které jsem s ním za poslední dobu viděla. Tou nejvýraznější postavou je však jasně Tom Hardy, který si zde střihl jednoho z nejdrsnějších a nejnebezpečnějších záporáků posledních let. On, s tou typickou maskou, v té bundě a hymna ♫"Deshi Bashara"♫ jakoby byli stvořeni jeden pro druhého:) Jo, Nolan moc dobře ví, jak správně natočit tyto velkolepé, vizuálně vždy precizní a hvězdně obsazené blockbustery, které vydělají majlant. Jen ty opravdové, reálné emoce mi u jeho filmů vždycky chyběly. Všechno to působí tak chladně, s odstupem. Ale co, patří i tak mezi nejlepší režiséry současnosti a své projekty si umí vybírat. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Spider-Man, X-Men, Super-Man. Tvorcovia všetkých filmov o týchto superhrdinoch sa pokúšali oprášiť, vdýchnuť život a priniesť do svojich spracovaní trošku čerstvého vánku. Prvé diely sa poväčšine podarili, diváci boli nadšení, s druhým dielom prišli väčšie očakávanie, tvorcovia dostali väčší rozpočet, nahromadili ešte aké-také nápady a spravili podarené pokračovanie. S nástupom tretej časti však očakávania stúpli násobne, nápady došli a tak sa tvorcovia väčšinou s projektom rozlúčili, alebo z neho spravili len vývar aby aspoň ako-tak nasýtili publikum a vrátili sa im doláčiky do truhličky. Nolan dal ale všetkým na frak, ukázal im ako sa točia trilógie, a že nestačí len tak za každým prísť s novým záporakom a premieľať to isté dookola. Všetko v tejto trilógii má zmysel už od začiatku, vsetko ja tka dokonale prekombinované a dáva zmysel ako kedysi dávali zmysel prvé tri časti T-série. Nebudem písať o fascinujúcom a strhujúcom deji, dokonalom scenári, stoperecentných hercoch, réžii, hudbe, efektoch, akcii a všetkom ostatnom. Načo? Stačí napísať: 100%. ()

Madison 

všechny recenze uživatele

Nolan mi plní sny, natáča filmy presne podľa môjho gusta. Po čerstvom sklamaní zo šaškujúceho Spidermana prichádza opäť môj najobľúbenejší superhrdina s nádherne temnými predispozíciami (vnútorná beznádej a úplné zrazenie na kolená), ktorý definitívne zasadol na trón najlepšej komiksovskej série. Samozrejme, Temný rytier nasadil latku príliš vysoko a záverečná časť ju nemohla prekonať (čo sa týka najmä scenáristických zvratov a nenormálne svižného deja, je TDK značne vpredu), no po dlhom čase som konečne dostala vrcholne ťaživý, depresívny, ohromne ponurý blockbuster, ktorý disponuje všetkým, čo od podobných spektáklov očakávam. Má najmä bombastického záporáka (zvrátene geniálneho Jokera síce neprekoná, ale v porovnaní s Avengers či Spidermanom som si Banea užívala tak, ako žiadnu zápornú postavu už dlho nie), perfektný hudobný chorálový motív, charakterizujúci Banea, zároveň dopĺňaný vylepšenými majstrovskými líniami z TDK. Nemôžem nespomenúť kvalitný scenár a vykreslenie Batmanovho psychologického profilu, čo mi imponovalo už v Batman Begins. Milujem Nolanovu schopnosť prepojiť rýdzo komiksovský svet so súčasnými reálnymi problémami globálneho charakteru (anarchia, sociálne triedy, finančný systém, Wall Street,...). Napriek niekoľkým drobným vytknutiam (menej akcie než v TDK, príliš dlho trvajúca Batmanova bezmocnosť) zavŕšil Nolan túto dejovo významnú trilógiu veľkolepo a ja ako fanynka Batmana som si emocionálnejšie zakončenie ani nemohla priať. ()

TheRaven 

všechny recenze uživatele

[nemá cenu přidávat koment, už je tu dost keců, proto prosím nečtěte následující text, je to jen osobní poznámka pro mou potřebu]: Shakespearovské proslovy/tahoun Hardy - jednoznačně nejlepší a nejzajímavější záporák celé serie/Závěr?/Lůza nemůže vládnout a ví to i levičák - Nolan potěšil/tři gumy ve finále/slabé 4/během filmu jsem dostal chuť na Avengery/kino ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Nolana považuji za jednoho z nejpřeceňovanějších režisérů současnosti, který i přes zdání geniality nedokáže nejen svým filmům vpravit nějakou hlubší, osobitou myšlenku, ale ani realisticky, poutavě odvyprávět příběh. I proto jsem ostatně druhého Temného rytíře ani neměla v plánu vidět v kině; pokud mi prostřední díl jeho trilogie přišel i přes nesmírně pozitivní reakce docela průměrný, bylo nasnadě, že tento "velkolepý závěr" bude jedním z těch divácky milovaných filmů, které v kině doslova protrpím. Nebylo tomu tak. Ano, Nolan podle mě pořád nezvládá dát celému filmu uvěřitelnou formu; teatrální dialogy, nelogická jednání postav (proč sakra k vylezení z jámy nepoužije to lano, na kterém je přivázán?), Batmanův prapodivný chraplák a směšné akční scény jsou jen špičkou ledovce, protože pokračovat bych mohla donekonečna. Jenže... jenže tohle všechno částečně zastiňuje skvělé herecké obsazení a dobře navržené postavičky, které oproti jiným filmům podobného žánru zaznamenávají alespoň nějaký vývoj a nejsou tlustou čarou rozděleny na ty ryze kladné a ty ryze záporné. Zklamaná tedy rozhodně nejsem, spíše naopak: Překvapilo mě, že je ten film slušně koukatelný a i přes hluchá místa to není jen nesnesitelná dávka patosu a prvoplánových gest. A za to u mě má TDKR bod. ()

Eliott 

všechny recenze uživatele

Další vydařené pokračování Batmana. A stějně jako u předchozích filmech z dílny Christophera Nolana, ani zde nemám co bych mohl vytknout. Příběh je stále velice poutavý, akční scény propracované a o kameře a hudbě ani nevím co bych řekl, abych se neopakoval. Dále se zde nachází několik výjimečně dojemných momentů a Anne Hathaway zde získala pravděpodobně tu nejlepší roli své kariéry. ()

Ainy 

všechny recenze uživatele

Oproti Baneovi je takový svalouš Dwejn pouhé chrastítko. S Baneem nehne ani Batman a to už je co říct! Batmana má jako párátko, kterým si nejdřív vyšprcne špínu z pod nehtu a pak ho přelomí a odhodí. Na akční a temné vlně to jelo furt a já si čím dál častěji nadávala, že ráno nevstanu, ale ono fakt nešlo odejít. Zle se mi udělalo akorát při jedné scéně, kdy se napravovala záda pověšením za provaz a kupodivu, světe div se, i při tak strašidelné diagnóze žádné následky! ()

Arachneuss 

všechny recenze uživatele

Mé prvotní pocity. Bez znalosti komiksu do kina nelez. Udělá jedna geniální bitka a příběhová pointa film? A má smysl vůbec srovnání s Ledgerovým opus magnum, když oba snímky pracují s absolutně odlišnými tématy? Z Banea jde strach, z kočičí slečny sex appeal a z Batmana respekt, neboť děj po více jak sedmi letech konečně zaměřuje na svou nejpodstatnější postavu. Na maskovaného ochránce, který padl. Jasně, můžeme si stěžovat na pomalý rozjezd, jeden konkrétní zvrat jak z brazilské telenovely či lehce usměvavé zakončení, ale může to mít člověku Nolanům za zlé? I kdyby ten charismatický hromotluk hovořil hlasem taťky Šmouly, tak se stále jedná o onu netypicky temnou komiksárnu, která hravě strčí celou stáj Marvelu do kapsy a Hulkovými trenkami si utře prd... podrážky. Nový Temný rytíř není bezchybným filmem. Ba právě naopak. Chyb je v něm (stejně jako v TDK, přiznejme si to) jako máku, ale to je v kontrastu s onou epičností a očekáváním, co se stane v dalším záběru, úplně jedno. Je to větší, je to lépe natočené, ozvučené a pořádně famózní zakončení jedne z nejpodstatnější trilogií posledních let. Co víc si člověk může přát. P.S. Nenechte se zmást komentáři kritizující Hardyho Banea. Ta postava má duši a charisma, které by utáhlo letadlovku. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Není to už taková bomba! Z realistických vod minulého dílu jsme kanálem vplavali zase do těch komiksovějších z dílu prvního. To není ten problém. Jen proč trumfovat žolíka, když by stačilo se mu vyrovnat. Děje se toho moc a prostoru je málo. Těch 164 minut prostě nestačí a některé momenty nevyzní tak jak by mohli. Batman se tu vlastně dvakrát vrací, což je na jeden film hodně. Představovačky nových postav jsou možná trochu uspěchané (i když působivé). Mrazení, ale v určitých scénách přichází. Rozmach a dějové poselství je samozřejmě nad průměrem. Wayneova cesta si v tomhle ohledu asi nemohla vybrat lepší zakončení. Zimmer navíc nezklamává. Not everything. Not yet. Napodruhé v IMAXu zvedám. Obrovský rozměr plátna konečně odpovídá rozměru snímku. Akční scény pohlcují, hlavně průlety Gothamem. Boží. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Jestli Temný rytíř byl předvedením dokonalého mistrovství v užívání logiky, šermířským či šachovým soubojem západních myslí, kde se předvedla celá vyšší škola chvatů logiky zpracovávajících vypočitatelnou psychologii západní kultury (vzpomeňte vězeňský paradox, ekonomii trhu atd.) na jejích nejtalentovanějších, nejvyspělejších adeptech - hrdinech --- potom lze mluvit o jistém vrcholu epochy. Ta se počala ve chvíli, kdy antika založila disciplínu logiky, když se tzv. filosofové pokoušeli jednoduše, srozumitelně zpracovat a vyložit děsivou temnou mýtickou historii, nesrozumitelný apeiron eposů. Sofistikovaným pěstováním tvrdé logiky, tedy nejjednoduššího možného kauzálního vyplývání, které lze dění udělit, vtiskováním jemného přediva reality do všem co nejsrozumitelnějšího a nejméně děsivého řádu, definovaného dobrem vs. zlem, čili rozpoznatelným řádem/konzumovanou jistotou vs. nepřehledností/chaosem/živelnou nejistotou, definovatelného počitatelným užitkem vs. jeho ztrátou, proměnou stabilní hmoty v životní nejistotu - vznikla spotřební, hmotařská společnost řízená institucemi (kulturně společenskými, vojenskými, vzdělávacími, náboženskými i mediálními), připravená o mystiku složitosti, tvůrčí a násilnou svobodu nejednoznačnosti, o intuici a instinkty, o tajemství a nové bohatství příštího okamžiku. Převedená na spotřební ekonomii. Disipativní společnost špinavé energie se spoustou neevidovaných ztrát alternativních skutečností, složitějších a prožitějších cest vývoje. *** A potom lze o snímku Temný rytíř povstal vzrušeně říci, že intuitivně předvídá, sleduje a tím i spolu-zakládá epochu novou, post-ekonomickou, znovu pudově mystickou, Nolenovou metaforou vyjádřeno tzv. "epochu čisté energie" - společnost, která se vzdá "provazu" logiky vedoucí k jasně vytyčeným nepřekvapivým cílům, a začne se chovat intuitivně, vzdá se "provazu", aby doskočila přes okraj studny a vyšplhala se na "nový stupeň volnosti", jako když novou energií excitovaný (vzrušený) elektron přeskočí do vyššího stavu, kam by se logicky (říká západní fyzika) vůbec neměl dostat. *** Nolanův poslední film je zpočátku filmem nepřekvapivým, neboť na počátku pohřbívá starou éru, v pokleslém, úpadkovém období po vrcholu předvedeném v Temném rytíři. Je ale nutné sledovat, co se v něm děje s logikou nyní - jak se zároveň rodí a geniálně vzmachuje nový princip. Všechny postavy i scény fungují na jednoduchém a naprosto železném pravidle: cokoli tzv. logického se vysloví, jako argument, který má přimět protivníka (partnera) k jednání, bude vzápětí zneplatněno, popřeno, aby se stalo něco překvapujícího. Jednou vyslovená skutečnost přestává provždy platit, včetně dopočitatelných důsledků, protože v otevřeném systému tím už nastává nový stav, a ten je vždy pouze překvapivý. *** Nolanův snímek je předzvěstí nově nastávající éry společnosti, která se kvapně přestává řídit ekonomickým prospěchem a duálním rozhodováním (líbí-nelíbí, bolí-nebolí, dobré-zlé), počitatelným konzumem, který ztrácí energii ve shromažďování a spotřebě, a stává se místo toho opět intuitivně zvědavou na odlišná vysvětlení, na kvalitativně nové prožitky - kam to povede, jestliže projdu bolestí, nelíbením - jestliže každý člověk připustí svůj strach ze smrti/změny, a projde jím, intuitivně, propojí ho se zvědavostí a vzrušením (excitací), nenechá se jím ovládnout... *** Dobro a zlo se stávají nutnými partnery ve vzájemném vývoji - vítězství jednoho posílí druhého a vzepne ho výš - a to poprvé v dějinách lidstva partnery vědomě reflektovanými. Jestliže první věk lidstva byl řízen bázní a primitivním uctíváním a usmiřováním všeho, co jest nevysvětlitelné, druhý věk lidstva byl jako věk dětí, které si hlasitě zpívají logické argumenty, aby neviděly pravou podstatu dění - složitou, z níž jedinci, géniové, osobnosti dokáží vytvarovat cokoli, co tu ještě před chvílí nebylo, co ještě před chvílí nebylo možné. Zastavený, recyklující svět se znovu dává do pohybu. Třetí věk, do kterého vstupujeme, je věkem, kdy slovo přestává potvrzovat minulý stav, ale ukončuje ho - a otevírá neznámou budoucnost, v níž je možné si hrát pokaždé o stupeň zajímavěji, jde vždy jen o to, kdo je rychlejší, aby ho vytvořil po svém, ale - a to je důležité! - na rozdíl od minulosti, kde byl pokaždé zřejmý vítěz a poražený, potvrzený zlatem, převedeným na spotřební zboží, v nové společnosti vyhrávají všichni - všechny to posune dál, kde se znovu otevře nekonečno nových možností. A ten nejsilnější, nejrychlejší, zase posune celou společnost - vědomě. *** Jistěže tenhle princip fungoval i dřív, ale jenom pro izolované, výjimečné osobnosti, a jenom pro jejich osobní světy - protože byli drženi v okovech jednoduchých vysvětlení, jimiž jim společenský význam udělovalo okolí. Čili: jejich zajímavější pohledy neměly širší platnost, nedostaly od veřejnosti moc. To se teď mění, neboť se hroutí ekonomika a na stabilní, setrvalý prospěch v neměnném stavu už v duchu nikdo nevěří. Čím dál víc lidí to říká i nahlas, a to samo už nevratně mění šance, uzavřený stav se otevírá novým tvůrčím pohledům. Nevím, jak vy, ale já se těším, odmala na to čekala, a Nolan za tu strhující metaforu, kterou dokázal vpašovat před oči masám diváků po celém světě, zasahuje jako rázová vlna jejich intuici, podkopává stabilitu, a nevratně přispívá proměně světa v zajímavější, živěji reakční hřiště, na čemž tu svých třiatřicet let pracuju na svém poli i já, ode mě dostává plný počet: Šest z pěti. ****** () (méně) (více)

Le_Chuck 

všechny recenze uživatele

164 minútový dojazd, ktorý trpí na dve veci. Prvá: že je to dojazd, a že Nolan okrem toho že musí dovysvetliť všetko čo na seba za dva filmy nabalil, otvára (imho zbytočne) ďalšie dvierka. A nie všetky línie dostanu toľko priestoru, ako by sa mi páčilo (niektoré pri dvere zatvárani dosť vŕzgajú). Druhá: a na toto ma naštastie pripravil trailer. Že Bane nech je sebezaujímavejšia a sebezásadnejšia postava (whatever) Batmanovského univerza, jednoducho cez masku nevypáli ani z ďaleka tak ako Joker, či TwoFace. Ok, berme to ako "chybu predlohy", a že Nolan sa snaží absentujúce emócie aspoň trochu vynahradiť Baneho vrtochmi (Joker chaotic, Bane lawfull a obaja su pure evil), ktoré za to stoja. Určite to nie je plochá postava. Aj cez tieto výhrady ale opäť film, ktorý zdobí predovšetkým precízne remeslo, Zimmer s Howardom tri krát jes a strhujúce tempo s minimálnymi výkyvmi. Možno sa teraz budu Marveláci a DCakmi vo fórach prečuravať ktorý comix kraľuje sezóne, ale pri porovnaní je jasné, že oba filmy sa skôr dopĺňajú než aby si lozili do kapusty. Zatial čo Batman všetko podriaďuje príbehu, Avengeri naopak všetko podriaďujú zábáve a akcii. O tom aké mohlo byť finále lepšie (mohlo) a ako trošku dopláca na svoju komplexnosť budem velice rád mudrovať pri pive. 85% ()

hellstruck 

všechny recenze uživatele

Za mě zklamání. Začnu zřejmě u nejhoršího aspektu celého filmu a tím je Bane... Hardy není vůbec špatný herec, bohužel tady nejvíce prostoru dostal jeho hlas, který není zrovna jeho silnou stránkou. Celou dobu zněl jako prasátko Porky, prostě směšně. :D Vzhledem k tomu, že nosil masku přes celý ksicht, moc prostoru předvést co umí, neměl. Co se týče postavy samotné, neviděla jsem v něm víc, než nezajímavého teroristu. Děj byl překombinovaný, často jsem se nudila. V jedničce taky nebyl úplně silný záporák, naštěstí to vyvážil děj okolo - tady se moc nepovedlo ani to "okolo". :) A Anne Hathaway byla dobrá, když si nepřipustíme, že šlo o Catwoman. Kdybych musela porovnávat úžasnou a dokonalou Michelle Pfeiffer, její skutečnou KOČIČÍ ženu s touhle chabou napodobeninou, Anče by z toho nevyšla vůbec dobře. Samozřejmě nemůžu říct, že by se jednalo o úplné fiasko: Bale s Oldmanem, Freemanem a Cainem to celou dobu táhli nahoru a posledních 55 minut jsem se ani jednou nepodívala na čas :) Každopádně nejslabší (a taky nejdelší, bože proč) díl trilogie. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Závěr Nolanovy trilogie je vysloveně slabý, ačkoli zdánlivě do sebe vše zapadá jako puzzle. Ve třech filmech se Batman zrodil, padl a znovu se zrodil jenom proto, aby nechal netopýra zase usnout. Ve třetím filmu jsou teoreticky mezi největšími atrakcemi Anne Hathaway jako Catwoman a Marion Cotillard jako Talia al Ghul, ale ani ty neřadím mezi vrcholné herecké exhibice v DC filmech. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Film který se rozkládá v hlavě nevídaným způsobem. Pojďme postupně. Očekávání obrovská. Speciálně potom, co si Nolan udělal fantastickou reklamu Temným rytířem, o kterém se říkalo, že už není kam jít dál. Není možné natočit nic lepšího, komplexnějšího, velkolepějšího. Dost možná není. Poslední díl není lepší než druhý. Je jiný a ve finále to dopadlo vlastně tak, jak to zřejmě podle všeho dopadnout mělo. Americky, se vztyčenou hlavou a roztrhanou vlajkou. Poslední díl je ve všech aspektech klasičtější, patetičtější a v podstatě i konstrukčně jednodušší a klišoidnější. Nečekal jsem ani návrat k "hledání sebe samotného" ala první díl, přesto spoustu prvků zde bylo naprosto shodných. Bane - jeden z nejočekávanějšách záporáků všech dob - ANO, mise splněna. Monumentální, démonická osobnost. Při scéně "Who are you ? I'm Gotham's Reckoning" - jsem si mámel ublinknul. A takovýhle bomb má tento film spoustu. Především v "duševních" sekvencích z vězení - tohle je ten stary dobrý Nolan, kterému to funguje klidně i potřetí. Akce tradičně ne hlavní tahoun filmu. Pragmatická, strohá. V podstatě jen oslí můstek v hutném ději. Bohužel čím blíže se snímek dostává k cílové čáře, tím horší a méně katarzní vyústění má. Závěr mi přijde jako velmi slabý, americký a značně nečekaný. Chyběly mi tam dost často ryzí emoce, to čeho bylo dostatek v prvních dílech. Poté ale vyvstává otázka - co když tu jsou, jen už jsme jimi otupělí, protože jsme se zvykli ? Spekulace. Rozhodně je potřeba vidět celou trilogii v jednom zátahu. Není to průser, stále se jedná o velkofilm roku, který vydělá spoustu penež, získá ocenění. Prostřední článek mi však přišel komplexnější, naléhavější a bylo tam více kulervoucích scén. Hans Zimmer je však stále "five star" a Joker je s Banem nastejno ! ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Na závěr trilogie Christophera Nolana jsem se těšil hodně dlouho. Po uspokojivém Batman Begins přišel výtečný Temný rytíř s nezapomenutelným Heathem Ledgerem v hlavní roli. Říkal jsem si, jak ho můžou překonat, to přece nejde. Byl jsem zvědavý na Banea a trošku jsem se po příšerném snímku Batman a Robin obával, jaký vlastně ten Bane bude. Ovšem toho, čeho jsem se obával, se ukázalo jako přednost filmu. Tom Hardy skvěle zvládl svojí úlohu, nabral pořádné množství svalové hmoty a jelikož mu není přes masku vidět do obličeje, odvedl skvělou práci s očima. Když jsem viděl první fotku Banea, říkal jsem si, proboha, vždyť mu nebude rozumět, určitě si budou pohrávat s jeho hlasem a vznikne z toho něco hrozného. To se naštěstí nestalo, udělali to tak, aby mu bylo krásně rozumět a jakmile si zvyknete na jeho hlas, zamilujete si ho. Bane je pro Batmana důstojný soupeř, v předchozích dílech se sázelo spíše na taktiku a předvídavost Batmana, ovšem Bane je schopen ho porazit fyzicky. A to je to, proč se mi film líbil. Bylo zajímavé sledovat, jak se musí Bruce Wayne pozvednout a čelit Baneovi. Přidejme k tomu staré známé jako Alfred s Foxem a nováčky v čele s Anne Hathaway v roli Catwoman a vyjde z toho parádní obsazení. Na závěr zhodnotím opravdu kvalitní soundtrack od Hanse Zimmera, který považuji za jeho mistrovské dílo. Vždy když se objevil Bane, velice příjemně mě zamrazilo v zádech a bezpochyby se jedná o můj nejlepší kinematografický zážitek. Připočtěte k tomu epický závěr trilogie a jedná se bezesporu o nejlepší film poslední doby. Zaslouženě dávám 100%...[26.07.2012_Kino Šumava_Klatovy] ()

Falko 

všechny recenze uživatele

Mal som to stastie, ze som si mohol v kine pozriet najprv TEMNEHO RYTIERA (2008) a hned za nim tretie giganticke zakoncenie s uzasnym zaverom, ktory uz lepsi nemohol byt. Ani vo sne by mi nenapadlo, ze Jokera opät uvidim po styroch rokoch v plnom kine, takze sa mi niektore postavy znovu pripomenuli a opät som sa mohol zasmiat na jeho vrazednych sialenostiach a ciernom humore, ale este rozumnejsie by bolo, keby som si pred filmom pozrel aj BATMAN ZACINA (2005), pretoze prave tato tretia cast este vo väcsej miere nadväzovala na jednotku a pripomenula vsetko, co sa tam odohravalo. Takze ludia, ak si nepamätate na jednotku, sup dvd do prehravaca :-) Bane v podani skveleho Toma Hardyho uz sice nemal ten cierny humor, ako Joker, ale naopak jeho vaznost a dokonaly plan na utok a zlomit kazdeho, kdo by mu ten plan mohol pokazit, ma neskutocne dostal. Necakal som Batmanovu bezmocnost az do takej miery, ako to tu bolo ukazane. Taktiez som mal pocit, ze tu bolo viac kecania a menej akcie v porovnani s dvojkou, ako uz spomenula uzivatela Madison a tak trosicku som bol z tohto sklamany, ale nedokazem ist s hodnotenim nizsie, pretoze tento film je na moj vkus giganticky a to aj vdaka Zimmerovej skvelej hudbe a proste milujem tieto filmy. Pritomnost Anne Hathaway ako Catwoman Selina ma velmi potesila, pretoze tuto kočku (v cestine macka, ale v slovencine kraska) :-) mam rad uz od cias komedii DIABOL NOSI PRADU (2006), kde som ju asi po prvykrat spoznal. Dalej skvely Michael Caine, vdaka ktoremu bol zaver omnoho viac emotivnejsi, ako som cakal, takze moja spokojnost je tak velka, ze mam na to chut ist znovu do kina, lebo verim, ze na prvykrat sa to neda vsetko tak vstrebat a vychutnat, ako po dalsom a dalsom pozreti :-) Vidiet, ze Nolan je skutocne spickovy reziser, producent a scenarista a dokaze natocit nieco, na co sa dnesny divak tesi. Teda nielen akusi jednohubku, na ktoru o 3 dni zabudnete. Vsimol som si aj hercov, s ktorymi uz Nolan spolupracoval v INCEPTION (2010) a tu si opät zahrali, ako Marion Cotillard, Joseph Gordon-Levitt alebo Tom Hardy. Takze podciarknute-scitane, Navrat Temneho rytiera ma velmi potesil a uz sa nemozem dockat na jeho reprizu. __________ Christian Bale - (Bruce Wayne) +++ Gary Oldman - (Komisár Gordon) +++ Tom Hardy - (Bane) +++ Joseph Gordon-Levitt - (Blake) +++ Anne Hathaway - (Selina) +++ Marion Cotillard - (Miranda) +++ Morgan Freeman - (Fox) +++ Michael Caine - (Alfred) +++ Liam Neeson - (Ra's Al Ghul) +++ Cillian Murphy - (Dr. Jonathan Crane / Scarecrow) +++ Matthew Modine - (Foley) +++ Produkcia: Christopher Nolan +++ (Videl 2x v nemeckom kine 25.07.2012 a 18.08.2012) ()

Nevka 

všechny recenze uživatele

Pozor. Obsahuje !!!SPOILERY!!! Konečně je to tady! To na co celý svět čekal, spekuloval nad tím a film, který někoho zklamal, a někoho zase velice potěšil (mezi ty lidi se s radostí můžu počítat i já, ač bych to po shlédnutí druhého dílu nečekal). Christopher Nolan vypustil do světa třetí díl trilogie Temný rytíř, a musím přiznat, že i když to Nolan odmítl, a zařekl se, že další díl už točit nebude, nechal buď pro sebe (co kdyby se mu náhodou zachtělo natočit další film a zvednout si tak peníze na svém účtu), nebo pro někoho dalšího na konci, dá se říct otevřené vrátka pro možné další pokračování (ale o tom víc na konci komentáře). Temný rytíř povstal byl úplně jiný, než jeho předchůdce Temný rytíř. Podstatný fakt byl už ten, že už nehrozilo potencionální nebezpečí ze strany šíleného Jokera (který minulému dílu dodával efekt krve tuhnoucí v žilách), ale hrozilo nebezpečí zmrzačeného (samozřejmě nejen na obličeji, ale možná i na duši) žoldáka Banea, který jako Bruce Wayne coby Batman, byl také členem nelítostné organizace Ligy Stínů, která chtěla Gotham zničit v prvním dílem. S novým Batmanem (myslím jako s dílem) přišlo více akce, boje a pár skvělých nových postav od kterých jsem téměř nic neočekával. Hlavním překvapením byla Anne Hathaway, která si zahrála roli Catwoman a zasloužila si tím můj plný obdiv a přidání do TOPky stejně tak, jako detektiv Bleak v podání Josepha Gordona-Levitta. Začátek se ještě částečně nesl v duchu dvojky, ale poté přišel úplně nový styl trojky. Počínaje skvělou scénou se vstupem Banea do banky a následnou honičkou, při které jsem se jen dementně usmíval a naplno si ji užíval. Další skvělá pasáž začala při startu ragbyového utkání, spolu s hláškou Banea při americké hymně: "Ten chlapec má, ale nádherný hlas." a pokračovala pasáží z věznice ze které se nakonec Bruce dostal stejně tak jako malý Bane. A tady přichází ta brilantní myšlenka s tím, že to dítě vůbec nebyl Bane, ale byla to ta baba co se stala majitelem Wayne Enteprise (pardon, ale na jméno si nevzpomínám), která svedla hlavní roli na konci filmu a která chtěla dokončit plán svého otce Raz Ál-Ghula. Následné drama při snaze zneškodnit jadernou bombu a konečný výbuch nad mořem spolu s The Bat se staly skvělým zážitkem. Nápad s autopilotem byl od Batmana pěkně prohnaný, ale potěšilo, že nezemřel. A teď k těm vrátkům. Na konci, když si Blake vyzvedl své věci, bylo zmíněno jeho pravé jméno: Robin a on pak odešel do bývalé "laboratoře Batmana" a záminka je tady! Já byl mile překvapen a dal jsem trojce Batmana pět hvězdiček. ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

The Dark Knight Rises byl pro mě nejočekávanějším filmem tohoto roku. Doslova jsem žral všechny nové informace o filmu (kromě těch, kde se objevovaly spoilery), fotky či videa z natáčení a doufal jsem, že Chris ukončí tuto temnou trilogii tak, jak se patří. Epicky. A musím přiznat, že už dlouho jsem si v kině tak neliboval. Už dlouho se mi nestalo, aby mi necelé tři hodiny utekly jako voda a já, okamžitě když najely závěrečné titulky a spustila se již známá hudba, jsem chtěl vstát a zakřičet na celé kino "OPAKOVAT!" Na film jsem šel s neskutečným očekáváním něčeho většího, epického a to se mi i dostalo. Všichni odvádí skvělou práci, speciálně se mi líbila Catwoman (nejen kvůli té luxusní prdelce, ale protože jste celou dobu nevěděli, na jaké straně stojí) a Marion Cotillard. O Christianovi, Morganovi či Michaelovi snad není třeba nic psát, ani jeden z nich neslevil ze svých standardů, stejně jako Christopher Nolan. Ten Chris Nolan, který už od roku 2002 překonává každý svůj předešlý film (člověk si říká "doufám, že se kvalita alespoň vyrovná jeho předešlému filmu" a Chris, pašák, se opět překoná). Hans Zimmer opět zprostředkoval geniální soundtrack a strašně mě potěšil scénář, který doslova propojil tímto dílem oba předchozí díly. V jednom rozhovoru sám Nolan řekl (na otázku, zda bude dělat čtvrtý díl Batmana): "Ne, neumím si to představit. Vždy jsem chtěl dělat trilogii, protože to má začátek, prostředek a konec. Cokoliv by bylo navíc." Když se vám tento film rozleží v hlavě, tak vám dojde, že nemluví do vzduchu. Musím se ještě zastavit u hlavního záporáka - Banea. Tohle je další z projevů geniality pana Nolana - v době, kdy fanoušci volali po tom, aby v tomto díle byl jako záporák Hádankář, (postava dost podobná Jokerovi) Nolan vezme naprosto odlišného záporáka, aby byl vidět ten rozdíl. Zatímco Joker Batmana vystavoval různým testům, Bane má neskutečnou sílu a chce jej prostě a jednoduše zlomit, což se mu i povede. Přesto to není jen "tupá horda svalů", jak zde někteří píšou. ________ I kdybych zde psal ještě půl hodiny, stejně mi přijde, že bych mé spokojení neuměl vyjádřit lépe. Musím znova zopakovat to hlavní - na tento film jsem šel s obrovskými očekáváními a ta se splnila. The Dark Knight Rises bude pravděpodobně filmem roku 2012, protože nevím o ničem, co by jej mohlo v tomto roce předstihnout. Zavřete oči a tleskejte, Batman odchází… 100 %. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Velmi dobré, ale výborné? Nolanův poslední Batman trpí na brutální přemnožení zápletek, podzápletek, postav, motivů.. Emocionální odtažitost tentokrát dosáhla vrcholu, což ať mi nikdo netvrdí, že není problém. Je a sakra viditelný!! Emotivně láká alespoň osobní drama samotného Bruce Waynea. Vedle něj je ale seskládáno dalších deset postav, které se zdají být důležité a pro děj zásadní. Bez některých bychom se obešli, jenže to by si Nolan nemohl sedět na svém egoistickém vedení a u každého nechtěl rozehrát malá i větší dramata. Všichni tu holt musí bojovat o svoje místo v ději, Nolan navíc předkládá hned několik záporáků (někteří jsou jasní hned, jiní přijdou s dějem, k dalšímu se odkazuje). Toma Hardyho mám rád, ale obrovská ramena mrazivost postavy ještě nedělají. Možná působí impozantně, ale echt záporák to není. I Batmanovi schází šťáva, Christian Bale svou postavu zvládá, ale žádné superlativy se na jeho osobu snášet nedají. Zastiňuje ho třeba nový Robin v podání Josepha Gordona-Levitta nebo drzá Anne Hathaway, která umně prodává svůj sex-appeal, ale také její postava by si zasloužila lepší péči, pane Nolane. Herecky pak všechny zastiňují herecké legendy ve vedlejších rolích, tentokrát u mě nejvíc bodoval Michael Caine. Za výtky může tvůrčí roztržitost, Nolanovo uchopení hned několika témat, ve kterých zvraty šustí až překvapivě moc papírem. Zásadní momenty pro mě neměly onu údernost předchozího dílu (i když ten je prostě „jen“ čtyřhvězdičkový, výborný, opulentní, herecky dokonalý, ale pořád „jen“ čtyřhvězdičkový – neviděl jsem ani tady NIC přelomového, myšlenkově zásadního, nebo filmově dokonalého), s vážnou tváří jsou nám naopak předložené skutečnosti, kterým by se jeden spíš zasmál (odhalování toho, kdo je čí otec – ale kdeže? Nespletl si tu někdo žánr?). Temný rytíř povstal působí až příliš americky, až příliš pateticky, klišovitě a nepříjemně brzy mu dochází dech (závěr je při vší úctě slabý). Akce už tradičně není hlavním hnacím motorem filmu, občas něco bouchne, leckdo se tu mlátí hlava nehlava, honí se potemnělými ulicemi, ale je strašně cítit odcizení od těch, kteří před bílým plátnem sedí a platí za nemalé vstupné. Na ně se na můj vkus trochu pozapomíná. Snad i proto, že všichni bez ladu a skladu střílí pět hvězd, dám poctivé tři. Možná bych si přál, aby Nolan příště natočil nějaký dvouhodinový akční thriller s jednou pořádnou pointou, zapamatovatelnými akčními scénami, odlehčením děje v podobě humoru a hlavně bez masek na ksichtech hlavních postav. ()

Související novinky

Nový Batman bude rekordně dlouhý

Nový Batman bude rekordně dlouhý

21.01.2022

Těšíte se na chystaný snímek The Batman od režiséra Matta Reevese (Válka o planetu opic)? Pak vás možná potěší zpráva, že si pro vás tvůrce vydupal u studia zatraceně tučný kus stopáže. Snímek totiž… (více)

Tenet je Nolanův druhý nejdražší film

Tenet je Nolanův druhý nejdražší film

11.01.2020

Nadcházející špionážní thriller Christophera Nolana Tenet bude režisérovým druhým nejdražším filmem vůbec. Film, jenž se bude zabývat manipulací časem, má podle serveru Variety (a následně potvrzeno… (více)

Christian Bale končí s nabíráním váhy

Christian Bale končí s nabíráním váhy

10.11.2019

Přestože zní titulek spíš bulvárně, ujišťuji vás, že se jedná o ryze filmovou zprávu. Oscarový herec Christian Bale (Fighter, Dokonalý trik) v novém rozhovoru oznámil, že už nadobro končí s… (více)

Joker bude lámat rekordy

Joker bude lámat rekordy

05.10.2019

Podle posledních čísel serveru Deadline to vypadá, že z komiksového Jokera, jenž tento víkend vstoupil do kin v USA a dalších 74 zemích po celém světě, bude pořádný hit. Rkový snímek pojednávající o… (více)

Reklama

Reklama