poster

O patro výš

  • USA

    Safety Last!

Komedie / Thriller / Romantický

USA, 1923, 74 min

Scénář:

Tim Whelan, Harold Lloyd

Kamera:

Walter Lundin

Hudba:

Carl Davis

Producenti:

Hal Roach
(další profese)
  • PetrPan
    *****

    Viděl jsem už několikrát, ovšem teprve tuhle reprízu asi největší klasiky s Ním, jsem si stoprocentně užil. Zejména díky tomu, že má fobie z výšek konečně eskalovala na maximum a já už nevyjdu ani na terasu našeho jednopodlažního domu. Zpočátku jen mile vtipná a klasicky ztřeštěná komedie se v okamžiku Lloydova vynuceného rozhodnutí ztéci budovu zvíci 12 pater mění v adrenalinovou jízdu, při níž jsem často zavíral oči a otvíral ústa v naději, že popadnu dech. Snímek starší 90 let nakopává svým precizním zpracováním zadnici mnoha současným pokusům o akční thriller. Tady není co řešit. Pět neotřesitelných hvězd.(2.5.2015)

  • zette
    ****

    Celkem solidni scenar, kdy mlady hrdina chce dokazat divce, ze si ve velkomeste buduje karieru a ma dostatek prostredku oba do budoucna zajistit. Ze to tak neni, netreba pripominat. Nejvice me pobavila jeji navsteva obchodniho domu, pro me nejlepsi pasaz z celeho filmu, i kdyz je mi jasne, ze v dobe vzniku, film musel zaujmout predevsim splhanim po vyskove budove. Osobne je mi blizsi humor Chaplina a Keatona a Safety last byl ve sve dobe asi spise akcni podivanou, ale urcite jsem se nenudil...(1.9.2012)

  • pepo
    ****

    Pravdupovediac prvé cca 2/3 som nebol moc spokojný. Lloydovi chýbala elegancia Chaplina, drive Bustera Keatona aj šialenosť Laurela a Hardyho. Ale potom nastúpilo jedno z najlepších a najlepšie vygradovaných finále kinematografie a ja som s úžasom kukal koľko komediálnych a zároveň dramatických nápadov sa dá vymyslieť okolo jednej scény. Proste dokonalosť.(25.2.2015)

  • Babous
    ***

    Harold Lloyd ani Charlie Chaplin mi k srdci nepřirostli. Harold proto, že jeho grotesky mi přijdou příliš umělé a nadsazené, přičemž hlavní hrdina si většinu svého neštěstí přivodí svou vinou (Buster Keaton se oproti tomu do nesnází dostává nešťastnou náhodou či shodou okolností). Charlie Chaplin proto, že jeho tulák byl v podstatě zloděj a h*jzlík, jednal nečestně a vysmíval se neštěstí druhých. O patro výš hodnotím třemi hvězdami hlavně kvůli legendární scéně na hodinách a akrobatickému výkonu, který ve 20. let jistila maximálně tak matrace.(19.9.2011)

  • Cimr
    *****

    Film, co přesahuje meze pouhé grotesky. Je to spíš fascinující dokument o tom, co všechno je člověk schopen udělat pro legraci. Jistě - filmu se dá vytknout, že důležitý je jen ten bravurní výkon na konci a začátek je takové natahování, aby to dohromady dalo celovečerní film. Přesto hodnotím naplno, protože to co na konci přijde už není jen tak nějaká zábava. Je to přímo jakýsi manifest grotesky. Lloyd, co visí za ručičky hodin je obraz neméně výrazný nebo vzrušující než kočárek padající z oděsského schodiště nebo ruka s nožem odhrnující závěs sprchy. Harold natáčel všechny scény tak, jak jsou vidět - bez záchrané sítě, bez falešných zadních kulis. A právě proto je to dodnes sugestivní film (viz zdejší hodnocení) o hranicích lidských možností a jejich překonávání.(2.8.2012)

  • - Harold Lloyd jako první ověřoval bezpečnostní opatření pro akrobacii na hodinách svržením figuríny na žíněnku dole. Figurína se odrazila a sletěla dolů na ulici. (Kulmon)

  • - Tento film byl vybrán do Národního filmového registru v roce 1994. (Kulmon)

  • - Během proslulé scény s věžními hodinami Lloyd není tak daleko od země, jak se ve filmu jeví. Stavba, na kterou leze byla vlastně padělkem zdi, vybudovaným na střeše skutečného mrakodrapu a obratně vyfotografovaný, aby diváka udržoval v přeludu. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace