Reklama

Reklama

Hudebně zábavný pořad s Karlem Gottem a jeho hosty v Divadle ve Slaném. Karel Gott sám uvádí své písničky i hosty. (Česká televize)

Recenze (10)

argenson 

všechny recenze uživatele

Z dnešního pohledu je to celé dost otřesné. Počínaje Gottovým neumělým mluveným projevem, přes příšernou choreografii, vycházející vesměs ze zpěvákovy neumělé pohyblivosti, upjaté publikum, chovající se zjevně podle pokynů režiséra, konče kompletním playbackem. Humor, točící se vesměs okolo Gotta, pak nedokázali vyzvednout z průměru ani pozvaní králové humoru (Holzmann, Horníček). Nejlépe tak vycházejí klipově pojaté romantické písně předtočené bez účasti publika. Přesto si umím představit, že pravidelný pořad s naším zpěvákem č. 1 dokázal přikovat v 70. letech k televizi milióny lidí. A mě, protože mám Gotta rád, to přes všechny neduhy baví i dnes. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Jedno je jisté: Karel Gott národ poltí, i když méně než v zakladácím období své umělecké dráhy. A ještě musím připomenout, že byl vždy pěvcem lehké múzy. ()

Reklama

otík 

všechny recenze uživatele

Cyklus deseti koncertů z let 1973 - 1978. Kritizovat Gotta za jeho řečnický um je (zvláště z dnešního pohledu na jeho kariéru) naprostý nesmysl. Pořady ve Slaném, Lucerně a kdekoli jinde měly vždy pevný rámec - Gott zpívá, sem tam pronese svou "hlášku" a někoho uvede nebo si se svým hostem rovnou zazpívá nebo zahraje scénku. Jeho mluvený projev zůstal dodnes poněkud zvláštním a hrozně umělým, ale takový Gotťák byl od jak živa a nejinak je tomu tedy i v těchto pořadech (obzvlášť když si uvědomíme, že ve svých 34 letech už měl svůj daný mluvený výraz, který buď divák přijal nebo jej nenáviděl - a Gotťák o tom věděl!). V tomto poměrně krátkém pořadu o deseti dílech spíše zamrzí, že Kája vlastně až zas tak strašně moc nezpívá (jak ve kterém díle!) a kdo si ho chce dosyta užít, musí ty různé jeho výstupy přetočit. Já to však neudělám a Káju si užiju i s tím jeho mluveným projevem. Celý cyklus jej doprovázel Orchestr Ladislava Štaidla (členem byl i Felix Slováček), za klavírem seděl Rudolf Rokl, křoví dělali Jitka Zelenková, Jana Kociánová, Jarmila Gerlová a Vlasta Kahovcová a taneční doprovod zajišťovala taneční skupina Josefa Koníčka. Díly: po třech dílech, které se natáčeli ve Slaném, se další díl točil v Kutné Hoře. 1. díl obsahuje spoustu krásných písniček, jako křoví Karlovi pomáhají Jana Kociánová a Jitka Zelenková, hosty jsou tři zpěváci - dva Řekové a jeden bodrý Moravák, kteří si říkají Trio Achill-Zachar-Bolek. Zazní třeba "Přijela pouť", serenáda, starší písně z 50. let jako například "Nebeští jezdci", "Lásko má" nebo skvělá rokenrolová píseň "Tak jak plyne řeky proud". Kája možná mluví ještě víc než je třeba, ale když zpívá, je to paráda. Velmi podařený a takový "akční" díl bez vtipného či humorného vstupu. (díl ze Slaného, 1973) 5. díl už se opět odehrává ve Slaném - výrazně delší recitál než předešlé pořady, jako host "řádila" Naďa Urbánková a zpívali se písničky ze Semaforu (díl z roku 1975). V 6. díle opět ze Slaného přivítá Karel Gott jako hosty Šimka, Sobotu a Nárožného a společně si zahrají Tři mušketýry. Jinak ničím zvláštní díl z roku 1975. Do 7. dílu přijal pozvání Miroslav Horníček a učil Karla odpovídat na otázky diváků. Horníček neskutečně zábavný, jinak tradiční díl ze Slaného z roku 1976, kde konečně zazní písně, které znám i já. V 8. díle opět ze Slaného z roku 1977 vystoupí se třemi písněmi "šílený" černošský tanečník a zpěvák z Mozambiku Afric Simone, jehož pěvecký projev je ještě v normě, ale taneční kreace jsou totálně neskutečně uvolněné a kdyby mělo jeviště o 10 metrů více ani tak by mu nestačilo. A aby toho nebylo málo, tak si pak ještě zapálí fakule, pálí se s nimi a do toho cosi africky huláká. Tohle jsem ještě v českém pořadu neviděl a už asi ani neuvidím. Báječné! Dále vystoupí v zábavné vložce mim Ladislav Fialka. Kája má v tomto dílu vynikající taneční formu a v několika písničkách předvede naprosto "báječné" taneční kreace, které dnes působí neskutečně mile a vtipně, rozhodně ne však trapně vzhledem ke Gottově tanečnímu mistrovství. Asi nejlepší díl z celého cyklu, protože je nabitý energií od začátku až do konce. V roce 77 vznikl ještě 9. díl zase ve Slaném, kde v roli hostů vystoupil Státní soubor kubáňských kozáků (hosté ze SSSR k výročí VŘSR) a další velký prostor získal Jiří Korn, se kterým si Gott zahrál skvělou operetní scénku trvající přes 15 minut. Byl to živý a velmi povedený díl. Poslední 10. díl opět ze Slaného z roku 1978 je spíše slabší díl po pěvecké stránce, hosty jsou Lucero Tena se skupinou (ze Španělska), zahrát své písně přijde Karel Svoboda a jako baviči vystoupí v kvalitně vtipném programu Július Satinský a Milan Lasica. Na konci dílu sice Gotťák slibuje, že se setkáme i po jedenácté, ale nevím, zda u toho byly televizní kamery, protože jedenáctý díl nikde nevysílali. () (méně) (více)

Dont 

všechny recenze uživatele

Podíval jsem se ze zájmu, co se lidem servírovalo před více než 40 lety jako zábavný hudební pořad a výsledek je skoro děsivý. Nemyslím ani tak písničky, byť nejsem žádný velký fanoušek Karla Gotta, tak uznám, že některé songy se poslouchat daly a pořád dají (namátkou Já brány už otvírám, Přijela pouť). Problém je v pojetí celé „show“. Zpívá se na playback, diváci poslušně plní předem stanovenou úlohu, humor vázne (hlavně, aby ho náhodou nebylo příliš), Karel Gott vystupuje v roli moderátora, ač jeho mluvený projev je zoufale strojený a hraný (prostě všechno jiného než přirozený, jeho oddělování slov ve větě je úsměvné). Korunuje to křečovitá snaha o taneční kreace. ()

emil_sojka 

všechny recenze uživatele

Tento pořad je plodem své doby, dnes zcela překonaný, pokud chcete mít audiovizuální vjem svého interpreta, tak buď jdete na koncert nebo si pustíte záznam koncertu. Na pořadu oceňuji Gottovy moderátorské schopnosti (prostě typickej Gotťák), výběr písní - každý je zná a přitom je cíleně neposlouchá - a také výběr hostů. Pokud se někdo zabývá problémy současné kultury či problémy populární kultury vůbec, může tento pořad vyvolat zajmavé podněty. V neposlední řadě oceňuji, že jemný a laskavý humor působil v naší senzacechtivé a vulgární současnoti jako z jiného světa. Gotta mám rád, jinak by asi bylo moje hodnocení odlišné, a ještě bych chtěl podotknout, že nás zlatý slavík si drží niveau, co se vystupování týče. ()

Galerie (6)

Reklama

Reklama