poster

Věc: Počátek

  • USA

    The Thing

  • Slovensko

    Vec

  • Slovensko

    Vec: Počiatok

Horor / Sci-Fi / Mysteriózní / Thriller

USA / Kanada, 2011, 99 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • gogo76
    ****

    Som rád, že vznikol preguel kultového hororu Vec a ešte radšej, že sa celkom vydaril. Obsadenie nórskych hercov a použitie ich jazyka, filmu pridalo na atraktívnosti. Nie je to síce žiadna brutálna depka, ale ako horor sa vážne vydaril, nenudí, postavy používajú hlavu a hlavne sa neustále niečo deje. Film často pripomenie omnoho slávnejšieho Votrelca, ale toto stvorenie sa tiež nemá za čo hanbiť, i keď v niektorých momentoch sa ukazuje viac ako by musel. Aby som bol istejší, tak som rodine počas filmu skontroloval zubné plomby a až potom v napätí dopozeral. Je fajn po čase vidieť v akcii plameňomet a pochvalu si zaslúži i záverečné, výborné prepojenie na starú klasiku. 70%.(2.4.2012)

  • choze
    **

    Zcela zbytečný prequel s tou nehoráznou drzostí pojmenovat se úplně stejně jako originál, který přitom s originálem prohrává od začátku až do konce. Postavy nevýrazné, slušný groteskní design monster kazí počítačovost triků, solidně rozjetou paranoiu shazuje průhlednost děje a totálně jalový konec, kdy se sice podíváme do útrob kosmické lodi, ale neuvidíme tam absolutně nic zajímavého, jen další uzívaný finální souboj hrdinky s příšerou. Kde do nás Carpenter pálil jednu silnou scénu za druhou, tady sledujeme jednu odfláknutou scénu za druhou. Na jednu stranu se chce říct, že tahle bitva byla prohraná už předem, protože originál je jedním z nejlepších hororů všech dob, na druhou stranu se rozhodně nedá říct, že by tvůrci remaku prohráli se ctí.(24.12.2011)

  • genetique
    ***

    Carpenterov originál som videl strašne dávno a mám ho zafixovaný ako neprekonateľný kult. Preto som si tento film pozrel s vedomím, že ani v kútiku duše nebudem čakať o priblíženie sa k jeho kvalite. A tak sa aj stalo. Ale práve preto som nebol tak sklamaný ako by som mal byť, pretože tu ide o klasický tuctový horror, ktorý však šikovne využíva slávu svojho predchodcu. Pekné lokality, slušná atmosféra, ľakačiek je tu viac než dosť, nie každá však splní svoj cieľ. Veľmi dobré efekty, ale maskéri to niekedy trošku prehnali, režisér občas na svojej stolička asi zaspal a herci taktiež nesiahli na dno svojich hereckých schopností. Takže mierny nadpriemer. 60%.(19.12.2011)

  • castor
    ***

    Místy dokonce napínavé, ba dokonce nápadité, jinak ale průměr všech průměrů. Ale i to se dneska vlastně počítá. Tenhle tým amíků a dvoumetrových Vikingů spíš klouže po povrchu, a když už se do toho (spolu s týmem trikařů) pořádně opře, ty pořádné grády mu chybí. Dusná atmosféra, sžírající nejistota i vzájemná nedůvěra přeživších verze Johna Carpentera se holt nepodaří každý den (i když nutno podotknout, že nepovažuju snímek z roku 1982 za nějaké žánrové veledílo, sorry), remake/prequel selhává hlavně v psychologické rovině. S postavami necítíme znepokojení, nevnímáme uzavřenost a stísněnost základny, je nám jedno, kdo půjde na řadu jako první, kdo druhý.. Na druhou stranu vizuál, minimum logických nesmyslů, kvalitně odvedená práce trikařů (s designem potvory si fakt vyhráli) i docela slušní herci zvedají pomyslnou laťku vzhůru. Mary Elizabeth Winstead nakonec slušná, asi fakt lepší než nějaká uječená blondýna s dlouhýma nohama.(4.1.2012)

  • Morien
    odpad!

    OK, takže hned po první scéně se dá začít psát mnohastránkový (a možná to jednou fakt udělám, zatím třeba nemám téma na magisterskou diplomku) elaborát na téma, že kinematografie už není, co bývala, a co všechno ti sráči dneska dělají špatně. Omluvte vulgarismy, ale jsem z toho už zoufalá. Rozdíl mezi intrem "Věci: The Original Masterpiece" a "Věci: The Pathetic Try To Make A Cool Movie About Weird Stuff And Snow" se má tak, že v tomto prequelu mají filmaři dost peněz na počítačovou animaci a akční scény, místo aby se jejich pozornost věnovala chytrému scénáři, budování atmosféry nebo alespoň výrazným tvářím pro z podstaty vyvražďovaček ploché role. Zvláště co se týče toho scénáře, tak si filmaři asi představují obsah filmu jako Hurvínek válku nebo vážně nevím. Posuny v ději se odehrávají dialogem místo činů, a ty dialogy ještě vypadají, jako by je někdo postižený syndromem vyhoření vypotil v těžké hodince a nikdo další to po něm ani nepřečetl. Nikdy se nepřestanu divit, jak se něco takového vůbec může dít v procesu výroby filmu, který prochází tolika rozličnými fázemi. Nejdřív to autor scénáře musí napsat, potom to čte někdo z produkce, dramaturg, režisér, kameraman, herci a další přidružení profesionálové, a v žádné instanci se to neodhalí? A nebo je odpovědí to, že scénář nikdy nikdo nečte a proto takový film většinou vypadá, tak jak vypadá? Nadbytek postav je celkem směšný, včetně jejich chování a reagování na situace. Vzhled základny, jako takový pěkný domeček někde na předměstí, včetně záclonek a vší možné podobné parády. A ještě různé další stupidní věci, ale teď už jsem docela rozčílená, takže opouštím dráhu pseudoargumentů a dostávám se na pole prachsprostých emocí. Jsem totiž velmi velmi velmi rozhněvaná na filmy s ženskou hrdinkou, která vypadá takhle a chová se takhle, protože to vytváří maximálně negativní obraz jakéhokoliv dalšího možného filmu s ženou v hlavní úloze. A když pomineme to, jak byla napsána, tak odteď nemám ráda tuhle herečku, která vypadá, že neumí vyjádřit ani nejzákladnější emoce, a její výraz se prakticky nezmění od začátku do konce filmu, a ještě ani nemá jiskru. Co se týče kamery, nebyl tam jediný hezký obrázek. A ještě jednou se musím vrátit k věci scénáře: K základním dovednostem scenáristy by mělo patřit vyfabulovat příběh tak, aby seděl na určitou kostru, například ehm, no já nevím, třeba když už existuje film, ve kterém je řečeno, co vše se na norské základně stalo, tak aby to i odpovídalo, třeba pes, nebo pojízdná vozítka s mrtvým tělem u kráteru s obří mimozemskou lodí, nebo případně i živá ženská, která přesně ví, co se tam všechno stalo. No a mezi další základní schopnosti scenáristy by také mělo patřit to, že když například existuje film, ve kterém bylo řečeno, co vše se na norské základně stalo, tak vyfabuluje příběh sequelu tak, aby to nejenže navazovalo, ale aby také existoval důvod, proč se na takový film vůbec dívat, tzn. přijít s překvapivou interpretací indicií, které zůstaly po původní Věci. Protože ve chvíli, kdy veškerý obsah filmu jde shrnout do několika krátkých vět a navíc všechny tyto věty už byly řečeny v rámci jiného (a v tomto případě i mnohem lepšího) filmu, je už možno jenom klesnout na kolena, plakat a rvát si vlasy. Já bych to udělala, jenomže mám příliš ráda své vlasy.(17.2.2013)

  • - Postava Kate Lloydové (Mary E. Winstead) je svou povahou i podobou něčím mezi zástupkyní velitele Ellen Ripleyovou (Sigourney Weaver) z filmu Vetřelec (1979) a zdravotnicí Scarlet Levyovou (Rose Byrne) ze snímku 28 týdnů poté (2007). (anuki)

  • - Spoiler: Ve vystřižených scénách je k vidění například: upálení Věci-Karla (Carsten Bjørnlund) a Colinova (Jonathan Walker) sebevražda. (Chrustyn)

  • - Producenti přesvědčili Universal Studios, aby jim bylo umožněno natočit místo remaku prequel, protože měli dojem, že Carpenterova verze (1982) je natolik dokonalá, že její přepracování by bylo zbytečné. Filmu ale zůstal název předchozího snímku, protože se jim nepodařilo vymyslet podtitul, který by patřičně vyzněl. (oje)