poster

Věc: Počátek

  • USA

    The Thing

  • Slovensko

    Vec

  • Slovensko

    Vec: Počiatok

Horor / Sci-Fi / Mysteriózní / Thriller

USA / Kanada, 2011, 99 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Morien
    odpad!

    OK, takže hned po první scéně se dá začít psát mnohastránkový (a možná to jednou fakt udělám, zatím třeba nemám téma na magisterskou diplomku) elaborát na téma, že kinematografie už není, co bývala, a co všechno ti sráči dneska dělají špatně. Omluvte vulgarismy, ale jsem z toho už zoufalá. Rozdíl mezi intrem "Věci: The Original Masterpiece" a "Věci: The Pathetic Try To Make A Cool Movie About Weird Stuff And Snow" se má tak, že v tomto prequelu mají filmaři dost peněz na počítačovou animaci a akční scény, místo aby se jejich pozornost věnovala chytrému scénáři, budování atmosféry nebo alespoň výrazným tvářím pro z podstaty vyvražďovaček ploché role. Zvláště co se týče toho scénáře, tak si filmaři asi představují obsah filmu jako Hurvínek válku nebo vážně nevím. Posuny v ději se odehrávají dialogem místo činů, a ty dialogy ještě vypadají, jako by je někdo postižený syndromem vyhoření vypotil v těžké hodince a nikdo další to po něm ani nepřečetl. Nikdy se nepřestanu divit, jak se něco takového vůbec může dít v procesu výroby filmu, který prochází tolika rozličnými fázemi. Nejdřív to autor scénáře musí napsat, potom to čte někdo z produkce, dramaturg, režisér, kameraman, herci a další přidružení profesionálové, a v žádné instanci se to neodhalí? A nebo je odpovědí to, že scénář nikdy nikdo nečte a proto takový film většinou vypadá, tak jak vypadá? Nadbytek postav je celkem směšný, včetně jejich chování a reagování na situace. Vzhled základny, jako takový pěkný domeček někde na předměstí, včetně záclonek a vší možné podobné parády. A ještě různé další stupidní věci, ale teď už jsem docela rozčílená, takže opouštím dráhu pseudoargumentů a dostávám se na pole prachsprostých emocí. Jsem totiž velmi velmi velmi rozhněvaná na filmy s ženskou hrdinkou, která vypadá takhle a chová se takhle, protože to vytváří maximálně negativní obraz jakéhokoliv dalšího možného filmu s ženou v hlavní úloze. A když pomineme to, jak byla napsána, tak odteď nemám ráda tuhle herečku, která vypadá, že neumí vyjádřit ani nejzákladnější emoce, a její výraz se prakticky nezmění od začátku do konce filmu, a ještě ani nemá jiskru. Co se týče kamery, nebyl tam jediný hezký obrázek. A ještě jednou se musím vrátit k věci scénáře: K základním dovednostem scenáristy by mělo patřit vyfabulovat příběh tak, aby seděl na určitou kostru, například ehm, no já nevím, třeba když už existuje film, ve kterém je řečeno, co vše se na norské základně stalo, tak aby to i odpovídalo, třeba pes, nebo pojízdná vozítka s mrtvým tělem u kráteru s obří mimozemskou lodí, nebo případně i živá ženská, která přesně ví, co se tam všechno stalo. No a mezi další základní schopnosti scenáristy by také mělo patřit to, že když například existuje film, ve kterém bylo řečeno, co vše se na norské základně stalo, tak vyfabuluje příběh sequelu tak, aby to nejenže navazovalo, ale aby také existoval důvod, proč se na takový film vůbec dívat, tzn. přijít s překvapivou interpretací indicií, které zůstaly po původní Věci. Protože ve chvíli, kdy veškerý obsah filmu jde shrnout do několika krátkých vět a navíc všechny tyto věty už byly řečeny v rámci jiného (a v tomto případě i mnohem lepšího) filmu, je už možno jenom klesnout na kolena, plakat a rvát si vlasy. Já bych to udělala, jenomže mám příliš ráda své vlasy.(17.2.2013)

  • kinej
    **

    Zrovna horor je žánrem, který byl vzestupem možností digitálních speciálních efektů poškozen. Tím, že byli tvůrci dříve limitováni, byli nuceni ukazovat méně a tedy i více pracovat s atmosférou a v duchu zásady méně je někdy více. Nová Věc žádnou atomsféru nemá. Navíc digtální příšera, ať již v jakékoliv mutaci, se dvakrát nepovedla a to je bohužel k vidění hojně, až je tempem vprávění Věc blíže k akčnímu filmu, než k hororu. Interiéry létajícího talíře nebo rádobyefektní propad rolby v úvodu, si tvůrci již klidně mohli odpoustit. Na druhou stranu, film mohl asi mohl dopadnout mnohem hůře. V této podobě je v něm alespoň patrná úcta k předloze a taky není vysloveně hloupý. Jen se moc nepovedl.(16.4.2012)

  • Xmilden
    ****

    Viděl jsem zde spoustu, ale spoustu dvou hvězdičkových hodnocení a žádám opodstatnění! Režisér má nasledováno, to se mu musí nechat, schválně si pusťte po filmu z roku 2011 původní Carpenterův originál, asi budete docela koukat, jak přesně dokázal tento PREQUEL navázat na původní díl. Dokonce i postava Kurta Russella říká při vstupu na norskou základnu "Moc by mě zajímalo co se tady vlastně stalo". Jelikož se mi původní The Thing moc líbila, byl jsem opravdu dost natěšený jak si neznámý režisér poradí s docela těžkým úkolem. Musím uznat, že tohle je hodně slušná práce. Čekal jsem více opisování, ale ve své podstatě se jedná o trošku jiný film. Přece nikdo nemohl čekat že podobně stísněnou atmosféru budeme sledovat podruhé. Samozřejmě určité napětí i zde panuje, ale není to přece jen ten hlavní chyták. Snímek působí trošku akčněji a dočkáme se i jedné lekačky, stojí rozhodně za to. Konec filmu je samozřejmě často zmiňovanou třešničkou na dortu. Závěrem bych ještě rád podotknul že všichni vy dvouhvězdičkoví se znovu podívejte jak dopadla například Noční můra z Elm Street, kde mělo být vysvětleno kde se vlastně vzal Freddy Kruger. Pokud budou vznikat podobné pocty originálům jako The Thing 2011 budu spokojený.(6.12.2011)

  • Kaka
    ***

    Film který je sice jednoduchý, z části remake a přesto jsem si zapamtoval spoustu scén. Je to atmosferické, výborně technicky natočené (oldschool efekty v moderním hávu) a zdatně zahrané. Ano, nelze neopomenout vděčnou přírodu Antarktidy, která se velkou měrou podílí na úspěchu celého dílka, ale abych u filmu, kde jsem nečekal skoro nic, dostal pořádný kopec napnutí a zábavy ? Už dlouho se mi v rámci "Hollywood mainstream" toto nepoštěstilo. Takže rozhodně palec nahoru a původnímu filmu Carpentera tohle nedělá vůbec ostudu.(22.2.2012)

  • Zeck
    **

    Polovina věcí ve filmu nedává sebemenší smysl. spoilery Mimozemšťan se rozhodne, že vyskočí z ledu, sejme chlápka a začne ho přeměňovat. V ten samý okamžik je zabit, spálen a vše je zdánlivě vyřešeno. Druhý den se objeví dva lidé, kteří s danou "thingou" nepřišli vůbec do kontaktu. Oba jsou eliminováni, přesto se o pár minut později objevují další transformovaní mimozemšťané, kteří se nacházejí v lidech, ve kterých se nikdy nacházet nemohli ... stop kurva! Film je mizerný hlavně díky scénáři, původní Věc odkazovala na norskou základnu o pár lidech, ve které došlo z neznámých důvodů k vnitřnímu boji, spálení celé základny a následně k "magorské" snaze zabít nebohého Malamuta. Scénárista nám ale v roce 2011 chce sdělit něco jiného, podle něj byla sice celá základna norská, ale všichni na ní uměli precizně anglicky (až na jednoho člověka stojícího mimo kolektiv: neumíš anglicky? nemáš mezi námi Nory co dělat, vole), bavili se mezi sebou anglicky a navíc byli doplnění o skvělý americký tým, který čistě náhodně tvořili ti nejlepší jedinci ze všech. Díky tomu zde máme Američana, který vypadá přesně jako Kurt Russell v původní Věci (i vlastnostmi), jen mu chybí to máničkovité háro (nahrazené rebelskou naušnicí), pak tu je klasický nigga z ghetta, který se stará jen o tu svojí black ass, a nakonec největší hvězda filmu, modelka, která je zároveň vědcem a navíc jako jediná drží funkční hořák, kdy všichni muži bez poznámek ustupují a přenechávají iniciativu pro boj s mimozemšťanem právě ji (feministky se musely prstit, až to mlaskalo). Největší prdel je ovšem v tom, že je zde přes 15 postav, které člověk nedokáže ani rozeznat (až na Američany - pochopitelně), natož poznat. Ten uměle našroubovaný závěr se psem, z toho jsem se skoro posral smíchy (sakra Matthijsi van Heijningenne juniore, kdo bude pronásledovat toho psa, všichni jsou mrtví? .. na to ser, někoho necháme obživnout), nehledě na fakt, že scénárista s rejžou v tak chaotickém konci úplně zapomněli na jednu z vedlejších postav (poslední záběr na postavu: je posraná strachy ... chvíli před titulky: je mrtvá). Nevidět Věc z 80. let, tak se mi tohle možná líbilo, ale čumět na tak směšný look mimozemšťana, který by si těmi svými špagetovými chapadly nemohl vyhonit ani péro, natož postavit mezigalaktickou loď, která 100 000 let v kuse vysílá nouzový signál? Ježiši...45%(27.11.2011)

  • - Producenti přesvědčili Universal Studios, aby jim bylo umožněno natočit místo remaku prequel, protože měli dojem, že Carpenterova verze (1982) je natolik dokonalá, že její přepracování by bylo zbytečné. Filmu ale zůstal název předchozího snímku, protože se jim nepodařilo vymyslet podtitul, který by patřičně vyzněl. (oje)

  • - Natáčení filmu probíhalo v okolí Portlandu, Stewartu, Toronta, Trentonu a města Whitchurch-Stouffville. Jeden z producentů Eric Newman okomentoval Britskou Kolumbii tak, že vypadá zrovna jako Antarktida. (Zdroj: thulestation.com) (Karlos80)

  • - Herec Joel Edgerton má veselou vzpomínku z natáčení. „Na začátku dubna jsme byli venku a mrzlo,“ vypráví. „Koncem natáčení bylo 30 stupňů Celsia a byli jsme pořád ve stejném oblečení… oblečeni jako bychom byli v Antarktidě. Vyjdete ven a všichni mají na sobě šortky a tílka. Bylo to docela legrační.“ (Zdroj: thulestation.com) (Karlos80)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace