poster

Kimssi pyoryugi

  • Jižní Korea

    김씨 표류기

  • angličtina

    Castaway on the Moon

  • Slovensko

    Ostrovy menom Kim

    (festivalový název)

Drama / Romantický

Jižní Korea, 2009, 116 min

Režie:

Hae-joon Lee

Scénář:

Hae-joon Lee

Kamera:

Byeong-seo Kim

Hudba:

Hong-jib Kim

Producenti:

Moo Ryung Kim
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Jhershaw
    *****

    Castaway on the Moon jsem viděl v tentýž den jako postapokalyptické Boy and his Dog a vedlo mě to ke zvláštnímu srovnání. Že ve smyslu osamocení jednotlivce, přežití a postarání se o sebe sama od úplného začátku tenhle trosečnický film většinu nelítostných postapokalyps překonává. S humorem, dojemností, korejským citem pro vizuálno (kýč) a samozřejmě s "tak trochu jinou", krásně křehkou romantikou.(17.3.2010)

  • DwayneJohnson
    ****

    Po příchodu na ČSFD jsem se nakazil tehdejším nadšením z JK, potažmo jiných asijských filmů, které jsem do té doby vůbec neznal. Moc se mi nechce hledat názvy, ale třeba takový Muž odnikud a hlavně poslední zhruba půlhodina, to bylo asi moje úplně první setkání s Jižní Koreou a bylo víc než vydařené. Nadšení však začalo pozvolna opadávat a je pravda, že bych musel asi dlouho hledat, kdy jsem naposledy nějaký korejský film viděl. S Kimssi Pyoryugi jsem se vrátil zpět a to převážně v pozitivním smyslu. Pěkně natočený film o potřebnosti či nepotřebnosti dnešní civilizace s několika moc pěknými scénami, které byly podávané s typicky korejským humorem. Slibuji, že s dalším JK filmem, nebudu rozhodně tak dlouho otálet a pustím si ho, co možná nejdříve.(12.7.2014)

  • JFL
    *****

    Kdo by to byl řekl, že v Jižní Koreji může vzniknout romantická komedie, která nebude afektovaná ani se neplahočí ve vleku schémat ustanovených po komerčním úspěchu "My Sassy Girl" a nadto ještě bude mít naprosto originální a dokonce aktuální zápletku? "Kim’s Island" je i v dalších ohledech v rámci domácího mainstreamu zjevení: nekřiklavé herecké výkony, užívání velkých detailů a dlouhých záběrů, maximální vytěžení slibné a mnhovrstevnaté premisy.(28.10.2009)

  • Rocky62
    ****

    Asijská variace na Trosečníka, která skvěle dokazuje, na jak vysoké úrovni se ocitá jihokorejská tvorba. Už od úvodních minut je divák vtažen do nekonvenčního dění a s hlavní postavou soucítí. Po půl hodině se mění jeho představy o životě a má nutkání přehodnocovat své priority. Tedy alespoň tak to bylo v mém případě. Romantiku, na kterou je divák zvyklý, tu bude hledat marně, ovšem i tak je z tohoto hlediska film emocionálně vypjatý a latentní pouto mezi protagonisty nabírá s přibývajícími minutami na síle a hloubce. Nechybí tu inteligence ani myšlenka. Zkrátka film, který z minima vytěžil maximum a pro své nesporné kvality si zaslouží objektivní hodnocení. 85%(14.2.2013)

  • HAL
    ****

    Jsa futuristou pevně ukotveným v naší chaotické civilizaci, neoslavuji často filmy velebící útěk do divočiny (jako velehloupý film Útěk do divočiny) coby spolehlivě nejlepší řešení problémů moderního jedince. Leč nedá se svítit, tento útěk na "pustý" ostrov uprostřed města je ve své bezelstnosti odzbrojující. Kluk v kachně na ostrově, holka zavřená v pokoji, a pár dopisů v lahvi. Jen těžko jim nefandit. 8/10(10.12.2016)