Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Morien
    **

    (1001) Film mě v některých neobvyklých aspektech svého příběhu mile překvapil a zaujal, ale při celkovém pohledu je prostě matoucí a nesourodý ten všudypřítomný souboj klasického hollywoodského narativu a queer podivínského úhlu pohledu Trumana Capoteho. Nejpatrnější je to asi v postavě Paula Varjaka, kterého se George Peppard ze všech sil snaží hrát jako klasického silného tichého typa, a přitom ta postava je asi všechno, jenom to ne. Patricia Neal je oproti němu strašně skvělá, a jelikož se jí daří dodat své postavě nejvíc podtextu, skryté ironie a sebeuvědomění, tak se mi na celém filmu líbila asi nejvíc. Co se týče Audrey Hepburn, tak jestliže jsem měla dojem, že v My Fair Lady šíleně přehrává, tak tady to rozhodně platí taky. Možná (a nejspíš) to byla v civilu opravdu fajn dáma, ale jakmile začne před kamerou rozbíjet věci nebo se vůbec pokoušet o jakoukoliv emoci, přijde mi to přehnané a neuvěřitelné. Samozřejmě kapitola sama pro sebe je ta absurdní a bizarní karikatura japonského umělce v podání Mickeyho Rooneyho - v rámci nastavené úrovně stylizace versus realističnost mi to prostě hlava nebere. Často u filmů, které jsou literárními adaptacemi, vypichuji, jak moc z filmu vyčuhuje nebo nevyčuhuje původní knižní struktura, a jestli je to dobře nebo špatně, a většinou to zmiňuji hlavně u filmů, kde je to špatně, ale zrovna v případě Snídaně mi to přijde to evidentní lešení jako plus, protože pomalé plynutí, nenápadné a zároveň skrytě komplikované zvraty a odbočky do rozsáhlých peripetií poskytují ideální prostor pro zobrazení vztahu mezi postavami a zároveň i jejich konkrétní osobnostní vývoj. Hlavně proto je mi ve výsledku vlastně dost líto, že se to všechno, stejně jako ústřední písnička, nakonec utopí v patosu.(26.12.2018)

  • zelvopyr
    ***

    Film, ve kterém je pouze jediný herec, tedy herečka, všechno ostatní je kompars. A naleštěný panák, co jí hraje kamaráda, na falešně charakterní postavu nemá schopnosti, takže snaha udělat z něj hlavní roli selhává. Další wtf zkažení "klasiky" je role, která měla být komická - japonský soused v podání M. Rooneyho. Fakt zhnusující. Poměrně syrová delší povídka z reality byla zmasakrována do kulis pro Audrey, s velmi pochybnou a nerealistickou omáčkou. Aspoň ten slaďák Moon River že si vystřihla a ukázala, že umí zpívat (což jí v My Fair Lady znemožnili)...(3.3.2013)

  • hellstruck
    ****

    V biografické knize Audrey jsem četla,že postavu Holly hrát nechtěla,protože jí nebyla ničím blízká..Nijak mě to nepřekvapilo,sice předvedla jako vždy uvěřitelný výkon,ale její postava mi zkrátka něčím nesedla. Příběh se mi celkem líbil,i prostředí a herci,ale cosi tomu zkrátka chybělo.Nejspíš to pohádkové kouzlo jako u Prázdnin v Římě nebo u Sabriny.(10.3.2011)

  • cheyene
    ****

    Roztomile hloupoučká a naivní Audrey Hepburn aka Holly Golightly, která svého půvabu značně využívá, a sympaťák George Peppard aka Paul Varjak rozehrávají úžasný romanticko-dramatický komediální příběh, jehož některé scény zůstanou v divácké paměti dlouho zaneseny (např. večírek u Holly v bytě; Holly zpívající v okně; opilost; vyhození kocoura;...). Díky vynikajícím hereckým výkonům (zejména Audrey), perfektní lokaci a dokonalé hudbě, má Snídaně u Tiffanyho úžasně sladkou chuť. Snímek má atmosféru, dobré dialogy, ideální stopáž, zajímavý příběh a je jako by stvořen pro oddech a sklenku vína.(29.7.2010)

  • lesumir
    *****

    Capote byl velký muž a narcista, podle toho přece taky musí vypadat jeho vyšperkovaný román Breakfast at Tiffany's, který se honosí nálepkou jedním z nejlepších romantických děl. I když jsem nepociťoval moc emocí a né všechno bylo perfektně vykresleno, film mi obrovským způsobem zvedl náladu. Usměvavá a přenádherná Audrey Hepburn by si sošku nejcenější zasloužila, byla neodolatelná a její hlas byl fantastický. Uhlazený George Peppard mi dobře ladil k Holly a nezapomenu na asijkého souseda. Film je to krásný, i přes ty chybičky dávám plný počet za krásný romantický film, který doufám nikdy nebude remakeován! Na tohle by se měl podívat snad každý zamilovaný pár.(11.5.2008)

  • - Ačkoliv byla filmová verze komerčně nejúspěšnějším dílem Capoteho, ten ji nemohl vystát. Podle něj byla kniha "mnohem pronikavější" a film z ní udělal "nasládlou záležitost z NYC". O Audrey tvrdil, že je naprosto nevhodná. (kenny.h)

  • - Poprvé v 19. století otevřel Tiffany svůj obchod v neděli, aby se v něm mohlo natáčet. (HellFire)

  • - V románu Trumana Capota byla Holly prostitutka, zažila potrat, ráda kouřila marihuanu, byla bisexuální a hodně nadávala. (HellFire)