poster

Vrah ve mně

  • USA

    The Killer Inside Me

  • Velká Británie

    The Killer Inside Me

Krimi / Drama / Thriller

USA / Švédsko / Velká Británie / Kanada, 2010, 109 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Othello
    ****

    Noiru (jakožto jinak celkem infantilnímu postdivadelnímu subžánru.... no prostě padesátky) se nedá upřít jedna obrovská zásluha a tou je základ pro neonoir. Klasické noirové dějové schéma už samo o sobě nestačí a je maximálně tak dobrým vzorem parodií. Základ bude však atraktivní vždycky a tedy se otvírá hromada možností, jak na tento žánr navázat. Killer Inside Me na to jde od lesa. Hlavní postava (ty vole málem sem napsal hrdina -)) je též osamocená a má (celkem oprávněný) pocit, že je sama na nepřátelském území. Ovšem zaslouží si to a vlastně si zaslouží daleko horší věci. Jenomže pořád je to hlavní postava, kterou sledujeme krok po kroku a s protipóly aka vedlejšími rolemi pro jejich odtažité chladné vykreslení charakterů moc nejde nijak sympatizovat. Pak tady ještě máme femme fatale (tady by se hodilo spíš mortalkombatovské femme fatality),se kterými se v čemkoli, co jen zakopne o označení noir divák nedokáže také nikterak ztotožnit. Takže pozorovatel nemá na děj jiný náhled než z pozice Lou Forda. Od něj přejímá tu paranoiu, nejistotu a iracionální náhled na okolní svět. Chtít tohle od diváka je riskantní tah, protože od něj vyžaduje nadhled a soustředění, každopádně já si celkem chrochtal. Škoda trochu hudby, která v okamžicích dějové gradace vypálí nějakou veselou oldschool vypalovačku a atmosféra je zničehonic tatam. Ale jinak Killer Inside Me zaslouží rozhodně být viděn. Takovou svini totiž jen tak nespatříte.(18.10.2010)

  • JitkaCardova
    **

    Winterbottom to trestuhodně nezvládl odvyprávět. Příběh knihy je výjimečný a úderný právě tím, jak probleskuje způsobem vyprávění - schizofrenní sebeprezentací hlavního hrdiny. Film otrocky cituje celé věty či scény z knihy, aniž by je dokázal natočit ze psrávného úhlu, takže mnohdy zapadnou nebo dokonce vyzní protismyslně, suše ironické komentáře jsou brány jako věcné popisy, řada klíčových informací se úplně vytrací nebo svádí na mylnou stopu (pro příběh naprosto zásadní postava otce - neboť Thompson vytvořil svérázný příspěvek k patopsychologickým románům o vztahu otce a syna - je úplně přegumovaná, role služky matoucí atd.)... Nakonbec i vizuální stránka filmu mě zklamala, narychlo posháněné dekorace a rekvizity prozrazují málo důkladnou přípravu, kamera je nevynalézavá, ačkoli se jí nabízí tolik zajímavých příležitostí, jak ztvárnit tak zvrhlé situace často právě z pohledu psyhopata... Výsledný dojem, že W. film po všech stránkách odflákl a zanedbal, nenapraví ani celkem vtipně zvolený písničkový doprovod. *** Říkám si, že tenhle film měl raději udělat Aronofonski.(22.10.2013)

  • milka
    ***

    Celkem hodně divný pokus o noir, který má možná v hlavní roli výborně hrajícího Caseyeho Afflecka a manipuluje s celkem dobrou atmosférou 50. let, ale jinak je režisérsky celkem nevyvážený. Navíc příběh mi přišel docela slabý a i přes Aflleckův působivý výkon jsem se hlavní postavě nedostal pod kůži ani trochu. Což je v tomto případě docela problém. Režisér to navíc nemá pevně v rukou a střídají se zde zajímavější pasáže s poněkud nudnějšími. 50%(29.9.2010)

  • verbal
    *

    Dám Vám hádanku: Má to název jako porno z nápravného zařízení a táhne se to jako anál s romským spoluvězněm. Co je to? Ano, modří už vědí! Je to těchto sto devět minut čirého utrpení o tom, jak jeden nesympatický úchyl nudně zevluje po městě a sem tam si udělá z nějaké kikiny boxovací pytel. Prý NOIR!? A přitom tam nehraje jediný černoch...(22.10.2010)

  • Thomick
    *

    Načasování nevalných skladeb ze soundtracku je vážně fascinující. Představte si ten nejdramatičtější, smyčcový, hluboce položený hudební podklad; teď si představte, jak auto hlavního hrdiny přijíždí před garáž svého domu. Nic významného se nestane předtím ani bezprostředně potom. Auto zastaví – a právě tehdy hudba dostoupí svého maxima – ha! --- Šílenost. Což je mimochodem slovo, které vám probleskává hlavou napříč celým snímkem. Kostrbaté dialogy, hrozivé audiovizuální efekty, masky (zaschlé jizvy bezprostředně po pár ranách pěstí? really?), neherec - to asi bude tím jménem - v náročné roli šáhlého vicešerifa. Navrch obtloustlá a vůbec ne přitažlivá (výjimečně) Kate Hudson – to už mi ale vážně bylo do breku. I když mě ještě čekala hodina filmu, uh … no dokoukal jsem to, ale vážně nikomu nedoporučuju (konec možná – pokud zrovna budete mít chuť na grotesku). Jediným „seriózním“ lákadlem pro vás jinak může bejt snad jen ta kopa žhavějších scén s oběma protagonistkama.(14.3.2012)