Cestování na okraj vesmíru

(TV film)
  • Česko Cesta na okraj vesmíru (více)
USA, 2008, 90 min

Režie:

Yavar Abbas

Hudba:

Ty Unwin

Dokumentárny film, ktorý je skôr film ako dokument. Zobrazuje cestu cez našu slnečnú sústavu až na okraj vesmíru, kde stále prebiehajú procesy jeho tvorby. Dokument sa venuje každej planéte našej slnečnej sústavy a postupne pokračuje do hlbín vesmíru, pričom sa pristavuje pri rôznych známych aj neznámych úkazoch, ktoré vesmír ukrýva. Nevtieravý komentár obohacuje vynikajúca grafika CGI, ktorú vhodne dopĺňa soundtrack, šitý na mieru. (Sesulak)

Zet

Do půlky nic nového, od půlky už konečně zajímavé. Nebýt hloupého a místy nechtěně směšného komentáře Aleca Baldwina, provázejícího celý dokument, dal bych i víc. ()

Lasombra

Skvělá cesta vesmírem, já jsem tam opravdu byla! Tento dokument můžu vidět milionkrát a vždycky budu fascinována! ()

RajCZitko

Díky nynějším efektům to byla rozhodně zajímavá podívaná. Asi bych pro sebe zvolil jiný komentář, který se opíral hodně o náboženství a historii a ještě ty prupovídky..., ale každý podle svého gusta. I když jsem byl docela okouzlen tím, jak to všechno vypadá (jak se to tvůrcům podařilo ztvárnit), zajímalo by mě, kde je realita. Sice je to od NG - dle mě docela spolehlivého zdroje, ale co se této otázky týče..A je to přece také společnost, která chce, stejně jako každá jiná, z nás vytřískat peníze. ()

Machtann

V tomto skvělém snímku dokázali tvůrci přenést objevy a nadšení atrofyziků do přijatelného audiovizuálního projevu. Viděl jsem již několikrát a pokaždé mě dostane. ()

ac1976

Natočené ako nejaká PC hra, poučné, zábavné, s parádnym komentárom Aleca Baldwina (na ten hlas asi zbalil Kim). Priblblá mládež, ktorá žije vo svete lajkov a komentov by si to mala pozrieť v škole povinne. ()

reAnimat0r

Paradny trip do tajomstiev vesmiru v peknom grafickom prostredi. Film pre kazdeho vesrmirno/Sci-Fi fajnsmekra. Clovek pri filme nadobudne ako taku predstavu o velkosti planet a hviezd, doslava dych beruce prirovnania. Treba tento film sirit a doporucovat osobam v blizkom okoli, ktore o to stoja. Existuje dalsi zivot vo vesmire? Je vesmir nekonecny? Tento dokument nam neda priame odpovede, ale navedie nas na spravnu cestu k nim :) Celkove hodnotenie 10/10 ()

Raphaell

Asi bych se nedopočítal, kolikrát jsem během filmu s očima přilepenýma na obrazovce pronesl "Wow!" To jednoduché slovíčko asi nejlépe vyjadřuje mé dojmy. Největší příběh ze všech vyprávěný skvělým komentářem. Nutilo mě to přemýšlet a zároveň na mě padla zvláštní melancholie, že nežiju v době kosmického cestování, nebo aspoň v době, kdy budeme o vesmíru vědět víc. Jak se asi jednou naši předci vypořádají se zánikem země, a co s koncem celé naší galaxie? Náš vesmír začal pomalu umírat hned v momentě, kdy vznikl. Přesně jako život. V momentě početí začíná naše smrt. Fascinující! (Tím nemyslím závěrečné myšlenky svého komentáře, ale film...a především vesmír, život) ()

only_serials

Dost možná nejlepší dokument o vesmíru co byl kdy natočen.. Prakticky celý nám známý vesmír v 90ti minutách. Vše podpořeno skvělým komentářem, který vše vysvětluje jakoby i vypravěč byl sám divák a ne jak bývá obvyklé že vypravěč ví všechno a divák je idiot který neví vůbec nic.. Perfektní práce, po dokoukání si prostě každý musí uvědomit jak je v rámci vesmíru vlastně naprosto bezvýznamnej.. ()

wesker

Naprosto fenomenální a úchvatná podívaná za hranicemi našich představ a běžných vědomostí.Podáno bez zbytečných složitostí ,stravitelné , zábavné a nadmíru poučné pro normální lidi.Toto bych promítal v planetáriích na obrovských plátnech... Jen jediná věc mě na tomto dokumentu štvala a to neustálé podsouvání teorie vzniku života nárazem komety do Země.Ale za neobyčejný zážitek a grafické orgie a krásnou cestu vesmírem nemohu jinak. ()

RomaS

Perfektní vizuální stránka tohoto dokumentu spolu s poutavým komentářem a rozměrově gradující linií znamená pro mě zatím to nejlepší, co jsem v oblasti vesmírné tématiky pro úplné laiky viděl. ()

wdc

Vizuálně působivý průvodce po Sluneční soustavě - slunce a planety, měsíce, komety, sondy - vše kromě Země nehostinné. Pak se vzdalujeme a vidíme další objekty. Dozvídáme se co je červený trpaslík, bílý trpaslík, supernova, pulsar, černá díra a vzdálenost ve světelných létech. Na můj vkus příliš dramatické/pochmurné. Znovu bych to něchtěl vidět. Spíše bych dal přednost seriálu, který vše probírá do detailu. ()

moai_z pandory

Koho jen trošku zajímá Vesmír, nesmí si tohle dílo nechat ujít. Po shlédnutí člověk pozná, jak malinkým a jak namyšleným je v rozměrech Universa ()

vojacekr

Vesmír samotný je živoucí organizmus. Jen my lidé jsme malé krevní destičky na to, abysme pochopili, jakého těla jsme součást. ()

heraklas

jelikož se chci v budoucnu stát astronomem, tak tento film mi ukázal nové věci. Jsem teď o dost napřed ve škole v tomto oboru. Děkuji!!!! ()

kojot.name

Vizuálně možná nejlepší dokument tohoto druhu, jaký jsem kdy viděl, a protože v něm nejsou žádné zjevné faktické chyby (bacha ovšem na amatérské titulky!), lze to směle doporučit laikům. Já se tam nic nového nedozvěděl, ale i tak ty obrázky stály za to. Nejvyšší hodnocení jsem se však rozhodl neudělit především proto, že dokument zmiňuje opravdu stupidní otázku, co bude lidstvo dělat, až bude za miliardu let Země neobyvatelná, a na závěr dokonce co budou dělat naši potomci, až náš vesmír vychladne ("odcestují červí dírou do paralelního..."). OMG! To těm tvůrcům nedochází co znamená miliarda let (vzhledem k cca 100-200tisícům let existence našeho druhu)? Nebo jsou tak patologicky optimističtí, že mají potřebu to řešit? A není to první dokument, kde se tato "palčivá" otázka našeho druhu objevila. Co takhle si jako lidstvo dát nějaký realistický cíl, třeba přežít rok 2100? ()

dmk

Úchvatné vizuální zpracování, spolu s příjemnou hudbou. Co víc dodat?Někdo by mohl říci, že se jedná spíš o přehlídku efektů než klasický dokument a dle mého názoru by měl i pravdu, ale to byl nejspíš i záměr, který se jim povedl. ()

HonziKaja

Každý si tu něco najde, ať už je to první půlka kdy se Sluneční soustavou ženeme za Voyagery a jejich zlatými deskami a nebo ta druhá, která je spíše k zamyšlení. Jedna velká paráda. ()