Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V roce 1943 v ponurém vězeňském baráku v Osvětimi čeká na svůj osud skupina mužů, včetně lékaře, rukavičkáře, dvou rabínů, profesora práv a nejméně jednoho zločince. Ti všichni zoufale bojují nejen o přežití, ale i o to, aby pochopili smysl své existence. V očekávání, zda budou vyzváni k přesunu do plynových komor a na pokraji sil v důsledku krutosti nacistů se dožadují odpovědi na otázku, jaký je Bůh, který dovolí takové utrpení. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (18)

Flego 

všechny recenze uživatele

Myšlienka postaviť Boha pred súd a súdiť ho za to, že dovolil vyvražďovať nevinných Židov v koncentračných táboroch, je určite originálna, a vzhľadom k obsadeniu tribunálu aj logická. Ocitli sme sa totiž v Osvienčime v jednom baráku a hlavní predstavitelia sú židovskí väzni. Niekedy som sa strácal vo filozofických témach, určite by sa zdarila znalosť Tóry, ale v konečnom vyznení je tento malý snímok jasný a zrozumiteľný. ()

standsiller 

všechny recenze uživatele

Až na celkom dobre podaný záver, som bol celý čas s pocitom, že sa nachádzam v kostole a počúvam kázeň, kolosálne dlhú kázeň. Ktorá ma po čase začala nudiť a nedokázal som kontrolovať zívanie. Nemal som pocit, že sa jedná o väzňov v Osvienčime , asi preto, že tam vládla viac menej pohoda. Rozmanitý, spletitý a komplikovaný rozhovor, popretkávaný dialógmi na divadelnej úrovni. V divadelnom prevedení by mohlo ísť o omnoho lepšie spracovanie. Filmové nestálo za zmienku . Škoda. Nápad by to bol celkom zaujímavý, keby sa dotiahol dokonca a nejaký ten peniaz minul aj na viac komplikovaný a menej filozofický dej. ()

Reklama

KrestanFilms 

všechny recenze uživatele

Je pravdou, že holokaust je pokračováním historie židovského národa. Málokdo si uvědomuje, že Bible není celá. Že my jsme pokračováním biblické doby. Nicméně byť je to "jen film", myslím, že je ten nápad příliš troufalý. Zvlášť když přináší hromady otázek a odpovědí, ale nikdo nemůže zaručit, že filmem dané odpovědi jsou správné! Že by se s tímto ztotožnil i Bůh sám! A tímto faktem silně klesá výpovědní hodnota. Když sečtu všechna pro a proti, ve výsledku tento film spíše nedoporučuji. ()

Forsberg11 

všechny recenze uživatele

Filozofická rozprava o Bohu. No nie len také obyčajná. V tomto filme je Boh doslova súdený v jednom z barákov kocentračného tábora Osvienčim. A súdia ho tí, ktorí sa domnievajú, že majú na to najväčšie právo, trpiaci Židia. Po prvých 45 minútach ma začal film neuveriteľne nudiť a ja som pod ťarchou príchádzajúceho únavy vzdal súboj so spánkom. Keď som sa na druhý deň podujal k dopozeraniu druhej časti filmu, začal sa môj dojem z filmu zlepšovať. Dej začal konečne gradovať, jednotlivé dialógy a monológy začali byť zaujímavé a pútavé a pripudlo aj akčnejsích scén s dozorcami, na ktoré som sa pravdupovediac najviac tešil. Záver sa vydaril, aký taký odkaz filmu je určite hmatateľný a tak aj keď ma God on Trial takmer unudil k smrti, nakoniec mu predsa len dávam 3*. Hlavne za druhú polovicu. 60 %! ()

Faidra 

všechny recenze uživatele

Obžalovaný: Bůh všemohoucí vulgo Jsem, který jsem, Hospodin, Adonaj, Elohim, ha-Šem. Místo činu: de iure Chelmno, Belzec, Majdanek, Treblinka, Sobibor, Auschwitz-Birkenau, de facto celé krvavé země mezi Hitlerem a Stalinem. Obvinění: porušení smlouvy, nepřekažení trestného činu, spoluúčast na vraždě. Oběti: šest milionů. Rozsudek: zločin, opomenutí nebo součást vyššího plánu? Odročeno pro překážky, pro které nelze v jednání pokračovat (žalující strana se proměnila v popel a dým), nový termín jednání na věčnosti. Poznatek z obecenstva: Bůh nehraje v kostky… možná proto, že nemá s kým. ()

Galerie (9)

Reklama

Reklama