poster

Lůno

  • Německo

    Womb

  • Maďarsko

    Womb - Méh

  • Maďarsko

    Méh

  • Slovensko

    Lono

  • USA

    Womb

  • Velká Británie

    Womb

  • Kanada

    Womb

  • Austrálie

    Womb

  • Velká Británie

    Clone

Drama / Romantický / Sci-Fi

Německo / Maďarsko / Francie, 2010, 111 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • castor
    ***

    Působivé obrazy chladného pobřeží, podivné bezčasí, oku lahodící pohled Evy Green, meditativní záběry, „vizionář“ za kamerou a do toho všeho fantaskní téma, kterak svého osudového muže přivede hlavní hrdinka na svět znovu, jako svého syna. I když venku pobíhají klony, všechno je jinak takové, jaké to známe. Navíc natočené tempem hlemýždě, který to zavřený v krabičce dávno všechno přestal pozorovat. Skutečný dramatický efekt se ke mně ale bohužel nedostavil.(31.8.2012)

  • Stanislaus
    ****

    Lůno se vypořádává s kontroverzní tématikou genetického klonování lidí a dále pak poutem mezi matkou a synem, který je však pro ni mnohem více než její potomek. Co se týče námětu, tak až na poněkud plošší závěr nemám absolutně, co bych vytknul. Záběry kamery jsou naprosto úžasné, hlavně když se děj posune do chatrče na pláži. A navíc všechno ve filmu působí strašně chladným dojmem, až z toho člověka zamrazí. Eva Green hraje velmi dobře, ale s představitelem Tommyho jsem už tak spokojený nebyl, ale to je jen můj názor. Zkrátka takové skromnější drama, které je taženo kupředu hlavně díky Evě, námětu, kameře a výpravě.(8.9.2011)

  • Anderton
    ****

    Spočiatku som mal z Lona pocit, že takto by sa asi nemali točiť európske artové filmy. Potom som si myslel, že to bude akási špeciálna variácia na 50kové americké paranoidné scifíčka, lenže od toho Fliegauf nakoniec upustil a ukotvil príbeh v dráme. Lono som nakoniec prestal vnímať ako art, pretože si myslím, že ním nie je. Na to je dosť symbolicky jednoduchý (dinosaury asi pochopí každý), priamočiary, má občas ťažkopádne dialógy v angličtine, vopred vieme, čo nám chce režisér povedať, ale pre mňa bolo najdôležitejšie, že som nakoniec uveril postavám ich pocity a dilemy a tak zapôsobil na mňa aj logický záver, kde som sa obával naopak nejakej lacnej symboliky. Ďalšia vec, ktorou Benedek zabodoval je, že sa síce jedná o drámu, ale sci-fi prvok je natoľko dôležitý, že z neho úplne všetko vyplýva a úspešne načrtáva problémy, ktoré môže klonovanie ľudí v budúcnosti do spoločenského myslenia priniesť. Niekedy stačí, keď je film zaujímavý, nemusí byť priamo úchvatne inteligentný, alebo výborný, aby som mu dal vyššie hodnotenie, ako by si objektívne zaslúžil. Možno by nezaškodil vačší nadhľad a menšia sebestrednosť, totiž niekedy v priebehu natáčania si uvedomiť, že netočím ťažký art a prispôsobiť tomu viac tón rozprávania.(24.8.2013)

  • Crawler-D
    ****

    Chcete-li, aby se alespoň každých pět minut něco dělo, Lůno vynechte. Máte-li ale rádi malickovskou pomalost a rozvleklost, Lůno je jasná volba. Silně pocitový film s vybranou kamerou i zvukem. Přesto by se téma klonování a jeho dopadu dalo rozebrat ještě výrazněji, tematicky neurazí. Navíc kdo viděl Další rok, jistě ho pobaví castingová volba rodičů Tommyho.(9.8.2011)

  • bartias
    ****

    Zápletka Lůna je atraktivní, ale i kontroverzní nebo možná rovnou perverzní. Jako drama o tragicky ztracené lásce funguje dobře, ale klidně by to mohl být psychologický thriller nebo krvavý horor. Přitom je to tak pomalý, klidný a pěkný film. Pečlivě aranžované záběry, které zachycují pobřeží někde na chladném severu Velké Británie, připomínají album nádherných fotografií. Eva Green je sama pěkná jako obrázek. Obojí se dobře hodí k volnému stylu vyprávění. O co je tempo pomalejší, o to je atmosféra hutnější a nálada rozjímavější. Záměr přivést na myšlenky, jestli je rozhodnutí zdrcené milenky etické a chování mladé matky zdravé, vyšel. Eva Green rozporuplné city milenky/matky nehraje, ale prožívá. Osudová láska k mrtvému milenci může snadno přerůst v zakázanou lásku k dospělému synovi. Erotické dusno roste. Navzdory zbytečně předramatizovanému a uřvanému konci, je Lůno provokativní a děsivé. A děsivě vzrušující.(16.8.2011)

  • - Závěrečné titulky rolují odshora dolů, oproti klasickému směru. (sirjohn)

  • - Přestože se jedná již o čtvrtý film Benedeka Fliegaufa, až u tohoto snímku byl vyhlášen klasický casting pro role ve filmu. Ve všech dřívějších filmech pracoval Fliegauf "s tím, co měl". (Itar)

  • - Název básně, kterou malý Tommy recituje ve vaně, je „Man of Words and Not of Deeds“ od Percy B. Green. (sirjohn)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace