poster

Lůno

  • Německo

    Womb

  • Maďarsko

    Womb - Méh

  • Maďarsko

    Méh

  • Slovensko

    Lono

  • USA

    Womb

  • Velká Británie

    Womb

  • Kanada

    Womb

  • Austrálie

    Womb

  • Velká Británie

    Clone

Drama / Romantický / Sci-Fi

Německo / Maďarsko / Francie, 2010, 111 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • viperblade
    ****

    Tak tohle byl jeden z nejzvláštnějších filmů, které jsem kdy viděl. Womb (nebo Clone) pokládá tolik otázek a nezodpoví na žádnou. U jiných filmů mi tento přístup vadí, ale tady mi to přišlo vhodné. Na téma klonování, které je navíc zasazené do tohohle kontextu, opravdu nemám připravené odpovědi, a proto jsem nad tímhle filmem přemýšlel a vlastně občas stále i přemýšlím, byť pořád nevím, co si o tomto filmu mám přesně myslet. Něco ve mně zanechal, musím o něm přemýšlet a stylisticky to bylo neskutečně vymazlené. Navíc, Eva Green je jedna z mála hereček, která i když má tělo bohyně, které se nebojí ukázat, tak prostě ze všeho nejvíc na ní miluju její oči. A teď si nedělám srandu. Navíc, co ona dokáže zahrát jedním pohledem… celý film stojí a padá na ní. Matt Smith v některých scénách trošku přehrával, naštěstí tam neměl zas tolik prostoru. Zkrátka a dobře - 80 %.(26.1.2014)

  • playboxguest
    *

    Evička se nám zamilovala a k tomu všemu se jí z dětské lásky vyklubala láska životní. To si alespoň děvečka myslela, dokavaď jí ten její "fešák" (Co na něm vůbec viděla?) nenatáhl bačkory. I rozhodla se Evča, že si z miláčka nechá naklonovat DNA a porodí si ho pro potěchu znovu. A ano, ta potěcha je tam opravdu na prvním místě, páč po k uzoufání nudné počáteční půlhodince je film už opravdu jenom o tom, jak se Evča snaží potlačit svou touhu synáčka přefiknout, na jeho věk nehledě. Na incest už je děvenka holt zvyklá ze Snílků, já si ale říkám, nebylo lepší, když toužila přefiknout nějakou tu školačku (Cracks), nebo osedmičkovaného hitmana (Casino Royale)?(5.4.2012)

  • Marqta
    ***

    Téma klonování je určitě hodně kontroverzní, ale to už si asi musí každý nějak urovnat v sobě, jak se "k tomu má". Atmosféra se rozjíždí hned ze začátku. Je poklidná, ale chladná a dalo by se asi říci že docela poetická se spoustou detailních záběrů drobností a prostředí. Přišlo mi zajímavé, že děj sice plyne zdánlivě poklidně, ale přitom se ve snímku objevuje poměrně hodně "časových skoků". Ty se mi líbily především ze začátku, kde se člověk několikrát postupně retrospektivně vracel k záběrům, které na první vidění nebyly zcela jasné...Motiv je určitě zajímavý, ale myslím, že druhá polovina filmu už byla trochu moc rozvláčná, nic moc se tam nedělo, ale tempo tak nějak zůstávalo. Eva Green byla skvělá a v některých pasážích si myslím, že trochu zachraňovala scénář, který jakkoli začal slibně, myslím že tak nějak postupně ztrácel štávu a že by se mohlo z tohoto tématu vytvořit trochu" více říkající" dílo. Ale díky kameře a určitě i zvuku (který je syrový, bez doprovodné hudby, vlny, vítr, cinkání) se mi na film hodně příjemně koukalo.(9.8.2016)

  • Slarque
    ***

    Psychologická sci-fi s dobře vytvořenou atmosférou, minimem postav a v minimalistickém prostředí jednoho domu a jeho pustého okolí. Převážně v dlouhých pomalých scénách se nám představuje zvláštní vztah, na který nemáme připravenou morálku ani pojmy. Za sebe dodávám, že vztah nepokládám za incestní, protože Rebecca sice Tommyho porodila, ale v tomto případě to ještě neznamená, že by byla jeho matkou. Inu, čekají nás v budoucnosti pěkné věci...(20.9.2015)

  • Traffic
    ****

    V hlavní roli velké hluboké oči Evy Green a šnek. Lůno má stejnou krevní skupinu jako Kód 46 nebo Neopouštěj mě a v tomto subžánru poetické sci-fi z nedaleké budoucnosti/alternativní přítomnosti je asi tím nejkomornějším, co v poslední době vzniklo. Svoji meditaci nad oidipovským komplexem Fliegauf situuje na chladné pobřeží severského ostrůvku (?) působícího dojmem bezčasí a vytržení z reality, do které nás letmo zasazuje pouze zmínka o Japonsku. Veškeré pnutí ve filmu vychází z interakce dvou ústředních postav, jejichž vzájemný vztah postupně prochází několika odlišnými fázemi. Jak příběh pozvolna plyne ke svému nevyhnutelnému vyústění, začíná být jasné, že tím nejkrásnějším tady nejsou precizně komponované záběry přímořských pláží nebo stěží postřehnutelný, ambientní doprovod Maxe Richtera, ale skrz naskrz altruistické jádro filmu, v němž dochází k láskou motivovanému sebeobětování ve prospěch pokračování jiného, milovaného života. "I keep dying :-(" "Try again :-)"(1.8.2011)

  • - Název básně, kterou malý Tommy recituje ve vaně, je „Man of Words and Not of Deeds“ od Percy B. Green. (sirjohn)

  • - Závěrečné titulky rolují odshora dolů, oproti klasickému směru. (sirjohn)

  • - Přestože se jedná již o čtvrtý film Benedeka Fliegaufa, až u tohoto snímku byl vyhlášen klasický casting pro role ve filmu. Ve všech dřívějších filmech pracoval Fliegauf "s tím, co měl". (Itar)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace