poster

Lůno

  • Německo

    Womb

  • Maďarsko

    Womb - Méh

  • Maďarsko

    Méh

  • Slovensko

    Lono

  • USA

    Womb

  • Velká Británie

    Womb

  • Kanada

    Womb

  • Austrálie

    Womb

  • Velká Británie

    Clone

Drama / Romantický / Sci-Fi

Německo / Maďarsko / Francie, 2010, 111 min

Scénář:

Benedek Fliegauf

Hudba:

Max Richter
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • MontyBrogan
    ****

    Podobné Glazerovmu Birth, ale zároveň úplne iné. Spoločným prvkom je sexuálne napätie medzi dospelou ženou a dieťaťom. Neviem, ktorý z filmov bol natočený zaujímavejšie, ale obidva pojednávajú o zvrátenej intimite, alebo vzťahoch, ktoré by v reálnom živote boli odsúdeniahodné ale vo filme si udržiavate odstup a tak jednanie postáv viete pochopiť. Preto si aj môžete uvedomiť, že keby sa niečo také naozaj stalo, nebude to zvrátené ale prirodzené ako všetky ostatné city, len v bizarnejšej situácií. Možno som úchyl, možno skôr empatický, ale viem, že chcem takých filmov viac.(7.9.2012)

  • Marigold
    ***

    Hodně rozpačité dojmy. Na jedné straně vizuálně robustní a meditativní styl Benedeka Flieghaufa podpořený nádhernou kamerou a výpravou v téměř bergmanovském bezčasí, na druhou stranu nutnost konstruovat hypotetickou situaci a jakýsi "über"freudiánský paradox, v němž se symbolické zdvojení matka-milenka stává biologickou realitou. Právě v té hypotetičnosti možná tkví zásadní problém - ačkoli režisér přiznává fascinaci genetickým determinismem, jediný, kdo by mohl tenhle film adekvátně posoudit, je psychoanalytik. Jde tu prostě víc o symbolické než "tvrdě vědecké" ztvárnění fantazie o matce, které není vázána neprostupným tabu. V Lůně je spousta výborně vystavěných situací, na druhou stranu v něm vidím velké napětí mezi Fliegaufovou metodou "chladného pozorovatele" a zúčastněného komentátora. Přišlo mi, že nikdo na place (pochopitelně) nevěděl, co si o příběhu a vztazích postav myslet - je to tak nesmírně složité a spekulativní, že se celý film uhnízdil na hodně nestabilním podloží mixu dramatu, romantického filmu a pohádky. Následkem toho se z něj vytratil ohromující dojem soustředěnosti, jaký jsem pociťoval při sledování Dealera a občas se do něj vkrádá dojem brilantně natočené bezpohlavnosti.(10.8.2011)

  • IQ Tiqe
    ***

    Případ pro Freuda. Puritáni by mohli říct, že je to zvrhlé. Já říkám kontroverzní. Děj pomalu vleče, doprovodná hudba takřka neexistuje, ale překvapivě jsem to dokázal skousnout, možná proto, že tím vynikala napjatá atmosféra. Vadilo mi, že z dialogů nebylo jasné, jestli jde o klon nebo těhotenství. Samotný příběh je až trapně jednoduchý, ale nosné je to, jaké otázky přináší, to je síla. Pointa je taková, že člověk by si měl důkladně promyslet, co dělá; a také že nesobecký skutek často bývá dobrý skutek s určitou dávkou vypočítavosti (v dobrém slova smyslu). # [viděno: monitor, 5.1] # příběh 6 | hudba 1 | humor 0 | akce 0 | napětí 1 | pustil bych si znovu 5(8.12.2012)

  • Malarkey
    ***

    Příběh vyprávěný někde a někdy, neznámo kde a kdy, který v sobě skrývá velice zajímavé myšlenky, které mě v rámci filmu dokázali hlavně ke konci neuvěřitelně šokovat. Eva Green je každopádně opět skvělá a fascinuje mě, jaké postavy si ona pokaždé do filmů bere. Její oči na mě působili neuvěřitelně hypnoticky a tak byla radost na film koukat, i když to chvílemi pro samotné postavy bylo šílené utrpení. Zajímavý film, určitě stojí za to ho vidět a pak se nad ním dlouze zapřemýšlet, protože onen příběh je opravdu jeden z těch zvláštních, které jsem kdy viděl. Do toho umělecká působnost, která chvílemi šíleně nudí, ale naopak nádherná kamera, která ducha a atmosféru okolí, ve kterém se film odehrává, bravůrně vykresluje.(29.6.2012)

  • mat.ilda
    ***

    Tak spojovací článek mezi opočlověkem a homo sapiens nevyhynul, byl spatřen na britských ostrovech a dostal jméno Matt Smith, to vysvětluje jeho výběr, coby vhodného objektu ke klonování, já bych ovšem volila raději formaldehyd... Tolik k obsazení mužské role, která mně narušila veškeré soustředění v pod nehty zalézajícím, bezútěšném čekání na dozrávajícího milence. Konečný mírný nadprůměr tak vděčí námětu, nehostinné kameře, jedinému možnému konci a pasivnímu odevzdání se Evy Green.(15.10.2013)

  • - Přestože se jedná již o čtvrtý film Benedeka Fliegaufa, až u tohoto snímku byl vyhlášen klasický casting pro role ve filmu. Ve všech dřívějších filmech pracoval Fliegauf "s tím, co měl". (Itar)

  • - Benedek Fliegauf povedal: „Neha, sebectvo, altruizmus, minulosť, budúcnosť, etika, láska – okolo Lona krúžia všetky tieto elementy. Čo sa týka scénografie, chceli sme vytvoriť čisté, jedinečné prostredie, ktoré by poskytovalo pozadie emocionálnej komplexnosti príbehu. Chcel som bezčasovosť, pokoj, ale zároveň silné pozadie, ktoré by nám pomohlo meditovať o týchto témach..." (Zdroj: ASFK)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace