Režie:
Christopher NolanScénář:
Christopher NolanKamera:
Wally PfisterHudba:
Hans ZimmerHrají:
Leonardo DiCaprio, Joseph Gordon-Levitt, Elliot Page, Tom Hardy, Ken Watanabe, Dileep Rao, Cillian Murphy, Tom Berenger, Marion Cotillard (více)VOD (6)
Obsahy(2)
Dom Cobb (Leonardo DiCaprio) je velmi zkušený zloděj a jeho největší mistrovství je v krádeži nejcennějších tajemství. Ovšem není to jen tak obyčejný zloděj. Dom krade myšlenky z lidského podvědomí v době, kdy lidská mysl je nejzranitelnější – když člověk spí. Cobbova nevšední dovednost z něj dělá nejen velmi vyhledávaného experta, ale také ohroženého uprchlíka. Musel obětovat vše, co kdy miloval. Nyní se mu však nabízí šance na vykoupení. Může získat zpět svůj život. Tato poslední zakázka je nejen velmi riskantní, ale zdá se, že i nemožná. Tentokrát nemá za úkol myšlenku ukrást, ale naopak ji zasadit do něčí mysli. Pokud uspěje, bude to dokonalý zločin. (Cinemax)
(více)Recenze (4 106)
Milujem snové filmy a v Nolenovom spracovaní sú niečim kúzelne dômyselným a originálnym. Netvrdím, že by som nevyhodil zo scenára ani jednu scénu, no celkový zážitok bol jedinečný. Moje hodnotenie: 90% ()
Nolan natočil nevyprávitelný film. V jednoduchosti jde o velkolepou loupež s podvodem, ale takto film vlastně urážíte. Vypráví se totiž stylem Dokonalého triku a Mementa. Obsazení je hvězdné a Tom Hardy s Levittem tu skládají holywoodskou maturitu. Vizuál je typický pro režiséra, chladný s odstupem (jak je pěstován už od Insomnie), přesto nápaditý a civilní. Děj je nabitý akcí, zvraty a napětím. Opravdu nejlepší film blockbusterové sezóny 2010 po všech stránkách. Akorát Leo není Bale a neovládá tak herectví nehybným výrazem a Nolan-scénárista zde předčil Nolana-režiséra, tomu se totiž lehce drobí mezi jednotlivými vrstvami vědomí atmosféra a ač vše spojuje vizuál, Hans Zimmer i napětí, mrazení na zádech není tak intensivní, jak byste čekali. Přesto jde o výjimečný zážitek (ač obavy z nepochopitelnosti jsou liché) a velmi to láká na Batmana 3. Pro mě je ale stále Christopherovým vrcholem Dark Knight (bez scénárických exhibící, za to mnohem sevřenější). Dom chce zpět domů za dětmi a musí proto napadnout mysl jednoho budoucího magnáta, aby zajistil budoucnost sobě, jednomu impériu a vyrovnal se s vlastní osobní tragedií... 90% ()
Málokdy se mi stává, že by se mi pro komentování filmu nedostávalo slov. Inception je nejsladší výjimka. Nolan je Bůh! volala jsem nadšeně po první projekci. S každým dalším pokoukáním a přemýšlením o filmu mě napadají jen samé superlativy. Filmu není co vytknout. Originální a svěží je i zápletka filmu, Nolan se pustil na tenký snový led, který mohl kdykoli získat trhlinu, puklinu a zřítit se minimálně do... ehm, Pustiny... Ale to se nestane, režisér a jeho tým nastartoval jízdu života, ve které vlajou vlasy v rytmu neuvěřitelně chytlavé hudby krále Zimmera, citlivé herecké výkony (DiCaprio zraje, roste, stárne, sluší mu to, věřím mu to, zobu mu z ruky, vynikající byl i Tom Hardy, Cillian Murphy a Joseph Gordon-Levitt, stejně tak Marion Cotillard, která měla neuvěřitelně malý prostor, ale zaryla se mi hluboko pod kůži)... A vůbec se jedná o neuvěřitelně chytrý film, ale chytrý tak, že odkrývání té mazanosti přináší potěšení, radost, uspokojení a hrozně zvláštní, slovy nedefinovatelné pocity. Je asi zvláštní mluvit o nějakém obrovském vnitřním sepětí s holywoodským letním bijákem, ale u mě tak Inception zafungovalo na 110%. Bez ohledu na subjektivní pocity je to film, který si právem zaslouží pozornost, protože režie, kamera, hudba a herecké výkony jsou takové, že sednete na prdel a celou dobu děkujete bohu, že film existuje. ()
Nolan opět nezklamal. Začlo to Temným rytířem a Počátkem to nekončí...Jak může být tento film v TOP10 nepochopím nikdy, stejne jako u DK, bohužel už i tady se lidi zřejmě chovají jako stádo ovcí fungujících na setrvačník, neschopni objektivního hodnocení, jen si položte otázku, vy všichni kteří jste dali 5* bez váhání, kolik by jste dali, kdyby pod tímto snímkem byl napsán někdo jiný.....třeba Uwe Boll :- )), popřípadě by film odzačátku nefiguroval tak vysoko..No, u mě se tímto snímkem Nolan dostává v žebříčku chronicky nadhodnocovaných režisérů na krásné druhé místo, za nikdy nedostižitelného Tima " plsužžádnýfilm"Burtona. P.S: Film byl samozřejmě dobrý, ale nevybočuje u mě nikterak vyjimečně z řady. A srovnání s Matrixem si strčte víte kam. PS2: nápad to opravdu není originální, podobných filmů je více, jako první me napadá např. Thirteenth floor. ()
Film, který je buď geniální a nebo si na to pouze s úporností hraje. Nechápu, proč pravidla, která nám Nolan v první půlce snímku předkládá v té druhé buď porušuje, nebo vytváří zbytečné nejasnosti. Nebo je vše úplně jinak? Dokud nenajdu dostatečné vysvětlení pro některou z teorií o tom, jak to vlastně všechno je, tak film nemohu už jenom kvůli nejasnosti řadit do nejvyšší kategorie. Obecně vzato je Inception jedním z mála, po dlouhé době, opravdu zajímavých filmu. Plný nápadů, skvělých hereckých výkonů, originální. Na druhou stranu bych od podobného díla čekal i trochu snové fantazie namísto okoukaných přestřelek. Na svět, kde je možné prakticky cokoliv je to prostě trochu málo. ()
Napoprvé: Smíšené dojmy, v hlavě si teprve srovnávám, co jsem to vlastně viděl a jak co je. Líbí se mi možnost více výkladů (já mám zatím dva), méně už občasná polopatičnost a doslovné vysvětlování toho, co zrovna vidíme (často to dělali Ariadna a Eamus), i když zas na druhou stranu jsem byl občas za to rád ;-) Převládá nutnost vidět minimálně podruhé. ------------------- Napodruhé je to srozumitelnější, lepší orientace v ději. Soundtrack je dokonalý stejně jako několik geniálních scén. Z obsazení mě nejvíc nadchli Cotillardová, Gordon-Levitt, Hardy a tradičně (tady netradiční) Murphy. Hodně stylové, hodně cool, hodně dobré. Pár chybiček tam ještě vidím, ale pocit z celku jasně vyhrává. 99,9% ------------ 13.4.2012 snižuju hodnocení. Kdo viděl Cronenbergovu eXistenZ, pochopí. ()
Tak tohle bylo dost dobré! Tenhle film vás naprosto vtáhne do děje a pustí vás snad až po skončení titulků! Některé dialogy byly trochu zdlouhavé, ale efekty a rychlý spád děje to vynahrazuje dokonale. Nakonec 5* ;-). ()
Na film jsem šel téměř s čistou hlavou, neboli nevěděl jsem prakticky o čem film je, pouze to, že ho spoustu lidí chválí. A film mě skutečně dostal, protože už se mi dlouho nestalo, abych v kině seděl jako přikovaný a první 2 hodiny naprosto nevnímal čas kolem mě a plně se soutředil na děj filmu. Nolan je zřejmě naprostý genius a po smrti by měli jeho mozek vystavit v muzeu a prozkoumávat ho. Protože jeho fantazie a představivost, pro mě naprosto nepochopitelná a klobouk dolů. Vykrádání snů samo o sobě je geniální nápad, ale dokázat navíc vymyslet další 3 až 4 alternativy snu ve snu ve snu a ve snu snu. To zřejmě mnoho lidí nedokáže. Po oschodu z kina jsem si myslel, že určitě někde spím a ta realita kolem mě je jen sen. Nepamatuji si přeci začátek. Mnoho lidí se asi nepamatuje den, kdy se narodilo. Tak jen čekám, kdy se probudím někde u postele Keiry Knightley. ()
Kdo by si nepřál vidět zfilmovaný sen - to je meta a majstrštyk. Kdyby neexistoval Matrix a Věčný svit neposkvrněné mysli, musela bych být maximálně okouzlena a hodnotit nejvýš. Občas je mi až líto, kolik filmů mám už nakoukáno, protože srazit mě do kolen se podaří málokterému.. ()
A já si zrovna myslím, že jsem ten Počátek našla! A měla jsem co dělat, abych se dočkala konce ve zdraví a s relativně zklidněným srdečním tepem.... Ano, někteří uživatelé CSFD mají jisté výhrady - jako že např. chyběly tomuto filmu emoce... To oni asi občas cítili jemné píchání - to si s nima pohrávala pýcha - serte na pýchu!!! Fantastický zážitek! ()
MOZNY SPOILER - Je to silena jizda necim, co lze jen tezko popsat. Komplexni dej, ale zaroven pro divaka lehce srozumitelny, je paradni, stejne jako paradne zapadajici zpomalovaci sekvence (ktere zde maji svoje misto, narozdil od 300). Hratky s gravitaci jsou dechberouci, efekty, herci... vsechno je dokonale... temer. Nicmene ve filmu je nekolik, pro me dulezitych, nevyrcenych otazek (napr. vysvetleni funkci kufriku), a cely plan funguje az moc dobre, bez nejakeho kiksu, a vlastne se ani behem filmu neptame, proc nenastal zadny vetsi zadrhel (tedy az na neplanovanou 'mozkovou security'). Prestrelky Nolan take nejak odbyl, strili se az moc a jen malo kulek trefi cil. A zaverecna pointa, kdy jsme se vlastne nedozvedeli, jak to opravdu je, me vyslovene zklamala... Nolan ve svych filmech pouzival udernou pointu, ktera prevracela cely predchozi dej naruby a o to vic jste pak zustavali sedet s otevrenou pusou. Ne tak zde. BTW. dalsi zoufale prelozeny nazev filmu do cestiny. ()
Originalita je velmi duležitý prvek nových filmů a tahle doslova epická záležitost jí přímo překypuje. 100%. Úchvatné! ()
Pro mě je to zatím nejsrozumitelnější Nolanův film. Navíc mám dojem, že Chris má přesně stejný vkus na herce jako já a to je mi tady taky velmi sympatické.Jediná výtka by byla k Ellen Page u které jsem měla trošku výhrady a působila na mě občas nepřirozeně. /až přehnaně šedá myš/Příprava na samotnou akci a vytovoření bludiště mohla být divákovi taky důrazněji, barvitěji předvedena, ale jinak zážitek. Zajímavé-jak je samotná myšlenka filmu jednoduchá a kam se s ní dá s trochou fantazie dojít. Svělost, kterou bych nesrovnávala s žádným z jeho dalších filmů, proč taky.Nikdy by mě nenapadlo srovnávat Formanova Valmonta s Přeletem, tak proč to dělat tady. ()
Nolan pokračuje ve své velkolépé jízdě a po Temném rytíři nám servíruje tento moderní velkofilm. Pro značnou část obecenstva se dozajista jedná o filmařský počin roku. Člověk může s klidem v duši souhlasit. Film je originální, chytrý, člověk nad ním musí přemýšlet aby se neztratil. Počátek je dílo pravého mistra. Trikové scény jsou plné detailu, jsou dynamické a uchvacující. V tomhle ohledu vše umocňuje výborná kamera. Hudba, kterou zde slyšíme je taky moc povedená. V akčních sekvencích dodává scénam šťávu, je dynamická a výbušná. Jindy, kdy se Cobb setkává se svou ženou Mal nebo se svými dětmi, je hudba velmi emotivní a hezký podtrhává atmosféru. Na to, že Leonardo DiCaprio už není synek z Titanicu sme si zvykli. Jeho výkony jsou stabilní a stala se z něho hvězda. Jen mi zde přišel trochu stereotypní... Ellen Page se mi na druhou stranu velmi líbila a dodávala filmu onu ženskou eleganci a působila na mě velmi sympaticky. Ostatní herecké osazenstvo doplňovalo tento gigantický příběh na jedničku a ja neměl s nikým žádný problém. Přes všechny zdánlivé pozitiva mi ale Inception přišel na 4 hvězdy... Kdo ví, třeba někdy, při druhé projekci si všimnu něčeho, co dodá filmu 5 hvězdu. ()
Cinemax 15.8.2010. Zážitek skvělý, nápady výborné, ale zas TAKOVÁ bomba to teda není, proto dávám 4. ()
Asi to byl nadprůměrný film, ale nějak vyloženě "kulervoucí" to podle mě nebylo. Je hodně mnohem lepších filmů, a tak teda dost dobře nechápu, že je to v současné době 11. nejlepší film (16. 8. 2010). ()
Přišel jsem do kina. První čtvrthodinu jsem vůbec nestíhal. Pak se teprve začala vylupovat velice zajímavá dumavá věc, schválně matoucí a zajímavě si hrající s klišé (ano, těmi které tu některým lidem vadí). A ještě když se člověk po shlédnutí filmu začal probírat různými fundovanými rozbory.... Prostě a jednoduše, chytré hlavolamy mám rád (např vřele doporučím si hlavní hudební téma o třetinu zrychlit :) ) Ale přeci jen plné hodnocení nedám. Jednak film docela dost dluží Matrixu, druhak některé věci jsou čistě jen na efekt (vybuchující Paříž) a třeťák, akční scény (zvláště úvodní Indie a závěr u zasněžené pevnosti) zatraceně chaotické. Každopádně, po dvou netopýřích průserech si u mne pan režsér Nolan zase jednou zlepšil jméno. ()
První zhlédnutí mi sloužilo k pochopení konceptu díla a jeho struktury, teprve druhé mi umožnilo, abych elegantně seděl a z vyprávění cítil i poměrně složité a hluboké emoce postav, které vám napoprvé můžou uniknout nebo připadat ploché, modelové a kdovíjaké ještě. Pokud mi toto kdokoli bude tvrdit, stačí se zeptat: Kolikrát jsi to viděl? Jednou? Tak to se nemáme o čem bavi :-/. Napoprvé jsem tápal a nebyl si jistý, jestli to tentokrát Nolan nepřehnal a neinvestoval příliš mnoho energie Ale napodruhé jsem prostě viděl jiný film. Nikoli chaotický, zdlouhavý, upovídaný a používající zbytečná klišé, ale dokonale přehledný, ultra-úsporný, se spoustou zprvu nepovšimnutých narážek .. ()
Kaufmanovsky snové, po wachowsku akční...a přesto originální. ()
Na to, že většina scén ve filmu se odehrávala ve snech bylo lze očekávat fantastičtější obrazy, interiéry a exteriéry. Ano, ulice složené do krychličky byly vcelku impozantní, ale nepředstavujete si snové vize tak trochu bližší např. těm, které jsou vyobrazeny v Nauce o snech? Obávám se, že pokud by se takovými sny nechali inspirovat surrealisté, pak by byl svět ochuzen o spoustu podnětných obrazů. Chápu tuto nedostatečnou snovost jako součást režisérova záměru navodit nejistotu ohledně uvědomění si, zda se jedná nebo nejedná o realitu, ale ta by se přece měla týkat jenom té roviny, která je ve filmu jako realita prezentována a o níž pochybuje Mal. Ty ostatní bych si představoval mnohem více "osobní" či bizarní, podobně jako v Matrixu - tedy co se týče odlišnosti obou světů, realit či rovin vědomí. ------- Vpodstatě souhlasím s těmi, kteří v Inception vidí spoustu nevyužitých nápadů. Proč se například stav beztíže (mimochodem souboj bez gravitace je poměrně povedená scéna) a otřesy promítly jen do první snové roviny a ne do všech ostatních, když podvědomí by realitu mělo cítit a v hlubších vrstvách to bylo právě podvědomí, které mělo čím dál tím víc navrch? A s časovým posunem - signální hudba by se mohla hezky natáhnout do příjemného ultrazvuku a pomalé otřesy by v hlubších vrstvách by byly smíšeny se stavem pomalé beztíže... A rovněž souhlasím s těmi, kdo vidí trhliny v logice příběhu, či ve struktuře cest do snových hlubin - proč se například snaží najít úplně vespod někoho, kdo snad ani nebyl v předcházejícím snové vrstvě napojen, vlastně ani nespal? Byly tyhle nepřesnosti na úkor akce a atrakce? Možná - nedokážu se ubránit pocitu, že např. Tarkovski by z daného scénaře dokázal vytvořit docela příjemné filmově-snové peklo, které by zanechalo v myslích diváků daleko hlubší jizvy, než již vychválená rvačka v beztížnu. ()