Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Anna Karenina, oddaná manželka a milující matka, zná spokojenost, ne však vášeň. To se ale změní, když potká hraběte Vronského. Kvůli němu se vzdá manželství, rodiny, společenského postavení… a nakonec i života. Produkce Davida O. Selznicka nakládá s románem Lva Tolstého s okázalou nádherou. Herecké obsazení – včetně Fredrica Marche (Vronský), Basila Rathbonea, Maureen O’Sullivan a Freddieho Bartholomewa – je v režii Clarence Browna hvězdné. Duší filmu je však Greta Garbo, jejíž jemně odstíněný herecký projev získal cenu Kruhu newyorských filmových kritiků pro nejlepší herečku. Garbo tu podává jeden ze svých nejlepších výkonů a jako žena, bezmocná v otroctví lásky a zlomená ztrátou syna, je nezapomenutelná. Její poslední scéna ve vás zůstane ještě dlouho. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (37)

Wiliem 

všechny recenze uživatele

Ve své době jistě nadčasové dílo. Svazek manželský byl brán jako svátost kterou bylo možné rozvázat jedině smrtí jednoho z partnerů. V dnešní době již film působí poněkud vyčpěle. Hlavní hrdinka volí mezi vlastním dítětem ale životem v utrpení a vlastním štěstím ale bez dítěte, což se jí nakonec stane osudným. 80% ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

. pre mna su najlepsie filmy Klerens Browna tieto : Anna Karenina, Marie Walewska, a The Human Comedy 1943. Skoda, ze Brown roku 1953 skoncil s tocenim filmov, mohol natocit este v 60. a 70. rokoch moc fajne filmy. Genialna Greta Garbo, asi jedina, ktora by dokazal zahrat - okrem Glorie Swanson - moju milovanu Normu Desmond : 100 % ()

Reklama

Jezinka.Jezinka 

všechny recenze uživatele

Garbo to zahrála skvěle a divák tak ochotně akceptuje i to, že typově do role naprosto nesedí. Vronský mě nepřesvědčil ani vzhledem a jeho představitel výkonem, že se jedná o oslnivého muže, kvůli kterému je někdo ochoten zahodit celý další život. Já bych kvůlí němu nazahodila ani stírací los. Skvělá je počáteční scéna, takhle si "pije jako carský důstojník" představuji v praxi. ()

elizabeth_ba 

všechny recenze uživatele

Při psaní tohoto komentáře se opět zastydím, protože předlohu jsem (jako vždy) nečetla (někdejší odpor k povinné četbě). A tak ohodnotím zejména to, jak na mě film zapůsobil a musím říct, že více než dobře, jen malinko chybělo k tomu, abych směla říci, že mě uchvátil. Kdyby mi znovu bylo o dvacet let míň, tak bych Annu zřejmě velmi dobře chápala a schvalovala, že se rozhodla pro svou lásku a vzepřela stereotypům a společenským konvencím, teď ale vůbec nechápu, jak mohla dokázat opustit dítě (klidně bych ho i unesla ale hlavně o něj bojovala, ona to vzdala prostě moc rychle) a rozhodně bych se ani nerozhodla pro Marcha, kdybych měla doma Rathbona ;-)) ( i když byl krapet studený). Přestože jsem ihned vzápětí zhlédla také zpracování z roku 1997, kterému nelze upřít realističtější a střídmější pohled na věc, včetně opiátů a postavy vypravěče Levina, považuji toto starší zpracování za lepší, byť oproti knize (no jo, podívala jsem se, aspoň na její obsah), došlo ke značnému zkrácení a zachování jen hlavních nosných prvků románu (asi si scénárista ten obsah taky přečetl)... Velký podíl na mém hodnocení mají i hlavní představitelé - už jmenovaní March (Vronský) a Rathbone (Karenin), zejména pak ale chladná krása božské Grety Garbo (Anna). Co bych vytkla jsou jakési zmatené přepisy ruských jmen do angličtiny (Darja jako Dolly a Jekatěrina jako Kitty) a že občas došlo k záměně příčiny a následku (Vronského odjezd do války na pomoc Srbsku proti Turkům). ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Přenádherná sázka na jistotu. Po stále doznívajícím fenoménu první němé verze, kterou natočila s Garbo s Gilbertem pod skvělým názvem Love (a film tak mohla propagovat dvojsmyslná věta Garbo and Gilbert are in Love), bylo zkrátka nutné se k tématu Anny Kareniny vrátit. Zvukový film sice přinesl mnohé novinky do továrny na sny, ale konkrétně v tomto případě nebyl už tak odvážný. Moderní Love je téměř hmatatelná láska z mnoha důvodů, je to dokonalý film, který lze prožít až do morku kostí. Zatímco nová verze je klasicky ukotvená v carském Rusku 19. století, mezi Petrohradem a Moskvou. Vše je distinguované a realistické. Všichni zúčastnění jsou v nejlepší formě, W. H. Daniels v ateliéru kouzlí neskutečně komponované jízdy kamerou, C. Brown zná všechny barvy herectví Garbo a sama Greta hraje celou svou bytostí. Skvostné. Báječné na pohled, báječné pro duši. ()

Galerie (65)

Zajímavosti (2)

  • Greta Garbo získala za herecký projev cenu Kruhu newyorských filmových kritiků pro nejlepší herečku. (JARDAHONDA)

Reklama

Reklama