poster

Poznáš muže svých snů

  • USA

    You Will Meet a Tall Dark Stranger

  • Španělsko

    Conocerás al hombre de tus sueños

  • Španělsko

    Coneixeràs l'home dels teus somnis

  • Slovensko

    Spoznáš muža svojich snov

  • Velká Británie

    You Will Meet a Tall Dark Stranger

  • Austrálie

    You Will Meet a Tall Dark Stranger

  • Irsko

    You Will Meet a Tall Dark Stranger

  • Kanada

    You Will Meet a Tall Dark Stranger

  • Nizozemsko

    You Will Meet a Tall Dark Stranger

  • Nový Zéland

    You Will Meet a Tall Dark Stranger

  • Belgie

    You Will Meet a Tall Dark Stranger

Komedie / Drama / Romantický

USA / Španělsko, 2010, 94 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Jara.Cimrman.jr
    ***

    Člověk je od přírody nespokojený tvor, který sní o lepším životě. I já si umím vysnít dokonalou životní partnerku, nekonečný přísun financí, duševně obohacující práci, skvěle vychované děti a vynikající sportovní výkony, ale to vše mi může nabídnout jedině Matrix. Ptal jsem se všech strojů v okolí, ale žádný z nich nechce, abych mu výměnou za vysněnou realitu dělal baterku. Proto jsem spokojen se svým životem a mohu si v klidu prohlédnout snímek, ve kterém si lidé neváží svých vztahů, chtějí "něco víc" a místo toho dostávají od reality navolňující údery, tvrdé kopy z otočky či zaručeně pravé spirituální kontakty. Netvrdím, že je to špatné, ale pan Allen mi již mnohokrát provětral bránici daleko svědomitěji.(26.5.2014)

  • Jordan
    ***

    tento film je oveľa viac než romantickou komédiou trpkou vzťahovou drámou, typická allenovská hudobná dramaturgia, nadnesený názov upozorňujúci na dôležitosť leitmotívu "okultizmu", ktorý je druhým rozprávačom príbehu, pričom ten prvý tiež prejavom podporuje "odľahčenosť" síce zvádzajú k tomu, že človek čaká humor, ale dočká sa len neskutočne boľavých právd o tom, akí sme, krutých zvratov a veľmi neveselých peripetií "rozpadajúcich" sa vzťahov: manželských, rodinných, pracovných. na woodyho naozaj až "pritrpký" kúsok vklinený medzi 2 podstatne veselšie dielka, ktoré ho kompenzujú (predošlý a nasledujúci film). charakteristický pre tento scenár je najme cynizmus - komentár rozprávača ešte asi nikdy nebol v kontraste s tým, čo sa hrdinom deje, taký cynický. ďalší prvok je skoro až divadelné záberovanie cez dlhé zábery, no nie statické, ale dynamické, sledujúce hrdinov motajúcich sa po "scénach" svojich súkromných divadiel. a posledným scenáristickým prvkom je "dekompozícia" - skoro každá mozaiková štruktúra naratívnosti smeruje k "zbližovaniu" a postupnému väčšiemu a väčšiemu prepletaniu sa jednotlivých rovín rozprávania, jednotlivých príbehov, kúskov mozaiky - no v tomto prípade sa "rozpadá", začíname v akej-takej "súdržnosti" príbehu jednej rodiny, ktorý sa postupne mení na viacero osobitných príbehov generácií, aby sa ešte ďalej od seba jednotlivé časti rozmieňali na menšie od seba sa vzďaľujúce jednotky: príbehy jednotlivých členov - a žiaden (alebo skoro žiaden) sa nekončí dobre, buď sa končí otvorene (s náklonom k "zlému" koncu) alebo len "menej zle".(5.3.2012)

  • Shaqualyck
    ****

    Viděno Woodyho optikou - člověk je tvor nepoučitelný, naivní, věčně nespokojený a neskutečně pitomý. Permanentně se pateticky plahočí za pomíjivým přeludem prchavého čehosi, co nazývá štěstím... A to jen proto, aby v poločase zjistil, že je ještě víc v pérdeli než předtím a zároveň ze sebe stihl udělat debila a zpronevěřit se nejen sám sobě, ale i těm, na kterých mu kdysi tolik záleželo. Nevím, jak to mistr Allen dělá, ale filmově je pořád ve skvělé formě, byť je tahle konverzační vztahovka zejména v konečném účtování mnohem víc tragédie než komedie.(12.4.2011)

  • dopitak
    ****

    O kousek lepší než Whatever Works ale slabší než Vicky Cristina Barcelona a Cassandra's Dream, kde jsem (v posledním jmenovaném) vůbec prvně začal Woodymu přicházet na chuť. Do poznané filmotéky už můžu zařadit i několik kousků z Allenovy starší práce (jeho ještě herecko-režisérské nebo dokonce i jen herecké období), a jednou, jednou snad zkouknu všechny jeho filmy. Ve "Vysokém cizincovi" nepřekvapí než možná zbytečný motiv Alfieho "druhé (viagrové) mízy a jak to dopadlo", jinak sem všechno skvěle pasuje, všechny osudy jsou vykresleny přesně podle pravidel filmově reálného života. Woody tentokrát nechal odpočívat Scarlett i Penélope a "nasadil" další horkou krásku, mladičkou Freidu (kterou už celý svět znát z multioskarovky Milionář z chatrče). Ó Půlnoci v Paříži, nastaň!(26.12.2010)

  • Shadwell
    ****

    Bohaté filmové portfolio Woodyho Allena lze pracovně rozdělit na tří dílčí části: první zahrnuje „romantické komedie“ z let 60tých až 80tých, které romantickými komediemi vlastně vůbec nebyly, ale spíš meta-fikcemi zaobírajícími se statusem celebrit, klasickým Hollywoodem, evropským filmem nebo vzrušujícími dobrodružstvími napříč dějinami stylů a žánrů od shakespearovských her až po science fiction a televizní pořady. Ve druhý části datující se do devadesátých let následovaly romantické komedie, tentokrát skutečné romantické komedie bez uvozovek. Dnes ale netočí ani ty, ale spíš něco, co je jak vystřižený z telenovely. To je ovšem hnusná, zlovolně pomlouvačná myšlenka zrozená v mozku navyklém na zvrhlý způsob uvažování, která pobuřuje a plní znechucením. Tím spíš, že je pravdivá. Vezměme si třeba jen tu patálii s kómatem a odcizenou knihou vydanou pod vlastním jménem – není právě toto jedna z otřepaných bulvárních komodit telenovel? Spadá k nim i tenhle výtvor. Byť je opatřený štemplem Woodyho Allena, jehož jméno dovedně zakrývá pravý stav věcí, disproporce mezi světem spisovatelů, hudebníků, kurátorů a televizním stylem filmu, který jako by vůbec neodpovídal bohaté a kreativní mysli všech zúčastněných (struktura filmu by myslím vždycky měla trochu odpovídat struktuře mysli postav), problematičnost filmu rychle odhalí. Rozklíženost mezi kreativníma figurkama a šupáckým stylem nejde přejít jenom tak, poněvadž zoufalá nefilmovost tohohle filmu je skoro až skandální. I přes jisté výhrady jej ale nelze považovat za demonstraci síly v podobně všedního přístupu střídmého a vyzrálého tvůrce, je to spíš takové domácí teplákové melodrama v tesilkách a šusťákovce, drama kuchyňského dřezu z umakartovýho paneláku, jehož pomáhají maskovat nóbl postavy a slavní herci. Jestliže Woody dřív spolupracoval se slavnými kameramany jako s Carlem Di Palmou nebo legendárním Nykvistem, kteří mu oděli obraz do malebných kompzoic, dneska vizuálně zlenivěl, dokonce v rozhovorech přiznává, že raději udělá méně záběrů, aby stihl včas večeři. Scénáře píše jen proto, aby zapomněl na stáří a vytrhl se z každodennosti, přiznává dále. S herci nemluví skoro vůbec, s jednou herečkou, s níž natočil čtyři filmy v řadě, promluvil údajně ani ne sto slov. Prostě ji nechal hrát. Ale jinak je to odborník na slovo vzatej, wtz. Zpravidla najme top herce a nechá to na nich, ostatně i tady se sešla vybraná hollywoodská sešlost, která je s to pozvednout drobátko povadlý příběh. Woody má nasmlouváno víc hvězd, než jich je na nebi, a nerozpakuje se je obsazovat proti šaržím, takže po Bardemovi z Vicky Cristina Barcelona, démonovi z Coenovic oscarovýho fláku Tahle země není pro starý, si tady pro změnu vyhlídl Brolina, prototyp westernového chlapíka páchnoucího po fazolích a koňským trusu, kterýho dost komicky a nedůvěryhodně přetransformoval na spisovatele. ____ Příčina Allenova autorského vymizení a následného odsunu do starého železa má dvojí kořen: (i) Na kruciální otázku, proč se přestal Allen objevovat ve svých filmech, dává vedle vyššího věku a tedy jisté odkvetlosti odpověď hlavně vztah s jeho dcerou. Stud z tohoto incestního vztahu přiměl Allena k definitivnímu odchodu z plátna. Je malinko s podivem, jakým způsobem je rozložen Allenův fanklub, protože jako režiséra má mezi oblíbenými Woody Allena skoro osminásobný počet uživatelů než jako herce, ač je to právě jeho přítomnost na plátně, kde se vyjímá jako briliant v uchu pouličního metaře, co dává jeho snímkům šmrnc a svéráz. Když se ve Woodyho filmech dřív bavila horší a lepší postava, byl to vlastně rozhovor ega a superega (morálky), nebo ega a id (chtíče), něco jako když má Neff dědka Čucháka, a ten mu říká nesmíš, to je ten vnitřní hlas. Po Woodyho stáhnutí se se tyhle karamboly nedostavují. Fikční svět se zplošťuje. Už to není jeden velký mejdan jako dřív. (ii) Za druhý se Allen nezbavil touhy po velkém filmu. Rád opakuje, že jestli něco v životě nestihl, je to skutečně velký, občan kaneovský film prověřený historií. Bohužel tuto velikost ztotožňuje spíš s box office velikostí, takže se pořád navrací ke svému nejúspěšnějšímu Match Pointu, jakkoli dobré, pořád zcela odosobnění žánrovce. Ješitnost a snaha zopakovat takový úspěch ho přivedla po opuštění New Yorku k filmům ve službách Evropy, jíž se tento neurotický budižkničemu potlouká, po Španělsku a v Londýně, a naříká si na vymyšlené nemoci. Woody ale nechápe, že na úspěšný film musí vyklenout dramatický oblouk, čehož on jako povídkář a autor kratších prací nebude nikdy schopen. ____ Vzhledem k tomu, že „tall dark stranger“ je smrtka, je překlad distributora komicky nepřesný – anebo nevědomky geniálně vystihuje pointu filmu, jíž je život v iluzi (iluze Naomi upínající se ke galerii, iluze Hopkinsovy mladice, iluze posmrtné reinkarnace, iluze spisovatelova génia). „Úžasný cizinec", potažmo „Muž snů" se ukáže být smrtí či planou nadějí, poněvadž pro toho, kdo upírá zrak k věčnosti, je každý den stejný. V tomhle je Woody stále bergmanovec - hledání Boha a nadějí je zbytečností. Operuje se tu s hrdiny gabinovského typu, hrdiny bez budoucnosti.(5.3.2011)

  • - Freidě Pinto se nelíbilo jméno, které Woody pro její postavu vybral, a tak ho přemluvila, aby si mohla vymyslet jiné. Zrodila se Dia, což ve španělštině a portugalštině znamená den a v hindštině světlo. (Jeremy.jk)

  • - Keď mladý tréner masíruje Hopkinsovu ženu, môžete si všimnúť, že v každom zábere má ruky na jej nohe položené inak. (Johnny.ARN)

  • - Pôvode bola do jednej z hlavných rolí obsadená Nicole Kidman, no kvôli prekrývajúcim sa termínom nakrúcania s jej filmom Rabbit Hole rolu nakoniec získala Lucy Punch. Ešte predtým bola do tej istej úlohy zvažovaná aj Carice van Houten. (U_S_O)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace