poster

Fish Tank

  • Velká Británie

    Fish Tank

  • Slovensko

    Fish Tank

Drama

Velká Británie / Nizozemsko, 2009, 123 min

Režie:

Andrea Arnold

Scénář:

Andrea Arnold

Kamera:

Robbie Ryan

Hudba:

Phonso Martin

Producenti:

Kees Kasander, Nick Laws

Scénografie:

Helen Scott

Kostýmy:

Jane Petrie
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • AngelAngie
    ****

    Příběh 15ti leté dívky jménem Mia, která žije se svojí matkou v Essexu a krom lásky k tanci nemá vlastně nic. Námět směřující mysl diváka na průměrnou love story o tom, jak by dívka na hudební / taneční školu šla a z káčatka by se královna prken znamenající se svět stala. U tohodle filmu to ale tvůrci vzali jinak a nám divákům poskytli zážitek, který opravdu při sledování nelze nijak odbývat, ale jen se na něj plně soustředit...(20.10.2009)

  • Radek99
    *****

    Tradiční britské sociální drama jako by se propletlo s premisami skandinávského manifestu Dogma 95 v autenticky realistickém snímku britské režisérky Andrey Arnold (a není to náhoda, s jedním z jeho zakladatelů Lars von Trierem se Andrea umělecky potkala při definování filmového manifestu Advance Party). Ručně snímaná kamera, dlouhé pozvolné záběry, pomalé tempo, autenticky vyhlížející mizanscéna, k tomu sociálně laděný koncept příběhu a především hudba mající významový přesah, v němž jako jeden z málo fenoménů vertikálně ve své reprodukované a medializované podobě prostupuje sociální stratifikaci společnosti až na její úplné dno, vytváří spojnici mezi světem úspěšných a záměrně medializovaných vrstev (respektive jejich mediálního výseku) a vrstvou sociálně vyloučené lokality, jako spojnice se však pouze jeví, je zdánlivá, je jen mediálním klamem a způsobem, jak jednoduše manipulovat lidmi s omezeným rozhledem a silně zapuštěnou sociální kotvou... Formální stránka tohoto díla má ještě jednu navýsost zajímavou složku, a tou je jakási obdoba lineárního vyprávění napodobující počítačovou hru, respektive Role-Playing Game neboli RPG. Dějová linka je vedena ortodoxně tak, že divák prostřednictvím kamery sleduje prakticky jen hlavní představitelku, funguje tak v jakési modifikaci 3rd person herního módu, jak to známe právě z oblasti herního průmyslu. Z podstaty fungování dnešního filmového média schází samozřejmě prvek interaktivnosti, film za nás hraje režisérka, je to ale samozřejmě spíše návěstí a ukazatel, kam vývoj kinematografie asi směřuje. Každopádně toto skloubení se sociálněkritickým realismem režisérčina uměleckého přístupu je zajímavé...(29.1.2010)

  • Blizzard
    ***

    Na Fish Tank jsem se docela těšil a to díky předchozímu krátkometrážnímu snímku Wasp, který mě celkem potěšil. Při sledování FT se však u mě dostavilo jen částečné uspokojení, jinak mě tato sociální sonda do mysli jedné zmatené britské rádoby tanečnice neohromila. Herecký premiérový výkon Katie Jarvis stojí jistě za uznání, ale díky tomu, že se její postava ve snímku plácala jako ryba na suchu a snažila se utíkat mimo realitu skrz hip-hop, u mě bohužel příliš nezabodovala. Co se týče hereckých výkonů obecně, můžu říct, že jsou na úrovni a to díky jejich naturalistickému podání. Ty hlavní mínusy vidím především v tom urbanistické, šedé a v tomto případě hlavně neatraktivní prostředí. Hudební doprovod je dalším hřebíčkem do rakve - vzdáleněji mi žánrově může být snad už jen dechovka a nakonec to ještě sráží samozřejmě ta stopáž, 124 min bylo prostě moc a občas tam vznikaly hluchá místa při kterých jsem se děsně nudil. (6/10) [MFFKV 2009](10.7.2009)

  • poz3n
    ***

    Typické britské sociální drama zabalené do vizuálně zajímavého pojetí 4:3. Naneštěstí, hlavní představitelka je obrovská kráva, která dělá jednu botu za druhou a těžko si získává divákovy sympatie. Ač mi tedy Fish Tank nepřišel jako špatný film, zanechal ve mě podivnou nesympatickou pachuť právě především kvůli hlavní hrdince. 6/10(20.7.2016)

  • Flakotaso
    ****

    Úplná špička to není, zejména pokusy o metaforické zauzlování příběhu (čemuž se logicky podřizuje i chování postav) v poslední třetině jsou oproti předchozímu docela ryzímu realismu poněkud křečovité. Ale je tam mnoho výtečných dílčích věcí. Zejména fantasticky břitká a přitom jemná kamera dává filmu drajv a je radost se na to dívat. Hlavní herečka velmi dobrá (ta špína a zanedbanost je uvěřitelná) mě ale spíš fascinovala ta malá holka, její filmová sestra, která v 10ti (?) letech vypadá na 50. Jo, a "zklamání" diváckého očekávání ohledně tanečního konkurzu bylo právě ve své snaze ukázat opačné vyvrcholení než v ostatních podobných filmech docela průhledné - mám ostatně pocit, že tam celá taneční linie byla jenom kvůli tomu.(22.5.2014)

  • - Jedná se o první film Katie Jarvis, jež hraje Miu. Vedoucí castingu si jí všiml na vlakové stanici při hádce s jejím přítelem a nabídl jí roli. (Teebo)

  • - Film byl točen chronologicky a herci měli k dispozici vždy jen část scénáře, podle které se točilo nadcházející týden - žádný z herců neznal vývoj jejich postav v pozdější části filmu. (Teebo)

  • - Lena Dunham tento film označila za svoj najobľúbenejší film poslednej dekády. (Vaudevillain)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace