poster

Fish Tank

  • Velká Británie

    Fish Tank

  • Slovensko

    Fish Tank

Drama

Velká Británie / Nizozemsko, 2009, 123 min

Režie:

Andrea Arnold

Scénář:

Andrea Arnold

Kamera:

Robbie Ryan

Hudba:

Phonso Martin

Producenti:

Kees Kasander, Nick Laws

Scénografie:

Helen Scott

Kostýmy:

Jane Petrie
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Kryšpín
    ***

    Na první pohled krásná, ale svým projevem chování nepříjemná holka žijící v ghettu, kde převládá obyvatelstvo "nežného" pohlaví. Dobře vykreslená expozice postav, místa a děje, takže se ani nedivíte, že si hrdinka sama přivolává problémy. Byla to první filmová role pro Katie Jarvis a musím uznat, že ji ta role sedla, aby ne když si jí všiml vedoucí castingu na vlakové stanici při hádce s přítelem. V podstatě nemusela hrát a to se bohužel projevuje na kvalitě jejího tance, kolem něhož se točí její svět. Andrea Arnold umí psát skvěle slova vycházející z dívčích úst. Prostě přirozené. Postavy by měli projít nějakým vývojem. To se projeví u všech kromě hlavní postavy. Takže jsem si z toho nic neodnesl a tudíž si mě film ničím vyjimečným nezískal.(20.2.2010)

  • castor
    ****

    Britské sociální drama má slušnou tradici a i Fish Tank se vám zařízne pod kůži jako neposedná tříska. Režisérka Andrea Arnold (došla si už pro druhou cenu poroty na festivalu v Cannes) dokáže emoce vtlačit do uvěřitelných mezí, udrží v divákovi při každé příležitosti jemné napětí a potvrdila, že patří k tomu nejzajímavějšímu, co mohou Britové z ženských autorek nabídnout. Ta ve svém vyprávění nemoralizuje, jednání hrdinů nehodnotí, protože moc dobře ví, jak tvrdá je tahle realita. Příběh se točí kolem rodinky ryze ženského složení, která žije v dosti bídných sociálních podmínkách v husté anonymní panelové zástavbě kdesi v Essexu. Hlavní hrdinka, dospívající Mia na hranici holky i kluka, se s ničím dvakrát moc nepáře a rozděluje svůj čas mezi flákání a chlast - a hlavně tanec. Hip-hop a breakdance jsou pro ní vysvobozením ve ztraceném světě bez skutečných přátel. Bezcílný život jen podtrhuje její postavení ve vlastní rodině - té vládne promiskuitní alkoholická matka, které jde víc o vlastní pohodlí než o Miu nebo druhou dceru, dvanáctiletou Tyler. Odcizenost všeho kolem v moderním světě možná zvrátí sympatický Connor, další z koloušků jejich matky. Mezi ním a patnáctiletou Miou se však vyvine nebezpečná náklonnost, která je tak intenzivní jako pouto, které navazuje režisérka s jednotlivými postavami. Debutující Katie Jarvis na hranici dospělosti má v sobě kus spratka i nevinné dívky v pasti. Michael Fassbender znovu dokazuje, že bychom si ho měli poctivě hlídat (Jezero smrti, Hlad, Hanebný pancharti). Nesmírně přesvědčivá je i Miina sestra, bezprostřední, předčasně vyspělé a sarkastické dítě, které to možná bude mít ještě těžší, než její sestra. Její závěrečné láskyplné „nenávidím tě“ je naprosto odzbrojující.(11.6.2010)

  • Blizzard
    ***

    Na Fish Tank jsem se docela těšil a to díky předchozímu krátkometrážnímu snímku Wasp, který mě celkem potěšil. Při sledování FT se však u mě dostavilo jen částečné uspokojení, jinak mě tato sociální sonda do mysli jedné zmatené britské rádoby tanečnice neohromila. Herecký premiérový výkon Katie Jarvis stojí jistě za uznání, ale díky tomu, že se její postava ve snímku plácala jako ryba na suchu a snažila se utíkat mimo realitu skrz hip-hop, u mě bohužel příliš nezabodovala. Co se týče hereckých výkonů obecně, můžu říct, že jsou na úrovni a to díky jejich naturalistickému podání. Ty hlavní mínusy vidím především v tom urbanistické, šedé a v tomto případě hlavně neatraktivní prostředí. Hudební doprovod je dalším hřebíčkem do rakve - vzdáleněji mi žánrově může být snad už jen dechovka a nakonec to ještě sráží samozřejmě ta stopáž, 124 min bylo prostě moc a občas tam vznikaly hluchá místa při kterých jsem se děsně nudil. (6/10) [MFFKV 2009](10.7.2009)

  • Raketka29
    ****

    Velmi povedený film o hledání sebe sama, cesty někam nebo k někomu. Pro mě osobně to ztratilo bot za Karie Jarvic která mi místy byla i protivná a tancovat teda zrovna dvakrát valně neumí, ale začínám čím dál tim víc přicházet na chuť Michaelovi Fassbenderovi. Hlavně při TÉ scéně jsem zůstávala bez dechu.(25.10.2011)

  • L-V
    ****

    Autentická filmová sonda do neutěšené reality jedné patnáctileté dívky bez nároku na štastnou budoucnost. Herecký debut Katie Jarvis, která zde předvádí naprosto precizní výkon, je rozhodně nejsilnější devízou tohoto filmu, při čemž zbylí herci ji velmi zdatně sekundují. Roztřesená ruční kamera přidává na realističnosti jednotlivým záběrům, nicméně lehce přepálená stopáž místy poněkud degraduje intenzitu diváckého zážitku. Podařený scénář pak už jen dokresluje přirozenou a hlavně uvěřitelnou atmosféru celého filmu, který dává pojmu sociální drama zase trochu jiný rozměr...(17.1.2011)

  • - Jedná se o první film Katie Jarvis, jež hraje Miu. Vedoucí castingu si jí všiml na vlakové stanici při hádce s jejím přítelem a nabídl jí roli. (Teebo)

  • - Ceny: MFF Cannes 2009: Cena poroty, BAFTA 2009: výjimečný britský film, Britské nezávislé filmové ceny 2009: nejlepší režie, nejslibnější herecký nováček (Katie Jarvisová), MFF Chicago 2009: Zvláštní cena poroty, nejlepší mužský herecký výkon ve vedlejší roli (Michael Fassbender), MFF Edinburgh 2009: nejlepší britský herecký výkon (Katie Jarvisová). [LFŠ 2010] (Jeremy.jk)

  • - Film byl točen chronologicky a herci měli k dispozici vždy jen část scénáře, podle které se točilo nadcházející týden - žádný z herců neznal vývoj jejich postav v pozdější části filmu. (Teebo)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace