poster

Podivní

  • USA

    The Crazies

  • Slovensko

    Crazies, The

Mysteriózní / Horor / Thriller / Sci-Fi

USA / Spojené arabské emiráty, 2010, 101 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • sniper18
    ****

    Je to dosť dobrý akčný sci-fi thriller s hororovými prvkami. Má veľmi dobrý príbeh o menšom mestečku, v ktorom sa niektorí ľudia začínajú správať podivne, čo sa prejavuje na ich vražednom správaní a po vypuknutí epidémie je celé mestečko izolované a obkľúčené armádou, ktorá je možno ešte nebezpečnejšia ako samotní nakazení. A tak hlavným hrdinom nezostáva nič iné ako bojovať o svoje životy a snažiť sa dostať z izolácie. Spracovaný je dobre, nemá žiadne vyslovene slabé miesto a ani zbytočne dlhý úvod, jednoducho stále sa niečo deje a to je v tomto type filmu len dobre. Ale myslím, že je dôležité tento film nebrať ako horor, aj ked´ na prvý pohľad tak vyzerá, ale vsádza v prvom rade na iné prvky ako atmosféru alebo napätie, ktoré tu miestami síce je, ale v inej podobe alebo násilie, ktoré tu taktiež je, ale nie je ho moc a nie je ani moc drsné. Ale na celý film sa dobre pozerá kvôli dostatku zaujímavých scén. Najviac ma zaujalo neskoršie stretnutie s rodinou prvého zabitého, s doktorom, väčšina scén s vojakmi alebo veľmi zaujímavý záver. Chválim aj zaujímavých a originálnych záporákov, ktorí aj po nákaze robia to, čo bolo pre nich typické aj predtým. Uznanie si zaslúžia aj herci, ktorí sú v rámci tohto typu filmu veľmi dobrý nadpriemer, hlavne duo Olyphant a Mitchell je na tom veľmi dobre a aj po stránke správania jednotlivých postáv som spokojný. A technická stránka filmu je samozrejme kvalitná. Ja som dosť spokojný a dostal som približne to, čo som aj čakal. Určite sa nejedná o žiadny kult, ale po žiadnej stránke ma film nesklamal. 77%(23.4.2010)

  • ScreamJay
    ***

    Psychotická sklizeň na maloměstě aneb nearktická denní verze 30 Days of Night... Původní sedmdesátkový originál The Crazies od George A. Romera pamatuji jen v útržcích, takže mě při sledování tohohle remakeu nesvazovala jakákoliv snaha porovnávat neporovnatelné. Nutno přiznat, že Breck Eisner vzal na vidle pořádnou porci toho, čemu já říkám submoderní zabíječe atmosféry - klipová kamera i střih (byť s několika opravdu povedenými záběry) a těžce naspeedované šílenství. I přesto však aktuální The Crazies disponují (kupodivu) jakous takous funkční atmosférou, nikoliv však hororovou a jistou dějovou sinusoidou (řekněme napětí dávkované s mezipauzou). K tomu vcelku sympatický Timothy Olyphant, chilloutově (akusticky) kontrastní hudební doprovod Marka Ishama a správně ujetý závět dohromady dává jedenu z těch přesvědčivějších soudobých předělávek, která neprudí, neoprudí. P.S.: Proč ale sakra ti hrdinní zachránci nechávají své nebohé manželky vždycky čekat na zdánlivě opuštěných prostranstvích, když je to asi stejně moudrý, jako hodit balíček rumovejch pralinek v sezení anonymních alkoholiků??!! [final rate: 65%](15.3.2011)

  • Bluntman
    ****

    Zatímco v sedmdesátých letech se reflektoval stav společnosti po prohrané vietnamské válce a její dopad na americké obyvatelstvo, na konci první dekády nového století je tím ústředním významem stav americké společnosti po 9/11, invazi, Guantanámu ad., přičemž survival horor je intenzifikován paranoidním thrillerem, což umožňuje vypovědět o pocitech široké skupiny lidí. PODIVNÍ jsou tak jeden z nejlepších horových remaků, který svou kvalitou překoná Romerův originál, aniž by významové roviny zplošťoval ("jen" je obohacuje) a měl potřebu cokoliv divácky zatraktivnit zakčněním, a zároveň jeden z nejlepších "ryzích" hororů poslední dekády, ve kterém je naprosto vše motivováno transtextuálně pro potěchu fanoušků. Mohlo by se zdát, že některé scény slouží k tomu, aby se postavy prokreslily tím, že se jim přidá trauma, jenže "odprásknutí místního opilce před zraky dětí na stadionu" či "nezabránění uškvaření blízké kamarády a jejího syna" je zde proto, aby se vyvolala určitá atmosféra a později to sloužilo k hororovému střetu s monstrem. A i když má někdo tendenci povzdechnout si nad tím, že Rkový rating nebyl náležitě využit, co se týče gore efektů, je to zcela vynahrazeno jednak až carpenterovskou nekompromisností (malé děcko hoří, kladné postavy chcípají jako první), jednak sérií intertextuálních narážek právě na vrcholná díla Carpentera, Raimiho, ale i Romera a Hoopera (jehož exploatačnímu opus magnum tento remake dluží vzhledem k práci se zvukovou stopou hodně). Takže vstupte do této "globalizované vesnice", teoretici masmédií a interpretátoři symptomatických významů si užijí stejně jako žánroví fanoušci. Pro mě zatím jeden z filmů tohoto roku (i když uznávám, že druhé REC je formálně progresivnější a SURVIVAL OF THE DEAD mnohem radikálněji přepracovává žánrová schémata k tomu, aby se vypovědělo o současnosti). P.S. Pokud se někdo v kině směje, pravděpodobně si užívá ono kubrickovské satirické podhoubí, které je korunováno aluzí na DR. DIVNOLÁSKU: http://www.youtube.com/watch?v=s4VlruVG81w . P.S. Ne ve všem, pod čím je nějak podepsán George A. Romero, jde o zombie. V tom filmu nejsou a nikdy nebyly zombie.(18.4.2010)

  • Flipnic
    *****

    NO TY KRÁVO!!!! Tak tohle mi naprosto vyrazilo dech!!!!! Zatím pro mě jednoznačně horror roku. Jako milovník horrorového sužánru "zombies/nakažení/šířící se zlo/prokletí" jsem čekal nějaký průměr, ale to co jsem dostal byl pro mne osobně tak neskutečnej nářez, že jsem z toho šel vyloženě do kolen a dokonce se někdy fakt i lekl a bál ... a to je u mě už co říct. V rámci subžánru má totiž tento film VŠECHNO, co má takový film mít ... a Romerovky strká i během svého brutálně nadupaného tempa i svoji kritikou společnosti, historie a mezilidských či kulturních vztahů hravě do kapsy ... Upozorňuji, že jsem neviděl původní Romerovu verzi (ale brzy to napravím ...). K tomuhle můžu prostě jen napsat, že film nastoupí první minutou na vyloženě dramatickou scénu, pak si drží pár minut klasickou horrorovou atmosféru v rámci žánru, aby se posléze rozjel do NESKUTEČNĚ NABUŠENÉ HORROROVÉ JÍZDY, která absolutně nedá divákovi vydechnout, pořád se něco děje, jedna scéna stíhá druhou, drtivá většina scén je kupodivu nepředvídatelná, celý film je vlastně non-stop akce plná gore, mrtvol, šílených vymaštěných lidí, speciálních nelidsky chladných vyhlazovacích jednotek, skupinek rabujících hajzlů, střelby, výbuchů, totálního chaosu a to všechno se na vás prostě sype a sype bez nějaké přestávky či výdechu!! ... Gore a speciální efekty jsou špičkové, ale nehrají zde vůbec nějak významnou roli. Některé scény jsou tak dvojsmyslné a neuvěřitelně pesymistické (ostatně to je celý film), že mi z toho bylo fakt smutno ... Film je neuvěřitelně akční, je to totální psycho, má drtivou hnusnou hustou a tíživopu atmosféru, je naprosto nevyzpytatelný a pár scén i mne skutečně úplně odrovnalo ... Pro mne osobně překonal i Snydera či "Já, legenda" a je to pro mne TOP 1 v rámci subžánru ... Naprosté překvapení ...(22.4.2010)

  • JFL
    ***

    Nenápadité mainstreamové překopání Romerova geniálního díla nikdy nemůže být znepokojující, neboť namísto drásavé vyšinutosti originálu dosazuje pouze tuctová schémata. Lze se bát či cítit napětí, když je od začátku jsané, že kdykoli jsou postavy v nesnázích, přispěchá v poslední chvíli hrdina na pomoc či když každá napínavá sekvence skončí lekačkou? Řemeslně sice bezchybný film, ale to z něho mimořádné dílo v žánru nedělá, a to ani v oblasti remaků. 5/10(8.12.2010)

  • - Ve vězeňské cele je mezi nápisy na zdích také nápis "Romero". (Chatterer)

  • - Natáčelo se v Middle Georgii a v Lenoxu ve státě Iowa. Ve filmu si zahrál také Lenoxský baseballový tým. (Chatterer)

  • - Ženu projíždějící prázdným městem na kole si zahrála Lynn Lowry, která hrála Kathy v původní verzi (1973). (c.tucker)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace