Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Televizní film ze současnosti, v němž osudy deseti postav pohltí milostný vír... Tématem televizního filmu jsou nenaplněné či promarněné milenecké a manželské vztahy dnešních dnů. Jde o film povídkový: deset postav – deset milostných variací. Protagonisty jsou lidé současné vyšší střední třídy. Ti, kteří stačili vydělat nějaké větší peníze či je získali právě sňatkem a neumí je rozumně využít. Jsou-li muži, ženu pokládají za zaměnitelný majetek či, patří-li k opačnému pohlaví, muže za prostředek k zajištění bezstarostné existence. Povídky jsou navzájem provázány tak, jak je to v současné kinematografii moderní: postavy – v našem případě vždy jedna postava – přecházejí z jedné povídky do druhé, až se kruh uzavře. A právě na konci kruhu uvidíme opravdovou lásku, která bohužel už nemůže nic zachránit... Scénář televizního filmu napsala autorská dvojice Pavel Kohout a Jelena Mašínová, z jejíž scenáristické tvorby viděli diváci ČT např. seriál Konec velkých prázdnin, televizní film PF 77, televizní film Hodina pravdy či Hodina tance a lásky. Téma televizního filmu je parafrází divadelní hry rakouského dramatika Arthura Schnitzlera, která vznikla před sto lety a je u nás překládána jako „Rej" (Der Riegen). Jenže Schnitzler zakázal svou hru provozovat až do konce ochranné lhůty, tak ho trápily všemožné a opakované cenzorní zákazy. Poté, co lhůta uplynula, Pavel Kohout napsal jako poctu Schnitzlerovi divadelní hru „Arthurovo Bolero“ a právě podle ní vznikl dnes natočený film Deset způsobů lásky. Dnešní doba není tak prudérní a sex také není hlavním problémem hry: tedy vlastně ano, ale jen jako prostředek, s nímž lze dosáhnout nejrůznějších cílů. A ty cíle ukazují jednu tvář současné společnosti. (Česká televize)

(více)

Recenze (41)

blixadovan 

všechny recenze uživatele

Film by asi dobře fungoval jako televizní záznam divadelní hry, ale takhle to působilo násilně, místy nelogicky a ehm.. teatrálně (viz Tereza Kostková - na divadle by to asi vypadalo hezky, zde nikoliv). ()

lulka5 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelně katastrofální herecké výkony. Lepšími výjimkami byla pouze Andrea Černá a Tereza Kostková. Zato námět podle mě zajímavý, a ač jsem v průběhu filmu počítala s ubohou jednou hvězdou, fascinující závěr přihodil i tu druhou. ()

Piškotka odpad!

všechny recenze uživatele

Láska in high society. Chyběl mi tam ryzí upřímný cit. Stručně řečeno, láska jako lži, sex a prachy v umělém a přetechnizovaném konzumním světě. ()

crozet 

všechny recenze uživatele

Hloupý a jednoduchý scénář, nemluvě o zcela nepochopitelném záměru dramaturgie ČT zahrnovat takový kousek do vysílání v neděli, 20:00 (tento fakt totiž bohužel velmi pravděpodobně spadá i do znalosti tvůrců). Nedovedu si představit psychologicky nevhodnější rozbourání posledních zbytečků bláhové domněnky, že víkend ještě nekončí a od brutality dalšího pracovního týdne člověka dělí ještě JEDEN VOLNÝ VEČER... Jinak pokud bych chtěl být spravedlivý, pochválím vedení herců a zvláště je samotné, kteří na sobě nechávají znát poctivý a výrazově jasný divadelní původ. ()

tančísvlky 

všechny recenze uživatele

Polesný potvrdzuje po slušnom pokračovaní tretej série Nemocnice,že je zručný režisér. Aj keď niektoré motívy vo filme nie sú originálne /ukradnuté/ ako celok to funguje kompaktne. Je to skutočne svieži vánok do dnešnej českej tvorby. Celé dielo vhodne doplňujú málo výdaný herci ,čo je v tomto prípade veľkým trumfom.Motivovalo ich to ukázať sa vo svetle reflektorov dobrými výkonmi /Šplechtová,Černá ... / Propaguje sa tu nový druh umenia ,tzv. oblečená nahota ,že by novinka na trhu ??? Dobré bio v širšom kontexte to však je. Zaujímavý komentár od Sportovca... ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Svět, který my obyčejní lidé asi moc nepochopíme. Točí se v něm hodně peněz, lidé žijí na jiné úrovni, rodina je jen medaile, kterou se dobře chlubí, láska není a sex je prostředek k získání moci. V tomto filmu se točí kruh, kde každá další postava přechází do povídky následné. A všechno se to točí kolem peněz a sexu. Motivace lidí jsou různé. Nesouhlasil bych ani s názvem. Ve všech povídkách krom závěrečné láska prakticky žádnou roli nehraje. Zpočátku se mi líbila hudba, ale když se celým filmem táhla jedna a tatáž, tak už začala být opravdu hodně otravná. ()

Z0MBi 

všechny recenze uživatele

No tak, sakra, lidi! Co vám furt vadí?! Milé "slunicko2" jaké pak "trošku divadelní scénář"? Jistě že! Však je to parafráze divadelní hry rakouského dramatika Arthura Schnitzlera. Motiv 100 let starý je natočený dle mého soudu koukavě. Taky to mohlo nakonec dopadnout tak, že bychom koukali na postavy s renesančním okružím kolem krku... Poslení dobou mám posit, že ČT konečně začíná točit filmy, které mají alespoň trošku hloubku, a je možné se na ně podívat třeba i podruhé nebo potřetí. A jaký mám pocit "o čem to je"? Koncetrát sexuálních/vztahových/rodiných problémů horních desetitisíc natočených nekonvenčně v deseti vzájemně propojených příbězích (navozuje Dekameron), který jako celek je koukatelný i pro ty, kteří si říkají: Když krize, tak pro všechny - pro někoho finanční, pro někoho totální... 75% ()

DooFooS 

všechny recenze uživatele

Některé momenty z deseti provázaných povídek rozhodně stojí za vidění, ovšem jako celek to asi nepůsobí tak originálně, jak bylo zamýšleno. ()

carl.oesch odpad!

všechny recenze uživatele

Tak to je bomba - dva ambiciózní neumětelové a převlíkači kabátů, jejichž tvorba v člověku vyvolá dojem padesátých let s opačným znaménkem...Kohout a Polesný, bože můj. ()

RaidingTombs 

všechny recenze uživatele

"A nakonec jedna dobra zprava. Sampano uz je v cene!" :) Me se tenhle film libil. Komedialni a propletena zapletka byla vymyslena velmi chytre. A chytre byli obsazeni i herci. Zvlast se mi libil vykon Miluse Splechtove a Terezy Kostkove. ()

foils 

všechny recenze uživatele

Příšerný scénář plný idiotských replik, nevěrohodné chování postav, nesympaticky vyhlížející herci (to ovšem není jejich chyba, ale hlavně vizitka kameramana), z mizanscény by člověk blil, soundtrack do zblbnutí omílající Ravelovo Bolero... Až jsem si říkal, jestli nesleduji reaktivní výtvor někoho, kdo tuto skladbu z duše nesnáší, a tak se rozhodl, že za každou repetici v Boleru napíše jednu nesmyslnou scénku pro herce a herečku. Korunu tomu nasadí závěr. Kdyby šlo o seminární cvičení z některé méně prestižní filmové školy, tak OK, ale coby "profesionální" produkt za peníze koncesionářů tedy hodně slabé. Nemluvě o tom, že vůbec samotná myšlenka jakkoliv "vylepšovat" Schnitzlerovo drama se jeví jako přinejmenším neopodstatnělá, což platí zvláště pro přenos do dnešních poměrů (jenž z důvodů výrazných společenských proměn pochopitelně příliš nefunguje. A ne, že bychom ve hře z počátku 20. století koukali na postavy s renesančním okružím kolem krku, opravdu nehrozí). Jednu hvězdu dávám za to, že se v inscenaci o erotice nevyskytuje ani jedna erotická scéna - to už je skoro umění, druhou pak za Vanesku, jež je v závěrečných titulkách uvedena jako Valeska. Nejspíš tedy jde o aluzi k Lechu Walesovi a tento politický přesah si jistě zaslouží ocenění. ()

Hombre8 

všechny recenze uživatele

Takové devadesátkové řekl bych.                                                                                                                          Nepříliš přesvědčivé herecké výkony, ujetá výprava a režie, ale dívat se na to dalo. ()

Reklama

Reklama