poster

Gururi no koto

  • Japonsko

    ぐるりのこと。

    (Japonsko)
  • anglický

    All Around Us

Drama

Japonsko, 2008, 140 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Blizzard
    ***

    Velmi slibný začátek vystřídalo poměrně rychlé vystřízlivění a malátnost, která nastala někdy v druhé polovině filmu. All Around Us mapuje skoro desetiletý časový úsek a jediná věc, která se nezměnila, byly výborné historky ze soudního přelíčení. Zbytek snímku ztratila tak nějak glanc a stalo se to právě po přesunu v čase, kdy kamera zabírá prázdný byt. Od té doby se dosavadní vývoj změnil a už jsem až na světlé výjimky, jen potichu trpěl, než bude konec. Ano, jistě je to celé o trochu něčem jiném než jen o vtipných povídkách o sexu. Tohle je o vztahu, potřebě sounáležitosti, lidskosti a také uvědomění. Tento příběh, který Ryosuke Hashiguchi uvedl je sice jako vystřižený z reálného života, ale jak už to tak bývá u většiny soužití, časem z něj vyprchala jiskra a zájem, který ve mně vyvolal na začátku, se postupně vytratil do neznáma a nebýt první poloviny, tak by mě tento 5% kousek vůbec nezaujal. (6/10)(1.4.2009)

  • Heraldika
    ***

    Dobré, ale ne výborné. Začátek mě strhl (humorné historky sexuálního chrakteru, mužský versus ženský pohled na věc, atd.), ale postupně mi začal být osud dvojice manželů tak nějak jedno. Asijské filmy se vyznačují nadměrnou stopáží a většinou to není na škodu, bohužel jsem jich asi viděla už mnoho. Ale bylo zajímavé vidět film zrovna v této době, kdy se společnost opět nachází v podobné ekonomické situaci.(1.4.2009)

  • Jhershaw
    ****

    Skvělý mix humoru (obzvlášť na téma sexu), absurdních historek ze soudní síně a především smutných/veselých zážitků jedné japonské rodiny.(30.3.2009)

  • JFL
    *****

    Nekřiklavé a strohé, ale při tom maximálně citlivé. Hašiguči se po letech nepřítomnosti na poli celovečerního filmu vrátil a ukázal, že neztratil nic z toho, co mu vysloužilo přední postavení mezi svého času mladou filmařskou generací. Statická kamera, přesný střih, který perfektně přesouvá pozornost na dílčí detaily, minimum hudby a především režisérova charakteristická hra drobností a kontextů. Velké drama dvou lidí uprostřed bláznivého světa je podané s naprostým klidem, bez křiklavě emotivních scén, ale díky pečlivé dramaturgii a úchvatně bezprostřednímu herectví dostávají drobné okamžiky maximální výmluvnost. Jeden z nejlepších japonských filmů poslední doby, který byl paradoxně zahraničními festivaly opomenut.(25.3.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace