poster

Krásný Antonio

  • Itálie

    Il bell'Antonio

  • Francie

    Le Bel Antonio

Drama

Itálie / Francie, 1960, 105 min

Režie:

Mauro Bolognini

Předloha:

Vitaliano Brancati (kniha)

Scénář:

Pier Paolo Pasolini

Střih:

Nino Baragli

Scénografie:

Carlo Egidi

Kostýmy:

Piero Tosi
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • PetrPan
    ***

    Kritika pokrytecké společnosti a maloměšťáctví se zcela míjí účinkem díky mamánkovské hlavní postavě Antonia, kterému díky jeho pasivitě a slabošství nelze než podobný osud přát. Za nejsilnější scénu lze považovat rozhovor Antoniovy matky a její snachy, ano, v téhle jediné scéně se zrcadlilo vše, co chtěl autor říci. Vše ostatní vyznělo chabě. Zhlédnuto díky účasti Tomase Miliana, jehož na první pohled nevýznamná role v závěru dostala nečekaného opodstatnění. Tři odřené hvězdy, protože ono téma "chudáčka muže" mi zkrátka a jednoduše nesedlo.(25.8.2018)

  • rikitiki
    ***

    Nějak jsem to nepochopila. Téma pokrytecké prudérnosti mnohem zábavněji a líp zpracoval snímek Svedená, opuštěná. KOUSEK DĚJE - je snad Antonio potentní jenom s prostitutkami a vůbec ženami, na kterých mu nezáleží, protože si sex spojuje s něčím nečistým, takže se nemůže milované ženy doopravdy dotknout? /29. 5. 11./(29.5.2011)

  • Martin741
    ***

    Reziser Mauro Bolognini /La Notte Brava 1959, Statok 1961/ ma svoj najlepsi film asi Statok 1961 ked tak nad tym rozmyslam. Mastroianni /velka Zranice, manzelstvi po Italku, la Notte/ bol tuna v roli chlapa, ktory je impotent a je zenaty s akousi kravou, ktora to roztrubi .... ale sak si to pozrite. Pre mna sa tam nic zasadne nedialo, samotna tema na film nestaci, videl som okrem Mastroianniho aj skvelu Claudiu Cardinale, a Tomasa Miliana /Milano odia - la Polizzia non puo sparare/. 69 %(15.12.2019)

  • vesper001
    ****

    Příběh o bolesti člověka, kterému na jedné straně bylo dáno příliš a na druhé příliš málo, o tragédii muže, který se stal obětí nesplněných očekávání svých nejbližších a který je úplně sám, protože nikdo jej nezná takového, jaký opravdu je. Mimořádná krása ústředního páru, melodramatická gesta a vybičované emoce, typické pro jihoitalskou náturu, perfektní herecké obsazení, odvaha tvůrců otevřít téma, které je dokonce i v dnešní době svým způsobem tabu… a za vše hovořící scéna, kdy Antonio, „krásný jako slunce“, pláče před svým obrazem v zrcadle. (Více zde.)(1.11.2011)

  • sportovec
    ****

    Neprudérní film v stále prudérní podobě nemohl nevyvolat náležitou odezvu zejména v zermi svého uvedení. Jeho zpracování ani nepovznáší, ale také nekazí dojem. Mastroianni tu stále působí dojmem herce, který se pořád tak trochu doučuje své profesi. Činí tak však zajímavě i jímavě a filmu očividně prospívá právě tak jako mladičká Cardinalová.(26.8.2007)