Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Španělsko roku 2000: mladý muž vystupuje z mlčení. Říká že se jmenuje Nicholas Mark Randall, že je Američan a že byl před čtyřmi lety unesen členy jedné sekty. K překvapení španělské policie, která ho považuje za podvodníka a recidivistu, ho přijíždí vyzvednout sestra a odjíždějí spolu zpět do Louisiany ve Spojených státech, kde ho jeho rodina, jak se zdá, rozpoznává. Zprávy místních médií o zázračném návratu vyburcují FBI, jejichž agentka Jennifer Johnson pátrá čím dál víc po Nicholasově skutečné identitě a po důvodu překvapivého postoje rodiny. Chameleon je inspirovaný skutečným příběhem Fréderica Bourdina, který byl několikrát odsouzen za neoprávněné užívání cizí identity. (Festival francouzského filmu)

(více)

Recenze (12)

verbal 

všechny recenze uživatele

Vynikající pro zaryté teraristy, kteří jsou schopni hodinu a půl čumět do akvárka jen proto, aby viděli, jak jejich ohyzdná ještěrka pohne nohou nebo zakoulí okem. Tahle líná lemra se za celou dobu ani neobtěžovala změnit barvu a přitom kolem lítalo tolik tučných much, po kterých se dalo mrsknout jazykem! Jako terarista jsem hrubě zklamán, jako divák pěkně nasraný. Příště raději strávím večer civěním do stropu a počítáním hrbolů v omítce. To bude zábava! Poznámka k oficiálnímu textu distributora: "Vejš Radime! Byla to Francie roku 2000. Poznal jsem to tak, že všichni mluvili francouzsky, mělo to francouzského režiséra, francouzské herce a šlo to na festival francouzského filmu. Jo a taky byl na začátku obří titulek přes půl obrazovky, že je to Francie! Vědět předem, že to není Španělsko, jak píčeš, úplně bych se na to vysral, protože to pro mě mělo zcela zásadní význam. Zase jsem se nechal zmást lákavým obsahem!" ()

hrona 

všechny recenze uživatele

Velmi jsem se na tento film těšil, jelikož námět tohoto příběhu je velice zajímavý. Ovšem provedení, jako takové již tak interesantní není. Příliš vleklé záběry, které doplňuje i nepříliš výrazná hudba, dávají dostatek k prostoru nad tím si uvědomit, že i cca 100 minut může být dlouhá doba. Ač, dle mého názoru partička obsazených herců hraje na max a to velmi slušně a začátek filmu Vás i do děje rychle vrhne, postupně celý příběh potažmo i myšlenka Vám začíná být úplně šumák. Zkrátka se tvůrcům nepodařilo nastavenou laťku udržet až do konce. Pro námět tohoto filmu, opravdu velká škoda. ()

Reklama

Marigold 

všechny recenze uživatele

Zvrtat natolik prvotřídní námět, jaký příběh "chlapce mnoha identit" nabízí, to už je skutečně mistrovské dílo. Z mnohovrstevnaté a potenciálně naprosto strhující thrillerové podívané vzniklo nehorázně ploché a k tomu ještě narativně gulášoidní dílo bez hlavy a paty, v němž sice vynikají slušní herci, ale též otřesně bezradný režisér. Vzhledem k tomu, že scénář si Salomé psal sám, může se leda tak pleskat přes prsty - je totiž jako malé dítě, co chce mamince připravit hned několik překvapení a ze všeho toho natěšení je nakonec všechny vytrousí přímo před jejím zrakem. Bohužel, nejsem rodič, abych si zakrýval oči a dělal, že jsem nic neviděl. BYLA to konina a že měla přímo skvostný potenciál, na to já vám, pane režisére, zvysoka kašlu. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Pozor ten námět vůbec není špatnej, naopak, myslím si, že je neskutečně silnej a rozumím tomu, že když někdo z tvůrců slyšel tenhle příběh, chtěl ho zfilmovat. Těch lidí ve filmu mně vlastně bylo líto, hlavního hrdiny na 100% i když názory na něj můžeš mít různý a pokud jde o rodinu, přemýšlím o tom, bohužel film úplně neodhalil, to co bych potřeboval k vyjasnění názoru na rodinu. Měl jsem dojem, že film je hrozně pitomě sestřihán, krácen, prostě scéna, střih, scéna na to jak to bylo silný, to působilo díky tomu až moc chladně/uspěchaně. Ellen Birkin zahrála hodně dobře, řekl bych že možná nejlíp ve svý kariéře nebo minimálně z těch filmů na které jsem tento týden s Ellen koukal. ()

Caminzind 

všechny recenze uživatele

Nechápu. Pokud je tohle podle skutečnosti, pak všichni aktéři tohoto případu musejí pocházet z jiné planety. Veškeré jejich MOTIVY totiž zůstaly zcela za horizontem mé inteligence; řečeno méně kulantně: scenárista je pitomec. Po většinu stopáže se příběh ubírá dost klikatou cestou, ačkoliv jeho cíl je jasný, což je zvláštní paradox, neboť to působí občas dojmem, že scénárista a režisér jako jediní bloudí (na rozdíl od postav a diváka). Napětí tak či tak mírně roste a divák je čím dál víc zvědavý na tu jednu jedinou odpověď. Já byl napnutý natolik, že jsem s postupem času (s ohledem na zdejší ne moc vysoké hodnocení) očekával, že závěr tak nějak vyšumí a síla příběhu se vytratí. To se nakonec i potvrdilo. Navíc u dramatu podle skutečnosti se nedá thrillerová pointa moc očekávat, ačkoliv se film dost jako thriller chová a to je zásadní chyba režiséra. Čím méně tomuto vodění za nos podlehnete, tím větší zklamání na závěr si ušetříte. Každopádně tento snímek (drama podle skutečnosti!) stojí a padá s jeho psychologickou kvalitou, a bohužel spíše padá než stojí, což eskaluje v poslední dvacetiminutovce. A zde, jak jsem řekl, jsem nikoho nepochopil, dokonce ani policistku nádherné Famke. Tohoto filmu je škoda. Námět na silné drama, herci skvělí, byť občas přehrávali a nakonec i ta režie byla docela slibná. Ale přesto to všechno nějak zamrzlo a pozbylo smyslu. 60% Jinak verbal má pravdu, takto se chameleon nechová. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (1)

  • Pozapomenuté úpravy vzhledu vozidla si lze povšimnout v případě vínově červeného Camara Brendana Kerrigana (Nick Stahl), které se krátce nato změní v Camaro typu Trans-Am Series bez spoileru na kufru. Tento typ závodních vozidel byl společností Sports Car Club of America vyráběn počínaje rokem 1966. (Conspi)

Reklama

Reklama